26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Проект на тему: "Природа – твій друг!"

Про матеріал
Розробка проекту на тему:"Природа – твій друг!". Включає в себе години милування, художньо-естетичні бесіди на матеріалах мистецтва, свята.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Підготувала

Іванюк М.О.

 

 

 

 

Година милування

Тема. Чим пахне весна

Мета. Формувати у вихованців  навички естетичного оцінювання природи; вчити тонко відчувати природу всіма органами чуття; навчити милуватися красою природи

 

Хід прогулянки

І. Організаційний момент

Пісеньку – весняночку я веду,

Лугом поміж квітами я іду.

Про гаряче сонечко, про весну

Склала я цю пісеньку голосну.

 

ІІ. Мотивація діяльності учнів

  • Придивіться, як весна крокує по землі та щедро розквічує її.

ІІІ. Повідомлення матеріалу

  • Як легко дихається навесні! Вдихніть на повні груди весняного повітря – чим пахне весна?
  • Як можна охарактеризувати весняне повітря?
  • Які найперші запахи приносить з собою весна?

Загадки на допомогу.

Вона прокинулась, умилась,

Зітхнула теплим паром.

Відразу квітами укрилась

Й травички ніжним шаром.

(земля навесні)

 

Плаче цвях прозорий

Водою крижаною.

Він на скельце схожий,

Але пахне весною.

(бурулька)

 

  • Спробуйте відчути «зітхання» весняної землі. Чи подобається вам цей запах? Чим пахне земля навесні?

Допоміжний художній матеріал.

Срібна тиша

Наче в пригорщі, в долину

Сонце хлюпнуло проміння.

І вода в погожу днину

Поїть землю і коріння.

А земля – у лузі, в полі,

На горі і під горою –

У весняному роздоллі

Пахне листом і корою.

У саду, в діброві нашій

Кожна брунька набухає.

Так земля весною завше

Ніжно прорістю зітхає…

                            (Микола Сингаївський)

  • А тепер прислухайтесь до ледь відчутного запаху талої води – «сліз» зими. Давайте разом складемо казку «Чому заплакала зима».
  • Знайдіть розкриті бруньки, понюхайте їх та запам’ятайте цей запах. Так рослини прокидаються після зимового сну і починають «дихати».
  • Вдихніть пахощі весняного лісу (парку). Що ви відчуваєте?
  • Вдихніть пахощі весняних квітів. Чи сподобався вам цей запах?
  • Давайте зіграємо гру «Вгадай квітку за запахом»

Поділ дітей на «Групи»

  • Намалюйте словами картину «Я іду квітучим садом»

Допоміжний художній матеріал.

Мизатий хлопчик, як горобчик,

З таким, як сам, до річки йде.

Іде над хлопчиками дощик,

Іде над ними й більш ніде.

А фіолетово, а синьо

При хаті півники цвітуть!

Цвіте над півниками слива,

І абрикоса пахне тут.

                (Микола Вінгаровський)

  • А як, на вашу думку, пахнуть квітуючі дерева – гірко чи солодко? Спробуйте вловити солодкий запах. Що він вам нагадує?
  • Отже, весна сприймається як справжнє свято пахощів. І запахи зливаються із запахом рідної домівки, запам’ятовуються на все життя.

Рефлексія

«Незакінчене речення»

  • Продовжіть речення «Найкращі запахи весни….»
  • Який настрій принесла із собою весна? Придивіться до її кольорів, вдихніть її пахощів і знайдіть у своєму серці почуття, пробуджені весною.

Допоміжний художній матеріал

Білий дим

Лине білий дим

Садом молодим,

  •  

На зеленім віті.

Пахне бідий дим

Медом золотим.

Дим а чи дерева

В білім цвіті?

Вже тепло весна

В край наш принесла,

Подихи її

Такі димчасті.

Зацвіли сади

На рясні плоди,

Зацвіла земля в білім щасті.

(Степан Жупанин)

 

 

Розтанув сніг. Гаї привітні

Шумлять над маревом ланів.

І пелюстки свої блакитні

Під сонцем пролісок розкрив.

Я мов тону у морі світла,

Зима в душі моїй пройшла –

Й вона, як пролісок, розквітла

Під сонцем щастя і тепла.

(Володимир Сосюра).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Художньо-естетична бесіда на матеріалах мистецтва

Тема. "ВЕСНЯНА КАЗКА"

Освітні завдання. Формувати екологічну свідомість, підтримувати у дітей прагнення дотримуватись правил природокористування, розуміння того що природа потребує дбайливого ставлення з боку людини. Виховувати любов та бережне ставлення до рідної природи.

 

Викликати у вихованців захоплення від природи, жваво реагувати на весняні зміни в найближчому довкіллі.

 

Розширювати та збагачувати поняття дітей про хід і послідовність змін у природі, розуміти їх причини і наслідки. Знайомити вихованців з особливостями життя тварин та птахів у весняний період.

 

 Вчити дітей складати творчі розповіді за схемою на основі власного досвіду, добирати рими до слів. Формувати вміння сприймати зображення через уявні відчуття і передавати їх у зв'язному висловлюванні.

 

Розвивати навички різних видів мовлення (розповідного, пояснювального, діалогічного), поповнювати активний словник епітетами, порівняннями, образними висловами. Удосконалювати у дітей артикуляцію, чіткість і виразність мовлення.

 

Учити малят розуміти зміст тематичних образних порівнянь, епітетів, підтримувати цікавість до літературних та музичних творів,розвивати здатність бачити прекрасне, чарівне, дивовижне в природному довкіллі

 

Удосконалювати вміння малят творчо мислити, передавати в руховій діяльності об'єкти живої природи.

 

Попередня робота:                                                                                          

 

Читання оповідання  Г. Скребицького В. Чапліна «Хто як весну зустрічає».

 

Розглядання альбомів «Розповімо дітям «Про тварини України» «Про птахів України»

 

Обладнання: картки-схеми; малюнки із зображенням сонця, вогню, лампочки, дерев. кущів. квітів; скляний мольберт з розмальованим тлом; музика «Пори року»

 

Хід

 

Вихователь звертається до дітей:

 

Діти, сьогодні зранку я в групі знайшла ось таку книгу(показує книгу). Вона називається «4 сестриці- господині». Як ви гадаєте, хто ж ці сестриці господині»?

Про що говориться в цій книзі?(діти розглядають ілюстрації і висловлюють свої припущення)

 

Діти сідають на подушечки, вихователь читає оповідку:

 

Жили-були собі 4 пори року: Зима, Весна, Літо, Осінь. Жили завжди вони дружно у злагоді і мирі, та по-черзі панували на Землі: три місяці – Зима, три місяці – Весна, три місяці – Літо, три місяці – Осінь.

 

Але одного разу Зима вирішила. що вона головна на Землі: нахмурила брови, махнула засніженим рукавом і не захотіла поступатися Весні. Стурбувалися люди, засумували під сніговим простирадлом рослини, перестали співати птахи. Разом з ними захвилювалися Літо і Осінь.

 

Лише одна Весна була спокійна і впевнена:

 

Не турбуйтеся любі мої!- сказала вона. –У мене є диво, яке допоможе перемогти холод.

Діти, а далі я більше нічого не можу прочитати, тому що ,мабуть, сніжинка залетіла на сторінку і розтанула там, всі букви розмились.

Але ось в книзі є ще конверт, а там якісь малюнки, можливо, вони нам допоможуть дізнатися про диво. яке говориться в казці.

 

Вихователь виставляє малюнки, на яких зображені лампочка. вогонь , сонце.

 

Діти, та як ви вважаєте, що ж може бути тим дивом, яке допоможе Весні побороти зимовий холод?

Так, це сонце.(Діти розповідають, чому саме сонце, а не лампочка і вогонь може перемогти зимовий холод)

 

Д/вправа «Сонечко яке?»

 

У вихователя в руках іграшкове сонечко, до кого торкнеться воно, той і відповідає. Вихователь починає фразу, діти продовжують:

 

-Сонечко жовте, як…(кульбабка)

 

-Сонечко кругле, як…(м'ячик)

 

-Сонечко рум'яне, як…(колобок)

 

-Сонечко ласкаве, як…(мама, бабуся)

 

Діти, а як ви думаєте, що робить сонечко?Як же воно допомагає Весні? (Діти передаючи сонечко по колу називають слова-дії: сонечко світить, зігріває землю, розтоплює сніг, зазирає у віконечко…)

То ж давайте будемо продовжувати нашу весняну казку. Діти, які ж зміни відбуваються в природі з приходом весни? (діти називають)

Так , діти, але в природі все відбувається в певній послідовності і про це допоможуть дізнатися ось такі схеми-позначки.

Ой, вони всі перемішалися. Можливо ви мені допоможете поставити їх у правильній послідовності.

 

Діти виставляють схеми- позначки.

 

Тепер уявіть, що ми з вами письменники - «творці книги». Складемо красиву розповідь за цими схемами-позначками:

 

«Прилинула на крилах Весна- чарівниця.ю Пригріло тепле весняне сонечко. Всюди розсипало свої золоті промінчики. Потекли жваві веселі струмочки з-під снігу і розбудили землю від зимового сну. З'явилися перші весняні квіти: проліски, підсніжники, ряст, первоцвіти. На деревах і кущах з'явилися бруньки, повертаються з теплих країв птахи.»

 

Молодці, а тепер уявіть, що ми поети. Зараз пограємо в гру «Слово називай – риму добирай»

 

Д/гра «Слово називай – риму добирай»

 

Діти підбирають рими: весна-красна, ясна, запашна; сонечко – віконечко; бурульки – цокотульки, веселуни; квіточки – діточки, зіроньки; деревце – стебельце; пташка – комашка, ромашка; комашки – пташки, пастушки.

 

А зараз я вас запрошую на зелену галявину.

 

Вправа на релаксацію «Намалюй те, про що ми говорили».

 

Діти сідають по колу один за одним і на спині дитини, що сидить попереду, малюють весняні слова, називаючи, що малює:

 

Я малюю веселе сонечко.

 

Я малюю зелену травичку.

 

Я малюю дзвінкий струмочок.

 

Я малюю блакитну квіточку.

 

Я малюю рясний дощ.

 

Я малюю тендітний підсніжник.

 

Я малюю блакитне небо.

 

Діти, як ви думаєте. де живе Весна?

Так, у лісі. А ви б хотіли побувати у весняному лісі.

Але до лісу дуже далеко, потрібен транспорт. У нас його немає. Як же нам бути?(Пропозиції дітей)

Ось нам художник подарував картину, яка називається «Весна у лісі».

 

Давайте розглянемо її, подивимось, що робить Весна у лісі.

 

Вихователь відкриває картину, накриту тканиною:

 

Але що це? Де поділось зображення на ній? Здається, я здогадалась. Це, мабуть, останні витівки Зими. Це вона стерла все те, що намалював художник. Тож давайте ми з вами створимо самі картину «Весна в лісі».

 

Вихователь пропонує з малюнків, що лежать на столі викласти на скляному мольберті веселий пейзаж (основа за тонована у відповідні веселі кольори).

 

Діти підбирають зображення дерев, кущів, квітів відповідно до сезону і кліматичних умов зростання, викладають картину і коментують свій вибір(під музичний супровід П. У. Чайковського «Пори року» Весна)

 

Діти, що ж ми з вами створили?

Картину «Веселий пейзаж».

Що вам найбільше подобається?

А тепер заплющуйте очі, уявно доторкніться на картині до кори дерев, хвої, снігу, вербових котиків. Що ви відчуваєте?

Які вони?(кора дерев – шорстка, хвоя – колюча, сніг – холодний. мокрий, вербові котики - м'які та ніжні)

А тепер уявіть, що ви відчуваєте запах весни. Чим пахне весна?(прохолодним повітрям, запахом торішньої трави, листям)

А тепер уявіть. що ви одягли навушники. Послухайте , які звуки лунають весною?(Діти називають)

Як дзюрчить струмочок? (дз-з-з)

Як розкриваються бруньки? (пам)

Як шумить вітер? (ш-ш-ш)

Як скрекоче сорока? (скре- ке-ке)

А зараз уявіть. що у вас в руках біноклі. Подивіться в них. Можливо, за допомогою бінокля ви зможете розглядіти те, що не побачили «неозброєним оком»(Діти називають те. що побачили: комашку, жук-сонечко).

Діти, але мені здається. що на картині когось не вистачає. Хто живе в лісі?

Так, дикі тварини.

Але чомусь їх не видно.

 

Лунає телефонний дзвінок:

 

Малята, звірі повідомляють нам , що у них з приходом весни з'явилось дуже багато клопотів, тому їх не можна побачити, але звірята прислали загадки про себе. Якщо ви відгадаєте, про кого йде мова, вони неодмінно з'являться на екрані.

 

Загадка про зайця:

 

Взимку білий він, як сніг,

 

Влітку сірий з вух до ніг.

 

Не помітять хижаки:

 

Ні лисиці, ні вовки.

 

На екрані з'являється зайчик.

 

Хто це?

Так, це заєць, значить ви вірно відгадали загадку.

 

Д/гра «Довідкове бюро»

 

Дитина розповідає про зміни, які сталися в житті зайця з приходом весни: «Взимку заєць був білий пухнастий. Але навесні почав линяти, по-літньому одягатись. Зимова шерсть линяє, а замість білої виростає інша – сіра,гладенька, щоб легше було від ворогів ховатися. У зайчихи народилися маленькі зайчата, вона годує їх молоком, а як підростуть – будуть гризти траву, молоді пагінці дерев, кущів.»

 

Загадка про білочку:

 

По деревах спритно скаче,

 

Шишки лускає добряче.

 

За умови правильної відповіді на екрані з'являється білка.

 

Розповідь дитини: «Білочка живе на деревах. Харчується насінням шишок,жолудями, горіхами,бруньками дерев. Шубка була у білки червоняста, але на зиму стала сіра. Навесні у білки з'являються білченята, вони голі і сліпі. Незабаром вони підростуть і будуть собі здобувати їжу.»

 

Загадка про їжака:

 

Взимку спав у купі хмизу,

 

Навесні він звідти виліз,

 

Колючки свої почистив

 

І побіг шукати їсти.

 

За умови правильної відповіді на екрані з'являється їжак.

 

Розповідь дитини: «Взимку їжак під купою хмизу цілу зиму нічого не їв, дуже схуд і зголоднів. Харчується мишами, комахами. Навесні у їжака з'являються малята.»

 

Ну що ж, діти, ви, мабуть, зрозуміли, що ліс – це царство Природи, але ми його гості, і ми повинні, завжди перебуваючи в лісі, пам'ятати про це і іншим нагадати. Тож давайте розтавимо в лісі екологічні знаки, щоб ніхто не зміг нашкодити цьому царству.( Діти розвішують екологічні знаки пояснюючи, що кожен з них означає.)

 

У грамзапису лунає курликання журавлів.

 

Голоси яких птахів ви чуєте?

Так, це журавлики повертаються до нас із теплих країв?

Як іще називають журавлів?(віщунами, провісниками весни,через приємний голос, що вони подають після повернення з вирію)

Уявіть собі, що ви повертаєтеся на батьківщину із теплих країв.

 

Під звуки мелодії «журавлі» летять до рідної землі. Як музика стихне «журавлики» завмирають і стоять нерухомо. Але щоб потрапити на батьківщину необхідно дати інтерв'ю журналісту(вихователю).

 

Запитання до «журавликів»:

 

Як називають птахів, які відлітають у теплі краї?

Де ви провели зиму?

Чому не залишилися зимувати у нас?

Де ви живете?

Чим ви харчуєтесь?

Які ще пташки зимували разом з вами?

Чому не відлітали сороки, синички, дятли?

Яку користь приносять пташки?

Як люди готуються до зустрічі птахів?

Діти, чому за Зимою приходить Весна? (сонце навесні піднімається все вище над землею, воно віддає більше тепла і допомагає перебороти зимовий холод)

А який настрій принесла вам весняна пора? (веселий, бадьорий, радісний, піднесений)

А коли такий настрій, що хочеться робити? (веселитися, сміятися радіти, співати)

 

Діти співають пісню «Веснянка».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СВЯТО «ПОДОРОЖ У  КОРОЛІВСТВО  КВІТІВ»

(Зал святково прикрашений. На центральній стіні кошик із квітами. Виставка                          квітів).

Ведуча: Квіти є окрасою життя. Вони вражають нас найтоншими пахощами, милують своїми  різнобарвними  кольорами.  Кожна пора року дивує нас своїм багатством  квітів.

Чуєте пахощі в нашім дворі?                                                                                                         Квіти розквітли в ранковій порі!                                                                                                      Свято квітів! Свято! Свято!                                                                                                                   Всі на свято! Всі до нас!

(Звучить музика, виходять дівчинка і хлопчик)

Дівчинка: (сплескує в долоні) Поглянь, як тут гарно! Які тут чудові квіти! Мабуть, це якась чарівна галявина.                                                                                                                 Хлопчик: І справді гарно! (Прислухається)  А тобі не здається, що тут іще хтось є? Наталочка: Та ні, крім нас тут нікого немає.  Дивись тільки квіти, але вони  рухатись не вміють, ані говорити.                                                                                                                Хлопчик: Давай – я тобі  квітів  назбираю. Гарний  букет зроблю, сподобається. (Хлопчик нахиляється до квітів, та в цей час звучить «чарівна музика» /у записі/. Квіти розгойдуються, двоє з них підводяться).

 

Квіти:

Ми в лузі і в полі

Розквітли  на волі –                                             

Тоненькі, тендітні

Ласкаві, привітні. 

Послухай наш    срібний                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         Ясний голосок :                                                              

Не треба, не треба

Зривати квіток!

 

Діти: (разом)       

 Не треба, не треба!    

Зривати квіток!

Квітка:                                                                                                                                                                                             Не вірим очам ми –

Щоб ви дізналися про нас.                                                                                                                                                                                       Це правда чи ні?

Ми зачаруєм зараз вас                                                                                                                                                                                                                  Хіба ж, як і ми

І перетворимо на квіти –                                                                                                                                                                                                                                  Ці квіти живі?

Ці чари  наші зможе  зняти.

Лиш Чарівник, вам варто знати,

(Квіти кружляють у танку « Вальс квітів» і одягають дітям наголівники квітів).

Ведуча:  Стали  діти  квітами. Хто ж  їм  допоможе ? Казали, що Чарівника потрібно    шукати.                                                                                                                                                                                                                                                                 1 Метелик:                                                                 2 Метелик:                                                                     Його покликати я можу                      Та й Чарівник                                                                    Ви  кажуть квіти ображали                Так просто не   відпустить:                                                                                                                                                                                            І їх не дуже шанували.                        Він щодо вас переконатись мусить.

Чарівник: Добрий день, любі діти! Я, Чарівник Королівства квітів. Мої Метелики сказали, що ви мене шукаєте. Так,  я зможу зняти з вас чари, але спершу маєте дізнатися все про нашу квіткову родину в різні пори року. Щоб зрозуміли яку помилку ви зробили.                                                                                                                       Ведуча: Але, щоб пройти через усі пори року, для цього                                              потрібно перетворювати природу.

 

Чарівник:                                                                                                                                                                           Природу нашої країни                                                                                                                                                                        Перетворю для вас я вмить.                                                                                                                                                          І Сонця промінь сповістить:                                                                                                                     Весна прийшла. Земля розквітла.                                                                                                              ( звучить п’єса П. І Чайковського «Квітень» з циклу «Пори року»)                                     Ведуча: У проміннях сонця ніжних                                                                                                                                           Край веселого струмка                                                                                                                         Білий, росяний підсніжник                                                                                                                                   Раптом блиснув з-під листка.                                                                                                                            Отакий малий неначе,                                                                                                                           Ледь прокинувся від сну.                                                                                                                               Тихий – тихий, а одначе,                                                                                                                                  Він приніс до нас весну! / В. Бички/

П’єса  П. І Чайковського та вірш В Бичко присвячені одній і тій самій квітці – підсніжнику – найпершій квіточці весни. А хто здогадався, чому її так називають.

Дитина:ЇЇ називають підсніжником тому, що вона починає рости з – під снігу і першою розцвітає на весні.

( метелики виводять гурт весняних квітів, оточують підсніжник)

Конвалія:

На одній тонкій стеблині                                     Дзвоники біленькі.

Це конвалії тут

Розцвіли дрібненькі.

 

 

Підсніжник:

Я вірю – люблять мене всі

Як весну золоту.

Бо знають, що зима мине,                                                                                                                                                       Коли я розцвіту.

 

Кульбабки:

Ми  кульбабки,ми  кульбабки                                                            

 Грієм  бджілкам лапки –

І летять до нас усі

Хто скупався у росі.                                                                                                      

Пролісок :

У мене у квітки, душа, як у вас.

Навіщо топтати! Навіщо зривати!

Нам хочеться вільно рости і цвісти

На радість і втіху собі і усім.

Ведуча: Діти, поясніть, чому квіти звертаються до нас з  проханням не рвати їх?

Діти: Підсніжники, проліски конвалія занесені до Червоної книги. Тому їх  неможна рвати.                                                                                                                                             (Виконується пісня «Пісня Проліска» сл.. М. Познанської, муз. Н. Рубальської)

Квіти: (по черзі)                                                                                                                          1.Давайте дружити,                                                  2.Як з лугом -  квіти.                             3.Поля -  з дощами                                                   3. Як сонце з нами .

Чарівник:

Відчинило двері літо –                                                                                                                                                                                         Скільки радощів у нім!                                                                                                                                                 Скільки всюди трав і квітів!                                                                                                                                Гей мерщій туди  ходім.                                                                                        

(з’являються літні квіти й танцюють «Парний танок» укр. нар. мел. )

Дзвіночок:

Я - дзвіночок білосніжний

Аромат у мене ніжний.

Срібним дзвоном «Дзень – Дзелень» . Зустрічаю літній день.                                                                                                                                                                                   

Ромашка

Біла квіточка моя                                                                                   

Мабуть сонечка сестра.                                            

Я між травами царівна,

І мене всі люблять, вірно.

Мак:                                                                                   Волошка:

Певно, знає з вас усяк,                                              Я – волошка синя – синя,                                                                                       Хто бував у полі,                                                     Мешкаю у полі                                                                 Що червоний гарний мак                                       І природної краси                                                                                           Там росте на волі.                                                    Маю я до волі.

(виконується пісня «Зацвіла ромашка»)

Метелики:

1.Ти чудове наше літо,                                 2. На волошці на ромашці

В лузі квітнуть гарні квіти.                   Мед пахучий, мед найкращий.                                     Я над ними політаю                                              Є запас на цілу зиму                                           І полочок  по збираю.                                           Полечу візьму корзину.

Хлопчик:                                                        Дівчинка:                                                                                                                      Два метелики  летіли                                        Метелика ловити я не хочу:                                                                                       І ловитись не хотіли .                                  Він квітка неба, хай живе собі!                                                                        Довго бігали лугами                          Хай крильцями барвистими тріпоче,                                                                      Ми з блакитними стрічками.                      Щоб радісно було мені й тобі.

(Музична гра «Діти та метелик» муз І. Кишка)

Чарівник:                                                                                                                                  Скінчилось літо,                                                                                                                                                                                                         Йдемо ми до осені.                                                                                                                                   А квіти її                                                                                                                                                           Туманцями припорошені.

Ведуча:

Вже жовтіє навкруги,                                                                                                                                Листя безліч на землі.                                                                                                                             Прохолодно… Трави й квітки                                                                                          Повдягали білі свитки.

Хризантема:                                                                  Жоржина:                                                                                      Хризантеми, хризантеми                             А я осіння квітка жоржина!                                                                              Шепчуть тихо восени:                                       Всім знайома рослина.                                                          «Хоч і холод, ми – цвітемо,                           Пелюстки всі кольорові,                                                                                               І осінні бачим сни»                                                Різнобарвні, загадкові.

Чорнобривці:                                                                     Айстра:                                                                                   Ми веселі, ми і жваві,                                          Осіння айстра сукню вділа:                                                                    Чорнобривці кучеряві.                                       Рожеву, синю, ніжно – білу.                                                             Пережили літню спеку,                                                Стоїть неначе їжачок,                                                                            До морозу недалеко.                                                 У неї сотні пелюсток.

(Виконується  танець     квітів під довільну музику

Чарівник:                                                                                                                                       сонце сховалось, Зима іде –                                                                                                                            Гарна квітка на вікні вже цвіте                                                                                              Калачик, різдвяник цвітуть на вікні.                                                                                          На шибках морозяних квітнуть квітки.

Ведуча:                                                                                                                                                       Квітуча родина , яка  в нас велика!                                                                                                                           Жоржини, конвалія, мак і ромашка.                                                                                                                                 Кульбаба і соняшник. Звісно, ще кашка!                                                                                                     А як не згадати волошку й дзвіночок!                                                                                                   Всі разом зберемо в музичний віночок.

Хлопчик:                                                                        Дівчинка:                                                                         Любіть землю отаку                                        Не топчінь, не зривайте квіток - У барвистому вінку!                                          Цих природи синів і дочок.                                                  Килим природи під ногами                       Бо поки буде матінка  Природа                                             Бережіть разом з нами!                            В нас будуть сила, і життя, і врода.

 

 

(Чарівник торкається дітей, із них спадають шапочки – чари.                                               Діти виконують танець «Подружились» муз. Т. Вількорейської)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Трудова справа естетико-екологічного спрямування

Тема. Догляд за кімнатними рослинами Різновид діяльності: праця в природі.

Програмовий зміст: закріплювати з дітьми назви кімнатних рослин;

продовжувати навчати правильно доглядати за ними; виховувати почуття

прекрасного, бережливе ставлення до рослин.

Матеріал: вазони з кімнатними квітами, шматочки поролону, відерця з водою,

дерев'яні палички, лійки, магнітофон із записом «Пісні квітів», пульверизатор,

клаптики тканини для протирання горщиків.

ХІД ЗАНЯТТЯ

В и х о в а т е л ь . Ми слухаємо пісні про квіти, розповідаємо про них вірші,

співаємо про них, але не знаємо, чи квіти нас чують, чи подобаються їм наші

пісні?

Вихователь пропонує дітям заспівати чи продекламувати віршик про квіти або ж

зробити цікаве повідомлення про квіти, як про живі істоти.

В и х о в а т е л ь . Якщо дуже-дуже прислухатись, то можна почути, як рослини

співають. Нумо, прислухаймось усі разом, заплющивши очі.

Непомітно вмикає магнітофон, прихований від дитячих очей, і в класі звучить...

«Пісня квітів» (речитативом, дитячими голосами).

Виростаєм на віконці,

Зацвітаємо на сонці,

Від водиці зеленієм,

Діточкам усім радієм!

Ви нас, діти, доглядайте

І водою поливайте.

Щоб могли ми воду пити,

Треба землю розпушити

Любі діти! Час не гайте —

Наше листя протирайте

В и х о в а т е л ь . Що люблять кімнатні рослини, про що вони просять нас?

Вихователь розповідає, що рослини — це живі істоти, які живляться, дихають,

ростуть. їм для життя необхідні світло, тепло, волога, повітря, поживні речовини

з ґрунту. Пояснює, як і для чого розміщують рослини ближче до світла, як

потрібно захищати сухе і вологе листя від пилу, протирати горщики, поливати й обприскувати рослини, розпушувати землю. Показує, як виконується кожна

операція.

Спосіб організації практичних дій дітей залежить від кількості вазонів із

рослинами. Якщо кімнатних квітів достатньо, обирається індивідуально-групова

форма трудової діяльності (кожен отримує вазон, але шматочком поролону для

протирання листя, дерев'яною паличкою для розпушування землі, лійкою для

поливання, пульверизатором, клаптиком тканини для протирання вазонів діти

користуються по черзі).

Діти розміщують на робочих місцях обладнання у заздалегідь визначеному

порядку: перед собою — вазон, ліворуч — відерце з водою, лійка,

пульверизатор, праворуч — шматочки поролону, дерев'яні палички, клаптики

тканини.

Самостійна робота дітей. Підсумок

Перевіряється чистота і порядок на робочих

місцях, звертається увага на зовнішню

привабливість вазонів і рослин у них.

В и х о в а т е л ь. Ви навчилися розуміти «бажання» квітів та інших

кімнатних рослин. Прислухайтесь і здогадайтесь, про що просять вас рослини

вдома. Виконайте їх прохання.

Квітам сумно, коли їх мало, а тому посадіть нові.

Квітам тісно у маленьких вазонах, тому пересадіть їх у більші.

Квітам подобаються гарні вазони, тому прикрасьте їх.

Квіти хочуть пити — поливайте їх.

Квітам важко дихати — протирайте листочки, розпушуйте землю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
162
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку