Проєкт "Моделювання методичної роботи"

Про матеріал
В даній роботі описано систему моделювання методичної роботи на проєктній основі як інноваційний ресурс процесу професійного становлення вчителів засобами креативних підходів в методичній роботі
Перегляд файлу

 

                                                                                    

Балтський  ліцей №2

 

 

image 

                                                                                 

 

 

Моделювання 

змісту та форм методичної роботи як частини 

СТРАТЕГІЇ розвитку   ліцею

image 

 

 

                                              

 

 

 

                      

 

 

                                           Управлінсько-методичний  проект

 

 

 

 

                                                             

        

          В  даній роботі описано систему моделювання методичної роботи на проєктній основі як інноваційний ресурс  процесу професійного становлення  вчителів засобами креативних підходів в методичній роботі

 

image 

 

 

 

Автор проекту

 

Гриньова Ірина Георгіївна,  заступник директора 

 

 

 

image

 

 

 

 

Схвалено та рекомендовано до друку   методичною радою  Балтський ліцей №2                                                                      Зміст

 

 

 

image1.Паспорт  проєкту………………………………………………………………..

 

2.     Понятійний апарат

 

3.     Передмова………………………………………………………………………

 

4.     Опис проєкту……………………………………………………………………

 

5.     Висновок………………………………………….................................................

 

image

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                       

 

 

 

 

 

      Паспорт проєкту

image

 

 

Назва проєкту

Моделювання  змісту та форм методичної роботи як частини  Програми розвитку  Балтський ліцей №2

Тематична сфера

 

 Методична робота

Роки реалізації

 Постійно

ЗЗСО

Балтський ліцей №2

Тип проєкту:

 

 практично-орієнтований, колективний, тривалий.

 

Обґрунтування проєкту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуальність проєкту:

 

    Креативна освіта відповідає такій організації навчання, виховання і розвитку творчої активності, у якій як педагог, так і учень має сприятливі умови для самореалізації,  прагне до  отримання творчого продукту інтелектуальної діяльності і самостійного створення нового. 

     Методична робота ліцею  спрямована на розвиток професійної компетентності, виявлення творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, роботу в нових умовах, залучення до науково – дослідницької та експериментальної діяльності з метою впровадження інноваційних технологій  в освітній процес та становить цілісну систему взаємопов’язаних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення професійного рівня всього педагогічного колективу і загалом – на підвищення результативності  освітнього процесу, досягнення оптимальних результатів у навчанні та вихованні.

 Інноваційна школа – це школа, яка допомагає  колективу рухатись вперед, розвиватися.  Сьогодення потребує від вчителя креативності як професійної риси.

 

image


 Мета  проєкту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання проєкту

-

-

-

Розробити систему діяльності методичної служби ліцею з удосконалення професійної компетентності учителів;

організувати командну взаємодію фахівців-педагогів щодо комплексного впровадження інноваційних

педагогічних технологій   ліцею;

 розробити   модель креативного  розвитку нашого закладу, розробка проектів різних типів, координація діяльності методичної служби ліцею в забезпеченні умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів.

Створити умови для розвитку творчого потенціалу учителів  ліцею  з метою підвищення науковометодичної та професійної підготовки педагогічних працівників шляхом організації роботи через різні форми роботи (індивідуальні, колективні);

 

організувати  роботу педагогів з питання впровадження в практику нових прогресивних ідей, технологій навчання і виховання, досягнень сучасної педагогічної науки;

 

 

 

 

сприяти поширенню передового педагогічного досвіду працівників  ліцею (участь у  семінарах, конференціях,публікації матеріалів у фахових виданнях).

 

image image


 

Адресати проєкту

 

 

   Вчителі  ІІІ рівня  (локально-моделюючого)  практичної діяльності 

 

 

Очікувані результати проєкту

-         Досягнення заданої якості освіти; оновлення змісту і технологій навчання з урахуванням сучасних вимог до них. Реалізація  Державних   стандартів у всьому різноманітті варіативних освітніх програм.

-         Підвищення рівня інформаційної компетентності вчителя  як складової його професійної майстерності:  високопрофесійні, креативні, націлені на результат педагоги.

-         Розвиток інформаційних, дослідницьких, проєктних умінь учнів як  умова  соціальної адаптації випускника для повноцінної плідної життєдіяльності в інформатизованому суспільстві, підвищення  доступності та ефективності освіти.

-         Підвищення конкурентоспроможності та професійної мобільності випускників на ринку праці.

-         Автоматизація організаційної-розпорядчої діяльності ліцею.

-         Зростання матеріально-технічного та ресурсного забезпечення освітньої системи школи.

-         Створення привабливого іміджу закладу  в очах всіх суб'єктів освітнього процесу, підтвердженого результатами соціологічних досліджень.

-         Вплив освітньої системи ліцею на розвиток освітнього простору ОТГ.

 

 

image image


Автор проєкту

 

 Гриньова І.Г., заступник директора  НМР

 

Керівник проєкту

 

Гриньова І.Г., заступник директора  НМР  

 

Учасники проєкту

 Всі учасники освітнього процесу

Виконавці основних заходів

Програми

 Члени структурних підрозділів шкільної методичної системи

Механізм

реалізації  проєкту

 

    Проєкт реалізується органами управління ліцею через роботу структурних підрозділів методичної служби,  систему  самоосвітньої діяльності вчителів, через роботу творчих груп   по створенню бази даних і її поповненню, взаємодію  всіх учасників освітнього процесу, яку забезпечує освітній портал ліцею. 

     Результати       поетапного виконання   Проєкту розглядаються     на      засіданнях педагогічної         ради,  методичної ради та Ради  школи. 

    Даний проєкт  є  відкритий для внесення змін і доповнень. 

    Коректування проєктом здійснюється   відповідно до рішень органами управління ліцею.

Способи інформування про проєкт

 

    

      Засоби масової інформації, місцеве телебачення, буклети, інформаційні бюлетені, соціальні мережі

 

 

Нормативна база проєкту:

          

     Конституція України, Закон України «Про освіту»,

Закон України «Про загальну середню освіту»,   Статут Балтського ліцею  №2, Стратегія  розвитку Балтського

image image


 

        Понятійний апарат

            Креативне освітнє середовище – простір, у якому знаходиться дитина, який складається з органічно пов’язаних підсистем навчання, виховання й розвитку, а також передбачає формування творчої особистості.

        Креативність – це здатність до дивергентного мислення, адаптивно реагувати на потребу нових підходів і продуктів. Здатність усвідомлювати нове буття, здатність породжувати нові ідеї, відхилятися від традиційних схем мислення, швидко вирішувати проблемні ситуації.

     Креативна освіта:

 

ліцею №2, «Положення про методичну раду ліцею» та ін.

 

-         imageimageосвіта спрямована на розвиток загальної креативності учасників педагогічного процесу;

-         освіта з гнучкою системою форм організації навчально-виховного процесу, відповідно до здібностей, нахилів, потреб учнів;

-         освіта, зорієнтована на використання інноваційних педагогічних технологій, що забезпечують особистісне зростання та розвиток творчого потенціалу.

     Дивергентне мислення – це мислення, «що йде одночасно у багатьох напрямках», воно спрямоване на те, щоб породити безліч різних варіантів розв’язання задачі. Дивергентне мислення лежить в основі креативності.

     Креативна педагогічна система визначає модель становлення творчої особистості.

     Творча особистість – це цілісна людська індивідуальність, яка виявляє розвинені творчі здібності, творчу мотивацію, творчі вміння, що забезпечують їй здатність


породжувати якісно нові матеріали, технологій та духовні цінності, що в більшій чи меншій мірі змінюють на краще життя людини.

 

 

imageПЕРЕДМОВА

 

      «Креативність – це не природний талант, а радше навик, якому можна навчитися. Для того, щоб досягти креативності, слід кидати виклик усталеним твердженням та правилам» 

                                                                                                                   Едвард де Боно  

imageНові реалії життя в Україні, її поступове перетворення на демократичну, соціально орієнтовану країну обумовили глобальні зміни у філософії освіти, визначенні її мети, завдань, методів діяльності.

Сьогодні в  країні створюється нова школа, де учень повноцінно живе, проектує своє майбутнє, свій шлях, враховуючи власні можливості, ставлячи перед собою завдання самовдосконалення, самовиховання, самоосвіти. При цьому особливого значення набуває креативність особистості, її здатність до творчого нестандартного мислення, вміння ефективно вирішувати складні проблеми власної  життєдіяльності. 

Такі якості можуть бути сформовані у процесі спеціально організованих педагогічних впливів в системі освіти, яка сама є креативною, прагне до творчого вирішення проблем через використання сучасних інноваційних технологій для досягнення визначеної мети.

Концепція сучасної креативної освіти відповідає  основним документам, що забезпечують діяльність освітньої галузі: Загальна декларація прав людини, Декларація прав дитини, Національна доктрина розвитку освіти України, Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», державні документи щодо реформування сучасної освіти. 

            Науковою основою проекту є дослідження  творчого потенціалу особистості відомими вченими, такими як Г.Айзенк, А.Алейніков, М.Бердяєв, Д.Богоявленська,

imageЛ.Виготський, В.Лернер, А.Маслоу, О.Моляко, А.Полякова, Я.Пономарьов,

В.Рибалко,  В.Семиченко,  С.Сисоєва,  Р.Штайнер,  Е.Фромм,    Б.Юсов та інші. 

Креативність розглядається ними як основа, психологічний механізм, що зумовлює творчу активність людини для самоактуалізації та творчої самореалізації у різних видах життєдіяльності. Отже, креативність є характерною ознакою творчої особистості, спроможної реалізовувати свій творчий потенціал за власною ініціативою і з вибором відповідних засобів. Креативність розглядається дослідниками  і як передумова для будь-якої творчої діяльності, вмотивованої прагненням  індивіда  до   самоствердження.

image          В системі освіти творчі можливості, закладені у кожній людині природою, мають бути розвинені та педагогічно скориговані,  школа  повинна закласти підгрунтя розвитку творчого потенціалу особистості та визначити сталий напрямок цього процесу.

                                   

          Так як провідним мотивом діяльності   нашого ліцею   є  пошук нових орієнтирів та конкретних освітніх форм, які б допомогли   реально здійснити реформу своєї  життєдіяльності, знайти власне обличчя та статус, створити  певний стиль роботи  тому ми і обрали  саме  таку МОДЕЛЬ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ.

 Моделювання методичної роботи на проєктній основі як інноваційний ресурс підвищення фахової майстерності педагогічних працівників.  

        

 

  Актуальність  

          Будь-яке відновлення школи вимагає реконструкції не тільки змісту освіти, а й кадрового потенціалу. Ці дві стратегічні лінії повинні йти паралельно шляхом підвищення якості освіти.

image           Із власного досвіду всі ми добре відчули, що Інфантильний учитель, такий, який не розвивається, ніколи не виховає творчу особистість.

              Мета: 

Основною метою методичної служби школи є:

Удосконалення науково-методичної роботи через 

-         виявлення та розвиток творчого потенціалу особистості педагога 

-         створення   належних    умов для    постійного професійного           зростання педагогічних працівників.

image Основні завдання:   

Серед основних завдань пріоритетними вважаєм:

-         формування фахової компетентності педагогів щодо психолого-педагогічного проєктування  освітньої роботи  ліцею;

-         розробка моделі індивідуального маршруту формування професійної майстерності вчителя (за рівнями: молоді фахівці, учителі-стажисти, учителі-новатори);

-         формування потреби педагогів в інноваційній діяльності;

-         реалізація нової парадигми  освіти  з одночасним пошуком нових підходів, технологій організації навчально-виховної роботи;

-         розвиток творчих можливостей учасників  ОП, вміння самостійно конструювати власну діяльність, орієнтуватися в інформаційному просторі, використовувати набуті знання на практиці;

-         виявлення, узагальнення та організація поширення перспективного досвіду.

                              Реалізація проєкту через підсистеми

                                                Управлінська підсистема

-         imageкорекція управлінської моделі з урахуванням нововведень, модернізація функцій управління;

-         забезпечення оптимальних умов розвитку  ліцею, створення простору для творчої самореалізації учасників освітнього процесу;

-         збереження традицій школи, адаптація системи навчального та виховного процесів до роботи у нових умовах;

-         перетворення  ліцею на центр розвитку креативної особистості   шляхом використання потенціалу громади міста;

-         організація колективу однодумців;

-         imageзабезпечення умов для формування мотивації до розвитку креативних здібностей учасників освітнього процесу.

                            Науково-методична підсистема

-         модернізація науково-методичної роботи шляхом створення методичних центрів, об’єднання педагогів  за інтересами;

-         активізація творчої активності педагогів, підвищення їх психологічнопедагогічної культури, запровадження інноваційних навчально—виховних технологій, спрямованих на розвиток креативного мислення;

-         вдосконалення системи психолого-педагогічного супроводу розвитку особливості школяра;

-         здійснення моніторингу навчальних досягнень творчих здібностей школярів та діагностики динаміки розвитку професійної компетентності педагогічних працівників в умовах роботи над проєктом.

 

Етапи роботи над проектом

imageПідготовчий. Конкретизація проблеми на рівні   школи, планування роботи творчих груп, створення «банку інформації», визначення основних показників для системного відстеження; діагностика рівня готовності  педагогів до роботи над проблемою, організація роботи психолого-педагогічного семінару з проблеми креативної освіти. 

Організаційно-моделюючий. Наукове обґрунтування моделі креативного освітнього закладу, розробка відповідних проєктів на  рівні конкретних  методичних підструктур, координація діяльності методичної служби   в забезпеченні умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів.

Креативний. Розробка та апробація системи діяльності  ліцею  (або вчителя), спрямованої на розвиток творчого потенціалу особистості, масове запровадження новітніх педагогічних технологій, накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності. 

imageКоригуючий. Аналіз та корекція накопиченого педагогічного досвіду, визначення його основних ідей для широкого запровадження, аналіз матеріалів попередніх зрізів діагностики рівня розвитку творчого потенціалу учнів та їх навчальних досягнень. Організація огляду-конкурсу «Педагог креативної  школи». Вивчення та експертна оцінка накопиченого педагогічного досвіду (при визначенні ефективності досвіду доцільно використовувати  науково обґрунтовані критерії: актуальність, оригінальність, новизна, стабільність, збалансованість і комплексність результатів, раціональність витрат часу, зусиль, засобів, відповідність реальним можливостям основної маси вчителів і матеріальної бази). 

Підсумковий. Узагальнення перспективного педагогічного досвіду, підведення підсумків огляду-конкурсу «Педагог  креативної  школи»;  підготовка матеріалів для публікації;  аналіз матеріалів моніторингу; підготовка підсумкових  наукових конференцій, обмін досвідом  на рівні міста, громади,  області.

Очікувані позитивні результати  

-         imageна   рівні шкільної освіти: активізація творчої активності педагогічних кадрів, підвищення рівня психолого-педагогічної культури та фахової майстерності педагогів, запровадження інноваційних навчально-виховних технологій, спрямованих на розвиток креативності учасників педагогічного процесу, зростання якості освіти та виховання, вдосконалення системи психологопедагогічного супроводу розвитку особистості школярів, що забезпечує максимально сприятливі умови  для задоволення освітніх потреб, розвитку самосвідомості, самореалізації кожної дитини у творчому середовищі, збільшення кількості випускників, що обрали професію, яка в найбільшій мірі відповідає їхнім здібностям та потребам суспільства, конкретного регіону тощо.

-         imageна рівні особистості фахівця: усвідомлення пріоритетів креативної освіти, комплексне впровадження інноваційних педагогічних технологій розвитку творчих здібностей  педагогів, зростання прагнення до самовдосконалення, самоосвіти та самореалізації, включення в систему науково-дослідної роботи, накопичення передового педагогічного досвіду, який може бути запровадженим у масову практику.

-         на рівні особистості учня: активізація творчого потенціалу, залучення до творчої діяльності, зростання рівня творчої компетентності  учнів.

Науково-теоретичне забезпечення

1.                 На основі аналізу психолого-педагогічної літератури визначення основних показників творчої особистості та можливостей її розвитку.

2.                 Розробка тематики  психолого-педагогічного семінару з проблеми креативної освіти.

3.                 Розробка тем для теоретичного  семінару  «Інноваційні технології креативної освіти».

4.                 Підготовка рекомендацій щодо створення моделі  ліцею  як школи креативної освіти.

Науково-методичне забезпечення

1.            Організація роботи  психолого-педагогічного семінару  з проблеми креативної освіти.

2.            imageВключення у плани самоосвітньої діяльності вчителів відпрацювання питань  відповідної тематики.

3.            Розробка рекомендацій щодо організації роботи над проєктом на кожному з етапів.

4.            Розробка критеріїв огляду-конкурсу «Педагог креативної школи».

5.            Організація  огляду-конкурсу,  визначення переможців.

6.            Проведення науково-практичних конференцій, проблемних семінарів, педагогічних читань з проблем розвитку креативності учасників  освітнього процесу.

7.            Вивчення та узагальнення досвіду роботи над проєктом.

image             Діагностичне забезпечення

1.                 Запровадження  загального  моніторингу  методичного  проєкту «Інноваційні технології креативної освіти».

2.                 Діагностика  розвитку творчого потенціалу   школярів  різних вікових груп  на основі визначених показників системного дослідження з використанням комплексу   валідних методик, що відповідають нормативним вимогам,  порівняння узагальнених даних  на кожному з етапів реалізації проєкту.

3.                 Щорічна діагностика динаміки розвитку  професійної компетентності педагогічних працівників і колективів в умовах  роботи над проєктом.

 

Видавнича діяльність

1.            Висвітлення питань роботи над проєктом в   інформаційних бюлетенях, буклетах,на  шкільному сайті  та педагогічних виданнях.

2.            Підготовка науково-методичних матеріалів:

-     тека  «Креативна освіта Балтського ліцею №2»;

-     доповідді, статті з питань інноваційних технологій  креативної освіти;

-     методичні рекомендації щодо розвитку креативності учнів в процесі викладання конкретних дисциплін.

 

                                                      ОПИС ПРОЄКТУ

 

image            В умовах модернізації вітчизняної освіти методична служба і сама потребує оновлення, реорганізації, розбудови діяльності на нових принципах, зокрема принципу  маркетингу, адаптованого до умов освітнього ринку.

          Маркетинг (від англ. market - ринок)  загальновідомо означає   вивчення ринку споживачів освітніх послуг, їх запитів, їх інтересів; розробку системи дій із реалізації освітніх послуг, ознайомлення з ними, забезпечення рекламою.     

image            Якщо проєктувати дане визначення маркетингу на сферу діяльності методичного кабінету  ліцею, доходимо висновку, що маркетингова діяльність   методичного кабінету - це орієнтація на створення методичного продукту.

              Управлінсько-методичний  продукт ліцею -  дієва модель проєктнопрактичної діяльності  ШМС як інноваційний ресурс підвищення фахової майстерності,  надання  методичних послуг   та  розвиток  творчого потенціалу учителів, підвищення їх професійної компетентності.

             МЕТОДИЧНИЙ ПРОЄКТ ЯК ПРОДУКТ… ПРОЄКТНА ТЕХНОЛОГІЯ… Чому? 

              Діагностика освітніх потреб

              Діагностика професійних потреб -  за всі часи була передумовою  підвищення професійної майстерності керівних і педагогічних кадрів . Будуючи  свою модель МР на засадах Маркетингу, повертаючись до визначення поняттяМАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ- це вивчення ринку споживачів освітніх послуг, їх запитів, їх інтересів.

           Діагностико-прогностична діяльність ШМС:

       діагностику потреб педагогічних   кадрів у підвищенні кваліфікації;

       діагностику рівня педагогічного професіоналізму;             діагностику інформаційних потреб педагогів.

image         Отриманий в ході діагностичного етапу пакет узагальнених  матеріалів      засвідчив,  що педагоги визнають необхідність впровадження особистісно орієнтованої моделі МЕТОДИЧНОЇ  РОБОТИ через проєктну діяльність і вважають цей напрямок пріоритетним у роботі   МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ  на сучасному етапі. 

          Переваги методу проєкту: стимулює ділову та професійну спеціалізацію, підвищує ефективність використання ресурсів, дає імпульс до взаємонавчання, до співпраці, підвищує соціальну успішність, дає можливість розвивати професійні уміння та навички  на вищому  з попереднім рівні.   Є стимулом для розвитку  певних особистих якостей: ініціативність, вміння працювати в команді  та ін..

image         Система розроблених методичних проєктів  дасть  можливість реалізувати принцип  диференціації за ступенем фахового професіоналізму в системі роботи з педагогічними кадрами, переведення методичної системи в режим інноваційного розвитку.

СТРУКТУРНА   модель    МР   на основі проєктного підходу.

 

          Взаємодію роботи  методичних підструктур координує    методична рада,  на якій   розглядаються  найактуальніші педагогічні питання з визначеної проблеми.

 

          Проєкт №1 передбачає  Професійне становлення вчителя через діяльність шкільних методичних структур

         Метою даного проєкту є формування еталонної моделі професійно компетентного  педагога, осмислення кожним вчителем власного рівня професійної компетентності та розробка моделі індивідуального маршруту формування професійної майстерності   (за рівнями: молоді фахівці, учителі-стажисти) на основі аналізу діагностики.

image         Проєкт  реалізується через роботу методичних об'єднань вчителів - предметників, безперервну самоосвіту педагогів, методично-маркетингову службу  ліцею, консалтинговий пункт школи, ШМВ   для реалізації   завдання: створення інформаційного і програмно-методичного забезпечення процесу вдосконалення професійного потенціалу вчителя, створення методичних рекомендацій за результатами реалізації проєкту.

        Предмет перетворення: зміст, напрями формування професійних компетенцій педагогічних кадрів.

        Проєкт №2  Єдиний інформаційний простір в системі управління методичною службою школи

image        Мета: теоретично обґрунтувати та розробити методику створення і використання в навчальному процесі ліцею освітнього інформаційного середовища засобами ІТКТ; з’ясувати науково-методичні засади та педагогічні умови використання освітнього інформаційного середовища для систематизації і структурування навчальної інформації, для забезпечення різнорівневого доступу до інформаційно-освітніх ресурсів.

        Завдання: впровадження інформаційних технологій в освітню та управлінську діяльність для створення єдиного інформаційного просторуліцею;  навчання педагогічних і керівних кадрів інформаційним технологіям; використання інформаційних технологій для неперервної професійної освіти педагогів; розробка моделі вчителя високої інформаційної культури.

          Проєкт  реалізується через роботу творчих груп вчителів по створенню під- проєктів.

         Предмет перетворення: впровадження інформаційно-комунікаційних технологій  в освітній процес  ліцею    дозволяє  створення єдиного інформаційноосвітнього середовища інноваційного розвитку закладу, що призведе до системних позитивних  змін   якості освіти.

 

          Проєкт №3   (СЛАЙД14) передбачає    Професійне становлення вчителів засобами креативних підходів в методичній роботі

image          Мета: організація командної взаємодії фахівців-педагогів щодо комплексного впровадження інноваційних педагогічних технологій  в  Балтському ліцеї №2»; розробка  моделі креативного  розвитку школирозробка проєктів різних типів, координація діяльності методичної служби ліцею  в забезпеченні умов для підвищення творчої активності педагогічних кадрів.

         Завдання:

1.     Розробка теоретичних засад функціонування креативної  освіти.

2.     Відбір пакету методик діагностики творчого потенціалу  педагогічних кадрів.

3.     Підготовка педагогів  ліцею до запровадження інноваційних технологій розвитку  їх креативності   в умовах інтеграційного шкільного простору   через удосконалення системи   методичної роботи.

4.     imageРозробка рекомендацій, спрямованих на самоосвіту, створення можливостей для особистісного та професійного зростання педагогічних кадрів.

         Проєкт  реалізується через  роботу  проєктних груп вчителів, творчих лабораторій, креативної майстерні, постійно діючого семінару, лабораторії опорних шкіл  та лабораторії видавничої діяльності «Від творчого вчителя – до творчості учня».

          Предмет перетворення: навчально-виховний процес   набуває стандартів креативного  освітнього  середовища, де формується творча особистість, адаптована до потреб нових підходів і продуктів.

 

           Проєкт №4  (СЛАЙД №15) Дослідно-експериментальна діяльність в системі методичної інноватики

            Мета:  формування професійних компетентностей конкурентоспроможного вчителя, його світоглядних орієнтацій, вироблення власної філософії

життєдіяльності, самоідентифікації та самореалізації в кожній із сфер суспільного життя; розробка моделі професійної компетентності конкурентоспроможного вчителя інноваційного навчального закладу «Вчитель-МАЙСТР».

image            Завдання  виокреслені  із  мети, головним з яких є  проаналізувати в існуючій педагогічній теорії і практиці проблеми формування професійних компетенцій, розробити та відпрацювати алгоритм формування професійних компетентностей конкурентоспроможного вчителя;  розробити  алгоритм трансформації професійної майстерності вчителя  з режиму функціонування в режим розвитку.

             Проєкт  реалізується через  роботу   майстер – класу, лабораторії інноваційних технологій, експертної ради, науково-практичної конференції, ШППД.

 

              Предмет перетворення: технологізація і трансляція вдалих зразків педагогічного  та управлінського досвіду; втілення в життя  Стратегії  розвитку  ліцею.

image         Така система роботи шкільної методичної служби  спрямована на системні позитивні зміни   якості освіти, зокрема - підвищення ефективності освітнього процесу Балтський ліцей №2.

І безумовно це стосується  формування у учнів навичок 21 століття- таких як: висока продуктивність праці, винахідливе аналітичне мислення, ефективне спілкування, робота у команді,    інформаційна  грамотність, швидкий пошук та опрацювання інформаційних відомостей,  проективне творче ставлення до справи. І активне використання сучасних ІКТ ресурсів   може в цьому допомогти.

             

                     ВИСНОВОК

             Креативна освіта відповідає такій організації навчання, виховання і розвитку творчої активності, у якій як педагог, так і учень має сприятливі умови для самореалізації,  прагне до  отримання творчого продукту інтелектуальної діяльності і самостійного створення нового. 

                         Основні пріоритети проєкту

1.       Визначення показників, що характеризують творчий потенціал особистості як педагога, так і учня.

2.       Розробка пакету діагностичних матеріалів для дослідження рівня розвитку творчої діяльності вчителів всіх рівнів практичної діяльності. 

3.       Моніторинг якості навчання та творчої компетентності  вчителів та учнів.

4.       imageЗапровадження гнучких моделей організації  освітнього процесу, відповідно до здібностей та нахилів учнів.

5.       Використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів.

6.       Впровадження інформаційних технологій як показник інформаційної компетентності педагогів.

7.      

image

Формування позитивної мотивації навчання та вибору майбутньої професії з боку випускників школи.

8.       Підготовка педагогічних кадрів до використання  передових  технологій та реалізації завдань креативної освіти. 

                Практична значимість роботи над проєктом пов’язана з можливістю залучення до дослідницької діяльності широкого кола педагогічних працівників та накопичення досвіду використання інноваційних технологій розвитку творчого потенціалу учнів.

 

 

 

 


image

pdf
Додав(-ла)
Grinyeva Irina
Додано
16 лютого
Переглядів
71
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку