ПРОЕКТ
з національно- патріотичного
виховання
«ХАЙ В СЕРЦІ КОЖНОЇ ДИТИНИ ЖИВЕ ЛЮБОВ ДО УКРАЇНИ»
Підготувала
Класний керівник 7 класу
Безкоровайна Л.М.
2020 р.
Проект
« Хай в серці кожної дитини живе любов до України»
Патріотизм починається з любові до людини.
Патріотизм починається з колиски.
В. Сухомлинський
Актуальність проекту
Державотворчі процеси, що відбуваються в Україні, зумовлюють необхідність вирішення проблеми виховання національно свідомих громадян, патріотів своєї Батьківщини, спадкоємців і продовжувачів національно-патріотичних традицій. Тому серед виховних напрямів сьогодні найбільш актуальними виступають патріотичне, громадянське виховання як стрижневі, основоположні, що відповідають нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають підвалини для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь.
Школа як осередок національно-патріотичного виховання має сприяти розвитку демократичної політичної культури, формуванню громадянської компетентності, політико-правових знань, гідності та відповідальності учнівської молоді, усвідомленню та визнанню ними демократичних принципів життя та пріоритетів прав людини.
Стратегічні визначаються завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника.
Патріотизм покликаний дати новий імпульс духовному оздоровленню народу, формуванню в Україні громадянського суспільства, яке передбачає трансформацію громадянської свідомості, моральної, правової культури особистості, розквіту національної самосвідомості і ґрунтується на визнанні пріоритету прав людини.
Виходячи з цього, патріотизм на даний час є нагальною потребою і держави, якій необхідно, щоб усі діти стали національно свідомими громадянами – патріотами, здатними забезпечити країні гідне місце в цивілізованому світі, і особистості, яка своєю діяльнісною любов’ю до Батьківщини прагне досягти взаємності з метою створення умов
для вільного саморозвитку і збереження індивідуальності; і суспільства, яке зацікавлене в тому, щоб саморозвиток особистості, становлення її патріотичної самосвідомості здійснювався на моральній основі.
Актуальність патріотичного виховання зумовлюється водночас процесом становлення України як єдиної нації. В умовах поліетнічної держави, воно покликане сприяти цілісності, соборності України, що є серцевиною української національної ідеї. При цьому важливо, щоб об’єднання різних етносів і регіонів України задля національного відродження, розбудови й вдосконалення суверенної правової держави і громадянського суспільства здійснювалось саме на базі демократичних цінностей, які в свою чергу мають лежати в основі патріотичного виховання.
Оскільки патріотизм набуває нині особливого значення, відтак виникає гостра потреба у розробці Проекту патріотичного виховання, який би визначив стратегію цілеспрямованого і ефективного процесу розвитку суб’єкта громадянського суспільства, громадянина – патріота України в межах загальноосвітнього навчального закладу.
Становлення і розвиток незалежної України, формування нових соціально-політичних відносин можливе лише за умови усвідомлення молодим поколінням особистої відповідальності за долю своєї країни. Відтак, патріотичне виховання учнівської молоді стає важливою складовою частиною процесу формування зрілої особистості – громадянина, справжнього спадкоємця і продовжувача національних традицій з активною громадянською позицією. Адже патріотизм – одне з найглобальніших людських почуттів, закріплених віками і тисячоліттями, що поєднує в собі любов до своєї Вітчизни, рідної землі, свого народу, своєї матері, бажання зберегти історично-культурну спадщину і готовність до їх захисту.
Провідною ідеєю проекту«« Хай в серці кожної дитини живе любов до України» є формування у дітей та молоді патріотизму, сучасної національної ідентичності, національної гідності.
Проект«« Хай в серці кожної дитини живе любов до України» - це можливість донести до учнів, що патріотизм – основа духовного життя кожної людини, її прагнення до волі та процвітання своєї країни. Патріотизм становить одну з найважливіших складових частин національного світогляду і поведінки людини у її ставленні до рідного краю, до інших націй і народностей. Збереження історико-культурних традицій народу, знання героїчного минулого – це основа патріотичного виховання. Проводячи різні заходи на патріотичну тематику, ми не тільки вшановуємо пам'ять про тих, хто загинув, ми знайомимо з українськими традиціями минулого, створюємо нові тандеми української сучасності, розвиваємо почуття «національної гідності».
Актуальність проекту доведена самим життям. Спільна праця вихованців та педагогів сприяє формуванню духовно-етичних, патріотичних орієнтирів молоді. Єднальною ниткою, об'єднуючою людей різних віків, професій і положення, є творча робота. Підготовка до розважальної програми та вечірки «в національному стилі», підготовка концертних номерів, віртуальні стежки-подорожі, акції, тематичні виставки - дозволить не просто укріпити свої знання про Україну в минулому та сучасності, але і по-особливому розкриє значення слова «батьківщина», підвищить цінність національних традицій та колориту, пропустивши її через серце кожного учасника проекту.
Мета та завдання
Метою Проекту є
Основними завданнями Проекту є:
Характеристика Проекту:
Розробники Проекту: класний керівник, учні- семикласники, педагоги –організатори.
Учасники Проекту: педагоги, учні школи.
Резюме проекту:
5.Цільова аудиторія: вихованці школи.
6.Завдання проекту:
виховання у вихованців громадянськості, патріотизму як найважливіших духовно-моральних і соціальних якостей, готовності до активного прояву в різних сферах життя суспільства;
сформованість у вихованців високих моральних цінностей, патріотизму, свідомості, любові до рідної землі, родини, народу, бажання сприяти історико-культурному розвитку України;
виховання дисциплінованості, сумлінності та чесності, поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки;
формування здорового способу життя, прагнення фізичного саморозвитку, сприяння протидії негативним впливам і явищам, які існують у сучасному суспільстві;
Діагностично -інформаційний етап
№ з/п |
Назва заходу |
Термін реалізації |
Виконавець |
Напрямки виховної діяльності |
Примітка |
1. |
Моніторинг ситуації на момент початку проекту |
Вересень |
Класний керівник |
План реалізації проекту |
|
2. |
Визначення основних напрямів роботи |
Вересень |
Класний керівник, педагоги -організатори |
План реалізації проекту |
|
Організаційний етап
№ з/п |
Назва заходу |
Термін реалізації |
Виконавець |
Напрямки виховної діяльності |
Примітка |
1. |
Формування теми проекту. |
Вересень |
Класний керівник |
План реалізації проекту |
|
2. |
Визначення мети, завдань проекту |
Вересень |
Класний керівник, організатори |
План реалізації проекту |
|
3. |
Розподіл обов’язків |
Вересень |
Класний керівник, учні- семикласники |
План реалізації проекту |
|
4. |
Формування плану реалізації проекту. |
Вересень |
Учасники проекту |
План реалізації проекту |
|
Практична реалізація проекту
№ з/ п |
Назва заходу |
Термін реалізації |
Виконавець |
Напрямки виховної діяльності |
Примітка |
1. |
Перший урок «З Україною в серці» |
Вересень |
Класний керівник |
Національно – патріотичне виховання |
|
2. |
Урок мужності «Майбутнє України у наших руках» |
Вересень |
Класний керівник |
Національно – патріотичне виховання
|
|
3. |
Анкетування «Права та обов’язки учня» |
Вересень |
Класний керівник, учні, вчитель правознавства. |
Національно – патріотичне виховання |
|
4. |
Класний вернісаж «Альбом моєї родини» |
Вересень |
Учні -семикласники |
Сімейне та художньо – естетичне виховання |
|
5. |
Урок мужності «Я знаю вас, нащадки запорожців ,я вірю вам і низько б’ю чолом» (О.Олесь) |
Жовтень |
Класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
6. |
Пошук вихованцями інформації про зародження українського козацтва в Україні. Підготовка міні проектів: «Перші згадки про козаків у історичних джерелах»; «Життя і побут козаків»; «Військове мистецтво козаків»; «Запорізька Січ – Козацька республіка»;
|
Жовтень |
Учні –семикласники, вчитель історії |
Художньо – естетичне, національно – патріотичне виховання та пошукова діяльність |
|
7. |
Спортивно - розважальна гра з елементами історії «Козацькі розваги» |
Жовтень |
Педагоги- організатори, Класний керівник ,учні |
Художньо – естетичне та національно – патріотичне та фізичне виховання |
|
8. |
Година спілкування до Дня захисника України «Вірність присязі» |
Жовтень |
Класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
9. |
Урок- пам’яті «Вони боролися за нас…»
|
Листопад |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Патріотичне, моральне виховання |
|
.10. |
Історико – народознавча гра «Ми з такого роду, що любимо свободу» |
Листопад |
Класний керівник ,учні, педагоги-організатори |
Національно – патріотичне виховання |
|
11. |
Флеш-акція «Повертайся живим» дня рідної мови та річниці Революції гідності |
Листопад |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
12. |
Всеукраїнська акція «Засвіти свічку пам’яті» |
Листопад |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Патріотичне, моральне виховання |
|
13. |
Інформаційна година «У національній єдності та гідності наша сила і незламність» |
Грудень |
Класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
14. |
Урок мужності «Велика родина- рідна Україна» |
Грудень |
Класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
15. |
Всеукраїнський урок «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини. |
Грудень |
Класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
16. |
Проведення акції «Чудо творить Миколай» |
Грудень |
Класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
17. |
Естафета пам’яті «День пам'яті героїв Крут» |
Січень |
Класний керівник |
Національно – патріотичне виховання |
|
18. |
Флешмоб «Діти об’єднують Україну»(До Дня Соборності України) |
Січень |
Педагоги –організатори, учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
19. |
Година мужності «Героям Небесної Сотні» |
Лютий |
Класний керівник |
Національно – патріотичне виховання |
|
20 |
Відеофільм «Вони померли, щоб ми жили» (пам’яті героїв Небесної Сотні) |
Лютий |
Класний керівник |
Національно – патріотичне виховання |
|
21. |
Інтелектуальна гра «Наша мова солов’їна» (до Міжнародного дня мови) |
Лютий |
Класний керівник, учні, вчитель української мови. |
Національно – патріотичне виховання |
|
22. |
Урок мужності «Моя країна –Україна» |
Березень |
Класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
23. |
Виховна година у вигляді інтелектуальної гри «Всім серцем любіть Україну свою» |
Березень |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
24. |
«Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття…»(до дня вшанування пам’яті Т. Г. Шевченка) |
Березень |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
25. |
Урок мужності «Я- громадянин – патріот незалежної держави України» |
Квітень |
Класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
26. |
Година духовності «Великдень :традиції і сучасність» |
Квітень |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
27. |
Урок мужності на тему: «Пам’ять серця»
|
Травень |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
28. |
Акція» Збережемо місцеві святині» |
Травень |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
29. |
Інформаційна хвилинка «Тиждень моєї країни» |
Травень |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
30. |
Флешмоб «Україно моя вишивана» (до дня вишиванки) |
Травень |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
31. |
Літературно- музична композиція до Дня Матері |
Травень |
Педагоги- організатори, класний керівник ,учні |
Національно – патріотичне виховання |
|
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ: