Проєкт "Людина має творити добро"

Про матеріал
Одним з основних завдань сучасної школи є формування у дітей загальнолюдських духовних цінностей та орієнтирів. Серед них - доброта, любов до ближнього, милосердя, повага та взаєморозуміння до дітей з особливими потребами, етичні норми, прийняті суспільством. Вся ідея проєкту спрямована на встановлення щирих доброзичливих стосунків між учнями класу. Життя - це безперервні іспити на добро та зло. Поспішаймо змінювати себе та робити добро! Почнемо з найменшого - і добра у світі побільшає.
Перегляд файлу

 

Чернівецька загальноосвітня

школа І – ІІІ ступенів № 28

 

 

 

 

П  Р О Є К  Т

 

 

“Людина має творити добро”             

 

 

 

 

 Тривалість проекту: 1 тиждень

 

 

 

 

Картинки по запросу малюнок доброти

                                   

                           

 

 

 

 

 

                                                         

                                                       

 

                     ПАСПОРТ   ПРОЄКТУ

 

 Тема:  Людина має творити добро

Мета:

         - створити в шкільній родині творчу, дієву атмосферу популяризації      доброчинності;

         -формувати в дітей ціннісне ставлення до власного життя, до інших             людей,почуття чуйності, тактовності, здатності до співпереживання;

         - виховувати бажання жити у світі добра, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються у житті, заохочення до добрих вчинків і корисних справ.

 

             Очікувані результати:

  • Формування активної життєвої позиції;
  • Прагнення творити добро;
  • Вдосконалювати навички  працювати самостійно з додатковою літературою;
  • Бути дослідниками, вміти робити  захист свого проекту.

 

 Тип проекту:  груповий

Предмети, що інтегруються: ЯДС, літературне читання,

українська мова, образотворче мистецтво, музичне мистецтво

Вид проекту: інформаційно-творчий.

Провідна проблема: глибше зануритися в основне поняття добродійності, показати на найпростіших прикладах відчуття щастя та добра як практичного втілення надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей.

Спосіб розв`язання проблеми: пошук літературного матеріалу; малювання малюнків; освоєння групами різних практичних технологій.

Тривалість проекту:  1тиждень.

Кінцевий продукт:  урок-презентація

Керівник проекту: вчитель.

Учасники проекту:  учні 3 класу.

 

 

П Л А Н      В И К О Н А Н Н Я     П Р О Є К Т У

І.Організація проекту

Формування основної проблеми і дидактичної мети.

ІІ. Планування проектної діяльності:

  1. Обирання учнями запропонованих учителем групових проектів.
  1. Обміркування шляхів розв’язання проблеми.
  2. Пошук матеріалів: бібліотека, мережа Інтернет.
  3.  Проведення циклу уроків, пов`язаних із темою проекту.
  4. Малювання малюнків.

ІІІ. Робота на уроках

  ЯДС

Провести урок – презентацію на тему: «Людина має творити добро».

∙ Літературне читання, українська мова

  1. Дібрати художню літературу, скласти  вірші, на задану тему.
  1. Скласти «Сенкан» до слова урок.
  2. Зібрати прислів`я та приказки на задану тему.

∙ Образотворче мистецтво

  1. Намалювати малюнки на задану тему.

.  Музичне мистецтво

          1. Вивчити пісню про добро.

Завдання для груп

  « Журналісти»

        -     Взяти інтерв’ю в учнів, вчителів, батьків.

        -      Підготувати відеопрезентацію.

             «Літературознавці»

  • Організувати виставку книг.
  • Підготувати каталог творів про добро.

 «Читці»

        - Скласти вірші про добро.

        - Створити книгу « Перші ластівки Доброти.

  • «Шукачі народних скарбів»
  •  Підібрати прислів’я, приказки, на задану тему.
  • Створити лепбук « Скриня добра»

«Музиканти» (всі учні класу)

  • Знайти і розучити пісню на задану тему.

«Художники»

  • Намалювати малюнки на задану тему.

ІV. Презентація проекту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

Тема: Людина має творити добро

Мета:

         - створити в шкільній родині творчу, дієву атмосферу популяризації      доброчинності;

         -формувати в дітей ціннісне ставлення до власного життя, до інших     людей, почуття чуйності, тактовності, здатності до співпереживання;

         - виховувати бажання жити у світі добра, розуміння своєї причетності до всіх подій, які відбуваються у житті, заохочення до добрих вчинків і корисних справ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                               ХІД  УРОКУ

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Вчитель . Сядьте, діти, всі рівненько.

                   Посміхніться всі гарненько,

                   Настрій на урок візьмемо,

                   Й працювати розпочнемо.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Створення « Сенкан»

Вчитель.  Діти, що ви чекаєте від нашого уроку, яким він має бути?

ІМЕННИК             ( ЩО?)                     УРОК

ПРИКМЕТНИК    (ЯКИЙ?)          ЦІКАВИЙ, ПІЗНАВАЛЬНИЙ

ДІЄСЛОВО            (ЩО РОБИТИ?) ДУМАТИ, НАВЧАТИСЯ,                                                                                                                                                    

                                                                ГОВОРИТИ, ЗДОБУВАТИ

РЕЧЕННЯ             МОЖЛИВІСТЬ ОТРИМАТИ ЗНАННЯ

ВИСНОВОК          ДІЗНАТИСЯ НОВЕ.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Людина починається з добра,

З уміння співчувати, захистити.

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити.

УЧИТЕЛЬ. Про добро можна багато і красиво говорити,  розповідати, мріяти. Але слова не принесуть ніякої користі, якщо добрі діла не втілювати в життя, якщо гарні слова залишаться лише словами. Я, вважаю, що кожна людина може і повинна в собі зрощувати добро.

Отож, тема нашого уроку: « Людина має творити добро»

 - Діти, сьогодні ми з вами поговоримо про добро,  про те, що людина повинна творити добро.

І девізом уроку будуть слова видатного педагога Шалви Амонашвілі.

« Незалежно від того, чекають від тебе добро чи не чекають – твори добро.

Незалежно від того, помітять твоє добро чи не помітять – твори добро.

Незалежно від того , приймають твоє добро чи відкидають – твори  добро.

Незалежно від того, чим будуть платити тобі за добро: добром чи злом- твори добро.

Твори добро і ні у кого не питай дозволу, бо ніхто не може бути володарем твого добра

  1. Вправа - енергізатор «Я вважаю себе..»

(Сприяти самопізнання та взаємопізнання учасників)

  • Я прошу підняти праву руку тих, хто щедрий.
  • Я прошу підняти ліву руку тих, хто чемний.
  • Я прошу нахилити голівку вперед тих, хто турботливий.
  • Я прошу нахилити голівку вправо тих, хто радісний.
  • Я прошу підняти дві руки тих, хто ввічливий.
  • Я прошу встати тих, хто доброзичливий.
  • Я прошу посміхнутися тих, хто чесний.

2.Слово вчителя

Врятує світ краса – завжди так говорили,

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та.

Тож, люди на землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла,

Щоб кожен зміг серед краси прожити,

У царстві справедливості й добра!

- Цілий тиждень ми з вами готувалися до сьогоднішнього уроку. Для проведення його ви готували завдання в групах.

  1. Представлення груп

А зараз кожна група, яка готувалася до сьогоднішнього уроку прозвітує про свою роботу.

1). Група  « Журналісти»

Учениця.

Ключовим питанням нашої групи було дізнатися, що таке добро. Ми провели опитування між учасниками  освітньо - виховного процесу і підготували відео презентацію;

 2). Група  « Літературознавці»

Учитель.

Про добро та доброту написано багато творів. Учні, які працювали в групі                                 «Літературознавці» нам розкажуть про них.

Учень1. Завданням нашої групи було знайти твори про добро і опрацювати їх.

Організувати  виставку книг про добро,підготували рекламу, прочитаних книг.

Учень2. Ми  також створили каталог творів про добро та добрі вчинки.

Учитель. Читаючи  ці твори, впевнено можемо сказати, що добро перемагає зло.

 3). « Поети»

Учень. Учні нашої групи «Поети» знаходили вірші про добро,

Прочитають нам власні вірші про добро.  Презентують свою книжечку

« Перші ластівки добра»;

4). « Група « Музиканти»

Всі учні класу співають пісню « Якщо добрий ти».

 5). « Шукачі народних скарбів»

Учень. Наша група збирала приказки та прислів’я про добро. Ми створили лепбук «Скриня народних скарбів». Ось деякі з них.

Учитель. «Народ скаже, як зав*яже» . Саме народні приказки та прислів*я вчать нас робити добрі справи, оцінюючи свої поступки та поступки своїх знайомих чи близьких нам людей.

 6). «Художники»

 Підготували свої малюнки – пазли. Склали розповідь про свої добрі справи. « Ромашка добрих справ».

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ

  • Що ж таке добро? (Добро – це гарний вчинок, корисна справа)
  • А щотаке доброта? (Доброта – це чутливе, дружнє ставлення до людей тварин, птахів, рослин)

Зараз я пропоную вибрати серед названих людських чеснот позитивні, близькі до добра, щоб взяти  із собою в життєву дорогу і «поселити» їх на годиннику «Добра»., негативні риси –скласти  в  « Сміттєвий мішечок», зав’язати. Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця.

( Милосердя, заздрість, ласка, чуйність,злість, повага, допомога,хитрість, підлість, любов, щедрість, турбота).

 

1.  Вправа « Мозковий штурм»

( СКЛАДАННЯ ГОДИННИКА ДОБРОТИ)

 

                                 Милосердя

                     Ласка                       Чуйність

                             

 

         Повага              Доброта                 Допомога                           

 

 

              Любов                              Щедрість

                                  Турбота

 

Учитель. Добре , коли людина залишає після себе добрий слід. Один мудрець сказав: «Людина прожила життя недаремно, якщо збудувала дім, виростила сад і виховала дитину». Отож, давайте і ми зробимо одну добру колективну справу.

Флешмоб « Відкрий своє серце для добра»

   Напередодні  Всесвітнього дня доброти, яке святкують 17 лютого

я пропоную вам стати добрими чарівниками. Кожен з вас повинен сказати своєму сусідові добрі слова - побажання. Ми організуємо флешмоб 

 « Відкрий  своє серце  для добра». Цей ланцюжок доброти передамо в інші класи поруч. Кожен з учнів початкової школи зможе долучитися до нього, зробивши добру справу, прикріпити свою долоньку.

ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ.

. - Коли людина робить добрі справи, Ангел радіє, а коли злі – сумує, плаче, втрачає свої сили. Я бажаю, щоб ви робили тільки добрі справи, щоб ваш Ангел – охоронець радів і допомагав вам у скрутні хвилини. Нехай не черствіють ваші душі в щоденних клопотах, бережіть свої сердечка від усякого зла.

Якщо хочеш, щоб тебе оточувало добро, то пам’ятай: «Добро починається з тебе».

Наш урок добігає до кінця. Я вірю, що запалений вогник доброти поселиться у ваших серцях і з ним ви будете іти до своєї мети.

Нехай любов земна і доброта сердечна

завжди крокують поруч з вами у житті.

ВЧИТЕЛЬ ДАРУЄ СВІЧЕЧКИ  -  СЕРДЕЧКА.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
9 лютого 2022
Переглядів
1805
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку