Проект "Історія виникнення світовоих традицій чаювання"

Про матеріал
Конспект STREAM-проекту "Історія виникнення світовоих традицій чаювання" можна використовувати як самостійний проект-дослідження, так і як сценарій позакласного заходу або інтегрованого уроку з всесвітньої історії
Перегляд файлу

Тема ST(R)E(A)M-проекту: «Історія виникнення світових традицій чаювання»

Епіграф проекту:

Ти хочеш кави? Може краще чаю?
Долоням холодно. Зігрітися пора.
Ти знаєш, я так часто помічаю,
Не вистачає людям затишку й добра.

Тобі із медом? Може трав'яного?
Або імбирного з лимоном - смакота.
Ще холодно? Нічого тут страшного.
Таке буває, то душевна пустота.

Тримай міцніше. Чуєш? Зігріває,
Теплом наповнює, приємний аромат.
Нехай душа по краплі оживає,
В її будинку знову більшає кімнат.

Ковток повільно збуджує уяву.
В далеких знайдеться лаштунках позитив,
І все, що досі не було цікавим
Нових зазнає кардинальних коректив.

А хочеш? Заварю смачного чаю...

Мета проекту:

розвиток особистості учнів, мотивація їх до навчання, формування творчого стилю мислення, навичок дослідника, здатності до самонавчання через здійснення компетентнісного підходу підчас реалізації об’єднаного ST(R)E(A)M - проекту з різних предметів.

Завдання проекту:

формувати вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, самостійно здійснювати пошук та обробляти отриману інформацію, систематизувати її, використовувати нові технології для вдосконалення навичок самостійної навчальної діяльності;

розвивати абстрактне мислення, вміння встановлювати логічний ланцюг причинно-наслідкових зв’язків, перетворювати інформацію з однієї форми в іншу: текст – таблиця, схема, презентація тощо;

розвивати в учнів пошуково-дослідницьку діяльність (вміння побачити проблему, сформулювати дослідницьке запитання і шляхи його вирішення);

синхронізувати програми з географії, економіки, історії, інформатики та інших наук із можливостями ST(R)E(A)M-освіти як сучасного та необхідного тренду у всьому світі;

вчити працювати в команді, виконувати проектну діяльність, створювати інтерактивні посібники, електронні екскурси;

навчати розробляти проекти з використання інтернет-ресурсів з історії речей, що нас оточують, додавати до слайдових презентацій відео кліпи, звукові ефекти та мовний супровід;

виховувати в учнів відчуття гармонії в організації та реалізації власної ідеї, естетичні вподобання, загальний рівень культури.

Тип проекту: учнівський, практико-орієнтований.

Тривалість проекту: довгостроковий (1 місяц).

Учасники проекту: учні І курсу

Синхронізовані предмети:

Інформатика.

Географія.

Історія.

Мистецтво.

Література.

Математика.

Етапи проекту

Організаційний

1. Створення творчої групи викладачів-предметників для опрацювання теоретичних відомостей основи ST(R)E(A)M-освіти.

2. Розробка членами творчої групи структури, мети та завдань, плану реалізації              ST(R)E(A)M-проекту «Історія виникнення світових традицій чаювання».

3. Генерація програм для об’єднання навчальних предметів для проекту.

4. Розподіл обов’язків між членами творчої групи.

 

Аналіз

1. Анкетування серед учнів для визначення рівня їх обізнаності про світ чаю, про поняття проекту, проектну діяльність, про очікування від участі в проекті.

2. Внесення корективів після анкетування учнів у діяльність членів творчої групи вчителів з урахуванням результатів учнівського анкетування, можливостей та запитів учнів.

Практична реалізація:

Географія

Учні І курсу під керівництвом викладача географії на уроці об’єднуються у 4 творчі групи. Під час вивчення теми «Виробництво чаю у світі. Географічне розташування чайних країн у світі» учні ознайомились із географією поширення чаю та країнами, в яких чай вирощують. Завданням було зробити на контурних картах позначки з країнами, з яких привезли чай та які сьогодні займаються вирощуванням чаю. Окрім цього, учні мали заповнити контурну карту під назвою «Чайні країни».

Історія

Учні ознайомились із легендою про чай, історією чайної церемонії. Разом попрацювали над підготовкою доповіді з презентацією «Подорож у світ чаю». Учнів було  об’єднано в 2 групи:

перша група займалась підготовкою доповіді, друга – створенням презентації.

Інформатика

Для реалізації проекту з інформатики разом із викладачем учні об’єднуються у чотири групи. Протягом двох уроків працюють над складанням та вирішенням задач, які пов’язані з матеріалами про чай. На занятті учні мають попрацювати у текстових редакторах, інтернет -  мережі для пошуку інформації.

Учні мають зробити наступне:

виділити фрагменти тексту, копіювати, переміщувати, видаляти,

вставляти;

ознайомитись із довідковою системою текстового процесора;

визначити поняття текстового процесора;

поняття ключового слова.

пошук необхідних відомостей.

У процесі роботи створюється окрема тека: «Історія виникнення чаю в ілюстраціях».

Кожний учасник проекту приймає участь у створенні буклету «Основні характеристики чаю» у програмі Canva. Цей конструктор є надзвичайно зручним та дозволяє створювати візуальні матеріали максимально просто.

Математика

На уроках математики учні повторюють тему «Пропорції». Учні повинні навчитися правильно вираховувати пропорції чаю та води при заварюванні чаю, навчитися складати пропорції інгредієнтів для різних сортів чаю.

Мистецтво

На уроках мистецтва учні вивчають тему «Культура Японії». Група поділяється на дві підгрупи.

Перша підгрупа організовує та проводить театралізоване дійство «Японська чайна церемонія».

Друга підгрупа виробляє з полімерної глини зразки чайників для заварювання різних сортів чаю, які продемонструють під час театрального дійства.

Література

Група поділяється на дві підгрупи. Перша шукає літературні композиції присвячені чаюванню у вітчизняній літературі, друга – у зарубіжній. Презентують найкращі декламуванням перед театральним дійством напам’ять.

IV. Презентація результатів проекту

Результати проекту «Історія виникнення світових традицій чаювання»  презентуються під час проведення театрального дійства.

Підсумковий результат: створення методичних вказівок для викладачів- предметників.

Предмет

Тема уроку

Завдання

Творчий  «продукт»

Інформатика

Виділення фрагментів тексту. Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, видалення та вставлення

 

Довідкова система тестового процесора. Поняття ключового слова.

Пошук потрібних відомостей. Нумерування сторінок

Створити теку

«Історія виникнення чаю в ілюстраціях»

 

 

 

 

 

 

Узагальнити інформацію про чай: «тези»

Буклет

«Основні характеристики чаю»

Географія

Виробництво чаю у світі. Географічне розташування чайних країн у світі

Нанести на карту країни, з яких привезли чай та які сьогодні займаються вирощуванням чаю.

З’ясувати правильні умови зберігання та транспортування чаю

Інтерактивна карта

«Чайні країни»

 

 

 

 

Розробити форму тару для правильного зберігання та транспортування чаю

Історія

Історія виникнення напою у світі та його                  популярність

Розкрити сутність та особливості поняття: «чайна культура», «чайний туризм», аналіз стану та перспектив розвитку чайної культури в світі.

Презентація «Подорож у світ чаю»

Мистецтво

Культура Японії

З'ясувати особливості появи та проведення традиційної чайної церемонії.

 

Вивчити правильні форми заварників

Театралізоване дійство «Японська чайна церемонія»

 

 

 

Виготовлення заварників із полімерної глини

Математика

Пропорції

Правила складання та розв'язування пропорції

Скласти пропорції води та чаю перед приготуванням

Література

Поезія світу

Літературні копмозиції,  присвячені чаюванню

Декламування найкращих

напам'ять

 

Додаток до ST(R)E(A)M-проекту

 

Тема проекту «Історія виникнення світових традицій чаювання»

 

Складові ST(R)E(A)M- проекту

Предмет, навчальна тема

Мета уроку, зміст діяльності здобувачів освіти

Очікуваний результат

Science 

(наука)

Інформатика

Виділення фрагментів тексті. Робота з фрагментом тексту: копіювання, переміщення, видалення та встановлення. 

Довідкова система текстового процесора. Поняття ключового слова. Пошук потрібних відомостей. Нумерування сторінок


Географія

Виробництво чаю у світі. Географічне розташування чайних країн у світі


Історія

Історія виникнення напою  у світі та його популярність

створити теку “Історія виникнення чаю в ілюстраціях”




 

узагальнити інформацію про чай “тези”



 


 

 

 

нанести на карту країни, з яких привезли чай тай які сьогодні займаються вирощуванням чаю

 

розкрити сутність та особливості поняття: “чайна культура”, “чайний туризм”, аналіз стану та перспектив розвитку чайної культури в світі

 

Буклет

«Основні характеристики чаю»









 


 

 

 

 

Інтерактивна карта “Чайні країни”

 


 

 

презентація “Подорож у світ чаю”

Technology (технології)

Мистецтво

Культура Японії

вивчити правильні форми посуду для заварювання чаю

виготовлення заварників із полімерної глини

Reading (читання)

Література

Поезія світу

знайти літературні композиції, присвячені чаюванню

декламування найкращих напам'ять

Engineering (інженерія)

Географія

Виробництво чаю у світі

з'ясувати правильні умови зберігання та транспортування чаю

сконструювати

тару для правильного зберігання  та транспортування чаю 

Art (мистецтво)

Культура Японії

 

з’ясувати особливості появи та проведення традиційної чайної церемонії

театральне дійство “Японська чайна церемонія”

Mathematics

(математика)

Пропорції 

повторити правила складання та розв'язування пропорції

скласти пропорції води та чаю перед приготуванням

 

Автор проекту  Хмура Наталя Олександрівна

 

 

docx
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
414
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку