Державний навчальний заклад
“Київське регіональне вище професійне училище будівництва”
«МИ МАЄМО МАЙБУТНЄ»
( ПРАВА ДИТИНИ
В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ )
Навчально-дослідницький проект
Підготувала:
Бабич Ірина Іванівна
Викладач правознавства
Київ – 2017
Актуальність і доцільність проекту
Кожна дитина – особлива. Але все ж є діти, про яких говорять «особливі» не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а задля того, щоб відмітити ті потреби, які відрізняють їх від інших дітей. Незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, кожна людина має право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості освіти решти людей. Саме цей принцип є основним в організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. В основі інклюзивної освіти лежить право людини на освіту, право дитини не піддаватись дискримінації. Логічним наслідком цього є те, що всі діти мають право здобувати освіту в такій формі, що не піддає їх дискримінації на основі розумових чи фізичних особливостей, етнічної належності, віросповідань, мови, здібностей тощо.
Сучасне становище дітей в Україні викликає хвилювання суспільства й вимагає нових підходів до аналізу та вирішення цієї проблеми. Поєднання теоретичних знань про інститут прав людини з практичним вивченням конкретних ситуацій у власному навчальному закладі сприятиме формуванню в учнів відповідальності за навчання та власну поведінку. Запропонований проект може стати початком довготривалої діяльності з вивчення й дотримання прав підростаючого покоління. Виконання проекту може допомогти мотивувати учнів з особливими освітніми потребами знаходити рішення у складних життєвих ситуаціях, розв'язувати внутрішньо-особистісні та міжособистісні конфлікти, повірити у власні сили, наповнювати життя яскравими подіями та враженнями, приємними емоційними переживаннями.
Мета проекту:
Завдання проекту:
Очікувані результати:
Учасники проекту:
Етапи і зміст роботи над проектом:
І етап – підготовчий:
ІІ етап – організаційно-практичний:
ІІІ етап – узагальнено-аналітичний:
Умови реалізації:
Звіт про роботу над етапами проекту
І етап – підготовчий
У проекті взяли участь учні П-13 групи (діти з особливими освітніми потребами). Були визначені тема, мета, завдання проекту, узгоджено час та строки його проведення. Отримано згоду керівництва групи на реалізацію проекту та створено ініціативну групу. |
Складений план роботи з переліком необхідних заходів та призначення відповідальних.
|
ІІ етап – організаційно-практичний:
Викладачем Бабич І.І. був проведений урок на тему: «Права, свободи людини і громадянина» із ознайомленням зі статтями Конвенції про права дитини, ІІ розділу Конституції України, Закону України «Про охорону дитинства».
|
Учасники проекту створили малюнки з їх баченням теми прав дітей.
|
Учнями була проведена інформаційно-пошукова робота щодо висловів відомих людей про права дітей, роль батьків та сім’ї у становленні дитини. (Додаток 1)
Викладачем Бабич І.І. був розроблений сценарій виховного заходу «Я знаю і реалізовую свої права» та відбулося ознайомлення з ним учасників проекту. (Додаток 2)
Учні за отриманими знаннями створили презентацію «Я і мої права»
|
|
ІІІ етап – узагальнено-аналітичний:
Було проведено анкетування учасників проекту щодо їх знань про права дитини. (Додаток 3)
Під час проведення тижня правової освіти відбувся виховний захід «Я знаю і реалізовую свої права».
|
|
|
|
Учні презентували свої творчі роботи, ознайомили всіх присутніх заходу із висловами відомих людей про права дітей, роль батьків та сім’ї у становленні дитини.
|
|
Учасники проекту ознайомили із створеною ними презентацією «Я і мої права».
|
|
Результати проекту:
|
|
Додаток 1
Вислови відомих людей про права дітей, роль батьків та сім’ї у становленні дитини.
1.Майбутнє нації в руках матерів. (Оноре де Бальзак)
2. Життя коротке, але людина знов і знов переживає його у своїх дітях. (Василь Сухомлинський)
3. Діти моральніші, набагато проникливіше дорослих, і вони, часто не виявляючи і навіть не усвідомлюючи цього, бачать не тільки недоліки батьків, але і найгірший з усіх недоліків - лицемірство батьків - і втрачають до них повагу. (Лев Толстой)
4. Батьки, заохочуючи забаганки дітей і балуючи їх, коли вони малі, псують в них природні задатки, а потім дивуються, що джерело, яке вони самі отруїли, має гіркий смак. (Джон Локк)
5. Людина яка дійсно поважає людську особистість, має поважати її в своїй дитині, починаючи з тієї хвилини, коли дитина відчула своє «я» і відділила себе від навколишнього світу. (Дмитро Писарєв)
6. Наші діти - це наша старість. Правильне виховання - це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми. (Антон Макаренко)
7. Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими. (Оскар Уальд)
8. Підтримуйте дитяче прагнення бути хорошим, бережіть його як найтонший порух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрість батьківської влади на деспотичне самодурство.
(Василь Сухомлинський)
9. Найбільш вільною державою можна назвати таку, де люди мають усі людські і громадянські права, які тільки встановлені у світі. (Леся Українка)
10. Той, хто відкриває школу, закриває в’язницю. (Віктор Гюго)
11. У дітей своє особливе вміння бачити, думати і відчувати, і немає нічого дурнішого, ніж намагатися підмінити у них це вміння нашим. (Жан-Жак Руссо)
12. Сім’я – це той природний первинний осередок, де реалізується краса людського життя, куди приходять відпочивати переможні сили людини, де ростуь і живуть діти – головна радість життя. (Антон Макаренко)
13. Робити висновок про велич і стійкість будь-якого суспільства можливо завдяки одному простому критерію, а саме: як це суспільство турбується про дітей, старих і хворих. (А. Тойнбі)
Додаток 3
Знання учнів про права дитини Група ______ Вік _____ Дата ___________ |
Знав раніше |
Дізнався зараз |
Невід’ємне право на життя |
|
|
Право дитини знати своїх батьків, на ім’я |
|
|
Право на вільний розвиток своєї особистості |
|
|
Право на свободу та особисту недоторканість |
|
|
Право на повноцінне харчування |
|
|
Право на освіту |
|
|
Право на охорону здоров'я, медичну допомогу |
|
|
Право на правову допомогу |
|
|
Право на свободу думки та слова |
|
|
Право на свободу світогляду, віросповідання |
|
|
Право на відпочинок і дозвілля |
|
|
Право на соціальний захист |
|
|
Право на доступ до інформації |
|
|
Право на захист від усіх форм експлуатації |
|
|
Право на безпечне навколишнє середовище |
|
|
Якщо вам відомі інші права – напишіть їх тут: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|