Під час роботи над проектом "Перлини України" відбувається активна робота учня, виховується любов до Батьківщини.. В такій роботі яскраво проявляються індивідуальні особливості учня. Проектне навчання створює умови для самостійного засвоєння додаткового матеріалу, перетворювальної діяльності від ідеї до її практичної реалізації.
ПЕРЛИНИ УКРАЇНИ
НАВЧАЛЬНИЙ ДОСЛІДНИЦЬКИЙ ПРОЕКТ
Зміст знань, позбавлений належного рівня краєзнавчого показника, не відповідає завданню входження України у світовий інтелектуальний простір, потребі забезпечення адаптації життєдіяльності особистості в конкретно та динамічно змінених умовах краю, регіону, розширення фону науково-світоглядного феномена. В. Обозний |
|
Виховання творчої, духовної, компетентно успішної особистості – це завдання, яке мають виконувати педагогічні працівники.
Але яким чином? Добре відомо та науково доведено, що досвід минулих поколінь не передається спадково, з генами. Це означає, що кожен із нас мусить пройти весь шлях пізнання заново, але з нового, біль високого щабля. Усе це зумовлює отримання нових знань.
Протягом багатьох століть слово «духовність», «духовно розвинена особистість, яка наділена почуттям патріотизму» завжди поставали як велична мета виховання та самовиховання. Але особливої актуальності вони набувають тепер. Чому?
Тому що й ще й досі немає чіткого тлумачення поняття «духовність». Найпоширенішим є поняття про духовне в людині, про її релігійність. Але чи можна назвати духовною людину, яка не має почуття патріотизму, негуманно ставиться до людей, нищить природу?
Спираючись на дослідження по цьому питанню, я зупинилась на тому аспекті, що духовність є чотиригранна
Духовність тримається на трьох китах – сферах.
.
Тому процес духовної культури в підлітків передбачає облагородження життя й помислів дитини позитивним життєвим досвідом суспільного, соціального, родинного життя народу, людства, який передається з покоління в покоління.
Ми прагнемо спрямувати дитину до пізнання істини, добра, краси, любові і ствердження у своїй життєтворчості
Ось і виходить, що духовна культура є результатом освіти, виховання та самовиховання індивіда, що визначає творчу діяльність особистості. А нашим завдання м є виховання в підлітків любові до рідного краю, народної духовної спадщини, почуття патріотизму та відповідальності.
Одним із таких засобів є екскурсії по відомих історичних місцях і маловідомих куточках рідного краю.
Ось так і виникла ідея навчального дослідницького проекту «Перлини України». Його мета: показати унікальність природи України, не тільки розширивши знання учнів зі шкільних предметів, а й поглибивши їх в процесі вивчення рідного краю, життя його людей, їхньої історії, виховувати любов до природи, почуття патріотизму, екологічної та духовної культури.
Робота над проектом на тільки пробуджує інтерес до явищ духовної культури, а й збагачує уявлення та знання учнів про них. Демонструючи певні культурні об’єкти культурної та природної спадщини, ми впливаємо на емоційну сферу учнів, формуємо в них не тільки вишуканий смак, а й уміння висловлювати свою думку, цікаво доносити інформацію, презентувати її у творчій формі |
|
.
|
Під час першого підготовчого етапу роботи над проектом ми з ліцеїстами вирішили яку «перлину» України ми відвідаємо. |
Перша мандрівка була на південний захід Батьківщини: до «перлини» біля моря та яскравої пам’ятки фортифікації – Білгород-Дністровської фортеці. Ми об’єднали сучасність з історією: Одеса та Білгород-Дністровський.
|
|
Мандрівка була цікавою та захопливою. У перший день ми провели автобусну та пішохідну екскурсії по Одесі, відвідали Меморіал героїчної оборони Одеси, побудований на колишньому вогневому рубежі 411-ї берегової батареї Одеської військово-морської бази та знамениті одеські катакомби. Ми із задоволенням спостерігали за діями опери «Травіата» за твором Дюма «Дама з камеліями». На другий день нас вражала міццю, неприступністю нескорена фортеця в Білгород-Дністровському. З масою вражень, фотознімків ми повернулись в НОК КВЛ ім. Івана Богуна в місто Боярка. Так завершився другий етап роботи над проектом.
Найважчим виявився третій етап – оформлення результатів та донесення інформації до інших ліцеїстів. Але з цим завданням ми впорались. Презентація вийшла цікавою, пізнавальною і захопливою. Жоден ліцеїст не залишився байдужим. Діти не тільки розповідали про те, що бачили, супроводжуючи розповідь мультимедійною презентацією, а й проводили конкурси, співали пісні про Одесу, розповідали вірші.
Дослідження перших «перлин» України пройшло успішно. Як свідчить тест-опитування ліцеїстів, робота над проектом їм не тільки сподобалась, але й збагатила новою інформацією, про що свідчать відгуки ліцеїстів:
А ось наступні «перлини» рідної землі, відкриті нами:
|
Хотинська фортеця на Буковині |
Кам’янець-Подільська фортеця на Поділлі |
|
|
|
Подільські Товтри – унікальний заповідний куточок природи |
|
Бакота –неповторний скельний монастир
|
|
|
|
загадковий Львів
|
|
|
|
|
|
Берегове |
|
неповторне чарівне Закарпаття |
|
|
Підсумовуючи роботу над проектом «Перлини України», можна сказати, що робота над проектом хоча і не нова для ліцеїстів, але пізнавальна та цікава. Такі проекти не тільки збагачують ліцеїстів духовно та прищеплюють почуття патріотизму, а й вчать самостійно працювати, відповідати за виконану роботу.
Хочеться згадати слова одного з філософів, яке процитували ліцеїсти, підсумовуючи роботу над проектом: «Від нас самих залежить прозріння. Нам тільки потрібно доторкнутись до своїх очей чарівною паличкою під назвою «знай на що дивитись».
Ми ще раз переконались, що немає землі милішої за рідну, що немає природи кращої за свою, що немає пам’яток природи та архітектури цікавіших ніж ті, які ми відвідали.
|
Буває часом сліпну від краси, Спинюсь, не тямлю, що воно за ДИВО!.. Ці краєвиди, небо, ці ліси – Усе так гарно, чисто, незрадливо… Усе, як є, дорога, явори… Усе моє! Все зветься - Україна!!!
|