Проект на тему: "Моя улюблена рослина"

Про матеріал

Розширити знання учнів про рослини, квіти, формувати вміння висувати, аргументувати й захищати свої ідеї, навчитись бачити красу рідної природи. Розвивати творчі здібності, фантазію, уміння спостерігати, порівнювати, зіставляти. Виховувати любов до рідної землі, бережне відношення до навколишнього світу.

Перегляд файлу

Проект: Моя улюблена рослина..

Мета: навчальна: розширити знання учнів про рослини, квіти,  формувати вміння висувати, аргументувати й захищати свої ідеї, навчитись бачити красу рідної природи;

розвивальна: розвивати творчі здібності, фантазію, уміння спостерігати, порівнювати, зіставляти;

виховна: виховувати любов до рідної землі, бережне відношення до навколишнього світу.

Міжпредметні зв’язки: природознавство – українська мова

Хід роботи над проектом.

І. Організаційний етап проекту.

Повідомлення теми, мети проекту, завдань.

ІІ. Планування проекту.

Визначення загальної теми і провідної проблеми проекту.

На світі є багато рослин і кожна з них має свою назву, свою історію.

Квіти є окрасою життя. Вони вражають нас найтоншими пахо­щами, милують кольорами. Деякі з назв квітів нам відомі. Сьогодні ми з вами вирушимо у по­дорож до Царства квітів, поманд­руємо лісами і садами.

Навесні розцвітаються квіти

І до осені пишно цвітуть.

А зимою вмирають і знову

Розцвітають, і знову живуть.

Цвітуть квіти, як ті діти,

Земля — їхня мати.

А про все це мусить пильно

Сам Господь подбати.

Ми розпочнемо з вами роботу над проектом «Царство квітів». Адже, немає, напевно, жодної людини, яка б не любила квітів,не раділа б їм.

          Формування груп для проведення дослідження здійснено на попередньому для виконання повідомлень з допомогою батьків.

          Завдання групам:

І група – «Народознавці» -  готують повідомлення на тему «Квіти – в житті людини».

ІІ група – «Чомучки» - дізнатися, чому квіти різнокольорові?

ІІІ група – «Квітникарі» - підготувати вірші та загадки  про квіти.

ІІІ. Реалізація проекту.

Складання плану роботи над проектом.

Кожна група визначає напрями та етапи роботи над проектом. Учитель та батьки беруть на себе керування діяльністю учнів.

Визначення джерел інформації.

Завдання – відповідно до наявних можливостей отримати інформацію з літературних джерел, довідників, енциклопедій.

Результати підготовчого етапу роботи над проектом.

«Народознавці», «Чомучки» -створення презентації «Царство квітів».(За допомогою вчителя)

«Квітникарі» - папка із загадками та віршами про квіти.

ІV.  Захист проекту.

Вступне слово вчителя

     Квітами зустрічають новонародженого, проводжають в ос­танню путь. Квітами вітають іменинника, наречену і на­реченого, зустрічають гостей. Одним словом — не буває події веселої чи сумної, яка обійшлася б без квітів, бо вони є виявом гарного ставлення до того, кому призначені.

    Квіти пробуджують у нас людяність, сердечність, щирість, доброту. Недаремно народ звеличив їх у піснях, казках, легендах, у творах образотворчого мистецтва. З перших своїх кроків по землі дитина входить у світ квітів. Вони оточують нас повсюди — на луці й у лісі, вдома на підвіконні, у створених працьовитими руками чудових веселках квітників, в орнаментах вишивок і по­суду та в малюнках народних майстрів. Чудово, що наша школа, ніби віночком, також оточена квітами, вироще­ними дбайливими руками старших товаришів і вчителів.

І кожна квіточка має свою вдачу, тільки їй притаманну красу, свої таємниці. Усе в природі взаємопов'язане — люди піклуються про квіти, а ті щедро віддячують своїм друзям красою, пахощами, чудовим настроєм, навіть ліками.

Виступ І і ІІ груп.

Ми дізналися, що будь – яка квіточка має свій вогник. Це сяйво квітки можна спостерігати, лише пізно ввечері або рано вранці. Бачити душу квітки може лише той, хто дуже – дуже любить рослини.

Перегляд та обговорення презентації «Царство квітів»

Виступ ІІІ групи

а)Вірші про квіти

Хризантема

Закохався у хризантему

Холодний світанок.

Дарував їй діадему

З росинок - сріблянок.

 

Троянда

Троянда — тендітна краса,

В пелюстках тремтить роса.

Люблю я троянду живу,

Ніколи її не зірву.

 

Мальва

Від мого віконця

До самого сонця

Стеле мальва стежку,

Квіткову мережку.

 

Чорнобривці

Над чорнобривцями в саду

Останнє яблуко висить.

Останній лист упав

На чорнобривці вчора.

 

Айстра

Айстри задумані, квіти останні,

Осені пізньої сльози багряні..

Сумно шепочеться вітер над вами,

І обливає вас небо дощами.

 

Ромашка

Я чула, як ромашка небесам

Читала вірші,

Боже, що за диво!

У білих пелюсток туга коса

Мені приємно щоку холодила.

 

Мак

Сіяв шпак червоний мак,

А вродило просо.

Здивувався, як це так?

Де воно взялося?

 

Жоржини

Стоять жоржини мокрі-мокрі,

Сплять діамантові жуки.

Під грушею у дикій моркві

До ранку ходять їжаки.

 

Весняні квіти

Весна-чарівниця, неначе цариця,

Наказ свій послала, щоб краса вставала.

І проліски, і травка, й зелена муравка,

І кульбаба рясна, й фіалочка ясна —

Всі квіти весняні, веселі, кохані,

З-під листя виходять, голівки підводять.

Од сну зимового до сонця ясного!

(Олена Пчілка)

б)Загадки про квіти.

                  Синьоока чарівниця

                  Часто в полі в нас вертиться.

                  Де вінки вона спліта —

                  Пшениці ростуть й жита.

                                          олошка)

 

 


А ось і наші наступні гості.

Білі горішки

На зеленій ніжці.

                                             (Конвалії)

Стоять у полі сестрички:

Жовті очка, білі вічки.

                                             (Ромашки)

 

Запалали в чистім полі,

наче галстуки червоні.

То палає в полі так

Польовий червоний ...

                                             ак).

 

Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

бо мене не стане влітку.  

                                             (Пролісок)

 

Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле – біле

І за вітром полетіло. 

                                             (Кульбаба)

 

У лісі веснянім

Цікава рослина:

Ось квітка рожева

Тепер стала синя.  

                                             (Медунка)

 

IV. Підсумок проекту

Виступ батьків

Мабуть, у цілому світі не знайти людини, яка б не любила квітів. Вони — чарівні й цілющі ліки, охоронці домашнього затишку. А скільки прекрасних квіточок вплелися в український вінок — барвінок і маки, волошки і мальви, незабудки й троянди.

У сиву давнину квіти обожнювали, з їх допомогою виражали свої почуття. На острові Таїті й досі всіх дітей 6-річного віку звуть «тіті», що означає «квітка».

 Квіти — учасники багатьох урочистих подій, а іноді свята влаштовують саме на честь квітучих рослин.

«Щоб жити, потрібні сонце, свобода і маленька квітка», — писав видатний казкар Ганс Кристіан Андерсен. Справді, без квітів ми, певно, перетворилися б на бездушних роботів. Квіти дарують нам красу й пахощі, гарний настрій і натхнення, осявають наше життя.

Квіти треба оберігати — адже вони живі, відчувають спрагу й голод, страждають від спеки та холоду, бояться болю. Недаремно кажуть, що квіти краще ростуть у добрих людей. Вони надзвичайно уразливі — не можуть захистити себе, врятуватися втечею. Тому ви маєте зрозуміти: немає нічого прекраснішого від квітки, що росте на землі, — адже зірвана, вона вже не житиме, не матиме майбутнього.

Отже, я звертаюся до вас із великим проханням: не руйнуйте красу землі! До природи можна доторкнутися тільки серцем.

Друзі! Квіти бережіть

І ніколи їх не рвіть.

Бо чарівної краси

Не побачим я і ти.

І на клумбі, і у лузі

Квіти всі — то наші друзі!

 

doc
Додано
25 липня 2018
Переглядів
9735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку