Проект на тему " Що можна зробити для збереження природи в рідному краї"

Про матеріал
Проект спрямований на те, щоб показати роль природи у житті людини; виховувати дбайливе ставлення до природи; розвивати допитливість, спостережливість; виховувати любов і гуманне ставлення до природи.
Перегляд файлу

    

    Проект на тему:

 

« Що можна зробити для збереження природи в рідному краї»

             4 клас

 

 

             Вступ

Немає кращої землі, ніж наша! Любимо ми її зелені ліси і розлогі ниви, озера і річки, міста і села в квітучих вінках садів, мову і пісні, що споконвіку живуть у серці нашого народу. Найбільшу насолоду і радість, найпалкішу любов до рідного краю викликає спілкування з природою. Інтерес дитини до навколишнього світу розпочинається з прилучення до спільної з дорослими екологічно доцільної діяльності. Дитина сприймає довкілля через призму дорослого. Для самостійного сприйняття у малят не вистачає життєвого досвіду, розуміння природних взаємозвязків. Інтерес дитини до навколишнього світу розпочинається з прилучення до спільної з дорослими екологічно доцільної діяльності. Завдання дорослих педагогів, батьків, навчити помічати прекрасне в природі, правильно сприймати явища та обєкти, виражати пережиті почуття в мовленнєвій та доступній видах діяльності, експерементувати та досліджувати.

Природа просить порятунку

Зеленим шепотом лісів,

Тривожним лебединим криком,

Змілілим плеском рік, морів.

Вона до нас із щемом в серці

Зболілі руки простягає:

Надіючись на кращу долю,

Про милосердя всіх благає.

Не ламайте, не знущайтесь,

Не руйнуйте, не губіть…

Пожалійте, приголубте,

Нагодуйте, оживіть.

Від споживацького безглуздя

Довкілля треба вберегти-

Тож маємо навчитись жити

Лиш за законами краси.

Ми люди, а тому повинні,

Розумне й вічне в світ нести:

У серці кожної дитини

Зростити пагін доброти…

 

 

 

          Проект на тему :

« Що можна зробити для збереження природи в рідному краї»

 

 Мета проекту: показати роль природи у житті людини;

                              виховувати дбайливе ставлення до природи;

                              спонукати учнів до дій, які б примножували природні багатства                  рідного краю;

                              формувати у дітей навички звітувати про виконану роботу;

                              розвивати допитливість, спостережливість;

                              виховувати любов і гуманне ставлення до природи.

Тип проекту: дослідницький, навчальний, груповий.

 

І. Підготовчий етап

 

1. Бесіда на тему: « Планета Земля – твій дім».

Мета: виявити знання дітей про довкілля. Розвивати інтерес до пізнання навколишнього світу. Викликати потребу у здобутті нових знань, розширювати уявлення дітей про шляхи і способи їх набуття.

 

2. Мотивація діяльності:

- Діти, як ви думаєте, що означають слова « довкілля», «екологія»?

- Чи б хотіли ви дізнатися більше про планету Земля, рослинний та тваринний світ?

- Звідки ми можемо про це дізнатися?

Я пропоную вам провести екскурсію до лісу, гаю, прочитати в довідниках, енциклопедіях, тощо…

 

3. Розбір дітьми завдань ( питань на які потрібно знайти відповідь)

 

ІІ. Практичний етап

Пошуково-дослідницька робота з реалізації проекту:

Спільна:

Екскурсія до лісу, гаю.

Складання правил поведінки в довкіллі. « Книга скарг від природи»

Малювання правил поведінки в довкіллі.

Випуск стінгазети « Бережи природу»

Збір інформації про пташок.

 

Індивідуальна:

Пошук відповідей на поставленні запитання

Підбір віршів, загадок, прислівїв про природу, прикмет повязаних з поведінкою птахів, звірів.

Підбір матеріалів для укладання  « Книги скарг і вдячності природі»

 

ІІІ. Заключний етап

 

Презентація проекту:

  1. Урок
  2. Укладання « Книги скарг і вдячності природи»
  3. Малювання правил поведінки в природі.

 

Виконавці проекту: учні 4 класу, вчитель.

 

Презентація проекту

Урок

Тема: « Ми ніколи не зробимо шкоди природі»

Мета: Активізувати знання дітей про необхідність дбайливого ставлення до природи, про взаємозвязки між діяльністю людини і життям природи, виховувати почуття відповідальності за те, що відбувається в природі, формувати вміння аргументувати свою точку зору; виховувати екологічну культуру.

Хід уроку:

І.

- Дітки, чим ми займалися останнім часом?

- Для чого нам це потрібно?

- Діти, я прошу продовжити речення « Довкілля» - це… ( дитячі відповіді)

Сьогодні ми послухаємо , що ви дізналися про те, як можна зберегти повітря, воду грунт чистими. Що потрібно зробити для того щоб тварини і рослини не треба було заносити до Червоної книги. А Червона книга – існувала б тільки для нагадування біди. Спробуємо дізнатися якої  шкоди і якої користі завдає природі людина і визначимо , що ми  звами можемо зробити для екології. А потім складемо « Книгу скарг і вдячності природи». Вам треба було дізнатися, що таке « екологія». Кожній групі я зараз роздам вислови, а вам треба знайти правильне твердження.

 

Завдання 1 .

  1. Екологія – це наука про рослини.

Екологія – це наука, що вивчає взаємовідносини організмів.

  1. Екологія – це наука про людину.

           Екологія – це наука про взаємозвязки та взаємовідносини живих організмів з довкіллям.

  1. Екологія – наука про планети.

Екологія – це наука, що вивчає взаємовідносини між живими організмами та середовищем їх існування

  1. Екологія – наука про воду.

Екологія – наука про середовище нашого існування.

Підсумок: Так, діти. Екологія – це вода, повітря, рослини і тварини, люди та їх взаємозвязок. Адже людина впливає на екологію.

Діти , а ви любите розвязувати задачі?

Сьогодні я пропоную вам розвязати екологічні задачі.

 

Завдання2.( Запитання для кожної групки)

  1. Якось Дмитрик, Василько і Данилко пішли до лісу. Вони побачили у гніздечку яєчка , а пташки нема. Вирішили вони забрати яєчка додому. Чи правильно вони вчинили?
  2. Дуже гарно в лісі весною. Дерева розпускаються, пташки співають, цвітуть первоцвіти ,сонечко посміхається. Бігають Катруся з Сергійком по квітковому килимі – не можуть налюбуватися.  Вирішили мамі букет додому принести. Відчинила мама двері дітям  і засмутилася…. Як ви думаєте , чому?
  3. Данилко дуже любив березу. Він часто ходив до лісу. Ліс зачаровував йог своєю красою. Але сьогодні йому було зовсім невесело. Молода берізка обливалася слізьми. Чиясь безжальна рука заради соку глибоко поранила кору. Данилко Юрком замазали, завязали рану. Вони чекали коли зявляться листочки.  Минув тиждень- увесь ліс зазеленів, але гілочки в берізки почорніли. Як ви думаєте, чому берізка не зазеленіла?
  4.  Микита з Андрієм гралися біля будинку. Хлопчики захопилися грою та раптом Микита помітив, що в піску хтось ворушиться. Він покликав Андрійка. Хлопчики обережно розгребли пісок і « звільнили» жука з полону. Що б ти зробив за такої ситуації?

Головним завданням нашого проекту є Книга скарг і вдячності природи. Саме для виготовлення книги кожен з вас готував певну інформацію. Кожна книга має розділи. Наша книга теж буде мати розділи. Ми вже визначили, що вона складатиметься з 4 розділів:

І. Буде містити інформацію про користь і шкоду, яку завдає природі людина.

ІІ. Вірші про природу.

ІІІ. Загадки , прислівя, прикмети.

ІV. Правила поведінки в довкіллі.

 

Отже, давайте зараз послухаємо, що цікавого ви підготували?

 

Щогодини на нашій планеті 55 осіб отруюються і гинуть від хімічних речовин.

1000 людей вмирає від отруєнь водою. Зникає 5-6 видів рослинного чи тваринного світу.

 

 

Щохвилини знижується 50 тонн родючого грунту через неправильне його використання. В атмосферу виділяється 12000 тонн вуглекислого газу.

 

 

Нині на Земній кулі близько 20-30 тисяч рослин знаходяться на межі зникнення.

Забруднення води відбувається в результаті діяльності людей

 

 

Із 47 видів лікарських рослин, якими славилося Полісся, тепер збирають 6-7 видів.

 

Одним із розділів нашої книги є загадки. Прошу послухати що підготували дітки.

Відгадайте і покажіть відгадку.

 

Все від нього навкруги набирається снаги.

Тільки ранок настає виглянь у віконце!

Всім воно життя дає

Променисте …… ( Сонце)

 

Буває хмаркою вона, пушинкою буває.

Бува, як скло крихка й тверда-

Звичайна , підкажіть …. ( Вода)

( діти зачитують підготовленні ними загадки ) Робота в групах.

Наступний розділ нашої книги – вірші.

Прошу послухати , що підготувала ще одна група.

« Казкова країна добра і краси» О. Пархоменко

Тату, ти знаєш чого мені треба?

Чистого дощу із синього неба,

Треба і чути , і бачити літом

Як заливається жайвір над житом.

Як підпадьомкують в мідній пшениці.

Досвітком тихим перепелиці…..

( Також діти зачитують свої авторські вірші)

 

Милі пташечки маленькі

І чорненькі, і жовтенькі.

Стало зимно. Дві синички

У засніженім саду,

Ждуть коли у годівничку

Я їм хлібця покладу.

 

 

В світі є така лагода

Називається Природа

Кожен знає ,де йому жити,

І яку її любити.

Один каже сонце світить

Інший любить у водичці хлюпотіти.

Хто у лісі на пеньочку.

Хто в садочку , в холодочку.

Хто сніжинки ловить сміло

І кому яке є діло.

Але всім нам треба знати,

Як усе це шанувати.

Берегти, оте єдине,

Що дав Бог кожній людині.

 

Дітки екологія залежить від поведінки людини. Є багато законів про охорону природи, але найвищим законом для кожного з нас  є наша совість.

А зараз давайте подумаєм щоб сказали нам пташки якби вміли говорити?

Давайте послухаємо .( Діти виходять у масках пташок і розказують віршики)

 

Синичка:

Скільки тут пташок співало, веселилося щодня,

Коли сонце припікало і літала комашня

Кожний кущик, кожну гілку

Обсідали залюбки

Щоб не шкодили ні скільки їм зажерливі жуки

А настане як зима , тих комашечок нема.

 

Дятел:

Як прийде вже зима- їжі доброї нема.

 

Снігур:

Дуже важко взимку жити

Бо нема їсти і пити.

 

Діти , а яку користь приносять птахи?

Чи потрібна допомога пташкам? Коли? Яка? ( Відповіді дітей)

На ваших столах є правила поведінки в природі. Давайте розділіть їх на дві групки

І. Що людина може робити в природі

ІІ. І ті , що людина неповинна робити в природі.

 

НЕ МОЖНА: руйнувати  мурашники, ламати, топтати, нищити дерева, кущі, польові й лісові квіти, гратися в лісі з вогнем, залишати в лісі поліетиленові пакети , обривки газет, пляшки, вирізати на дереві своє імя.

МОЖНА: насаджувати дерева ,кущі, розчищати струмки, обгороджувати мурашники, підгодовувати птахів, берегти гнізда ,проводити акції чистоти в довкіллі.

Діти також виготовляють плакат і читають « Несіть добро у світ природи!» (Наперед підготовлений).

Розповідь учителя

Послухайте оповідання про пригоди коника.

Сидів у траві коник. Розглядав усе довкола. Сонце світило, і так приємно, тепло було конику у соковитій траві. Раптом зашуміло і на коника упала тінь. Зверху щось звалилося і притиснуло його до землі…

-         «Я коника спіймав»– промовив один хлопчик.

-         Покажи – попросив інший.

Перший протиснув пальці під долоню, якою накривав коника, боляче здушив його, а потім узяв за складені крильця. Коник намагався вирватися, однак нічого не виходило.

-         Ого , дивись , які у нього довгі вуса, і ніжки теж смикаються.

Він схопив ніжки коника. Але перший хлопчик був не такий злий і легковажний, як другий. Він розумів, що коник живий.

-         Не чіпай йог, ми відпустим його, хай собі стрибає.

-         Клас.

І кинув коника далеко у траву. Упав коник у траву і пострибав

Чим далі від небезпечного місця.

( за Ю.Аракчеєвим)

Розкажіть чи доводилося вам спостерігати за схожою поведінкою дітей чи дорослих?

Часто природу руйнує бездумна поведінка. Добрі і розумні вчинки допомагають зберегти природу.

Напишіть скаргу – розповідь від імені рослин, тварин,грунту.

Зобразіть скаргу за допомогою малюнка.

Поміркуйте, що можна зробити щоб виправити ситуацію.

Оцініть результати роботи.

Робота в групах

 Уявіть , що квіти , дерева вирішили написати побажання людям. Запишіть їх побажання.

-         Кожна група отримує запитання, яке необхідно обговорити вголос, висловити свої міркування, дійти спільної думки та зробити висновок.

А) Що запише нежива природа в Книгу скарг?

Б) Що запишуть рослини в Книгу скарг?

В) Що запишуть птахи і тварини в Книгу скарг?

Учні разом з учителем читають скарги і на кожну з них дають відповіді.

 

Зразок скарги від природи:

« НЕ РВІТЬ НАС З КОРЕНЕМ,А ЗРІЗУЙТЕ НОЖЕМ» Чия це скарга?

Чому потрібно зрізати ножем?

« МИ ПОСПІШАЛИ, ПРИЛЕТІЛИ ДО СВОЄЇ ШПАКІВНІ ,А ВОНА РОЗБИТА.ЯК НАМ ЖИТИ? ДЕ?»

Чия це скарга? Як уникнути? І т.д.

 

Інсценізація:

Я людина – Ось вам моя рука!

Я – маленький їжачок – Ось вам моя лапка.

Я – пташечка – Ось вам моє крильце.

Я квіточка – Ось вам мої пелюсточки.

І т. д.

Я сонечко Ось вам мої промінчики.

Всі: Всі ми діти Землі.

       І ми повинні жити в мирі і злагоді.

 

Підсумок уроку.

     Вам у походи ходити і мандрувать, любі діти,

Вмійте ж природу любити , кожній стеблинці радіти.

Цвіту не вирви задаром.

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди , шлях і стежинку у гаї.

Все те окрасою буде нашого рідного краю.

Нехай рядки цього вірша запамятаються вам назавжди.

 

Ми посадимо липи і клени-

Буде все село зелене. Ми посадимо в полі – тополі,

Хай вони зростають поволі.

Ми обсадимо школу бузками,

Прикрасимо клумбу квітками.

Хай ростуть дерева й квіти

Хай будуть здоровими діти.

Дерева зростатимуть з нами,

Шелестітимуть тихо гілками,

Хай же шумить тополина

Хай цвіте, розцвіта – Україна.

 

 

 

 

docx
Додано
12 жовтня 2023
Переглядів
3397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку