Проект " Формування екологічної культури – один із принципів успішної самореалізації компетентностей на уроках фізики

Про матеріал
В педагогічно-методичному проекті розкрито зміст роботи над індивідуально-методичною проблемою вчителя фізики через проектну діяльність, яка допомагає якнайкраще організувати цілеспрямовану співпрацю через активну, творчу діяльність.
Перегляд файлу

 

 

   

 

 

Вчитель фізики Шевченківської СЗШ

 

КРЕДО:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

             

                          

 

                                            З досвіду роботи

                                            вчителя фізики

                                            Мединець Ірини Михайлівни

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Керівник проекту – вчитель фізики

Учасники проекту – учні 7-11 класів

Вид проекту – педагогічно-методичний

Тип проекту – практично орієнтований, особистісний, довготривалий

 Цілі проекту:

  • активізація механізмів  культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • -формування екологічно компетентної особистості;
  • сприяння розвитку соціальної компетентності учнів;
  • стимулювання розвитку громадянської активності та зростання рівня життєвої компетентності учнів;
  • розвиток дослідницьких вмінь учнів, підвищення їх інтересу  до вивчення фізики;
  • формування власної життєвої позиції, вмінь і навичок, необхідних для професійного вибору;
  • усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля;
  • усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення фізики.

Очікувані результати:

  • розкрити та підвищити рівень екологічної культури кожного учня в процесі вивчення фізики;
  • використовувати знання, отриманні на уроках фізики, для для збереження власного здоров’я та здоров’я інших, вирішення проблем довкілля;
  • визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на довкілля;
  • критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, усвідомлювати важливість ощадного природокористування;
  • оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.
  • прогнозувати екологічні та соціальні наслідки використання надбань фізики та сучасних технологій у природному й соціальному середовищі, оцінювати їхнє значення для сталого розвитку;
  • бути готовим брати участь у природоохоронних заходах, грамотній утилізації побутових відходів;
  • ефективно співпрацювати з іншими над реалізацією екологічних проектів, розв’язувати проблеми довкілля, залучаючи членів родини та ширшу спільноту до природоохоронних заходів;
  • розробити методичний арсенал  навчання фізики, що сприяє  розвитку екологічної культури  школярів;
  • отримати власний інноваційний досвід роботи;
  • підвищити рівень якості шкільної фізичної освіти.

 

ПІДГОТОВЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ  ЕТАП

( 2016 - 2017 н.р.)

 

Цілі і завдання діяльності:

  • аналітично обґрунтувати актуальність і перспективність теми;
  • виробити концептуальні засади досліджуваної проблеми;
  • проаналізувати й узагальнити передовий досвід із цієї проблеми;
  • осмислити власну гіпотезу, мету, напрямки і зміст дослідження.

Зміст роботи:

1. Вивчення ідей неперервної екологічної освіти школярів провідними педагогами і психологами.

2.З’ясувати педагогічні умови процесу формування екологічної культури  учнів в процесі вивчення фізики.

3. Провести психолого діагностичні обстеження учнів 7-11 класу в процесі вивчення природничо-математичних дисциплін.

4. Розробка власного проекту.

 

ПЛАНОВО-ПРОГНОСТИЧНИЙ ЕТАП

( 2017 – 2018 н.р. )

 

Цілі і завдання діяльності:

  • визначити конкретні цілі і завдання на кожному етапі;
  • визначити зміст і терміни діяльності на кожному етапі дослідження, форми узагальнення;
  • визначити перспективний результату діяльності – «проектного продукту» - як способу вирішення проблеми, поширення сформованої ідеї.

Зміст роботи:

1. Отримати необхідну консультацію від методиста щодо проблеми та способу її вирішення.

2. Коректувати власну діяльність щодо розробки проектних завдань і змісту роботи.

3. Презентація змісту проекту на засіданні МО вчителів природничо-математичного циклу.

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИКОНАВЧИЙ  ЕТАП

(2018 – 2019 н.р. )

 

Цілі і завдання діяльності:

- власна цілеспрямована ґрунтовна теоретична підготовка ;

- детально ознайомитися з передовим педагогічним досвідом з даної проблеми;

- отримати власний інноваційний досвід;

- розробити дидактичне та методичне забезпечення ( моделі, алгоритми, рекомендації, схеми аналізу, розробки уроків );

- розробити й запровадити комплексний моніторинг формування екологічної культури учнів на уроках фізики.

Зміст роботи:

  1. Вивчення та аналіз літератури з даної теми .
  2. Відбір та систематизація матеріалів відповідно до теми проекту.
  3. Відвідування уроків в  природничо-математичному циклі.
  4. Вивчення досвіду роботи своїх колег.

5.  Розробити систему діагностичного інструментарію щодо виявлення  

    і розвитку рівня екологічної культури учнів (індивідуальні карти, анкети).

  1. Вивчення мотивацій учнів до вивчення фізики.
  2. Розвиток в учнів дослідницьких вмінь (вміння виявляти проблему, збирати інформацію, спостерігати)
  3. На основі вивчення розробити шляхи формування екологічної культури та модель екологічно компетентної особистості.
  4. Здійснити відбір технологій, форм і методів роботи.
  5. Ознайомитися з продуктивними освітніми  технологіями, які сприяють формуванню екологічної культури та розвитку «екологічної грамотності і здорового життя».
  6. Здійснення інтеграції навчання.
  7. Розробка індивідуальних методів роботи.
  8.     Апробація інновацій.
  9.     Провести серію відкритих уроків екологічного спрямування.
  10.     Виступ на районному семінарі-практикумі «Ментальні карти–

унікальна технологія роботи з інформацією»

16. Виступ на загальношкільних батьківських зборах «Роль і місце 

     батьків у формуванні екологічної культури дитини».

17. Виступ на засіданні методичної ради: педагогічна трибуна «Внесок фізики у розвиток ключових компетентностей учнів».

  18. Виступ на засіданні МО вчителів природничо-математичного циклу з 

        теми «Використання інноваційних освітніх технологій для  

        формування цілісного світогляду, соціальної компетентності та 

        громадянської активності учнів».

  19. Здійснення та аналіз моніторингових досліджень якості знань учнів з 

        фізики за результатами контрольних зрізів, ДПА.

 20.  Розробити модель  розвивального освітнього середовища, яке сприяє 

      зростанню екологічної культури та створенню індивідуальної  

      траєкторії кожного учня.

 21.  Створення власного портфоліо.

 

КОРЕКЦІЙНО-ОЦІННИЙ  ЕТАП

(2019 – 2020 н.р.)

 

Цілі і завдання діяльності:

  • здійснити комплексну корекцію роботи на основі даних моніторингу;
  • розпочати підготовку до проведення звіту про результати роботи: аналіз та узагальнення, оформлення методичних матеріалів і даних моніторингових досліджень.

Зміст роботи:

  1. Серія відкритих уроків.
  2. Проведення  предметних тижнів, вернісажів творчості.
  3. Презентація учнівських пошукових робіт, екологічних проектів з фізики.
  4. Участь у Всеукраїнських конкурсах та олімпіадах.
  5. Здійснення індивідуальної корекції з учнями, які мають низький рівень екологічної культури.
  6. Узагальнення власного досвіду роботи.
  7. Презентація досвіду на засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу.
  8. Впровадження моделей в практику роботи.
  9. Випуск методичної доробки «Формування ключових компетентностей на уроках фізики як умова успішної соціалізації особистості» для участі в районному педагогічному ярмарку.

 

ПІДСУМКОВИЙ  ЕТАП

( 2020 -2021 н.р. )

 

Цілі і завдання діяльності:

  •             відзвітувати про результати роботи над проектом на засіданні МО.
  •             виробити пропозиції щодо роботи вчителя по розвитку екологічно компетентної особистості;
  •             здійснити прогнозування та перспективи подальшої роботи.

  Зміст роботи:

1. Здійснити моніторинг рівня екологічної культури учнів.

2. Виступ на засіданні методичної ради з питань:

- про підсумки роботи над проектом;

- роль і місце екологічної компетентності  в розвитку та соціалізації особистості учня.

3. Презентація досвіду на педагогічній раді НВК.

4. Розробка і публікація власної методичної доробки на методичному порталі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
240
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку