Проєкт "Новорічна іграшка" 9 клас

Про матеріал
Зразок можливого оформлення проекта "Новорічна іграшка". У 9 класі перед новорічними святами можна застосовувати на уроках під час воготовлення скандинавських гномів. Використовується як для груп дівчаток, так і для класів без поділу на групи.
Перегляд файлу

                                                           ЗОШ №2

                                                        М.Бердянськ

 

 

                  ТВОРЧИЙ ПРОЄКТ

 

                Тема:   Новорічна іграшка

                  «Скандинавський гном»

 

                                                     Виконала:    Улюкаєва О.Ф.

 

 

 

 

C:\Users\ОУ\Desktop\новый год\Новая папка\гном_9.jpg                                                                 

                                                                            

                                                                                      

                  БЛОК-СХЕМА ПРОЄКТА

 

 

 

 

 

 

 

   

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Однохвилинне есе». Педагог може використовувати цей прийом для зворотного зв’язку з учнями після вивченння нового матеріалу. У своїх есе учні мають відповісти на кілька запитань учителя, приміром:
 

  • Що найголовніше ти дізнався сьогодні?
  • Які питання залишилися для тебе незрозумілими?
  • Взаємооцінювання
  •  Роблю висновки щодо нових ідей, використовуючи логічне мислення, власний досвід, різні види інформації Використовую декілька різних джерел інформації і вирішую, чи джерела є достовірними, досліджую різноманітні точки зору щодо теми/проблеми. Розпізнаю, коли хтось хоче, щоб я щось зробив, не надаючи мені достатніх причин.
  •  «Хибні завдання». Учитель навмисно дає учням завдання з типовими помилками, робить передбачувані помилкові судження тощо. Учні мають відшукати помилки й неточності в судженнях, яких припустився вчитель

Приклад
«Сигнали рукою». Учитель заздалегідь домовляється з учнями про певні рухи, якими вони сигналізуватимуть — розуміють вони навчальний матеріал чи ні. Наприклад:
 

  • Я зрозумів і можу пояснити — великий палець спрямований угору;
  • Я не зовсім зрозумів або Я не все зрозумів — помахати долонею;
  • Я не зрозумів — великий палець спрямований униз.


Після того, як учитель пояснив навчальний матеріал, він опитує групу учнів, які дали сигнал про зрозумілість матеріалу.

 

І.ОРГАНІЗАЦІЙНО - ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП

 

1.1.Розробка технічного завдання:

1.1.2.Призначення виробу.

 

 

Скоро на нас чекає улюблене свято багатьох людей – Новий рік. Це – свято, коли вдома  біля ялинки збирається вся родина , висловлює побажання найкращого одне одному та обмінюється подарунками. Тому переді мною постала проблема  - подарунки для рідних.

Вибір припав на  «Скандинавського гнома», якого я бачила в магазині  за ціною 280гр. Вирішила, що можу  зробити  сама  дещо подібне і не переплачувати .

Для початку зацікавилась цим казковим персонажем, історією його появи на світ. Гно́ми — збірна назва карликових підземних жителів з міфології та фольклору народів Європи. Традиційно гномам приписується мудрість, знання ковальства та шахтарства, охорона підземних скарбів. У різних народів ці істоти мають різні назви. В германських народів вони відомі як дверги, цверги чи дворфи. Назва «гном» була запроваджена алхіміком Парацельсом у XVI ст. для позначення елементалів землі та поширена відтоді в негерманських народів Європи.

В сучасному фентезі гноми є однією з основних рас, риси якої зазвичай поєднують як риси фольклорних гномів, так і реальних народів, переважно — германських.  Гноми надзвичайно образливі й примхливі. У надрах землі вони зберігають скарби — коштовні камені й метали; вони майстерні ремісники, можуть виковувати чарівну зброю й інші предмети. Загалом — це добрий і працьовитий народ, але гноми не люблять людей за зазіхання на свої скарби. Вони ховаються в глибоких гірських печерах, там побудовані ними підземні міста і палаци. Іноді гноми виходять на поверхню, і якщо зустрінуть в горах людину — лякають її гучним криком[8].

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.1.3. Вимоги до матеріалів.

Я люблю займатися рукоділлям, тому вдома завжди є якісь залишки матеріалів, що можна використати в цій поробці.  Вирішила, що  спеціально матеріали купляти не буду. Це буде економічно вигідно.

Але щоб виріб мав гарний вигляд,  матеріали потрібні яскраві, легкі в обробці,  що не сипляться, не токсичні, безпечні та надійні . Адже , сподіваюсь, що моя іграшка послужить деякий час. Ще можна прикрасити гнома пайетками – сніжинками або зірочками (залишились від новорічного костюма). Для носика в мене є намистинка з дерева.

 

1.1.4.Вимоги до конструкції виробу.                                                           

  • мала кількість деталей;
  • -мати просте декорування;
  • -мати оригінальну конструкцію;
  • -бути безпечним;
  • -мати певний стиль та дизайн-форм
  • -використовувати дешеві конструкційні матеріали;
  • -мати гарний естетичний вигляд;
  •  -легко  та швидко робитись, адже часу в мене буде один урок;
  • -інструменти для виготовлення гнома  вирішила використовувати ті, що є в шкільній майстерні;

1.1.5. Інструменти і матеріали.

А.залишки пряжі від в’язання спицями ( для косичок);

Б. фліс або фетр, (трикотаж) -15см ;

В. 1 намистина з дерева; 1  біла кулька на кінчик капелюшка;

Г.Пайетки у вигляді сніжинок (8 штук) сріблястого кольору;

Д .6 см   стрічки (шириною 0,5см) ;

Е. .Ножиці;

Ж. Голка, нитки кольору фліса ;

З..Лінійка;

І. Термопістолет з клейовими стержнями.

1.2. Розробка технічної пропозиції:

1.2.1 Аналіз моделей – аналогів

Провівши пошук різноманітних конструкцій  гномика в мережі Internet, я вибрала найбільше різних зображень моделів-аналогів  своєму виробу:

( дивись папку «банк ідей» )

 

 

 

 

 

 

Таким чином я побачила різноманіття конструкцій, конструкційних матеріалів, способів оздоблення. Всі знайдені зразки використати в якості виробу-аналогу я не можу. Це нереально!

 

Виріб №1 –Янгол з паперу. Гарний, клее не надійний, порветься, зімнеться. Буде недовго служити.

Виріб №2—Прикраса з фанери  . Я не вмію випилювати. Якщо її робити з картрну, вона розмокне.

Виріб №3—Рукавички мені нецікаві, ми їх робили ще в 5 класі.

Виріб №4—Така робота дуже легка, для маленьких дітей, я не хочу її робити

Виріб №5—Скандинавський гном. Мені сподобалась ця робота. Але в мене нема хутра, фланелі.

Тоді я проаналізувала всі знайдені зображення.  Аналізувала за різними ознаками: оригінальна форма, цікаве оздоблення, мала кількість деталей, доступні матеріали, можливість виготовлення в шкільній майстерні, зручність у використанні. Дані занесла в таблицю:

(Визначити на скільки відповідає кожен з зразків тим вимогам ( критеріям), які поставлені до конструкції виробу, яка розробляється. Дані заносяться в таблицю:)

                                   (+) – задовольняє вимоги

                                   (-) – не задовольняє вимоги

 

Критерії (вимоги):

 

Зразки:

Зразок №2

Зразок№3

Свій варіант

№6

 

Поєднання варіантів:

 

№1

№2

№3

№4

№5

№…

№….

 

Естетичність і оригінальність

 

 

 

ппппафффформа

 

 _

+

+

_

+

 

 

+

 

 

Кількість деталей(шт.)

1

9

1

19

7

 

 

4

 

 

Технологічність ( складність )

+

+

+

+

_

 

 

+

 

 

Надійність

_

_

-+

_

_

+

 

 

+

 

 

Економічність

+

+

+

=

+

_

 

 

+

 

 

Власні вподобання

_

_

_

_

=

+

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

Можливість виготовити в шкільній майстерні

+

+

+

+

+

 

 

+

 

 

Оздоблення(буде або не буде )                                   

Власні вподобання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Власні вподобання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+

_

+

+

+

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

                                          Всього:

 

4

4

5

4

5

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

1.2.2 Висновки по технічній пропозиції

 Отже, найбільшу кількість позитивних оцінок отримав мій зразок № 6:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(вписати номер свого зразка)

Проаналізувавши всі зразки, я зрозуміла, що копіюючи інший виріб, можна навчитися його виготовляти. Але цінність виготовленого виробу буде набагато більшою, якщо в його конструкцію або оздоблення внести щось своє. Тому я   вирішила , що за основу візьму конструкцію №5. Але  ця модель має недолік в тому, що я не маю хутро для бороди. Та й робити його складно.  Тому я вирішила, що  зроблю капелюшок  з фліса (шматочок залишився від сестриної шапки)  ,  потім оздоблю його. А тулуб  зроблю у вигляді помпона з сірих ниток. Ще добавлю косички. Потім задекорую пайетками . Думаю, що зможу зробити все це за 1 урок в шкільній майстерні.

 

II КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП

2.1 Розробка технічного проекту:

 

2.1.1. Специфікація виробу

 

(записати всю інформацію за кожну деталь окремо в таблицю)

 

 

Найменування деталей

 

Кількість(шт.)

 

Матеріал

(деревина або метал.)

 

Розміри (мм)

(ширина,довжина, товщина.)

1

Тулуб

1

Помпон з пряжі сірого кольору

Діаметр - 7см

2

Капелюшок

1

Фліс рожевого кольору

Висота-11см, діаметр -7см

3

Косички

2

Пряжа білого кольору

Довжина в готовому вигляді – 5см

4

Носик

1

Намистина з дерева

Діаметр -2см

5…

 

 

 

 

 

2.1.2. Розробити та побудувати креслення виробу.

(За допомогою розмічальних інструментів накреслити свій виріб)..  

Приклади оформлення креслення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.2. Технологічна карта виготовлення виробу:

(Приклад оформлення  технологічної картки  )

 

   № деталі

п.п.

   Послідовність виготовлення

                   робіт

Інструменти

Обладнання

1.Деталь №1

тулуб

  1. 1.

Намотати сіру пряжу на цупкий картон  багато  слоїв, щоб помпон був товстеньким.

 

Цупкий картон шириною 3,5см

  1.  

Протягнути сіру нитку під намотаними слоями та  добре зв’язати  на пару вузлів.

 

 

  1. 2.

З протилежного боку розрізати пряжу

Ножиці

 

  1. 3…

Розпушити пряжу та обстригти рівненько під кульку

Ножиці

 

2.Деталь №2

Капелюшок

 

1.

Зробити шаблон з паперу за кресленням

Ножиці, олівець, лінійка

 

2.

Прикласти  шаблон до фліса, обвести , додати припуск 0,5см, ще раз обвести. Вирізати деталь.

Крейда, лінійка, ножиці

 

3…

Скласти деталь лицем до лиця та зшити петельним швом по бічному зрізу. Вивернути капелюшок.

Голка, нитки.

 

3.Деталь №3

Косички

 

1.

Нарізати білу пряжу довжиною 8см, скласти у 2 пучка, скріпити один край ниткою та сплести 2 косички.

Ножиці, лінійка

 

2.

Перевязати  кожну з них рожевою стрічкою та приклеїти сніжинку.

Термопістолет

 

3…

 

 

 

4.Деталь №4

Зеднати тулуб з капелюшком.

1.

Надіти капелюх на помпон, приклеїти його.

Термопістолет

 

2.

На кінчик капелюшка приклеїти пухнасту кульку. По поверхні капелюшка наклеїти сніжинки. По краю – сріблясту тасьму.

Термопістолет

 

 3…

Підсунути під край капелюшка косички та приклеїти їх.

Термопістолет

 

5. Деталь №5…

Носик

1.

Приклеїти носик по центру.

Термопістолет

 

2.

 

 

 

 

 3…

 

 

 

7. З’єднання

1.

 

 

 

2…

 

 

 

2.3.  Розрахунок собівартості виробу та ціни матеріалів:

Майже всі потрібні для виробу матеріали – це залишки від поробок та в’язання речей. Мені довелось тільки купити рожеву стрічку(1гр), та стержень для термопістолета (6гр)

Вся робота обійшлася в 7 гривень та 1 часу урока.

Я задоволена результатом роботи. Є що подарувати рідним і  кошти майже не витрачені.

( записати скільки коштів (в грн.) було затрачено на виготовлення даного виробу.) 

 

 

docx
Додано
27 січня 2022
Переглядів
2071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку