Проект "Ми маємо майбутнє" (права дитини в інклюзивній освіті)

Про матеріал
Метою проекту є дослідження стану реалізації прав і свобод дітей з особливими освітніми потребами в навчальному закладі, формування в учнів правової культури та толерантних відносин, уміння працювати в команді, вчити критично сприймати інформацію, самостійно її аналізувати, розвивати комунікативні вміння.
Перегляд файлу

Державний навчальний заклад

 “Київське регіональне вище професійне училище будівництва”

 

 

«МИ МАЄМО МАЙБУТНЄ»

( ПРАВА ДИТИНИ

 В ІНКЛЮЗИВНІЙ ОСВІТІ )

 

Навчально-дослідницький проект

 

 

Пов’язане зображення

 

                                                 Підготувала:

                                                 Бабич Ірина Іванівна

                                                        Викладач правознавства

                                                                            

 

 

Київ – 2017

Актуальність і доцільність проекту

 

Кожна дитина –  особлива. Але все ж є діти, про яких говорять «особливі» не для того, щоб підкреслити унікальність здібностей, а задля того, щоб відмітити ті потреби, які відрізняють їх від інших дітей. Незалежно від стану здоров’я, наявності фізичного чи інтелектуального порушення, кожна людина має право на повноцінне життя, освіту, якість якої не відрізняється від якості освіти решти людей. Саме цей принцип є основним в організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами. В основі інклюзивної освіти лежить право людини на освіту, право дитини не піддаватись дискримінації. Логічним наслідком цього є те, що всі діти мають право здобувати освіту в такій формі, що не піддає їх дискримінації на основі розумових чи фізичних особливостей, етнічної належності, віросповідань, мови, здібностей тощо.

Сучасне становище дітей в Україні викликає хвилювання суспільства й вимагає нових підходів до аналізу та вирішення цієї проблеми. Поєднання теоретичних знань про інститут прав людини з практичним вивченням конкретних ситуацій у власному навчальному закладі сприятиме формуванню в учнів відповідальності за навчання та власну поведінку. Запропонований проект може стати початком довготривалої діяльності з вивчення й дотримання прав підростаючого покоління. Виконання проекту може допомогти мотивувати учнів з особливими освітніми потребами знаходити рішення у складних життєвих ситуаціях, розв'язувати внутрішньо-особистісні та міжособистісні конфлікти, повірити у власні сили, наповнювати життя яскравими подіями та враженнями, приємними емоційними переживаннями.

 

 

Мета проекту:

  • формування в учнів правової культури та толерантних відносин;
  • виховання свідомої, вільної та відповідальної особистості, здатної жити і творити в сучасному  суспільстві;
  • дослідження стану реалізації прав і свобод дітей з особливими освітніми потребами (учнів групи П-13) в навчальному закладі

 

Завдання проекту:

  • залучити учнів до процесу дослідження реалізації їх прав згідно існуючих законодавчих актів;
  • ознайомити учасників проекту зі змістом Конвенції про права дитини та іншими законодавчими документами держави з цього питання;
  •  набути навичок збору та аналізу інформації з проблеми прав і свобод підлітків;
  •  формувати в учнів з особливими освітніми потребами уміння працювати в команді;
  •  вчити критично сприймати інформацію, самостійно її аналізувати;
  • розвивати комунікативні вміння.

Очікувані результати:

  • учні отримають додаткові знання у сфері прав і свобод дитини;
  •  учасники проекту набувають умінь захищати свої права з використанням законодавства;
  • учні зможуть висловлювати власні судження про значення прав людини і дитини;
  • виконавці проекту набудуть навичок колективної та проектної діяльності

Учасники проекту:

  •  учні групи, майстер виробничого навчання, викладач правознавства, психолог, батьки, медичний працівник.                                       

Етапи і зміст роботи над проектом:

 

І етап – підготовчий:

  •            визначення теми, мети, завдання проекту;
  •            отримання згоди керівництва групи на реалізацію проекту;
  •            узгодження часу та строків проведення проекту;
  •            створення ініціативної групи;
  •            визначення потрібних ресурсів;
  • складання плану роботи з переліком необхідних заходів, робіт та призначення відповідальних.

ІІ етапорганізаційно-практичний:

  • ознайомлення учнів зі статтями Конвенції про права дитини;
  • вивчення українського законодавства про права та свободи дитини. Робота з текстами документів ( Конституція України, Закон України «Про охорону дитинства», витяги з Сімейного кодексу);
  • творча робота учнів (створення малюнків про права дітей);
  • інформаційно-пошукова робота учнів щодо висловів відомих людей про права дітей;
  •            створення учнями презентації про реалізацію їх прав;
  •            розробка сценарію виховного заходу «Я знаю і реалізовую свої права»;
  •            вивчення сценарію виховного заходу учнями.

ІІІ етап – узагальнено-аналітичний:

  • проведення анкетування учнів щодо прав та свобод дитини;
  •       виставка творчих робіт учнів про їх права;
  •       ознайомлення з висловами відомих людей про права дітей;
  •       проведення виховного заходу «Я знаю і реалізовую свої права»;
  • систематизація зібраних у ході проекту матеріалів;
  • створення мультимедійної презентації;
  • підбір матеріалів для фоторепортажу про всі етапи проекту;
  • захист проекту.

Умови реалізації:

  • наявність первинних знань із проблеми прав людини/дитини у   виконавців проекту;
  • підтримка та допомога батьків учасників проекту;
  • сприяння керівництва групи ;
  • забезпечення проекту необхідними ресурсами.

 

Звіт про роботу над етапами проекту

 

І етап – підготовчий

 

У проекті взяли участь учні П-13 групи (діти з особливими освітніми потребами). Були визначені тема, мета, завдання проекту, узгоджено час та строки його проведення. Отримано згоду керівництва групи на реалізацію проекту та створено ініціативну групу.

Складений план роботи з переліком необхідних заходів та призначення відповідальних.

 

 

ІІ етап організаційно-практичний:

 

Викладачем Бабич І.І. був проведений урок на тему: «Права, свободи людини і громадянина» із ознайомленням зі статтями Конвенції про права дитини, ІІ розділу Конституції України, Закону України «Про охорону дитинства».

Учасники проекту створили малюнки з їх баченням теми прав дітей.

 

Учнями була проведена  інформаційно-пошукова робота щодо висловів відомих людей про права дітей, роль батьків та сімї у становленні дитини. (Додаток 1)

Викладачем Бабич І.І. був розроблений сценарій виховного заходу «Я знаю і реалізовую свої права» та відбулося ознайомлення з ним учасників проекту. (Додаток 2)

Учні за отриманими знаннями створили презентацію «Я і мої права»

 

D:\Проект по основам правознавства\Уроки\DSC_0034.jpg

 

ІІІ етап – узагальнено-аналітичний:

Було проведено анкетування учасників проекту щодо їх знань про права дитини. (Додаток 3)

Під час проведення тижня правової освіти відбувся виховний захід «Я знаю і реалізовую свої права».

 

 

Учні презентували свої творчі роботи, ознайомили всіх присутніх заходу із висловами відомих людей про права дітей, роль батьків та сімї у становленні дитини.

 

 

 

Учасники проекту ознайомили із створеною ними презентацією «Я і мої права».

 

Результати проекту:

  • учасники проекту ознайомились з міжнародними та вітчизняними стандартами в галузі прав дитини ;
  • учні були залучені до процесу вивчення втілення прав дитини в реальному житті на їх власному досвіді;
  • учасники проекту провели інформаційно-пошукову роботу щодо висловів відомих людей про права дітей;
  • учнями створена презентація  «Я і мої права»
  • виконавці проекту набули навичок колективної та проектної діяльності;
  • підібраний матеріал для фоторепортажу про всі етапи проекту;
  • створено мультимедійну презентацію.

 

Додаток 1

Вислови відомих людей про права дітей, роль батьків та сімї у становленні дитини.

1.Майбутнє нації в руках матерів. (Оноре де  Бальзак)

2. Життя коротке, але людина знов і знов переживає його у своїх дітях. (Василь Сухомлинський)

3. Діти моральніші, набагато проникливіше дорослих, і вони, часто не виявляючи і навіть не усвідомлюючи цього, бачать не тільки недоліки батьків, але і найгірший з усіх недоліків - лицемірство батьків - і втрачають до них повагу. (Лев Толстой)             

4. Батьки, заохочуючи забаганки дітей і балуючи їх, коли вони малі, псують в них природні задатки, а потім дивуються, що джерело, яке вони самі отруїли, має гіркий смак. (Джон Локк)

5. Людина яка дійсно поважає людську особистість, має поважати її в своїй дитині, починаючи з тієї хвилини, коли дитина відчула своє «я» і відділила себе від навколишнього світу. (Дмитро Писарєв)

6. Наші діти - це наша старість. Правильне виховання - це наша щаслива старість, погане виховання - це наше майбутнє горе, це наші сльози, це наша провина перед іншими людьми. (Антон Макаренко)

7. Найкращий спосіб зробити дітей хорошими - це зробити їх щасливими. (Оскар Уальд)

8. Підтримуйте дитяче прагнення бути хорошим, бережіть його як найтонший порух людської душі, не зловживайте своєю владою, не перетворюйте мудрість батьківської влади на деспотичне самодурство. 
(Василь Сухомлинський)

9. Найбільш вільною державою можна назвати таку, де люди мають усі людські і громадянські права, які тільки встановлені у світі. (Леся Українка)

10. Той, хто відкриває школу, закриває в’язницю. (Віктор Гюго)

11. У дітей своє особливе вміння бачити, думати і відчувати, і немає нічого дурнішого, ніж намагатися підмінити у них це вміння нашим. (Жан-Жак Руссо)

12. Сім’я – це той природний первинний осередок, де реалізується краса людського життя, куди приходять відпочивати переможні сили людини, де ростуь і живуть діти – головна радість життя. (Антон Макаренко)

13. Робити висновок про велич і стійкість будь-якого суспільства можливо завдяки одному простому критерію, а саме: як це суспільство турбується про дітей, старих і хворих. (А. Тойнбі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

Знання учнів про права дитини

Група ______      Вік _____       Дата ___________

Знав раніше

Дізнався

зараз

Невід’ємне право на життя

 

 

Право дитини знати своїх батьків, на ім’я

 

 

Право на вільний розвиток своєї особистості

 

 

Право на свободу та особисту недоторканість

 

 

Право на повноцінне харчування

 

 

Право на освіту

 

 

Право на охорону здоров'я, медичну допомогу

 

 

Право на правову допомогу

 

 

Право на свободу думки та слова

 

 

Право на свободу світогляду, віросповідання

 

 

Право на відпочинок і дозвілля

 

 

Право на соціальний захист

 

 

Право на доступ до інформації

 

 

Право на захист від усіх форм експлуатації

 

 

Право на безпечне навколишнє середовище

 

 

Якщо вам відомі інші права – напишіть їх тут:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                     

doc
Пов’язані теми
Правознавство, Інші матеріали
Інкл
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
704
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку