Урок "Унікальність людини. Уміння працювати разом.Повага та толерантність у ставленні до інших людей".

Про матеріал
Урок з елементами тренінгу для 5 класу. Можна використовувати із такими підручниками як: І.Д. Бех та Т.В.Воронцова
Перегляд файлу

ОдеськИЙ навчально-виховнИЙ комплекс № 84 «Спеціалізована школа

І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням іноземних мов-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Одеської міської ради Одеської області

 

 

 

 

 

Урок з основ здоров"я в 5 класі

Унікальність людини. Уміння працювати разом.

Повага та толерантність у ставленні до інших людей.

 

 

КУЛЬТУРА МИРУ

 

 

 

Учитель основ здоров"я

Денис Надія Степанівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК №10

Тема: Унікальність людини. Уміння працювати разом. Повага та толерантність у ставленні до інших людей.

Мета: розширити уявлення учнів про людину, як унікальну живу істоту, навчити розрізняти та поважати свою унікальність та унікальність оточення людей; розвивати почуття самоповаги, поваги  та толерантного відношення до інших людей, удосконалювати вміння працювати разом, спонукати до дбайливого ставлення до свого здоров"я.

Тип уроку: комбінований з елементами тренінгу.

Місце уроку у навчальній темі: поточний.

Обладнання та матеріали: презентація до уроку, відео, наліпки різного кольору, скринька, невеличке дзеркало, вирізані сердечка та долоньки  за кількостю учнів у класі (див. додаток 2), ватман із контурами сонця, пісочний годинник, клейка стрічка, видруковані пам"ятки "Умови для реалізації принципу толерантності"(див. додаток1), шкільна дошка, комп"ютер, мультимедійний проектор.

Хід уроку

I. Організаційний момент. Вступна частина.

1. Привітання - 2 хв.

Слайд №1. Вчитель зачитує привітання зі слайда:

Давайте один одному всміхнемось,

Із усмішки натхнення зачерпнемо,

Із настроєм почнемо працювати

І перешкоди будь-які долати.

 

 

 

 

 

 

 

2. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності - 10 хвилин

Постановка проблеми.

Вчитель пропонує учням переглянути  відео.  https://www.youtube.com/watch?v=3BDCFaLeNWg

Після перегляду відео, вчитель пропонує, на аркушах паперу, дати відповідь на запитання:

- Хто, на вашу думку, найважливіша людина на Землі? У вас може бути декілька відповідей. Даю вам 1 хвилину для обдумування і запису.

- І так, послухаймо ваші відповіді. ( учні по черзі зачитують те, що написали на аркушах: я, батьки, бабуся, дідусь, друзі, вчитель…)

- Я почула багато відповідей. І мені важко визначити, яка з них найточніша, бо

всі вони правильні. Розв"язати цю проблему нам допоможе " Чарівна скринька"

Слайд №2 Вправа "Чарівна скринька"

 

 

 

 

 

- Зараз кожен загляне у скриньку, побачить найважливішу людину на Землі.

Тільки давайте домовмось, охочі, піднімають руку, не встаючи з місця. І поки всі не заглянуть скриньку, не можна відкривати "секрет", кого ви там побачили. (учні усі заглядають у скриньку, де лежить дзеркало, і тому бачать своє зображення в ньому)

- Так хто найважливіша людина на Землі?

-Я,Я,Я……(звучать відповіді учнів)

- Ось ми і дізналися, що найважливішою людиною є кожен із нас.

Слайд № 3

Вчитель: - Давайте пильніше приглянемося до наступного слайда.

Що ви бачите? (учні висловлюють свої припущення)

- Так, тут зображені люди у вигляді різних геометричних фігур і живуть вони на одній планеті Земля. Так, це ми з вами. Ми з вами дуже різні, але ми разом. Тож давайте не оцінювати людей, а цінувати їх. (потрібно підвести до такої думки, що жити потрібно в мирі, взаєморозумінні, повазі одне до одного, проявляти терпимість)

II. Основна частина 15 хвилин

Слайд №4 Оголошення теми уроку

Тема сьогоднішнього уроку: Унікальність людини. Уміння працювати разом. Повага та толерантність у ставленні до інших людей.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №5 Робота в парах

Вчитель: - Ми дуже різні, але ми разом.

Чим же ми схожі? Що нас об"єднує?

Обговоріть між собою і наведіть по 1 прикладу

( діти називають: ми люди, живемо на одній планеті, живемо в одному місті, навчаємося в одному класі….)

- Ми дуже різні, але ми разом. А чим же ми відрізняємося? Обговоріть між собою і наведіть по 1 прикладу

(діти називають: волосся, колір очей, ріст, одежа, знання, національність, характер ….)

- Уявіть собі, що настане час, коли всі люди на Землі стануть зовсім однаковими. (вчитель ставить запитання, після коротких відповідей дітей)

1.Який тоді буде наш світ?

2.Як люди будуть в ньому жити?

3.Добре чи погано, що ми усі різні?

4. Як жити у світі, де стільки різних людей?

( З допомогою вчителя, діти повинні зробити висновок, що хоч люди й відрізняються, але кожен має право жити в цьому світі, зберігаючи свою індивідуальність)

 

Слайд №6

 

Вчитель:

- Як ви розумієте цей вислів?

"Щоб повірити в добро, потрібно починати його робити" ( учні коротко пояснюють як вони це розуміють)

- Давайте розгляньмо приклади прояву доброти.

(переглядаючи слайди, діти дають короткі коментарі, під керівництвом вчителя)

Слайд №7

Слайд №8

 

Слайд №9

(після розглянутих прикладів, учні, за бажанням, наводять свої приклади доброти)

Слайд №10

Вчитель: - Отже, ми можемо зробити висновок, що зробивши добро люди самі стають добрішими, чистішими та світлішими.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №11

Вчитель: - Все наше життя протікає через серце. Серце буває різним: Добрим, жорстоким, щасливим…

У кожного із вас, на столі є сердечка, наповніть їх тими якостями, якими б ви хотіли володіти. (діти пишуть якості на паперових сердечках, та за бажанням можуть зачитати, що саме вони написали)

- Ось такі серця повинен мати кожен із нас і тоді ми всі будемо жити в мирі й порозумінні. Залишіть собі їх на пам"ять, щоб вони нагадували про те, що саме люди із такими серцями роблять усіх навколо щасливішими.

Слайд №12

Руханка "Одна сім"я"

Вчитель зачитує:

У цій кімнаті друзі всі: 1,2,3

(учні підводяться із місць)

Він, вона, і я, і ти:1,2,3

(показують долонею один на одного)

Руку дай тому, хто зліва,

(тиснуть руки один одному, або кулачками здоровкаються)

Руку дай тому, хто справа

Ми одна сім"я

(піднімають руки догори)

 

III. Підсумок - 10 хвилин

Слайд № 13

Вчитель:- Погляньте на цю картинку.

Що тут зображено? ( учні висловлюють свої думки)

Так, це дійсно пазли. Нумо уявимо, що ці пазли символізують ваш клас. всі ви знаєте, що із пазлів можна скласти картину. Так ось, кожен із вас символізує один пазл вашого класу. І всі разом ви згуртований колектив …. класу. У кожного із вас є свої захоплення, характер, поведінка. Своїми індивідуальними якостями ви доповнюєте один одного.

Скажіть, а що потрібно зробити, щоб клас був дружнім і згуртованим? ( учні висловлюють свої думки).

(Якщо вони не помітили, що одного із пазлів не вистачає, то потрібно наголосити на цьому)

- Для того, щоб зібрати всі пазли в одну картину. тобто колектив, потрібно створити оптимальні умови для всіх.

- З яким призовом ви звернетеся до свого однокласника, який почуває себе некомфортно в класі?

Учні наводять приклади:

- Приєднуйся, ти нам потрібен

- Розкажи чим ти любиш займатися?

- Нумо зробімо це разом….

Слайд №14

 

Вчитель: Тож давайте, із почутого сьогодні, дамо визначення "Що таке толерантність?"

(діти висловлюють свої думки по черзі і за бажанням)

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №15

Вчитель робить висновок після висловлювання учнів. Зачитуючи визначення Толерантності із слайда.

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд №16

Вчитель:

- Перед вами, на парті, є вирізані долоньки, вони будуть символізувати промінчики Сонця. Зараз ми з вами створимо "Сонце Толерантності" вашого класу. Вам потрібно написати на паперових долоньках правила толерантного спілкування. І потім наклеїти на ватман. Для написання у вас є 2 хвилини. (учні записують правила толерантного спілкування і по черзі прикріплюють до ватману із зображенням сонця, який на дошці, охочі  можуть зразу ж зачитати те. що записали))

- Давайте ж озвучимо ,яких правил толерантності ви будете дотримуватися надалі, при спілкуванні з однокласниками,  і сподіваюся і з іншими людьми. ( вчитель зачитує записані правила, після чого роздає учням пам"ятки

"Умови для реалізації принципу толерантності" (див.додаток 1), які потрібно вкласти в щоденник, за бажанням)

 

IV. Домашнє завдання. 3 хв.

 

Слайд № 17

 

Вчитель: - 16 листопада у світі відзначається день толерантності.

Домашнє завдання:

Обов"язкове:

- опрацювати п.11,12

Додаткове

- опрацювати із батьками зміст отриманої пам"ятки.

 

 

 

V. Саморефлексія. 5 хв.

Слайд №18

Вправа "Незакінчене речення"

Вчитель: Як би ви закінчили ці речення?

Я відчув (ла)…

Я зрозумів (ла)…

З цього часу я…

(діти закінчують речення, вибираючи за бажанням саме яке б вони хотіли закінчити)

Вчитель: Ось і підійшла до кінця наша зустріч. Дякую за урок. Я бажаю вам успіху.

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 серпня 2021
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку