У таїні земної диво- вроди
Краса буття ніколи не вмира.
Заходьте в гості до її господи,
Лиш марно не топчіть її добра…
Григорій Коваль
Беручи до уваги складну екологічну ситуацію на планеті, постійне винищення людиною рослинного та тваринного світу, робота над проектом має стимулювати у дитини відчуття особистої відповідальності за майбутнє планети.
Скільки ще незбагненного, загадкового, мудрого таїть у собі природа! Невідомо, чи зможуть колись люди пізнати її до кінця. Але ми маємо можливість любуватися її красою, впиватися її пахощами, милуватися її гармонією. І звісно ж, по- господарськи берегти й примножувати природні скарби. А робити це потрібно знаючи, з Любов’ю. Тому ще з раннього дитинства необхідно прищеплювати дітям любов до квітки в горщику, пташки за вікном, річки за селом, смерічки в лісі.
Отже, формування екологічно вихованої особистості є одним із першочергових завдань сьогодення. Ця проблема набула статусу глобальної. Проте ні просвітництво, ні заборони та обмеження вже не здатні конструктивно вплинути на ситуацію. Ми можемо врятувати природу тільки тоді, коли виховаємо в дітей щиру любов і повагу до всього, що їх оточує, і тим докорінно змінимо систему цінностей у нашому суспільстві. Успіх у цій справі можливий лише за умови нового концептуального підходу до екологічної освіти наступних поколінь, стрижнем якої повинно стати формування дбайливого ставлення до природи.
2. Вступ.
3. Тематичний цільовий проект:
3.1. Актуальність проблеми.
3.2. Мета проекту.
3.3. Тривалість проекту.
3.4. Учасники проекту.
3.5. Розподіл обов’язків.
3.6. Очікувані результати.
3. 7. Етапи реалізації проекту.
3.8. План заходів.
4. Висновки.
Цільовий
За напрямком діяльності: Виховний
2021– 2022 навчальний рік
№ п/п |
Етап |
Зміст діяльності |
Термін виконання |
1 |
Підготовка проекту |
- Визначення теми, основних цілей та завдань проекту. - Мотивація проектної діяльності для учасників навчального процесу. |
Серпень, вересень
|
2 |
Планування (теоретичний етап) |
- Створення моделі школи; - теоретичне моделювання методів, засобів вирішення поставлених завдань; -оцінка умов реалізації проекту за строками; - розробка етапів вирішення завдань проектування; - конструювання передбачуваного результату; - підготовка інформаційних матеріалів для реалізації заходів; - визначення форми узагальнення, звіту про виконання проекту; - створення творчої групи для виконання проекту; - визначення схеми взаємодії учасників навчально – виховного процесу, органів управління освітою, громадою села.
|
Вересень, жовтень
|
3 |
Реалізація проекту (практичний етап) |
Практичне виконання заходів проекту |
Жовтень- Червень |
4 |
Рефлексія, узагальнюючий етап |
- Обговорення результатів серед учасників навчально- виховного процесу ( презентація на засіданні ради школи) - аналіз успіхів та помилок, оцінювання реалізації проекту та його результативніст. |
Червень
|
№ п/п |
Зміст заходів |
Термін виконання |
Виконавці |
Очікувані результати |
Примітка |
1 |
Створення робочих груп у класах |
До 1 жовтня |
Ініціативні творчі групи |
Розподіл доручень, створення класних проектів |
|
2 |
Паспортизація кімнатних рослин |
15 жовтня |
|
« Паспорт кімнатних рослин» |
|
3 |
Створення інформаційного вісника «Абетка квітникаря» |
1 листопада |
|
Оформлення стенду |
|
4 |
Цікавинки про кімнатні рослини |
12 листопада |
|
Оформлення папки |
|
5 |
Заочна подорож до світу кімнатних рослин |
22 листопада |
|
Випуск стіннівки |
|
6 |
Кімнатні рослини в народній медицині |
25 грудня |
4 клас |
Виховний захід |
|
7 |
Мандрівка кімнатними рослинами |
26 січня |
3 клас |
Усний журнал |
|
8 |
Дивовижні культури на підвіконні |
10 лютого |
|
|
|
9 |
Розмноження кімнатних рослин. Практичне заняття |
Березень |
Учні школи, батьки |
Насадження кімнатних рослин |
|
10 |
Рослини рятівники від радіації |
23 квітня |
|
Випуск вісника |
|
11 |
Презентація класних проектів |
16 травня |
|
Виготовлення буклетів |
|
12 |
Конкурс на краще озеленення класу та вирощений вазон |
24 травня |
|
Озеленення школи |
|
Проект « Галерея краси і здоров’я» створений у нашій школі для того, щоб розвинути в учнів прагнення до пізнання різноманітності природи, працьовитості, відповідальності за свої вчинки та уміння співпрацювати з іншими учнями для досягнення спільної мети.
У різномаїтті живої природи рослинний світ посідає особливе місце. Рослини великі – великі трудівники, і все живе на Землі завдячує їм своїм існуванням. Поступово занурюючись у таємниці життя рослин, діти відкривають щось нове, іноді зовсім неочікуване. В ході реалізації проекту учні здобувають навики догляду за кімнатними рослинами, проведення дослідів за їх участю.Ця робота воробляє в учнів спостережливість, уміння самостійно доглядати за кімнатними рослинами, проводити нескладні дослідження, привчає до творчих пошуків щодо застосування знань у практиці.
Беручи до уваги складну екологічну ситуацію на планеті, постійне винищення людиною рослинного та тваринного світу, робота над проектом має стимулювати у дитини відчуття особистої відповідальності за майбутнє планети.
Поступово ознайомлюючись з довкіллям, а конкретніше – зі світом рослин, діти краще розумітимуть необхідність охорони, захисту та збереження світу, в якому ми живемо, прекрасного світу, який залишили нам пращури і який ми, у свою чергу, передамо нашим нащадкам. І тільки від нас – сучасних жителів планети Земля – залежить, у якому стані наші нащадки отримають планету і як зможуть існувати на ній.
Проект спрямований на набуття учнями нових природничих знань у тісному зв’язку з реальною життєвою практикою, формування спеціальних умінь і навичок за допомогою системної організації проблемно орієнтованого навчального пошуку, а також залучення учнів до активного пізнавального процесу, здійснення збору необхідної інформації, розвиток уміння робити висновки, аналізувати свою діяльність.