Проект національно- патріотичного виховання "Хай в серці кожної дитини живе любов до України"

Про матеріал
Планування роботи з національно- патріотичного виховання для учнів 7 класу
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

ПРОЕКТ

 з національно- патріотичного

виховання

«ХАЙ В СЕРЦІ КОЖНОЇ ДИТИНИ ЖИВЕ ЛЮБОВ ДО УКРАЇНИ»

 

 

 

 

 

                                                       

                                                               Підготувала    

                                                                                      Класний керівник 7 класу

                                                                              Безкоровайна Л.М.

 

2020 р.

 

 

Проект

« Хай в серці кожної дитини живе любов до України»

                                              Патріотизм починається з любові до людини. 

 Патріотизм починається з колиски.

 В. Сухомлинський

Актуальність проекту

Державотворчі процеси, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання національно свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. Тому серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь.

Школа як осередок національно-патріотичного виховання має сприяти розвитку демократичної політичної культури, формуванню громадянської компетентності, політико-правових  знань, гідності та відповідальності учнівської молоді, усвідомленню та визнанню ними демократичних принципів життя та пріоритетів прав людини.

Стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до  Батьківщини,  усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника.

Патріотизм покликаний дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіту національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини.

Виходячи з цього, патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами,  здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі,  і особистості, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов

для  вільного саморозвитку і збереження індивідуальності; і суспільства, яке зацікавлене в тому, щоб саморозвиток особистості, становлення її патріотичної самосвідомості здійснювався на моральній основі.

Актуальність патріотичного виховання зумовлюється водночас процесом становлення України як єдиної нації. В умовах поліетнічної держави, воно покликане сприяти цілісності, соборності України, що є серцевиною української національної ідеї.  При цьому важливо, щоб об’єднання різних етносів і регіонів України задля національного відродження, розбудови й вдосконалення суверенної правової держави і громадянського суспільства здійснювалось саме на базі демократичних цінностей, які в свою чергу мають лежати в основі патріотичного виховання.

Оскільки патріотизм набуває нині особливого значення, відтак виникає гостра потреба у розробці Проекту патріотичного виховання, який би визначив стратегію цілеспрямованого і ефективного процесу розвитку суб’єкта громадянського суспільства, громадянина – патріота України в межах загальноосвітнього навчального закладу.

         Становлення і розвиток незалежної України, формування нових соціально-політичних відносин можливе лише за умови усвідомлення молодим поколінням особистої відповідальності за долю своєї країни. Відтак, патріотичне виховання учнівської молоді стає важливою складовою частиною процесу формування зрілої особистості – громадянина, справжнього спадкоємця і продовжувача національних традицій з активною громадянською позицією. Адже патріотизм – одне з найглобальніших людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до своєї  Вітчизни, рідної землі, свого народу, своєї матері, бажання зберегти історично-культурну спадщину і готовність до їх захисту.

Провідною ідеєю проекту«« Хай в серці кожної дитини живе любов до України» є формування у дітей та молоді патріотизму, сучасної національної ідентичності, національної гідності.

Проект«« Хай в серці кожної дитини живе любов до України»   - це можливість донести до учнів, що патріотизм – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм становить одну з найважливіших складових частин національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до рідного краю, до інших націй і народностей. Збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого – це основа патріотичного виховання. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми не тільки вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув, ми знайомимо з українськими традиціями минулого, створюємо нові тандеми української сучасності, розвиваємо почуття «національної гідності».

Актуальність проекту доведена самим життям. Спільна праця вихованців та педагогів сприяє формуванню духовно-етичних, патріотичних орієнтирів молоді. Єднальною ниткою, об'єднуючою людей різних віків, професій і положення, є творча робота. Підготовка до розважальної програми та вечірки «в національному стилі», підготовка концертних номерів, віртуальні стежки-подорожі, акції, тематичні виставки  - дозволить не просто укріпити свої знання про Україну в минулому та сучасності, але і по-особливому розкриє значення слова «батьківщина», підвищить цінність національних традицій та колориту, пропустивши її через серце кожного учасника проекту.

Мета та завдання

Метою Проекту є

  • формування патріотизму юних українців, самовідданості, активної громадянської позиції, особистої відповідальності і дієвості за долю та єдність країни.
  • поглиблення знань вихованців з історії української державності й громадянства, культури народу, його традицій;
  • формування  поваги до України, високого рівня  національної, правової свідомості і самосвідомості, громадянської, соціальної відповідальності, готовності працювати в ім’я розквіту України, усвідомлення необхідності досконалого знання державної мови; 
  •    розвивати інтелектуальні, духовні, трудові, художньо-естетичні риси, розумні потреби та установки, ініціативність, творчі здібності й таланти вихованців,
  • Виховувати високі моральні якості особистості;
  •  Стимулювати постійне зростання вихованців як особистостей, прагнення до самовираження, самореалізації та самоствердження, активної діяльності;
  • зрозуміти й відчути подвиг українського народу в роки Другої Світової війни, „Небесної сотні” та воїнів АТО;
  • розвиток творчих здібностей.

Основними завданнями Проекту є:

  1. Створення виховного середовища для саморозвитку, самовираження і самореалізації особистості учня;
  2. Перетворення навчально-виховного процесу в соціальний простір самовдосконалення особистості, створення умов для набуття нею індивідуального досвіду, самотворчості і посильної участі у творенні світу свого життя;
  3. Посилення моральної складової в загальній системі формування у молоді національної гідності, готовності до виконання громадянських та конституційних обов’язків, особистісних рис громадянина Української держави
  4. Виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України;
  5. Виховання у дітей та учнівської молоді шанобливого ставлення до державних символів – Державного Герба України, Державного Прапора України і Державного Гімну України, почуття громадянства,  освіченості, формуванню національної свідомості, належності до рідної землі;
  6. Розвиток інтелектуальної, емоційно - почуттєвої та вольової сфери особистості;
  7. Стимулювання пошуково-пізнавальної діяльності вихованців.
  8. Забезпечення духовної єдності поколінь, підтримка та пропагування сімейних цінностей;
  9.  Виявлення рівня сформованості в вихованців патріотичних і громадянських якостей;
  10. Створення та наповнення інформаційних ресурсів з питань патріотичного виховання.

Характеристика Проекту:

  • за кінцевим результатом: освітньо-виховний;
  • за кількістю учасників: масовий;
  • за тривалістю: короткотривалий;
  • за характером контактів: зовнішній;
  • домінуючий вид діяльності: творчий.

Розробники Проекту: класний керівник, учні- семикласники, педагоги –організатори.

Учасники Проекту: педагоги, учні   школи.

Резюме проекту:

  1. Тематична спрямованість проекту: творчий, виховний, колективний
  2. Назва проекту: «Хай в серці кожної дитини живе любов до України»
  3. Назва закладу: ЗОШ І-ІІ ст. села Целіїв
  4. Виконавці проекту: вихованці сьомого класу, класний  керівник, педагоги –організатори, вчителі –предметники.

5.Цільова аудиторія: вихованці школи.

6.Завдання проекту:

виховання у вихованців громадянськості, патріотизму як найважливіших духовно-моральних і соціальних якостей, готовності до активного прояву в різних сферах життя суспільства;

 сформованість  у  вихованців високих моральних цінностей,    патріотизму, свідомості, любові до рідної землі, родини, народу, бажання сприяти історико-культурному розвитку України; 

виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;

 формування здорового способу життя, прагнення фізичного саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві;

  1. Термін реалізації проекту: 2019-2020 н. р.
  2. Етапи реалізації проекту:

Діагностично -інформаційний етап

з/п

Назва заходу

Термін реалізації

Виконавець

Напрямки виховної діяльності

Примітка

1.

Моніторинг ситуації на момент початку проекту

Вересень

Класний керівник

План реалізації проекту

 

2.

Визначення  основних

напрямів роботи 

Вересень

Класний керівник, педагоги -організатори

План реалізації проекту

 

 

Організаційний етап

з/п

Назва заходу

Термін реалізації

Виконавець

Напрямки виховної діяльності

Примітка

1.

Формування теми проекту.

Вересень

Класний керівник

План реалізації проекту

 

2.

Визначення мети, завдань проекту

Вересень

Класний керівник, організатори

План реалізації проекту

 

3.

Розподіл обов’язків

Вересень

Класний керівник, учні-  семикласники

План реалізації проекту

 

4.

Формування плану реалізації проекту.

Вересень

Учасники проекту

План реалізації проекту

 

 

Практична реалізація проекту

 з/ п

Назва заходу

Термін реалізації

Виконавець

Напрямки виховної діяльності

Примітка

1.

Перший урок «З Україною в серці»

Вересень

Класний керівник

Національно – патріотичне виховання

 

2.

Урок мужності «Майбутнє України у наших руках»

Вересень

Класний керівник

Національно – патріотичне

виховання

 

 

3.

Анкетування «Права та обовязки учня»

Вересень

Класний керівник, учні,

вчитель правознавства.

Національно –

патріотичне виховання

 

4.

Класний вернісаж «Альбом моєї родини»

Вересень

  Учні -семикласники

Сімейне та художньо – естетичне виховання

 

5.

Урок мужності «Я знаю вас, нащадки запорожців ,я вірю вам і низько бю чолом» (О.Олесь)

Жовтень

 Класний керівник ,учні

Національно –

патріотичне виховання

 

6.

Пошук вихованцями інформації про зародження українського козацтва в

Україні. Підготовка міні проектів:

«Перші згадки про козаків у історичних джерелах»;

«Життя і побут козаків»;

«Військове мистецтво козаків»;

«Запорізька Січ – Козацька республіка»;

 

Жовтень

 

 

Учні –семикласники,

вчитель історії

Художньо – естетичне,

національно – патріотичне

виховання та

пошукова діяльність

 

7.

Спортивно - розважальна гра з елементами історії 

«Козацькі  розваги»

Жовтень

Педагоги- організатори,

Класний керівник ,учні

Художньо – естетичне та національно – патріотичне  та фізичне виховання

 

8.

Година спілкування до Дня захисника України «Вірність присязі»

Жовтень

Класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

9.

Урок- памяті «Вони боролися за нас…»

 

 

Листопад

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Патріотичне, моральне виховання

 

.10.

Історико – народознавча гра «Ми з такого роду, що любимо свободу»

Листопад

Класний керівник ,учні,

педагоги-організатори

Національно – патріотичне виховання

 

11.

Флеш-акція «Повертайся живим» дня рідної мови та річниці Революції гідності

Листопад

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

12.

Всеукраїнська акція «Засвіти свічку памяті»

Листопад

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Патріотичне, моральне виховання

 

13.

Інформаційна година «У національній  єдності та гідності наша сила і незламність»

Грудень

Класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

14.

Урок мужності «Велика родина- рідна Україна»

Грудень

Класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

15.

Всеукраїнський урок «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини.

Грудень

Класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

16.

Проведення акції «Чудо творить Миколай»

Грудень

Класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

17.

Естафета пам’яті «День пам'яті героїв Крут»

Січень

Класний керівник

Національно – патріотичне виховання

 

18.

Флешмоб «Діти обєднують Україну»(До Дня Соборності України)

Січень

Педагоги –організатори,

учні

Національно – патріотичне виховання

 

19.

Година мужності «Героям Небесної Сотні»

 Лютий

Класний керівник

Національно – патріотичне виховання

 

20

Відеофільм «Вони померли, щоб ми жили» (пам’яті героїв Небесної Сотні)

Лютий

Класний керівник

Національно – патріотичне виховання

 

21.

Інтелектуальна гра «Наша мова соловїна» (до Міжнародного дня мови)

Лютий

Класний керівник, учні, вчитель української мови.

Національно – патріотичне виховання

 

22.

Урок мужності «Моя країна –Україна»

Березень

Класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

23.

Виховна година у вигляді інтелектуальної гри «Всім

серцем любіть Україну

свою»

Березень

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

24.

«Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття…»(до дня вшанування  памяті

Т. Г. Шевченка)

Березень

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

25.

Урок мужності «Я- громадянин – патріот незалежної держави України»

Квітень

Класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

26.

Година духовності «Великдень :традиції і сучасність»

Квітень

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

27.

Урок мужності на тему: «Пам’ять серця»

 

Травень

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

28.

Акція» Збережемо місцеві святині»

Травень

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

29.

Інформаційна хвилинка «Тиждень моєї країни»

Травень

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

30.

Флешмоб «Україно моя вишивана» (до дня вишиванки)

Травень

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

31.

Літературно- музична композиція до Дня Матері

Травень

Педагоги- організатори,

класний керівник ,учні

Національно – патріотичне виховання

 

 

           ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ:

  • підвищення рівня громадянської ідентичності, відчуття належності до рідної землі, народу; визнання духовної єдності поколінь та спільності культурної спадщини; утвердження почуття патріотизму, відданості у служінні Батьківщині;
  • підвищення рівень соціальної активності особистості: готовності до участі у процесах державотворення, здатності до спільного життя та співпраці у громадянському суспільстві, готовності взяти на себе відповідальність; здатності розв’язувати конфлікти у відповідності з демократичними принципами, здатності до самостійного життєвого вибору;
  • підвищення загального рівня політичної та правової культури, знань про політичні системи та владу на всіх рівнях суспільного життя, про закони та законодавчі системи; утвердження поваги до Конституції України, законодавства, державної символіки, державної мови;
  • підвищення рівня уміння визначати форми та способи своєї участі в житті суспільства, спілкування з демократичними інститутами, органами влади, захисту і підтримки законів та прав людини, обізнаності зі способами соціального захисту.

 

                                        

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
1149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку