Проект, який допоможе учням розширити і вдосконалити знання з теми "Правильні многогранники". Клас, готуючись до проекту, об'єднується у п'ять груп, кожна з яких презентує певний многогранник. До кінця проекту всі учні мають усвідомити й оволодіти знаннями про п'ять видів правильних многогранників.
мета Домогтися засвоєння учнями означення правильного многогранника та п’яти видів правильних многогранників;сформувати в учнів поняття про елементи правильних многогранників; вдосконалити навички розв’язування задач про правильні многогранники на основі знань про многогранні кути; розвивати творчу активність учнів, створювати умови для вияву ініціативи учнів під час вибору завдань; виховувати в учнів прагнення до самовдосконалення, задоволення пізнавальних потреб.
очікувані результати навчання • вивчати і доводити властивості правильних многогранників;• знаходити геометрію навколо нас;• досліджувати геометрію в інших науках;• з’ясувати значення правильних многогранників навколо нас;• дослідити вплив геометрії на розвиток архітектури;• формувати вміння стисло, чітко, зручно, ефективно представляти результати досліджень за допомогою діаграми, презентацій,публікації тощо, уміння ілюструвати ідеї, висновки, комбінуючи текст і зображення;• удосконалити вміння збирати й обробляти інформацію, використовуючи різні форми опитування, ресурси Internet, умінняаргументовано доводити власну думку;• розвивати навички мислення;•
Теоретичний етап ознайомлюються з учительською презентацією, прикладами учнівських робіт та формами оцінювання публікації, презентації, веб - сайту; об’єднуються у групи за інтересами; обирають тему для дослідження; розподіляють обов’язки у групі; знаходять відповіді на тематичні питання, знайомляться з ними, узагальнюють та створюють звіт у вигляді публікації, веб - сайту та презентації.
Практичний етапзбирають матеріали у мережі Інтернет, літературі, проводять соціологічне опитування ; обробляють отриманий матеріал; використовують дидактичний матеріал; створюють діаграми, пишуть висновки, оформлюють звіт; створюють презентації, публікації, веб - сайти, використовуючи для цього форми оцінювання публікацій, презентацій і веб - сайтів; оцінюють згідно з критеріями свою роботу та роботу своїх друзів; презентують свою роботу на тижні предметів математичного циклу.
Етапи проведення І етап. Відбувається презентація теми майбутнього проекту, обговорюються основні аспекти її реалізації, а саме – формуються групи за інтересами, обумовлюються джерела інформації.І група « Тетраедр»ІІ група « Гексаедр»ІІІ група « Октаедр»ІV група « Ікосаедр»V група « Додекаедр»
ІІ етап Діти працюють за джерелами інформації над розкриттям вибраної підтеми до основної теми проекту. Робота відбувається індивідуально, в парах та колективним обговоренням відомостей з переглянутої літератури чи Інтернету. Вчитель проводить консультації з членами груп щодо доцільності здобутого матеріалу.
Висновок Правильні многогранники існували на Землі задовго допояви на ній людини – куби кам’яної солі, тетраедри сурм’янистого сірчанокислого натрію, октаедри хромових кварців, ісокаедри бору, додекаедри радіолярію та мікроскопічнтх морських організмів. Але тільки побачив у них порядок і систему задовго до того , як фізики проникли в таємницю будови речовини. Геометрія з її прозорою логікою, чіткістю побудов відкрила зовсім нове бачення правильних многогранників та їх нове застосування.