Проект на тему:" Вплив хімічних сполук на довкілля й здоров’я людини."

Про матеріал
Завдання проекту: проаналізувати джерела хімічних небезпек. Вияснити вплив пестицидів, нітратів на організм людини. Показати ознаки продуктів харчування, що містять нітрати. Розглянути шляхи забруднення довкілля та їх наслідки. Актуальна проблема/проблемне питання: Які групи хімічних сполук негативно впливають на довкілля та здоров’я людини? Які токсичні та шкідливі сполуки можуть міститись у воді та продуктах харчування? Ключові поняття: токсичні та шкідливі речовини; нітрати, пестициди, аміак, солі алюмінію, сполуки фосфору, оксиди карбону, сульфуру, нітрогену.
Перегляд файлу

 

Тема: Вплив хімічних сполук на довкілля й здоров’я людини.

Тривалість: 1 тиждень

Клас: 8

Навчальний предмет: хімія

Інші навчальні дисципліни: біологія, екологія, основи здоров’я

Актуальна проблема/проблемне питання:

Які групи хімічних сполук негативно впливають на довкілля та здоров’я людини?

Які токсичні та шкідливі сполуки можуть міститись у воді та продуктах харчування?

Ключові поняття: токсичні та шкідливі речовини; нітрати, пестициди, аміак, солі алюмінію, сполуки фосфору, оксиди карбону, сульфуру, нітрогену.

Завдання проекту: проаналізувати джерела хімічних небезпек. Вияснити вплив пестицидів, нітратів на організм людини. Показати ознаки продуктів харчування, що містять нітрати.  Розглянути шляхи забруднення довкілля та їх наслідки.

Прогнозовані результати проекту:

Теоретичні: Учні дізнаються значення понять токсичні та шкідливі речовини; ознайомлюються з основними категоріями токсичних та шкідливих речовин та ознаками за якими їх поділяють.

Практичні: учасники проекту дізнаються про вплив неорганічних сполук на довкілля та здоров’я людини; вивчають як розпізнати нітрати в продуктах та який вплив вони мають на здоров’я людини; удосконалюють уміння визначати якісний та кількісний склад воли, розвивають уміння писати рівняння проведених реакцій, обраховувати результати.

Пізнавальні: усвідомлюють небезпеку, яку можуть приховувати хімічні речовини.

Необхідні матеріали.

Обладнання: Інтернет ресурси, підручник

Критерії оцінювання роботи над проектом:

Оцінка за проект включає кілька складових (до 12 балів)

  • за пошук та якість обраних джерел інформації, їх представлення (до 2 балів);
  • за логічність та послідовність дій згідно визначеного плану роботи (до 2 балів);
  • за логічність викладу матеріалу, взаємозв’язок текстового/графічного продукту та його усної презентації (до 2 балів);
  • за творчий підхід у вирішенні поставлених завдань (до 2 балів);
  • за виконання всіх вимог, щодо оформлення та представлення результатів роботи над проектом (до 2 балів);
  • показник самооцінки та саморефлексії роботи (до 2 балів).

 

Результатом роботи над проектом є усна відповідь та мультимедійна презентація.

Підготовчий етап

Ролі та функції учасників проекту

Перед початком роботи над проектом рівномірно розділіть обов’язки між собою. Також конкретизуйте, хто саме та на яких етапах має виконувати ту чи іншу роботу. Пам'ятайте, що ви маєте спільно створювати готовий продукт та презентувати його. Для цього вам доведеться постійно обмінюватися думками, радитися та проводити взаємоперевірку. 

Тож заздалегідь сформуйте план своїх дій та стежте за його дотриманням.

Пошуковий етап

Виконайте завдання

  • Знайдіть потрібну інформацію, використовуючи різні джерела (інтернет, підручники тощо)
  • Дайте визначення поняття шкідливі та токсичні речовини.
  • Яка токсична дія шкідливих речовин на організм людини?
  • Дайте характеристику отруйних речовин.
  • Визначте джерела хімічних небезпек.
  • Що таке пестициди, де і для чого їх використовують?
  • Як пестициди проникають в організм людини?
  • Який негативний вплив пестицидів на біосферу?
  • Що таке нітрати, до якої групи речовин вони відносяться?
  • Як розпізнати нітрати в продуктах?
  • Як нітрати впливають на організм людини?
  • Засоби побутової хімії як джерела небезпеки.
  • Небезпечні для здоров’я сполуки в косметиці.
  • Шляхи забруднення атмосфери.
  • Кислотні дощі.
  • Озонові діри.
  • Парниковий ефект.
  • Основні джерела забруднення гідросфери.

Презентаційний етап

Виконайте завдання

Під час презентації представте результати своєї роботи іншим учням.

 

Презентація має містити:

  • Визначення шкідливих та токсичних речовин;
  • Які токсичні речовини і як впливають на організм людини;
  • Визначення , що таке отруйні речовини;
  • Джерела хімічних небезпек;
  • Що таке пестициди;
  • Як пестициди проникають в організм людини;
  • Як пестициди впливають на біосферу;
  • Що таке мінеральні добрива та їх види;
  • Визначення нітратів;
  • Як за зовнішнім виглядом овочів визначити наявність нітратів;
  • Як нітрати можуть потрапити в організм людини;
  • Вплив нітратів на організм людини;
  • Які небезпечні речовини містяться в побутовій хімії та косметиці;
  • Шляхи забруднення атмосфери;
  • Що таке кислотні дощі
  • Чому виникають озонові діри та наслідки їх виникнення;
  • Парниковий ефект та його наслідки для  довкілля;
  • Шляхи забруднення гідросфери;

Дайте відповіді на запитання вчителя та однокласників.

Рефлексійний етап

Чи комфортно було вам працювати самостійно/у парі?

Чи виникали у вас труднощі під час роботи над проектом? Якщо так, то які?

Чи задоволені ви відповіддю на проблемне питання, яку ви отримали? Чому?

Чому новому ви навчились за час виконання проекту?

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
23 березня 2021
Переглядів
15996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку