ЗОШ №2
М.Бердянськ
ТВОРЧИЙ ПРОЄКТ
Тема: Новорічна іграшка
«Скандинавський гном»
Виконала: Улюкаєва О.Ф.
БЛОК-СХЕМА ПРОЄКТА
‘
«Однохвилинне есе». Педагог може використовувати цей прийом для зворотного зв’язку з учнями після вивченння нового матеріалу. У своїх есе учні мають відповісти на кілька запитань учителя, приміром:
Приклад
«Сигнали рукою». Учитель заздалегідь домовляється з учнями про певні рухи, якими вони сигналізуватимуть — розуміють вони навчальний матеріал чи ні. Наприклад:
Після того, як учитель пояснив навчальний матеріал, він опитує групу учнів, які дали сигнал про зрозумілість матеріалу.
І.ОРГАНІЗАЦІЙНО - ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
1.1.Розробка технічного завдання:
1.1.2.Призначення виробу.
Скоро на нас чекає улюблене свято багатьох людей – Новий рік. Це – свято, коли вдома біля ялинки збирається вся родина , висловлює побажання найкращого одне одному та обмінюється подарунками. Тому переді мною постала проблема - подарунки для рідних.
Вибір припав на «Скандинавського гнома», якого я бачила в магазині за ціною 280гр. Вирішила, що можу зробити сама дещо подібне і не переплачувати .
Для початку зацікавилась цим казковим персонажем, історією його появи на світ. Гно́ми — збірна назва карликових підземних жителів з міфології та фольклору народів Європи. Традиційно гномам приписується мудрість, знання ковальства та шахтарства, охорона підземних скарбів. У різних народів ці істоти мають різні назви. В германських народів вони відомі як дверги, цверги чи дворфи. Назва «гном» була запроваджена алхіміком Парацельсом у XVI ст. для позначення елементалів землі та поширена відтоді в негерманських народів Європи.
В сучасному фентезі гноми є однією з основних рас, риси якої зазвичай поєднують як риси фольклорних гномів, так і реальних народів, переважно — германських. Гноми надзвичайно образливі й примхливі. У надрах землі вони зберігають скарби — коштовні камені й метали; вони майстерні ремісники, можуть виковувати чарівну зброю й інші предмети. Загалом — це добрий і працьовитий народ, але гноми не люблять людей за зазіхання на свої скарби. Вони ховаються в глибоких гірських печерах, там побудовані ними підземні міста і палаци. Іноді гноми виходять на поверхню, і якщо зустрінуть в горах людину — лякають її гучним криком[8].
1.1.3. Вимоги до матеріалів.
Я люблю займатися рукоділлям, тому вдома завжди є якісь залишки матеріалів, що можна використати в цій поробці. Вирішила, що спеціально матеріали купляти не буду. Це буде економічно вигідно.
Але щоб виріб мав гарний вигляд, матеріали потрібні яскраві, легкі в обробці, що не сипляться, не токсичні, безпечні та надійні . Адже , сподіваюсь, що моя іграшка послужить деякий час. Ще можна прикрасити гнома пайетками – сніжинками або зірочками (залишились від новорічного костюма). Для носика в мене є намистинка з дерева.
1.1.4.Вимоги до конструкції виробу.
1.1.5. Інструменти і матеріали.
А.залишки пряжі від в’язання спицями ( для косичок);
Б. фліс або фетр, (трикотаж) -15см ;
В. 1 намистина з дерева; 1 біла кулька на кінчик капелюшка;
Г.Пайетки у вигляді сніжинок (8 штук) сріблястого кольору;
Д .6 см стрічки (шириною 0,5см) ;
Е. .Ножиці;
Ж. Голка, нитки кольору фліса ;
З..Лінійка;
І. Термопістолет з клейовими стержнями.
1.2. Розробка технічної пропозиції:
1.2.1 Аналіз моделей – аналогів
Провівши пошук різноманітних конструкцій гномика в мережі Internet, я вибрала найбільше різних зображень моделів-аналогів своєму виробу:
( дивись папку «банк ідей» )
Таким чином я побачила різноманіття конструкцій, конструкційних матеріалів, способів оздоблення. Всі знайдені зразки використати в якості виробу-аналогу я не можу. Це нереально!
Виріб №1 –Янгол з паперу. Гарний, клее не надійний, порветься, зімнеться. Буде недовго служити.
Виріб №2—Прикраса з фанери . Я не вмію випилювати. Якщо її робити з картрну, вона розмокне.
Виріб №3—Рукавички мені нецікаві, ми їх робили ще в 5 класі.
Виріб №4—Така робота дуже легка, для маленьких дітей, я не хочу її робити
Виріб №5—Скандинавський гном. Мені сподобалась ця робота. Але в мене нема хутра, фланелі.
Тоді я проаналізувала всі знайдені зображення. Аналізувала за різними ознаками: оригінальна форма, цікаве оздоблення, мала кількість деталей, доступні матеріали, можливість виготовлення в шкільній майстерні, зручність у використанні. Дані занесла в таблицю:
(Визначити на скільки відповідає кожен з зразків тим вимогам ( критеріям), які поставлені до конструкції виробу, яка розробляється. Дані заносяться в таблицю:)
(+) – задовольняє вимоги
(-) – не задовольняє вимоги
Критерії (вимоги):
|
Зразки: Зразок №2 Зразок№3 |
Свій варіант №6
|
Поєднання варіантів:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
№1 |
№2 |
№3 |
№4 |
№5 |
№… |
№…. |
|
|||||||||||||||||||||||||
Естетичність і оригінальність
ппппафффформа
|
_ |
+ |
+ |
_ |
+ |
|
|
+ |
|
|
||||||||||||||||||||||
Кількість деталей(шт.) |
1 |
9 |
1 |
19 |
7 |
|
|
4 |
|
|
||||||||||||||||||||||
Технологічність ( складність ) |
+ |
+ |
+ |
+ |
_ |
|
|
+ |
|
|
||||||||||||||||||||||
Надійність |
_ |
_ -+ |
_ |
_ |
+ |
|
|
+ |
|
|
||||||||||||||||||||||
Економічність |
+ |
+ |
+ = |
+ |
_ |
|
|
+ |
|
|
||||||||||||||||||||||
Власні вподобання |
_ |
_ |
_ |
_ = |
+ |
|
|
+
|
|
|
||||||||||||||||||||||
Можливість виготовити в шкільній майстерні |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
+ |
|
|
||||||||||||||||||||||
Оздоблення(буде або не буде )
|
+ |
_ |
+ |
+ |
+ |
|
|
+
|
|
|
||||||||||||||||||||||
Всього:
|
4 |
4 |
5 |
4 |
5 |
|
|
7 |
|
|
||||||||||||||||||||||
1.2.2 Висновки по технічній пропозиції
Отже, найбільшу кількість позитивних оцінок отримав мій зразок № 6:
(вписати номер свого зразка)
Проаналізувавши всі зразки, я зрозуміла, що копіюючи інший виріб, можна навчитися його виготовляти. Але цінність виготовленого виробу буде набагато більшою, якщо в його конструкцію або оздоблення внести щось своє. Тому я вирішила , що за основу візьму конструкцію №5. Але ця модель має недолік в тому, що я не маю хутро для бороди. Та й робити його складно. Тому я вирішила, що зроблю капелюшок з фліса (шматочок залишився від сестриної шапки) , потім оздоблю його. А тулуб зроблю у вигляді помпона з сірих ниток. Ще добавлю косички. Потім задекорую пайетками . Думаю, що зможу зробити все це за 1 урок в шкільній майстерні.
II КОНСТРУКТОРСЬКИЙ ЕТАП
2.1 Розробка технічного проекту:
2.1.1. Специфікація виробу
(записати всю інформацію за кожну деталь окремо в таблицю)
№ |
Найменування деталей |
Кількість(шт.) |
Матеріал (деревина або метал.) |
Розміри (мм) (ширина,довжина, товщина.) |
1 |
Тулуб |
1 |
Помпон з пряжі сірого кольору |
Діаметр - 7см |
2 |
Капелюшок |
1 |
Фліс рожевого кольору |
Висота-11см, діаметр -7см |
3 |
Косички |
2 |
Пряжа білого кольору |
Довжина в готовому вигляді – 5см |
4 |
Носик |
1 |
Намистина з дерева |
Діаметр -2см |
5… |
|
|
|
|
2.1.2. Розробити та побудувати креслення виробу.
(За допомогою розмічальних інструментів накреслити свій виріб)..
Приклади оформлення креслення
2.2. Технологічна карта виготовлення виробу:
(Приклад оформлення технологічної картки )
№ деталі |
№ п.п. |
Послідовність виготовлення робіт |
Інструменти |
Обладнання |
1.Деталь №1 тулуб |
|
Намотати сіру пряжу на цупкий картон багато слоїв, щоб помпон був товстеньким. |
|
Цупкий картон шириною 3,5см |
|
Протягнути сіру нитку під намотаними слоями та добре зв’язати на пару вузлів. |
|
|
|
|
З протилежного боку розрізати пряжу |
Ножиці |
|
|
|
Розпушити пряжу та обстригти рівненько під кульку |
Ножиці |
|
|
2.Деталь №2 Капелюшок
|
1. |
Зробити шаблон з паперу за кресленням |
Ножиці, олівець, лінійка |
|
2. |
Прикласти шаблон до фліса, обвести , додати припуск 0,5см, ще раз обвести. Вирізати деталь. |
Крейда, лінійка, ножиці |
|
|
3… |
Скласти деталь лицем до лиця та зшити петельним швом по бічному зрізу. Вивернути капелюшок. |
Голка, нитки. |
|
|
3.Деталь №3 Косички
|
1. |
Нарізати білу пряжу довжиною 8см, скласти у 2 пучка, скріпити один край ниткою та сплести 2 косички. |
Ножиці, лінійка |
|
2. |
Перевязати кожну з них рожевою стрічкою та приклеїти сніжинку. |
Термопістолет |
|
|
3… |
|
|
|
|
4.Деталь №4 Зеднати тулуб з капелюшком. |
1. |
Надіти капелюх на помпон, приклеїти його. |
Термопістолет |
|
2. |
На кінчик капелюшка приклеїти пухнасту кульку. По поверхні капелюшка наклеїти сніжинки. По краю – сріблясту тасьму. |
Термопістолет |
|
|
3… |
Підсунути під край капелюшка косички та приклеїти їх. |
Термопістолет |
|
|
5. Деталь №5… Носик |
1. |
Приклеїти носик по центру. |
Термопістолет |
|
2. |
|
|
|
|
3… |
|
|
|
|
7. З’єднання |
1. |
|
|
|
2… |
|
|
|
2.3. Розрахунок собівартості виробу та ціни матеріалів:
Майже всі потрібні для виробу матеріали – це залишки від поробок та в’язання речей. Мені довелось тільки купити рожеву стрічку(1гр), та стержень для термопістолета (6гр)
Вся робота обійшлася в 7 гривень та 1 часу урока.
Я задоволена результатом роботи. Є що подарувати рідним і кошти майже не витрачені.
( записати скільки коштів (в грн.) було затрачено на виготовлення даного виробу.)