Тема: Вплив хімічних сполук на довкілля й здоров’я людини.
Тривалість: 1 тиждень
Клас: 8
Навчальний предмет: хімія
Інші навчальні дисципліни: біологія, екологія, основи здоров’я
Актуальна проблема/проблемне питання:
Які групи хімічних сполук негативно впливають на довкілля та здоров’я людини?
Які токсичні та шкідливі сполуки можуть міститись у воді та продуктах харчування?
Ключові поняття: токсичні та шкідливі речовини; нітрати, пестициди, аміак, солі алюмінію, сполуки фосфору, оксиди карбону, сульфуру, нітрогену.
Завдання проекту: проаналізувати джерела хімічних небезпек. Вияснити вплив пестицидів, нітратів на організм людини. Показати ознаки продуктів харчування, що містять нітрати. Розглянути шляхи забруднення довкілля та їх наслідки.
Прогнозовані результати проекту:
Теоретичні: Учні дізнаються значення понять токсичні та шкідливі речовини; ознайомлюються з основними категоріями токсичних та шкідливих речовин та ознаками за якими їх поділяють.
Практичні: учасники проекту дізнаються про вплив неорганічних сполук на довкілля та здоров’я людини; вивчають як розпізнати нітрати в продуктах та який вплив вони мають на здоров’я людини; удосконалюють уміння визначати якісний та кількісний склад воли, розвивають уміння писати рівняння проведених реакцій, обраховувати результати.
Пізнавальні: усвідомлюють небезпеку, яку можуть приховувати хімічні речовини.
Необхідні матеріали.
Обладнання: Інтернет ресурси, підручник
Критерії оцінювання роботи над проектом:
Оцінка за проект включає кілька складових (до 12 балів)
Результатом роботи над проектом є усна відповідь та мультимедійна презентація.
Підготовчий етап
Ролі та функції учасників проекту
Перед початком роботи над проектом рівномірно розділіть обов’язки між собою. Також конкретизуйте, хто саме та на яких етапах має виконувати ту чи іншу роботу. Пам'ятайте, що ви маєте спільно створювати готовий продукт та презентувати його. Для цього вам доведеться постійно обмінюватися думками, радитися та проводити взаємоперевірку.
Тож заздалегідь сформуйте план своїх дій та стежте за його дотриманням.
Пошуковий етап
Виконайте завдання
Презентаційний етап
Виконайте завдання
Під час презентації представте результати своєї роботи іншим учням.
Презентація має містити:
Дайте відповіді на запитання вчителя та однокласників.
Рефлексійний етап
Чи комфортно було вам працювати самостійно/у парі?
Чи виникали у вас труднощі під час роботи над проектом? Якщо так, то які?
Чи задоволені ви відповіддю на проблемне питання, яку ви отримали? Чому?
Чому новому ви навчились за час виконання проекту?