Проект "Наступність: дитячий садок і школа »

Про матеріал

Проект "Наступність: дитячий садок і школа »

Структура управлінського проекту

Вступна частина

1.Управлінська проблема, на вирішення якої спрямовано проект.

2.Актуальність проекту.

3.Мета проекту.

4. Завдання проекту.

5. Структура управління проектом (розподіл обов'язків в команді)

Підготовча (дослідницька) частина (варіативна частина)

6.Дослідницька проблема (проблеми) в рамках розробки соціального проекту.

7.Обьект і предмет дослідження

8.Целі, завдання дослідження.

9.Джерело бази дослідження.

10.Методи дослідження.

11.Результати дослідження

Планування реалізації проекту

12. Концепція рішення управлінської проблеми

13.Вивчення можливостей і обмежень реалізації проекту / проектної команди ( аналіз, варіативна частина)

14.Аналіз необхідних ресурсів і способів їх отримання

15. Партнери проекту (реальні і потенційні, варіанти мотивації партнерів до участі в проекті)

16. Аналіз ризику і шляхів їх подолання

17.Смета (бюджет) проекту

18. Поетапний план графік реалізації проекту

19.Конкретні очікувані результати.

Зміст проблеми

Проблема наступності між дошкільною і початковою ланками- одна зі складних проблем загальної освіти.. Але особлива необхідність організованої діяльності по наступності дошкільної та початкової загальної освіти назріла у зв'язку з модернізацією освіти. Адміністрація навчального закладу має організовувати роботу із забезпечення наступності між освітніми установами без порушення зв'язків у цілях і завданнях ,змісті і методах,формах організації навчання та виховання ,приділяючи належну увагу вимогам суспільства до якості освіти дітей відповідного віку . Організовувати навчальну діяльність з урахуванням його накопиченого досвіду. Перед вихователем дитячого садка на дошкільної ступені, а далі і вчителем початкової школи на I ступені навчання стоїть завдання раннього розкриття і формування інтересів і здібностей учнів до науково-пошукової, проектної діяльності.

В останні роки відбулася непомітна революція: змінився соціальний статус дошкільного дитинства. Воно стає найважливішим етапом державного утворення, не менш значущим, ніж шкільний етап. . Головними критеріями дошкільної освіти названі: соціалізація та індивідуальний розвиток дитини, - акцент на розвиток здібностей, які відповідають дошкільному віку, розвитку ініціативності, вміння взаємодіяти з дорослими і однолітками.

Державний освітній стандарт дошкільної освіти говорить про необхідність:

- єдності освітнього простору ;

- наступності основних освітніх програм дошкільної та початкової, освіти. Наступність передбачає цілісний процес, що забезпечує повноцінний особистісний розвиток, фізіологічне і психологічне благополуччя дитини в перехідний період від дитячого садка до школи; взаємозв'язок змісту виховно - освітньої роботи позитивне ставлення до дітей. розуміння їх потреб, мотивів, особливостей поведінки. Головне, виробити в свідомості дитини мотивацію - «хочу вчитися». Ухвалення рольових позицій, розвиток уяви, цікавість і допитливість - це ключові моменти, які свідчать про готовність дітей до школи - так визначає освітній стандарт дошкільної освіти.

Однак на практиці виходить так, що багато дітей , так рвалися в серпні в школу, вже до кінця вересня відчувають розчарування в шкільному житті. Вчителі скаржаться, що у дітей нестійка увага, пасивність, немає самостійності, страждає дисципліна. Хоча всього кілька місяців тому у дітей простежувалася чітка мотивація - хочу йти в школу, хочу все знати, хочу всьому вчитися.Це говорить про те, що у значної частини дітей з початком шкільного навчання настає криза. Чисто таким проявом зовнішнього і внутрішнього життя дітей в цей період стають наслідування , штучна натягнутість поведінки. Дитина потрапляє в нову соціальне оточення , де значущі для колишнього життєвого етапу цінності, пов'язані з грою, колишні інтереси, мотиви дій миттєво втрачають зовнішнє підкріплення. Учень 1 класу із захопленням грає і грати буде ще довго, але гра вже перестає бути основним змістом його життя ». Дитина цього ще довго не розуміє. Розбіжність внутрішніх і зовнішніх умов існування дитини в даний період є причиною загострення кризи сьомого року життя. У багатьох дітей пропадає інтерес до навчання. Апатія, небажання вчитися призводить до того, що у дітей йде погіршення фізичного і психічного здоров'я дітей. За даними статистики в школах до 70% дітей з симптомами дезадаптації.

Проблема полягає в тому, що перехідний період від дошкільного до шкільного дитинства проходить складно, вразливе для всіх учасників освітнього процесу, але в першу чергу для самої дитини. недостатньо взаємодія педагогів дитячого садка і школи, немає наступності в організації виховно - освітньої роботи, єдиних поглядів, однаково позитивного ставлення до дітей, розуміння їх потреб.

Ми хочемо, щоб спадкоємність в роботі дитячого садка і школи піднялася на більш високий рівень. Налагодити тісну співпрацю з педагогами початкової освіти, батьками наших вихованців, що посприяє безболісного переходу дітей від дошкільної на шкільну сходинку, а значить і подальшому, успішного навчання в школі.

Обгрунтування необхідності проекту

Вступ до школи - це, перш за все, перехід дитини на якісно-новий щабель свого розвитку. Важливо, щоб дитина змогла зробити плавний, бесстрессовий перехід від ігрової діяльності до навчальної під керівництвом досвідчених педагогів.

Управлінський проект «Наступність між дитячим садом і школою» актуальний, так як логічно вписується у вимоги, продиктовані часом, - розширення освітніх і виховних можливостей загальноосвітнього закладу, за допомогою формування інтегрованого виховного простору за участю соціальних партнерів. В основу проекту ми пропонуємо ввести метод мережевої взаємодії школи, дошкільного навчального закладу обґрунтовуючи цю пропозицію наступними аргументами:

 По-перше, проаналізувавши списки дітей, старшої групи, ми відзначили, що 2-3 дитини мають високий і середній рівні, за результатами діагностики «Готовність до школи».

По-друге, провели порівняльний аналіз моніторингу «Готовність до школи» і моніторингового обстеження «Якість підготовки дітей до навчання в школі», яке проводиться в школі. Результати такі: відсоток дітей з високим і середнім рівнем в дитячому саду був вище, а в школі цей відсоток знижувався. З цього випливає друга проблема, невідповідність навчально-педагогічних дій, що дозволяють забезпечити єдність освіти і виховання в дитячому садку і початковій школі. Рішенням цих проблем, ми вважаємо вибудовування взаємин з побудови моделі розвиваючої освітньої системи «дитячий садок - початкова школа».

Цілі і завдання проекту.

Мета: Створення ефективної системи взаємодії між колективами педагогів Майської середньої освітньої школою і Майським дитячим садом (Золотий ключик)

Завдання :

1.Моніторінг поточного рівня взаємодії педагогічних колективів КЗО Майська СЗШ і ДНЗ “Золотий ключик”

2. Виявити ступінь зацікавленості учасників освітнього процесу до участі в даному проекті.

3. Організувати діяльність робочої групи, що відповідає за досягнення мети проекту.

1.Дослідження :

Про результати роботи за поточний період

Аналізуючи роботу дитячого садка по наступності за 2018-2019 рік, виявилося, що немає чітких даних про систему роботи, її результативності.

Механізм реалізації проекту

Робота над проектом проводиться поетапно.

Діяльність по реалізації проекту здійснюється в трьох основних напрямки забезпечення наступності між дошкільною та шкільною освітою.

1. Методична робота з педагогами включає в себе:

 Спільні педагогічні ради з питань наступності.

 Спільні засідання МО з питань ефективності роботи вчителів і вихователів ДНЗ по підготовці дітей до навчання в школі.

 Семінари-практикуми.

 Взаємовідвідування занять. Вивчення досвіду використання варіативних форм, методів і прийомів роботи в практиці вчителів і вихователів.

 Розробка та створення єдиної системи діагностичних методик "предшкільної" освіти.

2. Робота з дітьми включає в себе:

 Знайомство дітей зі школою, вчителями.

 Спільне проведення свят, спортивних заходів.

3. Робота з батьками включає в себе:

 Спільне проведення батьківських зборів.

 Проведення днів відкритих дверей.

 Відвідування уроків і адаптаційних занять батьками.  Консультації логопеда і вчителі.

 Організація екскурсій по школі.

 Залучення батьків до організації дитячих свят, спортивних змагань.

етапи реалізації

(Проект реалізується з січня 2018 року по серпень 2018 року):

На підготовчому етапі: січень - лютий

1. Збір та аналіз інформації моніторингових обстежень дітей старшої групи дитячого садка та учнів 1 класу.

2. Підготовка проекту.

3.Затвердження проекту на педагогічній раді школи.

4. Представлення проекту на спільній методичній нараді з учасниками мережі.

5. Організаційно - методичне консультування педагогів в рамках проектної діяльності.

6. Презентація проекту на батьківських зборах в дитячому саду.

Школа і дитячий сад націлена на реалізацію комплексу освітніх завдань, що випливають із двох цілей - підготувати дитину дошкільного віку до навчання у школі і в початковій школі закласти основу для подальшого активного навчання.

Перед дошкільною та початковою освітою в забезпеченні наступності і неперервності в організації освітньої, навчально-методичної, виховної роботи стоять наступні завдання:

- створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують збереження і зміцнення здоров'я, безперервність психофізичного розвитку дошкільника і молодшого школяра;

- забезпечення умов для реалізації плавного, бесстресового переходу дітей від ігрової до навчальної діяльності.

Актуальність.

Перехід дитини-дошкільника в шкільну освітню середу - це перехід його в інший культурний простір, в іншу вікову категорію і соціальну ситуацію розвитку. Забезпечення успішності цього переходу - проблема єднання зусиль працівників дитячого садка і початкової школи.

Реалізація нових Державних Освітніх Стандартів дошкільної освіти є важливим етапом наступності діяльності дитячого садка і школи. Введення затверджених на державному рівні стандартів освіти істотно сприяє забезпеченню наступності і перспективності підвищення якості освіти в цілісній системі.

Школа і дитячий сад - дві суміжних ланки в системі освіти. Успіхи в шкільному навчанні багато в чому залежать від якості знань і умінь, сформованих в дошкільному дитинстві, від рівня розвитку пізнавальних інтересів і пізнавальної активності дитини. Але набагато більшою мірою успішна адаптація майбутнього першокласника залежить від сформованих особистісних якостей, навичок конструктивного спілкування. Іншими словами, від розвинених передумов соціалізації. Такі якості можливо сформувати тільки в умовах взаємодії двох середовищ: дитячого шкільного та дитячого дошкільного. При чому, передача соціального досвіду від дорослого до дитини тут буде не так важлива, як досвід міжособистісної взаємодії школярів і дошкільнят.

Традиційні форми організації наступності (взаємні перегляди занять, екскурсії в школу) не забезпечують вищевказаних вимог бо роблять це частково.

У той же час, необхідно створити таке середовище для дитини, яка представляла б єдине поле розвитку не тільки в дитячому саду, але і в сім'ї.

Мета - забезпечення наступності і неперервності в організації освітньої, виховної, навчально-методичної роботи між дошкільною та початковою ланкою освіти.

Завдання :

- скорегувати цілі і завдання дошкільної та шкільної початкової освіти в умовах соціально-педагогічного комплексу. ;

- створити сприятливі умови для особистісного розвитку дитини і реалізації плавного, бесстрессового переходу дітей від ігрової діяльності до навчальної за допомогою організації єдиного освітнього середовища для вихованців ДНЗ та учнів початкової школи;

- розробити єдину систему взаємодії з батьками відповідно до запитів соціуму;

- забезпечити умови для розвитку професійної компетентності педагогів ДНЗ та СЗШ.

Вимоги Стандарту до результатів освоєння основної освітньої програми представлені у вигляді цільових орієнтирів дошкільної освіти, які являють собою соціальні та психологічні характеристики можливих досягнень дитини на етапі завершення рівня дошкільної освіти.

До цільових орієнтирів дошкільної освіти відносяться такі соціальні і психологічні характеристики особистості дитини на етапі завершення дошкільної освіти:

➔дитина проявляє ініціативність і самостійність в різних видах діяльності.

➔дитина впевнена в своїх силах, відкрита до зовнішнього світу, позитивно ставиться до себе і до інших, має почуття власної гідності. Активно взаємодіє з однолітками і дорослими.

➔дитина має розвинену уяву, фантазією, творчістю і т.д.

➔у дитини розвинені всі види моторики.

➔дитина здатна до вольових зусиль в різних видах діяльності, може слідувати соціальним нормам

➔дитина проявляє допитливість, схильна спостерігати, експериментувати, здатна до прийняття власних рішень, спираючись на свої знання і вміння в різних сферах дійсності.

Цільові орієнтири Програми виступають підставами наступності дошкільної та початкової загальної освіти. При дотриманні вимог до умов реалізації Програми справжні цільові орієнтири передбачають формування у дітей дошкільного віку передумов навчальної діяльності на етапі завершення ними дошкільної освіти.

Цільові орієнтири Програми не підлягають безпосередній оцінці, в тому числі у вигляді педагогічної діагностики і не є підставою для їх формального порівняння з реальними досягненнями дітей. Вони не є основою об'єктивної оцінки відповідності встановленим вимогам освітньої діяльності та підготовки вихованців. Тому в даному випадку ми оцінюємо тільки умови, що сприяють досягненню цільових орієнтирів.

Проект планується реалізувати в період з 1.01.2018 по 1.09.2018

Етапи проекту

1 етап: підготовчий - 1.01.2018-1.09.2018. На цьому етапі планується здійснити вивчення сформованої системи організації наступності школи і дитячого садка, виявити проблемні поля. Підібрати інструментарій для здійснення заходів щодо вирішення поставлених завдань, ознайомити зі змістом проекту необхідних учасників освітньої діяльності.

2 етап: основний - 1.09.2018. - 1.05.2019. Включає весь перелік заходів з дітьми школи та дитячого садка, їх батьками та педагогами.

3 етап: аналітичний - 1.05.2019. - 1.11.2019. Визначає проблеми і перспективи даного проекту, ступінь досягнення результату, задоволеність учасників освітніх відносин.

Етапи проекту припускають дії та заходи за такими напрямками:

1. Організація освітньої діяльності з дітьми в старших і підготовчих групах з використанням сучасних педагогічних технологій, що забезпечують соціалізацію і умови для успішної адаптації дітей в школі (мотиваційні карти, портфоліо і самопрезентація, дитяча проектна діяльність, інтегровані заходи «День в стінах школи», ІКТ та ін.)

2. Створення єдиної системи супроводу сім'ї за допомогою інтерактивних форм, таких як Батьківський клуб «За руку з сім'єю», Батьківський журнал «Щоденник майбутнього першокласника», дні відкритих дверей в ДНЗ та СЗШ тощо.

3. Організація постійно діючого семінару-практикуму спільно для педагогів ДНЗ та СЗШ та інших.

4. Створення умов для формування у дітей творчих здібностей, ініціативності і самостійності як передумов універсальних навчальних дій.

Дані заходи можуть здійснюватися за рахунок бюджетних і позабюджетних коштів.

Очікуваними результатами проекту передбачається наступне:

- Досягнуто єдність цілей завдань відповідно до Державного Освітнього Стандарту. .

- Розроблено взаємопов'язана система переходу дітей від ігрової діяльності до навчальної, сприяє зростанню шкільної адаптації.

- Існує ефективна модель взаємодії з соціумом, що реалізує завдання наступності ДНЗ та СЗШ.

- удосконалено спільна діяльність педагогів .

- Створені умови для підвищення якості освітньої діяльності за допомогою розвиненої матеріально-технічної бази .

Контроль за ходом реалізації проекту здійснюють: директор,завідувач,заступник директора з НВР.

Умови реалізації проекту.

1. Штат фахівців.

Наявність в штаті досвідчених фахівців (директор, заступник директора з навчально-виховної роботи, завідувач ДНЗ, заступник завідуючої по виховно-методичної роботи, вихователі, вчителі початкової школи, медична сестра, педагог-психолог, логопед, музичні керівники).

2. Матеріальна база.

Наявність двох будівель - дитячого садка і школи.

Обладнання: комп'ютери стаціонарні, ноутбуки, мультимедійний проектор, екрани, магнітофони та ін. - створені і реалізуються умови для очного і дистанційного взаємодії педагогів, батьків.

3. Розвиваюче предметно-просторове середовище.

У групових організовані фізкультурні куточки, куточки усамітнення, центри мовного і математичного розвитку, театралізованої і ігровий діяльності, краєзнавства, природні куточки, що сприяють розвитку творчих здібностей і сенсорики у дітей, створення почуття впевненості в собі, що безперечно позитивно впливає на розвиток особистості дитини. Є інструментарій для організації всіх заходів проекту. У школі: актовий зал, спортивний зал, кабінет інформатики, музей, бібліотека.

4. Здоров'язберігаючих середовище:

дотримання раціонального режиму дня, побудованого з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх фізичної та розумової працездатності. Раціональна побудова режиму дня створює комфортні умови перебування дітей в дитячому садку, а також природосообразной ритм життя народжує звичку до регулярної зміни різних видів діяльності, дисциплінує дітей, підвищує їх працездатність, сприяє нормальному фізичному і психічному здоров'ю.

Забезпечення сприятливої гігієнічної обстановки і умов для переважання позитивних емоцій у дітей в щоденному розпорядку дня. При оптимізації санітарно-гігієнічних умов відзначається поліпшення стану здоров'я вихованців. У дитячому садку підтримується відповідний вимогам СанПіН повітряно-тепловий режим, штучне і природне освітлення, раціонально використовується дитячі меблі, режим навчально-виховного процесу. Дотримання санітарно-епідеміологічних правил і нормативів забезпечує безпечне екологічне простір дошкільнят.

Оптимальний руховий режим, заснований на оптимальному співвідношенні різних видів рухової діяльності, який включає всю динамічну діяльність дітей як організовану, так і самостійну.

Включення дитини в систему корекційних заходів за допомогою засобів музики, що дозволяє коригувати з метою розвитку і оздоровлення дитини конкретні дефекти мови, загальноруховий розвиток, психоемоційної сфери.

Новизна проекту полягає в особливій інтегрованій формі проведення освітньої діяльності з дітьми в різновікових групах дошкільнят і учнів, в якій центр зміщений з результату і продукту діяльності на сам процес.

Наведемо приклад: діти школи і дитячого садка беруть участь в організації виставки малюнків і виробів: «Я і школа». Для цього не потрібно зібрати малюнки, намальовані заздалегідь і розмістити на виставці, необхідно організувати спільне малювання з обговоренням дітьми сенсу і змісту картин, цілей такої роботи. Коли виставка вже створена, обговорення проводяться одночасно в різновікової групи безпосередньо під час спільної екскурсії до створеної галереї картин. У таку групу включається не тільки першокласники, що прийнято традиційно, але і більш старші діти початкової школи. Це необхідно тому, що не у всіх учнів 1 класу шкільна адаптація проходить успішно. Це означає, що вони не можуть в достатній мірі передавати свій соціальний досвід дошкільнятам, а самі потребують підтримки і супроводу. Разом з тим, за рівнем розвитку діти з перших класів близькі вихованцям дитячого саду, тому в роботу включаються і вони, і більш старші діти початкової школи.

Також, від більшості подібних проектів, даний проект відрізняється тим, що вся освітня діяльність з дітьми має відображення в системі роботи з батьками вихованців дитячого садка та перших класів. Так, продовжуючи приклад з виставкою, можна сказати, що з батьками не просто проводиться бесіда з проханням принести малюнки - їм необхідно бути присутнім при створенні картин, обговорювати їх призначення, допомагати дітям естетично розмістити малюнки на виставці і показувати дітям приклад спілкування зі старшими дітьми початкової школи , педагогами.

В результаті такої роботи формується комунікативний простір для учасників освітньої діяльності. При цьому ми не тільки готуємо до школи вихованців дитячого садка, а й дітей та педагогів початкової школи їх прийняти.

Таким чином, реалізується головний принцип розвитку дітей - принцип діяльнісного підходу, що дозволяє не тільки познайомитися, подивитися з боку на школу, а й зануритися в її соціальне середовище (вчити спілкуватися, знаходити нових друзів, осягати сенс спільної роботи і т.д.)

В даний час проект знаходиться на підготовчому етапі: спільно з вчителями початкової школи здійснюється пошук прийнятних форм організації освітньої діяльності, ведеться просвітницька робота з батьками. Так само були апробовані деякі нові форми роботи з дітьми: силами учнів початкової школи був показаний спектакль для дошкільнят, після якого була організована спільна творча вітальня для всіх дітей. Також були проведені спортивні змагання між школярами та дошкільнятами, яких взяли участь нетрадиційні змішані команди, в кожній з яких були і дошкільнята, і першокласники. Так дітям вдалося отримати масу позитивних емоцій від спільного спілкування, вчитися досягати спільну мету. Розробка заходів основного етапу ведеться таким чином, щоб охопити всі види дитячої діяльності і освітні області згідно Державного Стандарту. Після закінчення реалізації проекту буде створена методична база (література, плани і розробки заходів, конспекти консультацій, практикумів, освітньої діяльності з дітьми та ін.), Напрацьований новий досвід по організації наступності ДНЗ та СЗШ. Все це буде представлено педагогічній громадськості в рамках методичної ради «Педагогічний пошук» в 2018 році.

За результатами проекту планується здійснити порівняльний моніторинг. Всі заходи будуть задіяти тільки одну з двох підготовчих груп. Друга ж залишається контрольна, в ній заходи щодо наступності організовуються традиційно. На аналітичному етапі слід порівняти результати шкільної адаптації у дітей цих груп.

Перегляд файлу

Проект "Наступність: дитячий садок і школа »

Структура управлінського проекту

Вступна частина

1.Управлінська  проблема, на вирішення якої спрямовано проект.

2.Актуальність  проекту.

3.Мета проекту.

4. Завдання проекту.

5. Структура управління проектом (розподіл обов'язків в команді)

Підготовча (дослідницька) частина (варіативна частина)

6.Дослідницька проблема (проблеми) в рамках розробки соціального проекту.

7.Обьект і предмет дослідження

8.Целі, завдання дослідження.

9.Джерело  бази дослідження.

10.Методи дослідження.

11.Результати дослідження

Планування реалізації проекту

12. Концепція рішення управлінської проблеми

13.Вивчення  можливостей і обмежень реалізації проекту / проектної команди ( аналіз, варіативна частина)

14.Аналіз необхідних ресурсів і способів їх отримання

15. Партнери проекту (реальні і потенційні, варіанти мотивації партнерів до участі в проекті)

16. Аналіз ризику і шляхів їх подолання

17.Смета (бюджет) проекту

18. Поетапний план графік реалізації проекту

19.Конкретні очікувані результати.

 

Зміст  проблеми

    Проблема наступності між дошкільною і початковою ланками- одна зі складних проблем загальної освіти.. Але особлива необхідність організованої діяльності по наступності дошкільної та початкової загальної освіти назріла у зв'язку з модернізацією  освіти. Адміністрація навчального закладу має організовувати роботу із забезпечення наступності  між освітніми установами без порушення зв’язків у цілях і завданнях ,змісті  і методах,формах організації навчання та виховання ,приділяючи належну увагу вимогам суспільства до якості  освіти дітей відповідного віку . Організовувати навчальну діяльність з урахуванням його накопиченого досвіду.   Перед вихователем дитячого садка на дошкільної ступені, а далі і вчителем початкової школи на I ступені навчання стоїть завдання раннього розкриття і формування інтересів і здібностей учнів до науково-пошукової, проектної діяльності.

    В останні роки відбулася непомітна революція: змінився соціальний статус дошкільного дитинства. Воно стає найважливішим етапом державного утворення, не менш значущим, ніж шкільний етап. . Головними критеріями  дошкільної освіти названі: соціалізація та індивідуальний розвиток дитини, - акцент на розвиток здібностей, які відповідають дошкільному віку, розвитку ініціативності, вміння взаємодіяти з дорослими і однолітками.

     Державний освітній стандарт дошкільної освіти говорить про необхідність:

- єдності освітнього простору ;

- наступності основних освітніх програм дошкільної та початкової, освіти. Наступність передбачає цілісний процес, що забезпечує повноцінний  особистісний розвиток, фізіологічне і психологічне благополуччя дитини в перехідний період від дитячого садка  до школи; взаємозв'язок змісту виховно - освітньої роботи позитивне ставлення до дітей. розуміння їх потреб, мотивів, особливостей поведінки. Головне, виробити в свідомості дитини мотивацію - «хочу вчитися». Ухвалення рольових позицій, розвиток уяви, цікавість і допитливість - це ключові моменти, які свідчать про готовність дітей до школи - так визначає освітній стандарт  дошкільної освіти.

  Однак на практиці виходить так, що багато дітей , так рвалися в серпні в школу, вже до кінця вересня відчувають розчарування в шкільному житті. Вчителі скаржаться, що у дітей нестійка увага, пасивність, немає самостійності, страждає дисципліна. Хоча всього кілька місяців тому у дітей простежувалася чітка мотивація - хочу йти в школу, хочу все знати, хочу всьому вчитися.Це говорить про те, що у значної частини дітей з початком  шкільного навчання настає криза. Чисто таким проявом зовнішнього і внутрішнього життя дітей в цей період стають  наслідування , штучна натягнутість поведінки.    Дитина потрапляє в нову соціальне оточення , де значущі для колишнього життєвого етапу цінності, пов'язані з грою, колишні інтереси, мотиви дій миттєво втрачають зовнішнє підкріплення. Учень 1 класу із захопленням грає і грати буде ще довго, але гра вже  перестає бути основним змістом його життя ». Дитина цього ще довго не розуміє. Розбіжність внутрішніх і зовнішніх умов існування дитини в даний період є причиною загострення кризи сьомого року життя. У багатьох дітей пропадає інтерес до навчання. Апатія, небажання вчитися призводить до того, що у дітей йде погіршення фізичного і психічного здоров'я дітей. За даними статистики в школах до 70% дітей з симптомами дезадаптації.

Проблема полягає в тому, що перехідний період від дошкільного до шкільного дитинства проходить складно, вразливе для всіх учасників освітнього процесу, але в першу чергу для самої дитини. недостатньо взаємодія педагогів дитячого садка і школи, немає наступності в організації виховно - освітньої роботи, єдиних поглядів, однаково позитивного ставлення до дітей, розуміння їх потреб.

     Ми хочемо, щоб спадкоємність в роботі дитячого садка і школи піднялася на більш високий рівень. Налагодити тісну співпрацю з педагогами початкової освіти, батьками наших вихованців, що посприяє безболісного переходу дітей від дошкільної на шкільну сходинку, а значить і подальшому, успішного навчання в школі.

     Обгрунтування необхідності проекту

     Вступ до школи - це, перш за все, перехід дитини на якісно-новий щабель свого розвитку. Важливо, щоб дитина змогла зробити плавний, бесстрессовий перехід від ігрової діяльності до навчальної під керівництвом досвідчених педагогів.

      Управлінський проект «Наступність між дитячим садом і школою» актуальний, так як логічно вписується у вимоги, продиктовані часом, - розширення освітніх і виховних можливостей загальноосвітнього закладу, за допомогою формування інтегрованого виховного простору за участю соціальних партнерів. В основу проекту ми пропонуємо ввести метод мережевої взаємодії школи, дошкільного навчального закладу  обґрунтовуючи цю пропозицію наступними аргументами:

  •                   По-перше, проаналізувавши списки дітей, старшої групи, ми відзначили, що 2-3 дитини мають високий і середній рівні, за результатами діагностики «Готовність до школи».
  •                 По-друге, провели порівняльний аналіз моніторингу «Готовність до школи» і моніторингового обстеження «Якість підготовки дітей до навчання в школі», яке проводиться в школі. Результати такі: відсоток дітей з високим і середнім рівнем в дитячому саду був вище, а в школі цей відсоток знижувався. З цього випливає друга проблема, невідповідність навчально-педагогічних дій, що дозволяють забезпечити єдність освіти і виховання в дитячому садку і початковій школі. Рішенням цих проблем, ми вважаємо вибудовування взаємин з побудови моделі розвиваючої освітньої системи «дитячий садок - початкова школа».

 

Цілі і завдання проекту.

     Мета:  Створення ефективної системи взаємодії між колективами педагогів Майської середньої освітньої школою  і Майським  дитячим садом (Золотий ключик)

Завдання  :

1.Моніторінг поточного рівня взаємодії педагогічних колективів КЗО Майська СЗШ і ДНЗ “Золотий ключик”

2. Виявити ступінь зацікавленості учасників освітнього процесу до участі в даному проекті.

3. Організувати діяльність робочої групи, що відповідає за досягнення мети проекту.

 

1.Дослідження :

       Про результати роботи за поточний період

Аналізуючи роботу дитячого садка по наступності за 2018-2019 рік, виявилося, що немає чітких даних про систему роботи, її результативності.

Механізм реалізації проекту

   Робота над проектом проводиться поетапно.

Діяльність по реалізації проекту здійснюється в трьох основних напрямки забезпечення наступності між дошкільною та шкільною освітою.

1. Методична робота з педагогами включає в себе:

Спільні педагогічні ради з питань наступності.

Спільні засідання МО з питань ефективності роботи вчителів і вихователів ДНЗ по підготовці дітей до навчання в школі.

Семінари-практикуми.

Взаємовідвідування занять. Вивчення досвіду використання варіативних форм, методів і прийомів роботи в практиці вчителів і вихователів.

  Розробка та створення єдиної системи діагностичних методик "предшкільної" освіти.

2. Робота з дітьми включає в себе:

 

Знайомство дітей зі школою, вчителями.

Спільне проведення свят, спортивних заходів.

 

3. Робота з батьками включає в себе:

Спільне проведення батьківських зборів.

Проведення днів відкритих дверей.

Відвідування уроків і адаптаційних занять батьками.  Консультації логопеда і вчителі.

Організація екскурсій по школі.

Залучення батьків до організації дитячих свят, спортивних змагань.

етапи реалізації

(Проект реалізується з січня  2018 року по серпень 2018 року):

На підготовчому етапі: січень - лютий

1. Збір та аналіз інформації моніторингових обстежень дітей старшої групи дитячого садка та учнів 1 класу.

2. Підготовка проекту.

3.Затвердження  проекту на педагогічній раді школи.

4. Представлення проекту на спільній  методичній нараді з учасниками мережі.

5. Організаційно - методичне консультування педагогів в рамках проектної діяльності.

6. Презентація проекту на батьківських зборах в дитячому саду.

 

Школа і дитячий сад націлена на реалізацію комплексу освітніх завдань, що випливають із двох цілей - підготувати дитину дошкільного віку до навчання у школі і в початковій школі закласти основу для подальшого активного навчання.

 

Перед дошкільною та початковою освітою в забезпеченні наступності і неперервності в організації освітньої, навчально-методичної, виховної роботи стоять наступні завдання:

 

- створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують збереження і зміцнення здоров'я, безперервність психофізичного розвитку дошкільника і молодшого школяра;

 

- забезпечення умов для реалізації плавного, бесстресового переходу дітей від ігрової до навчальної діяльності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуальність.

Перехід дитини-дошкільника в шкільну освітню середу - це перехід його в інший культурний простір, в іншу вікову категорію і соціальну ситуацію розвитку. Забезпечення успішності цього переходу - проблема єднання зусиль працівників дитячого садка і початкової школи.

Реалізація нових  Державних Освітніх Стандартів  дошкільної освіти є важливим етапом наступності діяльності дитячого садка і школи. Введення затверджених на державному рівні стандартів освіти істотно сприяє забезпеченню наступності і перспективності підвищення якості освіти в цілісній системі.

Школа і дитячий сад - дві суміжних ланки в системі освіти. Успіхи в шкільному навчанні багато в чому залежать від якості знань і умінь, сформованих в дошкільному дитинстві, від рівня розвитку пізнавальних інтересів і пізнавальної активності дитини. Але набагато більшою мірою успішна адаптація майбутнього першокласника залежить від сформованих особистісних якостей, навичок конструктивного спілкування. Іншими словами, від розвинених передумов соціалізації. Такі якості можливо сформувати тільки в умовах взаємодії двох середовищ: дитячого шкільного та дитячого дошкільного. При чому, передача соціального досвіду від дорослого до дитини тут буде не так важлива, як досвід міжособистісної взаємодії школярів і дошкільнят.

Традиційні форми організації наступності (взаємні перегляди занять, екскурсії в школу) не забезпечують вищевказаних вимог бо роблять це частково.

У той же час, необхідно створити таке середовище для дитини, яка представляла б єдине поле розвитку не тільки в дитячому саду, але і в сім'ї.

 Мета  - забезпечення наступності і неперервності в організації освітньої, виховної, навчально-методичної роботи між дошкільною та початковою ланкою освіти.

 Завдання :

- скорегувати цілі і завдання дошкільної та шкільної початкової освіти в умовах соціально-педагогічного комплексу. ;

- створити сприятливі умови для особистісного розвитку дитини і реалізації плавного, бесстрессового переходу дітей від ігрової діяльності до навчальної за  допомогою організації єдиного освітнього середовища для вихованців ДНЗ та учнів початкової школи;

- розробити єдину систему взаємодії з батьками відповідно до запитів соціуму;

- забезпечити умови для розвитку професійної компетентності педагогів ДНЗ та СЗШ.

Вимоги Стандарту до результатів освоєння основної освітньої програми представлені у вигляді цільових орієнтирів дошкільної освіти, які являють собою соціальні та психологічні характеристики можливих досягнень дитини на етапі завершення рівня дошкільної освіти.

До цільових орієнтирів дошкільної освіти відносяться такі соціальні і психологічні характеристики особистості дитини на етапі завершення дошкільної освіти:

  •                 дитина проявляє ініціативність і самостійність в різних видах діяльності.
  •                 дитина впевнена в своїх силах, відкрита до зовнішнього світу, позитивно ставиться до себе і до інших, має почуття власної гідності. Активно взаємодіє з однолітками і дорослими.
  •                 дитина має розвинену уяву, фантазією, творчістю і т.д.
  •                 у дитини розвинені всі види  моторики.
  •                 дитина здатна до вольових зусиль в різних видах діяльності, може слідувати соціальним нормам
  •                 дитина проявляє допитливість, схильна спостерігати, експериментувати, здатна до прийняття власних рішень, спираючись на свої знання і вміння в різних сферах дійсності.

Цільові орієнтири Програми виступають підставами наступності дошкільної та початкової загальної освіти. При дотриманні вимог до умов реалізації Програми справжні цільові орієнтири передбачають формування у дітей дошкільного віку передумов навчальної діяльності на етапі завершення ними дошкільної освіти.

Цільові орієнтири Програми не підлягають безпосередній оцінці, в тому числі у вигляді педагогічної діагностики і не є підставою для їх формального порівняння з реальними досягненнями дітей. Вони не є основою об'єктивної оцінки відповідності встановленим вимогам освітньої діяльності та підготовки вихованців. Тому в даному випадку ми оцінюємо тільки умови, що сприяють досягненню цільових орієнтирів.

Проект планується реалізувати в період з 1.01.2018 по 1.09.2018

Етапи  проекту

1 етап: підготовчий - 1.01.2018-1.09.2018. На цьому етапі планується здійснити вивчення сформованої системи організації наступності школи і дитячого садка, виявити проблемні поля. Підібрати інструментарій для здійснення заходів щодо вирішення поставлених завдань, ознайомити зі змістом проекту необхідних учасників освітньої діяльності.

2 етап: основний - 1.09.2018. - 1.05.2019. Включає весь перелік заходів з дітьми школи та дитячого садка, їх батьками та педагогами.

 

3 етап: аналітичний - 1.05.2019. - 1.11.2019. Визначає проблеми і перспективи даного проекту, ступінь досягнення результату, задоволеність учасників освітніх відносин.

Етапи проекту припускають дії та заходи за такими напрямками:

1. Організація освітньої діяльності з дітьми в старших і підготовчих групах з використанням сучасних педагогічних технологій, що забезпечують соціалізацію і умови для успішної адаптації дітей в школі (мотиваційні карти, портфоліо і самопрезентація, дитяча проектна діяльність, інтегровані заходи «День в стінах школи», ІКТ та ін.)

2. Створення єдиної системи супроводу сім'ї за допомогою інтерактивних форм, таких як Батьківський клуб «За руку з сім'єю», Батьківський журнал «Щоденник майбутнього першокласника», дні відкритих дверей в ДНЗ та СЗШ тощо.

3. Організація постійно діючого семінару-практикуму спільно для педагогів ДНЗ та СЗШ та інших.

4. Створення умов для формування у дітей творчих здібностей, ініціативності і самостійності  як передумов універсальних навчальних дій.

Дані заходи можуть здійснюватися за рахунок бюджетних і позабюджетних коштів.

Очікуваними результатами проекту передбачається наступне:

- Досягнуто єдність цілей завдань відповідно до Державного Освітнього Стандарту. .

- Розроблено взаємопов'язана система переходу дітей від ігрової діяльності до навчальної, сприяє зростанню шкільної адаптації.

- Існує ефективна модель взаємодії з соціумом, що реалізує завдання наступності ДНЗ та СЗШ.

- удосконалено спільна діяльність педагогів .

- Створені умови для підвищення якості освітньої діяльності за допомогою розвиненої матеріально-технічної бази .

Контроль за ходом реалізації проекту здійснюють: директор,завідувач,заступник директора з НВР.

Умови реалізації проекту.

1. Штат фахівців.

Наявність в штаті досвідчених фахівців (директор, заступник директора з навчально-виховної роботи, завідувач ДНЗ, заступник завідуючої по виховно-методичної роботи, вихователі, вчителі початкової школи, медична сестра, педагог-психолог, логопед, музичні керівники).

2. Матеріальна база.

Наявність двох будівель - дитячого садка і школи.

Обладнання: комп'ютери стаціонарні, ноутбуки, мультимедійний проектор, екрани, магнітофони та ін. - створені і реалізуються умови для очного і дистанційного взаємодії педагогів, батьків.

3. Розвиваюче предметно-просторове середовище.

У групових організовані фізкультурні куточки, куточки усамітнення, центри мовного і математичного розвитку, театралізованої і ігровий діяльності, краєзнавства, природні куточки, що сприяють розвитку творчих здібностей і сенсорики у дітей, створення почуття впевненості в собі, що безперечно позитивно впливає на розвиток особистості дитини. Є інструментарій для організації всіх заходів проекту. У школі: актовий зал, спортивний зал, кабінет інформатики, музей, бібліотека.

4. Здоров'язберігаючих середовище:

дотримання раціонального режиму дня, побудованого з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей, їх фізичної та розумової працездатності. Раціональна побудова режиму дня створює комфортні умови перебування дітей в дитячому садку, а також природосообразной ритм життя народжує звичку до регулярної зміни різних видів діяльності, дисциплінує дітей, підвищує їх працездатність, сприяє нормальному фізичному і психічному здоров'ю.

Забезпечення сприятливої гігієнічної обстановки і умов для переважання позитивних емоцій у дітей в щоденному розпорядку дня. При оптимізації санітарно-гігієнічних умов відзначається поліпшення стану здоров'я вихованців. У дитячому садку підтримується відповідний вимогам СанПіН повітряно-тепловий режим, штучне і природне освітлення, раціонально використовується дитячі меблі, режим навчально-виховного процесу. Дотримання санітарно-епідеміологічних правил і нормативів забезпечує безпечне екологічне простір дошкільнят.

Оптимальний руховий режим, заснований на оптимальному співвідношенні різних видів рухової діяльності, який включає всю динамічну діяльність дітей як організовану, так і самостійну.

Включення дитини в систему корекційних заходів за допомогою засобів музики, що дозволяє коригувати з метою розвитку і оздоровлення дитини конкретні дефекти мови, загальноруховий  розвиток, психоемоційної сфери.

Новизна проекту полягає в особливій інтегрованій формі проведення освітньої діяльності з дітьми в різновікових групах дошкільнят і учнів, в якій центр зміщений з результату і продукту діяльності на сам процес.

Наведемо приклад: діти школи і дитячого садка беруть участь в організації виставки малюнків і виробів: «Я і школа». Для цього не потрібно зібрати малюнки, намальовані заздалегідь і розмістити на виставці, необхідно організувати спільне малювання з обговоренням дітьми сенсу і змісту картин, цілей такої роботи. Коли виставка вже створена, обговорення проводяться одночасно в різновікової групи безпосередньо під час спільної екскурсії до створеної галереї картин. У таку групу включається не тільки першокласники, що прийнято традиційно, але і більш старші діти початкової школи. Це необхідно тому, що не у всіх учнів 1 класу шкільна адаптація проходить успішно. Це означає, що вони не можуть в достатній мірі передавати свій соціальний досвід дошкільнятам, а самі потребують підтримки і супроводу. Разом з тим, за рівнем розвитку діти з перших класів близькі вихованцям дитячого саду, тому в роботу включаються і вони, і більш старші діти початкової школи.

Також, від більшості подібних проектів, даний проект відрізняється тим, що вся освітня діяльність з дітьми має відображення в системі роботи з батьками вихованців дитячого садка та перших класів. Так, продовжуючи приклад з виставкою, можна сказати, що з батьками не просто проводиться бесіда з проханням принести малюнки - їм необхідно бути присутнім при створенні картин, обговорювати їх призначення, допомагати дітям естетично розмістити малюнки на виставці і показувати дітям приклад спілкування зі старшими дітьми початкової школи , педагогами.

В результаті такої роботи формується комунікативний простір для учасників освітньої діяльності. При цьому ми не тільки готуємо до школи вихованців дитячого садка, а й дітей та педагогів початкової школи їх прийняти.

Таким чином, реалізується головний принцип розвитку дітей - принцип діяльнісного підходу, що дозволяє не тільки познайомитися, подивитися з боку на школу, а й зануритися в її соціальне середовище (вчити спілкуватися, знаходити нових друзів, осягати сенс спільної роботи і т.д.)

В даний час проект знаходиться на підготовчому етапі: спільно з вчителями початкової школи здійснюється пошук прийнятних форм організації освітньої діяльності, ведеться просвітницька робота з батьками. Так само були апробовані деякі нові форми роботи з дітьми: силами учнів початкової школи був показаний спектакль для дошкільнят, після якого була організована спільна творча вітальня для всіх дітей. Також були проведені спортивні змагання між школярами та дошкільнятами,  яких взяли участь нетрадиційні змішані команди, в кожній з яких були і дошкільнята, і першокласники. Так дітям вдалося отримати масу позитивних емоцій від спільного спілкування, вчитися досягати спільну мету. Розробка заходів основного етапу ведеться таким чином, щоб охопити всі види дитячої діяльності і освітні області згідно Державного Стандарту. Після закінчення реалізації проекту буде створена методична база (література, плани і розробки заходів, конспекти консультацій, практикумів, освітньої діяльності з дітьми та ін.), Напрацьований новий досвід по організації наступності ДНЗ та СЗШ. Все це буде представлено педагогічній  громадськості в рамках методичної ради «Педагогічний пошук» в 2018 році.

За результатами проекту планується здійснити порівняльний моніторинг. Всі заходи будуть задіяти тільки одну з двох підготовчих груп. Друга ж залишається контрольна, в ній заходи щодо наступності організовуються традиційно. На аналітичному етапі слід порівняти результати шкільної адаптації у дітей цих груп.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
20 липня 2018
Переглядів
3319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку