ОХТИРСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1
ОХТИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЕКТ
МІЖНАРОДНОГО ЄВРОКЛУБУ «PRIME STAR»
ОХТИРСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1
ОХТИРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
«ВІЛЬНІ ВІД НАСИЛЬСТВА»
за інформацією Офісу Ради Європи в Україні та
Міністерства освіти і науки України
в рамках проекту Ради Європи
«Зміцнення та захист прав дітей в Україні»
КЕРІВНИК ПРОЕКТУ
МИРОНЯК ОКСАНА
УЧИТЕЛЬАНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
ОХТИРСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1
ВІДОМОСТІ ПРО НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД (ОРГАНІЗАЦІЮ)
Назва організації |
Міжнароднй євроклуб «PRIME STAR» Охтирської ЗОШ №1 Охтирської міської ради Сумської області
|
Поштова адреса |
42706, вул.Перемоги, 2, м. Охтирка, Сумська область, Україна |
Телефон |
+380509473024 +38 (05446) 2-20-80 |
Електронна адреса |
|
Інтернет-адреса |
|
Прізвище, ім`я, по батькові керівника проекту |
Мироняк Оксана Василівна -учитель англійської мови, керівник Міжнародного євроклубу «PRIME STAR» |
Кількість учнів |
966 |
Кількість членів міжнародного євроклубу «PRIME STAR» Охтирської ЗОШ №1 |
27 |
І. ІНФОРМАЦІЯ ПРО ПРОЕКТ
1.1. Тематичний напрямок проекту : соціальний
1.2. Назва проекту: тренінговий відеопроект «Вільні від насильства» міжнародного євроклубу «PRIME STAR» Охтирської ЗОШ №1 та створення центру допомоги дітям, постраждалим від насильства.
1.3. Виконавці проекту :
члени Міжнародного євроклубу «PRIME STAR» Охтирської ЗОШ №1 та волонтер Європейської Волонтерської Служби, психолог Охтирської ЗОШ №1., учні , батьки та громада міста
1.4. Партнери проекту: Сумська ГО Центр Євроініціатив
1.5. Цільова аудиторія: учні, переживші будь-яку форму насильства, зацікавлена аудиторія
1.6. Територія, на яку поширюється діяльність проекту: м. Охтирка Сумської області , району та всіх зацікавлених у розв’язанні проблеми
1.7. Терміни реалізації проекту: проект довготривалий, започаткований у січні 2019 року, має циклічний характер у зв’язку із постійною зміною контингенту дітей для групових занять з учнями з метою навчити їх висловлювати свої почуття, створювати позитивну атмосферу, креативно розв’язувати конфлікти та толерантно ставитись до відмінностей.
ІІ. ОПИС ПРОЕКТУ
2.1. Завдання проекту.
Сучасні умови висувають перед громадою потребу переосмислення й перегляду установлених поглядів на взаємодію сім’ї, школи, соціуму та активізацію її дієвості щодо супроводу вразливих дітей, котрі відчули на собі або перебувають у зоні насильства. Насильство над дітьми – це реальна загроза для розвитку суспільства. Адже жорстоке поводження з дітьми в подальшому формує з них соціально - дезадаптованих людей, не здатних створювати повноцінну сім'ю, бути гарними батьками, а також є поштовхом до відтворення жорстокості по відношенню до власних дітей. У переживших насильство змінюється соціальне оточення, звички та цінності. У таких дітей виникають додаткові проблеми: самотність, страх, неспокій, потреба самоутвердження, девіантна поведінка, ризик виникнення шкідливих звичок та нездорового способу життя. Наслідками цього є втрата довіри до вчителів, упевненість, що дітям неможуть допомагати навіть у родині, незнання можливостей проконсультуватися у психолога та соціального педагога.
2.2. Стислий опис проекту.
тренінговий відеопроект «Вільні від насильства» євроклубу «PRIME STAR» Охтирської ЗОШ №1 Охтирської міської ради Сумської області за інформацією Офісу Ради Європи в Україні та Міністерства освіти і науки України в рамках проекту Ради Європи «Зміцнення та захист прав дітей в Україні». Це програма для учнів 5-7 класів на базі створеного центру допомоги категорії дітей, постраждалих від насильства..
Проект має на меті:
- керівник міжнародного євроклубу О.В. Мироняк
- психолог навчального закладу
- медична сестра навчального закладу
2.4. Завдяки проекту громада зможе:
2.5. Термін реалізації проекту: в циклічній формі - кожен наступний навчальний рік.
2.6. Завдання проекту – створити програму допомоги та супроводу зневажених дітей, котрі пережили певну форму насильства, обладнати на базі школи центр допомоги та захисту, забезпечити продуктивне розуміння громадськістю існуючої проблеми та виробити схематичні рамки участі громади в розв’язанні проблеми насильства над дітьми в соціумі через анкетування, обстеження, збір та аналіз інформації, планування, тренінги, громадські слухання, створення рекламного відеоролика «Вільні від насильства» «PRIME STAR» Охтирської ЗОШ №1 Охтирської міської ради Сумської області за інформацією Офісу Ради Європи в Україні та Міністерства освіти і науки України в рамках проекту Ради Європи «Зміцнення та захист прав дітей в Україні».
2.7. Актуальність завдання полягає в тому, що насильство над дітьми – це реальна загроза для розвитку суспільства. Адже жорстоке поводження з ними в подальшому формує із дітей соціально - дезадаптованих людей, не здатних створювати повноцінну сім'ю, бути гарними батьками, а також є поштовхом до відтворення жорстокості по відношенню до інших. Виховання в умовах насильства в сім'ї чи школі дає нові покоління діячів - викладачів, керівників, депутатів та працівників різних установ, - схильних до нього у різноманітних сферах життя, навіть у світовому масштабі. Насильство дає дуже серйозні негативні соціальні наслідки: породжує терор, безлад, безнадійність, провину; відсутність самоповаги; депресію; роздуми про самогубство; наркотичну/алкогольну залежність; жагу помсти. Характерним є те, що значна частина інформації про насильство у ставленні до дітей залишається прихованою з багатьох причин: страх дітей, мовчання батьків, соціальна прийнятність насильства. Суспільство усе ще виявляє нерішучість щодо заходів боротьби з насильством. Тому треба широко інформувати людей, на всіх рівнях суспільного життя, про сучасні погляди на проблему насильства, про документи ООН з цього приводу: «Про права людини», «Про права дитини», «Про ліквідацію всіх видів дискримінації проти дітей». Це дозволить створити у суспільстві нетерпиме ставлення до насильства, усвідомлення людиною своїх прав.
2.8. Проблема: Насильство над дітьми – проблема не досліджена, тому що практично відсутній механізм збору статистичних даних із питань насильства над дітьми. Більшість випадків завдання психічної та фізичної шкоди здоров’ю залишаються незареєстрованими. За дослідженням «Відповідальність системи за виявлення, реєстрацію й повідомлення випадків насильства над дітьми» (UNICEF), тільки в 15% фахівців у сфері захисту дітей (педагоги, медики, соціальні працівники, поліцейські та ін. ) виявлено володіння спеціальними знаннями щодо насильства над дітьми. Крім того - низька захищеність дітей, які пережили насильство та представляють собою групу підвищеного ризику.
Громада гімназії, як і громада міста в цілому, потребує практики шляхів розуміння концепції «попередження насильства над дітьми», забезпечення захисту цієї категорії дітей . Про соціальний захист дитини можна говорити у двох аспектах. У широкому розумінні соціальний захист передбачає гарантію основних прав, зафіксованих у Конвенції ООН про права дитини, а отже як суспільство імплементує дотримання цих прав для дітей. У вузькому розумінні це означає створення умов для вільного розвитку духовних та фізичних сил дитини, пробудження її активності.
2.9. Передбачувані результати:
III План реалізації проекту
Вид діяльності |
Термін |
Очікувані результати |
1. Зустріч з волонтером Європейської Волонтерської Служби 2. Знайомство з волонтерською групою Євроклубу |
Січень
|
Опрацювання матеріалів Програми Пітера Ярроу "Повага Дією», проекту за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. |
3. Вивчення цільової аудиторії |
січень |
Банк даних, оформлення соціальних паспортів |
4.Організаційне засідання, групи волонтерів, тренерів проекту. Консультації шкільного психолога Розробка символів проекту |
січень |
План роботи
Конкурс символів
|
5. Розробка етапів реалізації програми допомоги та супроводу зневажених дітей, котрі пережили певну форму насильства |
лютий |
Написання сценарію відеоролика, графік відеозйомки |
5. Створення та обладнання на базі школи Центру допомоги та захисту дітей, котрі пережили певну форму насильства
|
лютий |
Устаткування та наповнення приміщення центру необхідними матеріалами |
7. Написання плану занять, підбір літератури, забезпечення аудіо, відео матеріалами, обладнанням центру |
лютий |
Конспекти занять
Устаткування та наповнення приміщення центру необхідними матеріалами |
8. Проведення виставки дитячих малюнків «Щастя та нещастя це…?» |
лютий |
Виставка |
9. Написання сценарію для танцювальної композиції «Добро перемагає зло» |
лютий |
Театралізоване дійство із презентацією композиції «Добро перемагає зло» |
10. Фінальне погодження плану роботи, розробка критеріїв якості втілення проекту в життя, підготовка роздаткового матеріалу |
березень |
Рейтингова таблиця |
11. Видрук, копіювання та упорядкування роздаткового матеріалу, випуск пам’ятки для кожного учасника тренінгу
|
березень |
Збірники, пам’ятки |
12. апровадження курсу тренінгів, занять юридичного всеобучу |
березень |
Юридичний довідник |
13. Майстер-класи та тренінгові заняття
|
квітень |
Випуск постера Екскурсія в міський та районний суди, лікарню. |
14. Зустріч педагогічного колективу із ресурсними особами, зокрема тренерами програми навчання „Не Смійся наді мною”проекту за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. |
Травень |
Тренінговий курс за підручникам програми навчання „Не Смійся наді мною”, проекту за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. |
15. Заповнення учасниками проекту анкет, проведення фінального психологічного тестування |
Червень |
Анкети |
16. Підведення підсумків, проведення громадських слухань про проведену роботу з проекту |
Червень |
Громадські слухання, зустріч з представниками орган влади та ЗМІ |
3.0. .Короткотривалі і довготривалі наслідки
3.1. Оцінка результатів роботи можлива через анкетування, опитування громадян та через психологічне дослідження учасників проекту на вході і виході шкільним психологом, а також через відгуки учасників та публікації в ЗМІ. Проек працює у зв’язку з тим, що кожного навчального року відстежуються діти, котрі потерпають від різних форм насильства. Створюються соціальні паспорти цих дітей. Заняття та тренінги продовжуються, склад ініціативної групи оновлюється.
3.2. Вплив проекту на місцеву громаду.
Сучасні умови висувають перед громадою потреби в переосмисленні та перегляді поглядів на проблему виховання дітей При цьому враховується рівень дієвого співробітництва громади, школи та представників родини. Аналіз проблеми дозволив уточнити і визначити роль громади. Зміст і спрямованість діяльності нашого проекту, тих суспільних інституцій, фахівців різних сфер і рівнів дозволили нам забезпечити умови для реалізації прав дітей у суспільстві, у родині, сформувати позитивне ставлення дитини до життя в сучасних умовах. Ми підвищили показник позитивного ставлення громади до проблем підростаючого покоління в нашому місті та нашому навчальному закладі зокрема, привернули увагу органів державної влади до проблеми (відділ у справах сім’ї, молоді, фізичної культури і спорту Охтирської міської ради), розглянули роль держави у подоланні проблем та наслідків насилля над дітьми, розробили методичні матеріали та надали всім, хто потребує протидії жорстокому поводженню з дітьми, запобігання торгівлі людьми, дитячій проституції та експлуатації дітей можливість звертатися до міського центру соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді й Служби у справах дітей Охтирської міської ради. Соціальна робота з дітьми проводилася органами, котрі залучені зокрема до роботи з дітьми групи ризику, криміналізацією їх певних дій (втягнення у незаконну діяльність: наркоманія, проституція, шкідливі звички) та спрямованих на захист життя, здоров’я та недоторканності неповнолітніх. Ми охопили сфери соціальної роботи з дітьми (освітню, виховну, громадську, оздоровчу, економічну) та здійснюємо соціальний супровід (патронаж), адаптацію та реабілітацію, обслуговування, підтримку та допомогу дітям і сім’ям даної категорії, профілактику проблем через координацію соціальних та педагогічних служб, відділів соціального захисту населення. Неформальна освіта у школі проводиться через гуртки, workshops, екскурсії, відвідування закладів охорони здоров’я, закладів сфер обслуговування та тренінгові заняття, котрі проводяться приватні підприємці – волонтери, пропозицію цікавого та корисного дозвілля та спільних заходів, через педагогічні та психологічні методики праці з групами та окремими особистостями. Ми навчаємо дітей та молодь бути більш відповідальними за своє життя, здоров’я, освіту та майбутнє. Діти розвивають необхідні соціальні компетенції та якості такі як старанність, працьовитість, цілеспрямованість, толерантність, відповідальність за власні вчинки.
3.3. Результати проекту:
3.4. Можливе практичне застосування результатів:
а) для виявлення зацікавленого кола дітей;
б) для виявлення тривожної групи шкільним психологом або педагогами школи;
3.5 Подальші плани щодо реалізації чи використання, тобто перспективи розвитку проекту.
Ми можемо поділитися отриманим досвідом із іншими навчальними закладами міста, провести тренінги для інших учнів, майбутніх виконавців аналогічного проекту, продовжити роботу центру і надалі. У нас склалася хороша команда лідерів-волонтерів.
IV . Висновки:
Насильство над дітьми в рамках його категорій (нехтування, психологічне, фізичне та сексуальне насильство) справляють шкідливий вплив на дітей. У суспільно-політичній площині насильство переходить у війни, збройні конфлікти, акти непокори, а також бійки у громадських місцях. Розглядаючи насильство у чотирьох його площинах: правовій, моральній, суспільно-політичній та психологічній, ми бачимо, що жертви насильства не завжди звертаються по допомогу до правоохоронних органів. Більшість дітей страждають від асоціального ставлення з боку батьків, однолітків та інституцій, які теоретично були створені саме для того щоб допомагати та всебічно підтримувати таких дітей.
Найперше завдання, яке стоїть у цьому проекті – це виявити факти насильства над дітьми у родині чи соціумі та відвернути їх, озброївши дітей правовими знаннями для формування в дітей стійкої життєвої позиції, адекватної самооцінки, психологічних бар’єрів протистояння жорстокому поводженню з ними., створити такий безпечний, турботливий та шанобливий осередок, де академічний, соціальний та емоційний розвиток дитини може проходити без знущань, цькувань та насильства , де діти змогли б захистити себе.
По-друге – це допомога педагогам та батькам через відеопроект, тренінгові заняття та застосування артсимволів, мови музики та танцю, театралізованого дійства у створенні такого безпечного середовища. Учасники проекту навчаються через діяльність та отримують досвід життя у турботливому суспільстві, колективі, котрий можна охарактеризувати так: вільне вираження та висловлення почуттів, розуміння,турбота, співчуття та співпраця, креативне вирішення конфліктів, повага до відмінностей,. З питань запобігання насильству в дитячому середовищі, в сім’ї, в школі ми повинні співпрацювати із засобами масової інформації та іншими громадськими інституціями суспільства та забезпечувати обізнаність, відкритість дітей, надавати необхідні інструменти для розширення можливостей учнів, започатковувати зміни у навчальному закладі, у родині, серед однолітків та в суспільстві – зміни, котрі дадуть дітям почуття безпеки, розширять коло турботливих людей та допоможуть учням вільно спілкуватися у соціумі.