Вчитель фізики Шевченківської СЗШ
КРЕДО:
З досвіду роботи
вчителя фізики
Мединець Ірини Михайлівни
Керівник проекту – вчитель фізики
Учасники проекту – учні 7-11 класів
Вид проекту – педагогічно-методичний
Тип проекту – практично орієнтований, особистісний, довготривалий
Цілі проекту:
-
активізація механізмів культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
-
-формування екологічно компетентної особистості;
-
сприяння розвитку соціальної компетентності учнів;
-
стимулювання розвитку громадянської активності та зростання рівня життєвої компетентності учнів;
-
розвиток дослідницьких вмінь учнів, підвищення їх інтересу до вивчення фізики;
-
формування власної життєвої позиції, вмінь і навичок, необхідних для професійного вибору;
-
усвідомлення важливості ощадного природокористування, потенціалу фізичної науки щодо збереження довкілля;
-
усвідомлення причетності до національної й світової культури через вивчення фізики.
Очікувані результати:
-
розкрити та підвищити рівень екологічної культури кожного учня в процесі вивчення фізики;
-
використовувати знання, отриманні на уроках фізики, для для збереження власного здоров’я та здоров’я інших, вирішення проблем довкілля;
-
визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на довкілля;
-
критично оцінювати результати людської діяльності в природному середовищі, усвідомлювати важливість ощадного природокористування;
-
оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля.
-
прогнозувати екологічні та соціальні наслідки використання надбань фізики та сучасних технологій у природному й соціальному середовищі, оцінювати їхнє значення для сталого розвитку;
-
бути готовим брати участь у природоохоронних заходах, грамотній утилізації побутових відходів;
-
ефективно співпрацювати з іншими над реалізацією екологічних проектів, розв’язувати проблеми довкілля, залучаючи членів родини та ширшу спільноту до природоохоронних заходів;
-
розробити методичний арсенал навчання фізики, що сприяє розвитку екологічної культури школярів;
-
отримати власний інноваційний досвід роботи;
-
підвищити рівень якості шкільної фізичної освіти.
ПІДГОТОВЧО-ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
( 2016 - 2017 н.р.)
Цілі і завдання діяльності:
-
аналітично обґрунтувати актуальність і перспективність теми;
-
виробити концептуальні засади досліджуваної проблеми;
-
проаналізувати й узагальнити передовий досвід із цієї проблеми;
-
осмислити власну гіпотезу, мету, напрямки і зміст дослідження.
Зміст роботи:
1. Вивчення ідей неперервної екологічної освіти школярів провідними педагогами і психологами.
2.З’ясувати педагогічні умови процесу формування екологічної культури учнів в процесі вивчення фізики.
3. Провести психолого діагностичні обстеження учнів 7-11 класу в процесі вивчення природничо-математичних дисциплін.
4. Розробка власного проекту.
ПЛАНОВО-ПРОГНОСТИЧНИЙ ЕТАП
( 2017 – 2018 н.р. )
Цілі і завдання діяльності:
-
визначити конкретні цілі і завдання на кожному етапі;
-
визначити зміст і терміни діяльності на кожному етапі дослідження, форми узагальнення;
-
визначити перспективний результату діяльності – «проектного продукту» - як способу вирішення проблеми, поширення сформованої ідеї.
Зміст роботи:
1. Отримати необхідну консультацію від методиста щодо проблеми та способу її вирішення.
2. Коректувати власну діяльність щодо розробки проектних завдань і змісту роботи.
3. Презентація змісту проекту на засіданні МО вчителів природничо-математичного циклу.
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИКОНАВЧИЙ ЕТАП
(2018 – 2019 н.р. )
Цілі і завдання діяльності:
- власна цілеспрямована ґрунтовна теоретична підготовка ;
- детально ознайомитися з передовим педагогічним досвідом з даної проблеми;
- отримати власний інноваційний досвід;
- розробити дидактичне та методичне забезпечення ( моделі, алгоритми, рекомендації, схеми аналізу, розробки уроків );
- розробити й запровадити комплексний моніторинг формування екологічної культури учнів на уроках фізики.
Зміст роботи:
-
Вивчення та аналіз літератури з даної теми .
-
Відбір та систематизація матеріалів відповідно до теми проекту.
-
Відвідування уроків в природничо-математичному циклі.
-
Вивчення досвіду роботи своїх колег.
5. Розробити систему діагностичного інструментарію щодо виявлення
і розвитку рівня екологічної культури учнів (індивідуальні карти, анкети).
-
Вивчення мотивацій учнів до вивчення фізики.
-
Розвиток в учнів дослідницьких вмінь (вміння виявляти проблему, збирати інформацію, спостерігати)
-
На основі вивчення розробити шляхи формування екологічної культури та модель екологічно компетентної особистості.
-
Здійснити відбір технологій, форм і методів роботи.
-
Ознайомитися з продуктивними освітніми технологіями, які сприяють формуванню екологічної культури та розвитку «екологічної грамотності і здорового життя».
-
Здійснення інтеграції навчання.
-
Розробка індивідуальних методів роботи.
-
Апробація інновацій.
-
Провести серію відкритих уроків екологічного спрямування.
-
Виступ на районному семінарі-практикумі «Ментальні карти–
унікальна технологія роботи з інформацією»
16. Виступ на загальношкільних батьківських зборах «Роль і місце
батьків у формуванні екологічної культури дитини».
17. Виступ на засіданні методичної ради: педагогічна трибуна «Внесок фізики у розвиток ключових компетентностей учнів».
18. Виступ на засіданні МО вчителів природничо-математичного циклу з
теми «Використання інноваційних освітніх технологій для
формування цілісного світогляду, соціальної компетентності та
громадянської активності учнів».
19. Здійснення та аналіз моніторингових досліджень якості знань учнів з
фізики за результатами контрольних зрізів, ДПА.
20. Розробити модель розвивального освітнього середовища, яке сприяє
зростанню екологічної культури та створенню індивідуальної
траєкторії кожного учня.
21. Створення власного портфоліо.
КОРЕКЦІЙНО-ОЦІННИЙ ЕТАП
(2019 – 2020 н.р.)
Цілі і завдання діяльності:
-
здійснити комплексну корекцію роботи на основі даних моніторингу;
-
розпочати підготовку до проведення звіту про результати роботи: аналіз та узагальнення, оформлення методичних матеріалів і даних моніторингових досліджень.
Зміст роботи:
-
Серія відкритих уроків.
-
Проведення предметних тижнів, вернісажів творчості.
-
Презентація учнівських пошукових робіт, екологічних проектів з фізики.
-
Участь у Всеукраїнських конкурсах та олімпіадах.
-
Здійснення індивідуальної корекції з учнями, які мають низький рівень екологічної культури.
-
Узагальнення власного досвіду роботи.
-
Презентація досвіду на засіданні методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу.
-
Впровадження моделей в практику роботи.
-
Випуск методичної доробки «Формування ключових компетентностей на уроках фізики як умова успішної соціалізації особистості» для участі в районному педагогічному ярмарку.
ПІДСУМКОВИЙ ЕТАП
( 2020 -2021 н.р. )
Цілі і завдання діяльності:
-
відзвітувати про результати роботи над проектом на засіданні МО.
-
виробити пропозиції щодо роботи вчителя по розвитку екологічно компетентної особистості;
-
здійснити прогнозування та перспективи подальшої роботи.
Зміст роботи:
1. Здійснити моніторинг рівня екологічної культури учнів.
2. Виступ на засіданні методичної ради з питань:
- про підсумки роботи над проектом;
- роль і місце екологічної компетентності в розвитку та соціалізації особистості учня.
3. Презентація досвіду на педагогічній раді НВК.
4. Розробка і публікація власної методичної доробки на методичному порталі.