Чудовий проект для 1 класу "Листячко шкільного подвір`я". Можна застосувати на уроках Я досліджую світ в 1 класі за НУШ. В рамках проекту діти вивчають рослини шкільного подвір`я, досліджують їх за формою, кольором. Вичають правила складання гербарію, презентують свої роботи вкласі.
Щастинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2
Новоайдарської районної ради
Луганської області
ПАСПОРТ ПРОЕКТУ
«ЛИСТЯЧКО ШКІЛЬНОГО ПОДВІР`Я»
Учасники проекту:
учні 1 – Б класу
Керівник проекту :
Пісклова Наталія Миколаївна,
вчитель початкових класів
Тема проекту «Листячко шкільного подвір`я»
Тип проекту: середньотривалий, практико-дослідницький пізнавальний
Термін реалізації проекту: вересень - листопад
Учасники проекту: учні 1 класу, батьки, класний керівник
Вік дітей: 5 – 7 років
Керівник проекту: Пісклова Наталія Миколаївна
Актуализація теми.
Виховання екологічної культури – актуальна проблема сьогодення, задача соціально-культурної ситуації початку XXI столітті, що склалась в суспільстві. Вивчення навколишнього світу та його складників - рослин та тварин – допомагають дитині по-новому дивитися на природу.
Дитина дущею відчуває природу, тягнеться до взаємодії з нею все сприймає з любов`ю, відчуває захват, спостерігаючи за ти чи іншим явищем. Безпосередньо взаємодіючи з природою у дитини розвивається самостійність, спостережливість та допитливість, формується естетичне сприйняття навколишнього світу.
Йдучи до 1 класу, діти вже мають початкові уявлення про деякі види дерев та кущів рідного міста, але знання ці поверхові. Більшість учнів плутають листя різних видів дерев, таких як тополя та липа, береза та осика, акація та горобина, ялинка або сосна тощо.
Нетрадиційні форми проведення уроків та позакласної роботи дозволить урізноманітнити навчальний процес. Даний вид діяльності спонукає необхідність використання додаткової літератури, дозволить пов`язати тему з життєвим досвідом першокласника, розвине інтерес до навколишнього середовища, навчить дітлахів визначати види дерев та кущів за листям, знаходити спільне та відмінні ознаки дерев. В процесі роботи учні набудуть знання з використання листя в різних сферах життя, навчаться правильно оформлювати гербарій.
Гіпотеза. В нашому місті та шкільному подвір`ї ростуть дерева різних видів та кущів.
Ключове запитання. Чи всі види дерев нам відомі?
Проблемні питання:
1) Яку форму та окрас має листя різних дерев?
2) Як люди використовують листя в побуті?
3) Як правильно робити гербарій та як його оформити?
Мета: сприяти гармонійному розвитку особистості дитини, залучати учнів до вивчення рідної природи, вчити працювати в групі та ділитися своїм досвідом.
Задачі:
Розширювати та вдосконалювати уявлення дітей про різні види дерев та кущів рідного міста.
Розвивати пізнавальний та естетичний досвід;
Сприяти розвитку початків дослідницької діяльності, творчої уяви, допитливості, уваги та мовлення.
Виховувати любов та бережливе ставлення до рідної природи;
Виховувати позитивну мотивацію в навчання.
Зовнішній продукт проекту – створені матеріали: гербарій, альбом малюнків, виставка аплікацій з засушеного листячка, презентація роботи над проектом.
Внутрішній продукт проекту – формування нових компетенцій, досвіду спільної діяльності, що сприяє формуванню інтересу першокласників до вивчення навколишнього середовища, екологічної культури, розвитку вмінь шукати інформацію та працювати з нею, формуванню навичок міжособистісної взаємодії та співпраці, навичок працювати в команді.
Ймовірний результат – діти володіють початковим знанням:
Методи:
Зміст діяльності з реалізації проекту
а) розробка плану проекту
б) формування команд
в) завдання для команд:
1 команда – дослідити, чи всі дерева мають однакову форму та колір листя восени, зробити малюнки.
2 команда – дізнатися й розповісти про лікувальні властивості листя.
3 команда – виготовити аплікації з листя.
4 команда – знайти матеріал про використання листя в господарстві.
5 команда – зробити гербарій з листя дерев, що ростуть на шкільному подвір`ї, дізнатися та розповісти про правила засушування листя.
«Дослідницька » робота
Напередодні екскурсії діти об`єдналися в групи, обрали відповідальних. Кожна група отримала завдання.
Під час екскурсії діти розглядали дерева та кущі в осінньому вбранні, що ростуть на шкільному подвір`ї, збирали красиве листя для гербарію та для роботи в групах.
2) Самостійна робота.
Діти сушили листя, під керівництвом батьків виготовляли гербарій робили аплікації з листя, малювали листя дерев різних видів, готувалися до захисту проекту.
3) Представлення в класі результатів діяльності.
Представлення та захист гербарію «Листячка шкільного подвір`я»
Організація виставки аплікацій з засушеного листя.
Організація та проведення «Свята листочків»
1група. Якого кольору осіннє листя?
Висновок: різноманітн забарвлення листя різних видів дерев та кущів.
Діти обрали забарвлення 3-х кольорів: червоне, жовте, зелене.
2 група. Лікувальні властивості листя
Діти дізналися, що люди використовують листя для лікування, купання в лазні віники різних дерев, додають до чаю, використовують в медицині при різних захворюваннях.
3 група. Аплікації з осіннього листя, малюнки (виставка робот)
4 група. Використання листя в господарстві:
- для перегноя,
- для затримання вологи,
- для фарбування тканини.
5 група. Як правильно засушити листя та зробити гербарій?
Діти сформулювали наступні правила:
Висновок:
Із завданнями, що ставили на початку роботи над проектом впорались:
Рефлексія діяльності.
Підсумовування ступені досягнення поставлених задач:
Оцінювання якості результатів виконаної роботи:
Набуті вміння та навички:
.