Проект "Листячко шкільного подвір`я"

Про матеріал

Чудовий проект для 1 класу "Листячко шкільного подвір`я". Можна застосувати на уроках Я досліджую світ в 1 класі за НУШ. В рамках проекту діти вивчають рослини шкільного подвір`я, досліджують їх за формою, кольором. Вичають правила складання гербарію, презентують свої роботи вкласі.

Перегляд файлу

Щастинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2

Новоайдарської  районної ради

Луганської області

 

 

ПАСПОРТ ПРОЕКТУ

«ЛИСТЯЧКО   ШКІЛЬНОГО ПОДВІР`Я»

 

 Учасники проекту:

 учні  1 – Б   класу

Картинки по запросу ОСЕННИЕ ЛИСТЬЯ РИСУНКИКерівник проекту :

Пісклова  Наталія  Миколаївна,

вчитель початкових класів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема проекту «Листячко шкільного подвір`я»

Тип проекту: середньотривалий, практико-дослідницький пізнавальний  

Термін реалізації проекту: вересень - листопад

Учасники проекту: учні 1 класу, батьки, класний керівник

Вік дітей: 5 – 7 років

Керівник проекту: Пісклова Наталія Миколаївна

Актуализація теми.

Виховання екологічної культури – актуальна проблема сьогодення, задача соціально-культурної  ситуації початку XXI столітті, що склалась в суспільстві.  Вивчення навколишнього світу та його складників  - рослин та тварин – допомагають дитині по-новому дивитися на природу.

Дитина дущею відчуває природу, тягнеться до взаємодії з нею все сприймає  з любов`ю, відчуває захват, спостерігаючи за ти чи іншим явищем. Безпосередньо взаємодіючи з природою у дитини розвивається самостійність, спостережливість та допитливість, формується естетичне сприйняття навколишнього світу.

Йдучи до 1 класу, діти вже мають початкові уявлення про деякі види дерев та кущів рідного міста, але знання ці поверхові. Більшість учнів плутають листя різних видів дерев, таких як тополя та липа, береза та осика, акація та горобина, ялинка або сосна тощо.

Нетрадиційні форми проведення уроків та позакласної роботи дозволить урізноманітнити навчальний процес. Даний вид діяльності  спонукає необхідність використання додаткової літератури, дозволить пов`язати тему з життєвим досвідом першокласника, розвине інтерес до навколишнього середовища, навчить дітлахів визначати види дерев та кущів за листям, знаходити спільне та відмінні ознаки дерев. В процесі роботи учні набудуть знання з використання листя в різних сферах життя, навчаться правильно  оформлювати гербарій.

Гіпотеза. В нашому місті та шкільному подвір`ї ростуть дерева різних видів та кущів.

Ключове запитання.  Чи всі види дерев нам відомі?

Проблемні питання:

1) Яку форму та окрас має листя різних дерев?

2) Як люди використовують листя в побуті?

3) Як правильно робити гербарій та як його оформити?

Мета: сприяти гармонійному розвитку особистості дитини, залучати учнів до вивчення  рідної природи, вчити працювати в групі та ділитися своїм досвідом.

Задачі:

  1. Освітні:

Розширювати та вдосконалювати  уявлення дітей про різні види дерев та кущів рідного міста.

  1. Розвивальні:

Розвивати пізнавальний та естетичний досвід;

Сприяти розвитку початків дослідницької діяльності, творчої уяви, допитливості, уваги та мовлення.

  1. Виховні:

Виховувати любов та бережливе ставлення до рідної природи;

Виховувати позитивну мотивацію в навчання.

Зовнішній продукт проекту – створені матеріали: гербарій, альбом малюнків, виставка аплікацій з засушеного листячка, презентація роботи над проектом.

Внутрішній продукт проекту – формування нових компетенцій,  досвіду спільної діяльності, що сприяє формуванню інтересу першокласників до вивчення навколишнього середовища, екологічної культури, розвитку вмінь шукати інформацію та працювати з нею, формуванню навичок  міжособистісної взаємодії та співпраці, навичок працювати в команді.

Ймовірний  результат – діти володіють початковим знанням:

  • Про різноманітність рослинного світу;
  • Про правильне виготовлення гербарію;
  • Про використання листя людиною в побуті.

Методи:

  • метод спостереження
  • пошуковий
  • опитування
  • метод дослідження
  • аналітичний

Зміст діяльності з реалізації  проекту

  1. Виконання проекту
  2. Старт:

а) розробка плану проекту

б) формування команд

в) завдання для команд:

1 командадослідити, чи всі дерева мають однакову форму та колір листя восени, зробити малюнки.

2 командадізнатися й розповісти про лікувальні властивості листя.

3 командавиготовити аплікації з листя.

4 командазнайти матеріал про використання листя в господарстві.

5 командазробити гербарій з листя дерев, що ростуть на шкільному подвір`ї, дізнатися та розповісти про правила засушування листя.

  1. Реалізація проекту
  2. Творча майстерня
  • Виготовлення гербарію
  • конкурс аплікацій на тему «Листячко  шкільного подвір`я »

 

 

 

 

 

 

 

«Дослідницька » робота

  1. Екскурсія шкільним подвір`ям.

Напередодні екскурсії діти об`єдналися в групи, обрали відповідальних.  Кожна група отримала завдання.

Під час екскурсії діти розглядали дерева та кущі в осінньому вбранні, що ростуть на шкільному подвір`ї, збирали красиве листя для гербарію та для роботи в групах.

D:\ФОТО\ШКОЛА\первоклассники 2012\1 класс\парк экскурсия\100_6877.JPG      D:\ФОТО\ШКОЛА\первоклассники 2012\1 класс\парк экскурсия\100_6875.JPG

C:\Users\User\Desktop\осень\DSC_0049.jpg      C:\Users\User\Desktop\осень\DSC_0045.jpg

2) Самостійна робота.

E:\про\гербарий\гербарій\PB090227.JPGE:\про\гербарий\гербарій\PB020199.JPGДіти сушили листя, під керівництвом батьків виготовляли гербарій робили аплікації з листя, малювали листя дерев різних видів, готувалися до захисту проекту.

 

E:\про\гербарий\гербарій\PB090228.JPG

 

 

3) Представлення в класі результатів діяльності.

Представлення та захист гербарію  «Листячка шкільного подвір`я»

Організація виставки аплікацій з засушеного листя.

Організація та проведення «Свята листочків»

1група. Якого кольору осіннє листя?

 Висновок: різноманітн забарвлення листя різних видів дерев та кущів.

Діти обрали забарвлення  3-х кольорів: червоне, жовте, зелене.

E:\про\гербарий\гербарій\PB140278.JPG     E:\про\гербарий\гербарій\IMG_20161115_101732.jpg     E:\про\гербарий\гербарій\IMG_20161115_101957.jpg

E:\про\гербарий\гербарій\IMG_20161115_102057.jpg E:\про\гербарий\гербарій\IMG_20161115_102616.jpg   E:\про\гербарий\гербарій\IMG_20161115_102126.jpg

 

2 група.  Лікувальні властивості листя

Діти  дізналися, що люди використовують листя для лікування, купання в лазні віники різних дерев, додають до чаю, використовують в медицині при різних захворюваннях.

 

3 група.  Аплікації з осіннього листя, малюнки иставка робот)

E:\про\аплікації з листя\PB110268.JPG                  E:\про\аплікації з листя\PB140275.JPG   E:\про\наша творчість\робота з пластиліном\PB030217.JPG     E:\про\наша творчість\малювання листочків\PA310188.JPG

4 група.  Використання листя в господарстві:

- для перегноя,

- для затримання вологи,

- для фарбування тканини.

5 група. Як правильно засушити листя та зробити гербарій?

Діти сформулювали наступні правила:

  • Неможна засушувати листя в книзі  (деформуються сторінки),
  • не рекомендується сушити листя праскою  (листя стають ламкими)
  •  вірний  спосіб: листя скласти між газетними сторінками, та зверху притиснути важким предметом до повного висихання.

E:\про\гербарий\гербарій\IMG_20161115_103857.jpg

Висновок:

Із завданнями, що ставили на початку роботи над проектом впорались:

  • Дізналися про види дерев та кущів рідного міста, що були раніше невідомими;
  • Про використання листя в господарстві та медицині.

Рефлексія діяльності.

Підсумовування ступені досягнення поставлених  задач:

  • Були підготовлені завдання групам
  • Творчі  роботы: презентація створеного гербарію листя, що збиралося на шкільному подвір`ї
  • Сформульовані підсумки про роботу, що була зроблена

Оцінювання якості результатів виконаної роботи:

  • Обговорення роботи кожною командою
  •  З`ясовування найактивніших учасників проекту
  • Відзначення  учасників проекту

Набуті вміння та навички:

  • Навчилися правильно засушувати листя та робити гербарій
  • Дізналися про використання листя , використовуючи додаткову літературу
  • Зробили красиві аплікації з листя

.                               

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Луцко Оксана Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Маслієнко Лариса
    Чудово виконана робота! Дякую за підказку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 травня 2018
Переглядів
1997
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку