Ознайомити учнів з особливостями вирощування високих урожаїв овочевих культур та методами організації праці; вивчити біологічні особливості картоплі; формувати вміння безпечноїроботи на пришкільній ділянці, вирощуючи овочеві культури;
ВИРОЩУВАННЯ ВИСОКИХ УРОЖАЇВ ОВОЧЕВИХ КУЛЬТУР
Мета:
ознайомити учнів з особливостями вирощування високих урожаїв овочевих культур та методами організації праці;
вивчити біологічні особливості картоплі;
формувати вміння безпечної роботи на пришкільній ділянці, вирощуючи овочеві культури;
корегувати мовлення, здатність орієнтуватися у просторі;
розвивати трудові навички, спостережливість, самоконтроль, вміння працювати у колективі;
виховувати ціннісне ставлення до праці, дбайливе ставлення до власного здоров’я,бережливе ставлення до господарського інвентарю.
Термін виконання:
Початок реалізації – квітень.
Кінець реалізації – жовтень.
Проект включає 8 уроків природознавства, 8 уроків сільськогосподарської справи, позакласні заходи.
Вид проекту: навчально - дослідницький.
Проблема проекту:
У дітей не сформовані знання про вирощування овочевих культур та їх значення для людини.
Не достатньо вмінь працювати на пришкільній ділянці, та застосовувати набуті знання в практичній діяльності, учням важко організувати роботу, у них низький рівень трудових навиків.
У дітей порушена дрібна та загальна моторика, здатність орієнтуватися у просторі, їм важко висловити власну думку, не вміло користуються знаряддями праці.
Часто не цінують працю інших, зухвало відносяться до сільськогосподарської праці.
Не вміють правильно використовувати вирощений урожай, правильно розподілити його, оцінити результати праці.
Не ефективно використовують час.
Учням важко працювати у колективі та усвідомити, що урожай залежить від праці кожного зокрема.
Ідея:
Працюючи з дітьми з особливими освітніми потребами, стало зрозуміло що у них немає відповідних знань про вирощування овочевих рослин на власній земельній ділянці.
Завдання проекту:
вплив методів вирощування картоплі на врожайність,
вплив строків просапування, вплив строків підгортання, вплив строків боротьби з шкідниками;
• сприяти розвитку умінь і навичок користування різними джерелами інформації, комп'ютерною технікою, оформлення звіту про проведену роботу.
ПЛАН ЗАХОДІВ
№ |
НАЗВА ЗАХОДУ |
ТЕРМІН РЕАЛІЗАЦІЇ |
ВИКОНАВЕЦЬ ВІДПОВІДАЛЬНИЙ
|
РЕСУРСИ |
|
|
|
|
|
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 |
Урок №1 ,,Ознайомити учнів з метою та проблемою проекту.”
На уроках природознавства ознайомити учнів з: Урок №2 ,,Біологічні особливості картоплі” Урок №3 ,,Cпособи розмноження картоплі ’’. Урок №4 ,,Правила догляду за сходами картоплі’’. Урок №5 ,,Боротьба з шкідниками’’. Урок №6 ,,Правила збору урожаю’’. Урок №7 ,,Умови необхідні для зберігання зібраного урожаю’’.
Ознайомити учнів з правилами безпечної праці при роботі на пришкільній ділянці та при роботі з добривами,при боротьбі з шкідниками.
Позакласний захід. Організувати пошук: 1- цікаві факти про картоплю, 2- рецепти страв з картоплі, 3- лікувальні властивості картоплі. 4- прислів’я та приказки про працю.
Провести практичну роботу (дослід) на пришкільній ділянці “Вирощування картоплі різними способами. (Додаток 1)
Домовитись з заступником по господарській частині про знаряддя праці.
Домовитись з спонсорами про посадковий матеріал.
Збагачувати словниковий запас учнів, корегувати мовлення.
Виготовити розгортку.
Провести свято презентацію “Щедрі дари осені.”
Домовитись з фотографом.
|
Квітень
Квітень – травень
На кожному уроці
Травень
Квітень – вересень
Квітень
Квітень
Протягом всього проекту
Жовтень
Жовтень
Жовтень
|
Учитель природознавства
Учитель природознавства
Учитель с/г справи
Учитель природознавства та учні
Учитель с/г справи
Учитель
Учитель
Логопед
Учитель природознавства та учні
Учитель природознавства та учні
|
Папір А4, ручки, фломастери
Робочі зошити, ручки
Папір А4, ручки, фломастери
Папір А4, ручки, папки.
Посадковий матеріал, робочий одяг
Картон, клей, олівці, фломастери
Послуги фотографа |
ДОДАТОК 1
Послідовність виконання практичної роботи (5)
1.Визначення теми й завдань досліду.
2.Робота з інформаційними джерелами: вивчення історії вирощування картоплі, ознайомлення з ботанічною характеристикою, особливостями догляду.
3.Розробляння схеми досліду.
4.Визначення місця проведення досліду.
Місце проведення: шкільні ділянки.
Сорт картоплі__________________________
Методика досліду
План заходів досліду
Л» з/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
1 |
Унесення органічних добрив |
Жовтень |
2 |
Оранка |
III декада жовтня |
3 |
Закриття вологи |
І декада квітня |
4 |
Культивація оранки на глибину 8-10 ем |
квітень |
5 |
Садіння картоплі |
|
6 |
Заволочування граблями |
|
7 |
Прополка від бур’янів, розпушування ґрунту |
|
8 |
Підгортання |
Червень |
9 |
Боротьба з колорадським жуком |
Травень — липень |
10 |
Збір урожаю |
III декада серпня |
Збір урожаю
Показник |
Маса картоплі, кг |
|||
Ділянка № 1 |
Ділянка № 2 |
Ділянка № 3 |
Ділянка № 4 |
|
Маса картоплі з одного куща
|
|
|
|
|
Урожай картоплі з ділянки
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РИЗИКИ
РИЗИКИ |
УСУНЕННЯ РИЗИКІВ |
Діти відмовляються брати участь у виступі, зборі інформації, виготовленірозгорток, працювати на ділянці.
Діти не зрозуміють пояснення.
Не будуть дотримуватись правил безпечної праці.
Погодні умови. |
Заохочення ,зацікавлення. Організувати екскурсію в тепличне господарство. Організувати приготування страв з вирощеного урожаю. Зробити колаж фото для батьків. Запросити батьків на свято.
Індивідуальна робота, консультації.
Повторення правил безпечної праці.
Не прив’язувати практичні заняття до дати.
|
ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДІТЕЙ
1.Відвідати уроки № 1 – 7 з природознавства.
2.Вивчити :
- Біологічні особливості картоплі,
- способи розмноження картоплі ,
- правила догляду за сходами картоплі,
- способи боротьби з шкідниками,
- правила збору урожаю ,
- умови необхідні для зберігання зібраного урожаю.
3.Дотримуватись правил безпечної праці.
4.Зібрати цікаві факти про картоплю, прислів’я та приказки про працю.
5.Виконати практичну роботу.( додаток 1)
6.Підготуватись до свята - презентації.
7.Виготовити розгортку.
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
За вивчений теоретичний матеріал ___________ балів.
За збір інформації____________ балів.
За участь у виступі та виставці _________________ балів.
За практичну роботу ________________________ балів.
За виготовлення розгортки _____________________ балів.
ЦІЛЬОВА ГРУПА
Учні 7 класу Гвіздецької спеціальної загальноосвітньої школи -інтернату в кількості 12 осіб .
ВИСНОВКИ
Проект життєздатний, рівень життєздатності вище середнього.
Якщо проект буде реалізовано, то діти навчаться вирощувати картоплю різними способами, зможуть економно використовувати посадковий матеріал, навчаться бачити навколишнє життя з господарського боку, знаходити в ньому проблеми, недоліки й шукати шляхи їх розв'язання, навчаться добросовісно ставитись до праці, відповідати за наслідки та якість дорученої справи.
Під час виконання проекту я зробила для себе висновок, що картоплю можна розмножувати не лише цілими бульбами, а й вічками, відростками, шматочками. Урожай при цьому суттєво не відрізняється. За розмноження вічками, відростками економлять посадковий матеріал. Ці методи доречні, коли хочеться розмножити новий сорт. Під час проведення досліду я спостерігала
і за факторами, які суттєво впливають на врожайність картоплі. До основних факторів, що забезпечують нормальний розвиток картоплі, належать: світло, тепло, вода, поживні речовини. Цього року через посуху була недостатня кількість вологи в ґрунті, що призвело до затримки рослин у рості, при цьому дуже повільно використовуванні поживні речовини й урожай картоплі отримали дещо менший.
Здобуті знання про особливості розмноження картоплі й процесу її вирощування їм знадобляться в подальшому житті, а саме для вирощування картоплі на власному городі.