Проект:"Мій рідний край-Малинівка"

Про матеріал
Навчальний проект з виховання , який допомагає з’ясувати місце розташування Чернівецької області на території України . Дослідити особливості її ландшафту , рослинного та тваринного світу.
Перегляд файлу

Проект:”Мій рідний край-Малинівка”

Вступ                                                                 

 

       Сучасні вимоги розвитку суспільства потребують переорієнтації навчання із засвоєння готових знань, умінь та навичок – на розвиток особистості дитини, її творчого потенціалу, самостійності мислення й почуття особистої відповідальності, як моральної характеристики особистості.

             В цей час багато країн світу усвідомлюють необхідність реформування своїх освітніх систем так, щоб у центрі уваги педагогів знаходилась пізнавальна діяльність школярів. Необхідно навчити учнів самостійно вчитися й добувати необхідні знання, вчити вмінню адаптуватися в життєвих ситуаціях і самостійно приймати рішення, критично мислити. Багаточисельні приклади свідчать про те, що однією з перспективних форм роботи із школярами, організації їхньої науково – дослідницької роботи є метод проектів.

     Метод проектів, по-перше, дозволяє вирішити одну із самих гострих проблем сучасної освіти - проблему мотивації. За допомогою традиційних методик дітей навчанням не захопити. Не тільки відстаючі, але й обдаровані діти теж, буває, нудьгують на уроках. Тому необхідно висувати перед дітьми таку проблему, що цікава й значима для кожного. Для творчої продуктивності проекту важливо сформулювати такі завдання, які не мали б єдиних, заздалегідь відомих рішень. Формулювання відкритого завдання може стати результатом колективного обговорення проблеми.

По-друге, реалізуються принципи особистісно - орієнтованого навчання, коли учні можуть вибрати справу до душі у відповідності зі своїми здатностями й інтересами.

По-третє, виконуючи проекти, школярі освоюють алгоритм проектно-перетворювальної діяльності, вчаться самостійно шукати й аналізувати інформацію, інтегрувати й застосовувати отримані раніше знання. Як підсумок розвиваються їхні творчі й інтелектуальні здібності, самостійність, відповідальність, формуються вміння планувати й приймати рішення. Виконуючи проекти, учні здобувають досвід вирішення реальних проблем, просуваючись уперед до поставленої мети. По-четверте, метод проектів тісно пов'язаний з використанням новітніх комп'ютерних технологій. Це й електронна пошта, пошукові системи, електронні конференції, вікторини, олімпіади.

 Щорічно в школах проводиться така робота. Перед вчителем встає питання, якій темі присвятити свій проект? Нам здається, що тема екології буде актуальною завжди. Тому ми назвали свій проект:” Мій рідний край-Малинівка”.

Назва проекту: Мій рідний край-Малинівка.

Ключове питання

Яке місце займає Малинівка  в моєму серці ?

Тематичні питання

- Як природна зона вплинула на флору та фауну нашої області ?

 - Який вплив має історія на розвиток нашого краю ?

-  Як вплинула людина на природу краю ?

Змістові питання

- В якій природній зоні знаходиться Чернівецька область ?

-  В якому столітті був  заселений наш край ?

-  Які водні ресурси розташовані на території краю ?

-  Який ландшафт є характерним ?

-  Які рослини ростуть на території області ?

- Які тварини проживають ?

-  Які тварини та рослини нашого краю занесені в Червону книгу України ?

Стислий опис

дослідницько - творчий;

 інтегрований ;

 міжпредметний;

 внутрішньошкільний;

 довгостроковий.

Навчальний проект з виховання , який допомагає з’ясувати місце розташування  Чернівецької  області на території України . Дослідити особливості її ландшафту , рослинного та тваринного світу. Діти отримують завдання і працюють в малих групах, створюють мультимедійні презентації та вчаться стисло висловлювати свою думку .

Мета проекту

Дати відомості про розташування Чернівеччини  на карті України, особливості її рельєфу, тваринний і рослинний світ. Вивчити природу рідного краю, збір легенд про флору і фауну рідного краю, ознайомлення з рослинами і тваринами рідного краю, які занесені в Червону Книгу України. Розширити знання про об'єкти навколишнього середовища рідного краю, які потребують охорони. Формувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки. Сприяти розвитку пізнавальних інтересів, навичок роботи з підручниками, довідниками; розвивати уяву, мислення, пам`ять. Виховувати бережливе ставлення до природи рідного краю, бажання охороняти і примножувати його багатства.

Актуальність:

   Екологічна освіта та інформування є потужним фактором зміни ставлення людей до природи і формування збалансованого існування. Вона базується на глибокому і систематичному вивченні основ наук природничого циклу.

         Екологічна освіта має починатися з перших досвіду життя в цьому світі, продовжуватися в дитсадку, школі вузі. Екологічна освіта має бути безперервною протягом всього життя. Але беззаперчно найбільше знань, навиків, пристосувань до знань людина отримує в школі, тому екологічне виховання школярів полягає не лише у засвоєнні певної суми знань. Процес формування екологічних знань, екологічної культури учнівської молоді є ефективним у тому випадку, коли діти не тільки вивчають екологічні проблеми, обговорюють шляхи їх вирішення, а й беруть безпосередню участь у виконанні конкретних завдань.

          З цією метою організовуються і проводяться природоохоронні конкурси, огляди, експедиції, операції. З кожним роком вони набувають  все більшого поширення, оскільки сприяють формуванню творчої особистості школяра, повноцінного громадянина України, здатного до самореалізації, і є надійним методом прищеплення вихованцям необхідних рис характеру, набуття нових знань, умінь та навичок у спілкуванні з природою.

   Люди не можуть жити без чистого повітря, води, свіжої зелені, сонячних променів  …Усе живе вимагає уваги й поваги. Ніякі твори мистецтва не замінять картин не займаної природи.

         В природі багато справ для цікавих і допитливих. Це є одним з пріоритетних напрямків  виховної  роботи  учнів  Малинівської школи.

 Тема екології буде актуальною завжди. Екологічна проблема носить глобальний характер та зачіпає все людство. Людина є часткою природи, тому проблема охорони природи є складовою єдиної проблеми. І скільки би ми не говорили про це, на жаль, з кожним роком проблема посилюється. Причиною є, перш за все, екологічна безграмотність та загальнолюдська безвідповідальність.

 Мета екологічного виховання - формування відповідального відношення до навколишнього середовища, що будується на базі екологічної свідомості. Нам, учителям, доводиться доносити до дітей усілякі способи збереження природи.

 Після всіх доказів, що дана тема є досить актуальною, разом з учнями була висунута така гіпотеза: “Якщо кожна людина буде дотримувати правил поводження у природі, “знати в обличчя” зникаючі види рослин і тварин, знати про екологічні катастрофи, про чорні плями на Землі, то, імовірно нам удасться врятувати природу, наш спільний дім”. Хочемо надати вашій увазі проектну роботу « Мій рідний край-Малинівка ». Пропонована робота – це спільна робота учнів підорганізації ”Праця”, де всі учні із захопленням брали участь.

 Наш проект  направлений на вирішення конкретної проблеми як селища, так і суспільства в цілому, тому що екологія тісно пов’язана із здоров’ям людини, а значить і з майбутнім. Працюючи над проблемою екології в нашому селі, учні перечитали енциклопедичні збірники, наукові та публіцистичні статті, що пов’язані із вирішенням цієї проблеми, історичний матеріал про нашу Чернівецьку область.

Завдання проекту:

 - Акцентування уваги дітей на екологічному стані навколишньої природи.

-  Привернення уваги громадськості до проблем руйнування штучної екосистеми оточуючого середовища. Донести¸ що: «Природа – це храм, а не майстерня».

 - Сприяння формуванню у дітей навичок дослідницької роботи, роботи з інформаційно – комунікативними технологіями, розвитку пізнавального інтересу та любові до рідної природи, рідного краю.

-  Через діяльність сприяти формуванню екологічного, естетичного виховання учнів, їхньої інформаційної культури.

-  Закласти основи природоохоронних навичок, збагатити життєвий досвід дітей позитивною взаємодією з навколишнім середовищем.

План роботи:

-  робота з довідниками, брошурами, енциклопедією;

 - організація книжкової виставки;

- проведення виховних справ, бесід;

 - збір легенд про флору рідного краю;

- ознайомлення з рослинами рідного краю які занесені у Червону Книгу України;

- прибирання території біля пам’ятнику загиблим у ВВВ, біля школи, біля парку села;

- озеленення класної кімнати;

- участь в різних екологічних акціях, у фото – конкурсі: ”Мій рідний край, моя земля”, участь у шкільному конкурсі:” Осінь чарівниця”.

- участь у конкурсі малюнків на тему: „Природа рідного краю”;

- екскурсія до Чернівецького ботанічного саду;

-  залучення батьків до допомоги в роботі над проектом;

 - презентація проекту перед педагогічним та учнівським колективом. Виховний захід:” Мій рідний край-Малинівка”.

Очікувані результати:

 Формуються й відпрацьовуються:

- навички знаходження, систематизації, класифікації, аналізу інформації;

- навички публічного виступу (ораторське мистецтво);

- уміння представити інформацію в доступному, естетичному вигляді;

- уміння виражати свої думки, доводити свої ідеї;

- уміння працювати в групі, у команді;

- уміння працювати самостійно, робити вибір, приймати рішення.

 - Розширюються й заглиблюються знання в різних предметних областях.

 - Підвищується рівень інформаційної культури, що включає в себе роботу з різною технікою (принтер, сканер, мікрофон тощо)

-  Учень має можливість втілити свої творчі задуми.

- Відносини із учителем переходять на рівень співробітництва.

- Підвищується самооцінка тих дітей, які за різними причинами вважали себе неуспішними.

Стислий опис:

 Складено план роботи з трьох етапів:

 - Організаційно – підготовчий: визначення теми, мети, завдань проекту; створення робочої групи.

 - Дослідницько – пошуковий: робота в бібліотеці, мережі Інтернет; опитування , вчителів, батьків; збір легенд про флору і фауну рідного краю, екскурсія до лісу,  до біологічного саду, ознайомлення з рослинами та тваринами рідного краю які занесені у Червону Книгу України .

- Оцінювально – просвітницький: аналіз зібраної інформації, виведення висновків та внесення своїх пропозицій щодо рішення даної проблеми;створення презентації.

 У ході підготовки до проектної діяльності були створені 3 підгрупи, кожна з яких виконувала певні завдання.

 Перша підгрупа – дослідники - працювала з довідковою літературою, в мережі Інтернет: вивчала газети, журнали, книги, довідники, енциклопедії, відеоматеріали, засоби масової інформації, історичний, літературний матеріал про наш край. Дослідники вийшли в ліс, де ознайомилися із структурою, видовим і сортовим різноманіттям рослин нашого краю. Провели фотозйомки.

 Друга підгрупа школярів – практики – збирала легенди, вірші про трави, про дикоростучі рослини, квіти; виготовили малюнки.

 Оцінювально – просвітницький

 Третя підгрупа – дизайнери – оформили проект: підготували добірку фотографій; займалися комп’ютерною обробкою знайденої інформації; упорядкували зібраний матеріал і створили мультимедійну презентацію, де використали матеріали всіх учасників робочої групи.

Висновки

     Результатом нашої роботи є наступне: підтвердження висунутої гіпотези, придбання знань про проблеми екології землі, створення звіту про виконану роботу у вигляді портфоліо, презентації. Екологічне виховання передбачає уміння осмислювати екологічні явища, робити висновки про стан природи, розумно взаємодіяти з нею. В екологічному вихованні особливого значення набувають предмети природничо-географічного циклу. Біологія і географія розвивають світ рослин, тварин, середовище, що їх оточує.

    Звичайно, ми не можемо не згадати про те, що будь-який проект сприяє формуванню універсальних дій: комунікативних - колективна робота, робота в парі, групах, співробітництво із учителями інших класів, батьками; пізнавальних, які сприяли формуванню навичок самостійного вивчення й підбору матеріалу, сприяли розвитку вміння працювати із книгою, з електронними носіями інформації, розвитку комп'ютерних навичок; регулятивних - формування навичок при роботі із планом, у постановці завдань, в умінні аналізувати свою роботу й роботу інших дітей.

    Всі ці дії сприяють реалізації творчого потенціалу особистості учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

Легенда про Анину Гору

      Жила колись у селі Вашківцях (Сокирянського району Чернівецької області) на Буковині бідна, але дуже вродлива дівчина Анна. Коли виходила в неділю чи в свято на толоку, то сопілки й цимбали аж захлиналися від захвату, а парубків ніби ще одне сонечко осявало.

     Якось такої днини у селі з'явилися три верхівці—турок, татарин, а з ними — молодий боярчук. Дівчина зі своїм коханим легінем так витанцьовували, що нічого навколо себе не бачили. Зненацька турок підійшов до неї, поклав руку на її плече й сказав:

— Маєш танцювати тільки зі мною...

Подивилася на нього Анна, потім перевела погляд на свого коханого й каже:

— Кинь цього магометанина в яр.

      Хлопець схопив турка за барки, потяг до крутого яру й кинув його туди з такою силою, що яничар полетів аж у річечку, яку відтоді турки почали називати Карапчевом — Чорною річкою.

А музика не змовкає. Толока аж гуде від веселої тропотянки. Анну просить до танцю побратим її коханого. А татарин очей від неї не відводить:

— Зі мною будеш танцювати.

— З татарським псом не танцюю, — відказує Анна, обертається до побратима свого коханого й каже:

— Візьми татарина за чуприну і кинь у той яр...

Не минуло й хвилини, як татарин опинився на дні глибокого яру.

     Музика так грає, що на тополях аж листя лопотить. Анну просить до танцю другий побратим її коханого. А всі легіні дивляться тепер тільки на молодого боярчука — що він робитиме? Але той не просить Анну до танцю, а сідає на коня, пускає його учвал і за хвилю зникає.

Анна підносить руку вгору. Музика стихає.

— Боярчук утік звідси, щоб привести турків і татар. Нам треба братися за зброю.

     За короткий час легіні поприходили з шаблями, сокирами, вилами, довбнями. Музика грає далі, але танці вже не такі жваві, як раніше. Всі напружено чекають. Незабаром у село увірвався великий ворожий загін.

     Бій був нерівний. Падають один за одним легіні. І от лишилася живою тільки красуня Анна: вороги хотіли схопити її живою. Кинулася дівчина до високої гори:

— Люба горонько, земле рідна, захисти мене, порятуй від страшної ганьби...

    Гора почула благання дівчини і розкрилася. Але лише на мить, щоб прийняти тіло Анни. А її довга русява коса, якою бавився вітер, заплуталася між кущів і трав. Коли туди добігли магометани, коса раптом стала сріблястим струмком.

     Відтоді гору біля Вашківців називають Анниною горою.

Легенда про річку Прут

     Колись дуже давно на Гуцульщині жив молодий і вродливий хлопець. Його звали Прутом. Прут був закоханий в красиву дівчину Говерлу. Батько Говерли був чаклуном. Говерла була доброю людиною, а от її батько – злим чаклуном. Говерла і Прут зустрічалися. Одного разу чаклун дізнався про те, що Говерла зустрічається з Прутом. Чаклун дуже розсердився і перетворив Говерлу на високу гору. Коли про це дізнався Прут, то нічого не боячись, прийшов до чаклуна. Хлопець побачив чаклуна, що сидів біля вікна і дивився на високу гору. Прут, побачивши чаклуна, сказав: «Ти свою єдину доньку перетворив у гору. Але вона нічого ж не винна!» Чаклун нічого не відповів.      Хлопець, схиливши голову, вийшов з хати і на подвір’ї почув голос чаклуна. Чаклун сказав: «Хлопче, якщо ти кохаєш мою дочку і хочеш, щоб ця гора була знову дівчиною, до повинен до заходу сонця вийти на її вершину. Якщо не встигнеш, то я тебе перетворю на річку». Він тільки добіг до підніжжя гори, а сонце вже сідало. Прут так і не встиг вийти на гору і злий чаклун перетворив його на річку.

   Відтоді гора називається Говерлою, а річка Прутом.

   Коли річка шумить, люди кажуть: «То Прут розповідає історії Говерлі».

 

Легенда про калину

     Наскочили татари, захопили у полон дівчат і погнали у неволю.

Була серед них і Марина - найкраща дівчина. Якось втекла вона від охорони вночі. Тікала, тікала, напевно б утекла, та зачепилася своїм червоним намистом.

    Розірвалася нитка і там, де впали намистинки, проклюнулися навесні тоненькі пагінці, що стали потім розлогими кущами калини. Навесні буяють білизною, наче наречені, а восени палахкотять цвітом любові до рідної землі.

    Гірка калина, як доля у неволі, і гарна, як рідна земля-матінка - найкраща!!!

 

Легенда про вербу

Одна жінка вдень жила зі своєю сім'єю, а на ніч віддалялася у вербу. Аж ось про це дізнався чоловік, узяв та й зрубав вербу, -тоді жінка померла, і тільки материнська любов продовжувала жити.

     Зроблена з неї колиска заколисувала осиротілого хлопчика, а коли він підріс, зробив собі сопілку з пагінців верби. І сопілка та розмовляла з хлопчиком як рідна мати.

БАРВІНОК

     Жили колись давно чоловік з дружиною у любові і злагоді. А найбільшою потіхою для них був їхній синочок на ім’я Бар. У скорому часі виріс він гарним парубком. Багато дівчат мали собі на думці віддатися за нього. Сохло серце за Баром у однієї дівчини, котра мала за маму відьму. Посватався Бар до іншої, котра називалась Вінка. Ніяка ворожба відьми не могла розбити того кохання.

    І ось прийшов день весілля. Щасливі молодята стояли на воротах для батьківського благословення і чекали тієї хвилі, щоб піти до святої церкві до шлюбу.

    Аж тут казна-звідки ворожка зі своєю дочкою. Ворожка стала перед молодими, проголосила своє прокляття і окропила їх чорним смердючим настоєм якогось зілля. За хвилю на місці, де стояли Бар і Вінка, вже нікого не було. Кинулися люди до ворожки, а вона махнула руками і злетіла чорною вороною. Кинулися до її дочки, а та злетіла до хмар сірою галкою. Впала матінка Барова на те місце, де стояв її син, і скропила землю слізьми. І сталося диво: на очах у всіх із землі проросло зелене зілля, уквітчане дрібненьким блакитним цвітом...

     А назвали його Барвінком. І тягнеться він до хат, до батьківських могил. Кожна дівчина вплітає його у свій весільний вінок.

Діана – богиня мисливства – у своїх лісових мандрівках любила підійматися високо в гори. Одного разу її підстерегли злі боги лісів і полів. Вони вирішили полонити її. Та красуня врятувалася втечею. Бігла так швидко, що аж піт стікав з її лиця рясними краплинами. І де ці краплини падали, там проростали чарівні конвалії.

Конвалія

Красень Ландиш безтямно покохав красуню Весну. І як не благав, щоб та назавжди з ним залишилась, Весна зробити цього не змогла. А коли вона пішла, то Ландиш плакав такими гарячими слізьми, аж кров йому виступила із серця і забарвила зелені сльози у червоний колір. Тим і пояснюється, що зелені плоди конвалії після достигання червоніють.

Легенда про мак

Коли Господь створив землю, тварин і рослини – всі були щасливі, окрім Ночі. Як не старалася вона розсіяти свій глибокий морок, та приходив ранок. Тоді Господь створив Сон, сновидіння і марення, і разом з Ніччю вони стали бажаними гостями. З часом в людях прокинулися пристрасті, одна людина навіть задумала убити свого брата. Сон хотів зупинити її, але гріхи цієї людини заважали йому підійти. Тоді Сон в гніві ввіткнув свій чарівний жезл в землю, а Ніч вдихнула в нього життя. Жезл пустив коріння, зазеленів і перетворився на мак. Мак служив символом родючості через свою велику плодючість (у маковій коробочці міститься близько 30 тисяч  насінинок). Тому він є постійним атрибутом Гери – богині родючості і шлюбу. Маком обсипають місця, які хочуть позбавитися від хитрощів і оман відьом. Мак має бути дикий і освячений 14 серпня в день Маковія.

Легенда про бузок

Існує така легенда про походження бузку. Богиня весни розбудила Сонце і його вірну супутницю Іріс (веселку), змішала промені сонця із строкатими променями веселки, почала щедро сипати їх на свіжі борозни, на луки, гілки дерев – і усюди з’являлися квіти, а земля тріумфувала від цієї благодаті. Так вони дійшли до Скандинавії, але у веселки залишилася лише лілова фарба. Незабаром тут опинилося стільки бузку, що Сонце вирішило змішати фарби на палітрі Веселки і почало сіяти білі промені – так до лілового бузку приєднався  і білий.

Батьківщина бузку – Персія. У Європу вона потрапила лише в XVI столітті. У Англії бузок вважається квіткою нещастя. Старе англійське прислів’я говорить, що той, хто носить бузок, ніколи не носитиме вінчальне кільце. На Сході бузок служить символом сумного розставання і закохані вручають її один одному при розставанні назавжди.

Легенда про ромашку

    У бідної жінки захворів син. Грошей на ліки в неї не було і вона ходила по степу і збирала всі рослини, які хто порадить.

    Одного разу вона зустріла бабусю, яка несла в руках пучок білих пахучих квітів. Почувши про горе матері, бабуся простягла ій квіти: "Зроби з них відвар і напої синочка”. "А як же звуться ці квіти?” - запитала жінка. "Як вилікується синок, то й назвеш їх ім'ям свого сина”.

      Хлопчика звали Романом, тож мати, напуваючи його відваром, промовляла: "Пий, синочку, ромашку і будеш здоровим!”.

 

 

Легенда про гіацинт

       Назва квітки “гіацинт” грецькою означає “квітка дощів”, але греки одночасно називали його квіткою смутку. З назвою цієї рослини пов’язана грецька легенда. Улюбленцем бога Аполлона був хлопець на ім’я Гіaцінт. Часто Гіацинт з Аполлоном влаштовували спортивні змагання.

      Одного разу, під час змагань, Аполлон метав диск і випадково кинув важкий диск прямо в Гіацинта. Краплі крові бризнули на зелену траву і через деякий час у ній виросли ароматні лілово-червоні квіти. Немов безліч мініатюрних лілій було зібрано в одне суцвіття.

 

Легенда про піон

      Давньогрецька легенда пов’язує цю розкішну квітку з ім’ям лікаря Пеона. Цей лікар вилікував бога Плутона від ран, нанесених йому героєм Геркулесом. Здібності Пеона виліковувати людей від хвороб перевершував дар його вчителя – бога лікування Ескулапа, через що той став заздрити учневі настільки, що вирішив його отруїти.

     Намагаючись ухилитися від помсти вчителя, Пеон попрохав допомоги богів і боги зглянувшись над бідолахою, перетворивш його на квітку. Так Пеон ухилився від помсти Ескулапа. Згідно з іншим переказом, рослина отримала свою назву від фракійської місцевості Пеонія, де росло багато піонів.

 

doc
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку