Клас: 9
Вчитель: Медвідь О.А.
Тема уроку: Поняття про моделі та макети. Виконання моделей та макетів з різних матеріалів.
Базові інноваційні технології:
Технологія збагачення:
1. Використання спеціально сконструйованих учнями аналогів виробів, які розглянуті і проаналізовані в процесі вирішення проблемних ситуацій, перегляду комп'ютерних електронних розробок.
2. Надання можливостей працювати як індивідуально, під контролем та керівництвом вчителя, або самостійно;
3.Доступність різних рівнів діяльності: репродуктивний, дослідницький, творчий, які повинні забезпечувати збагачення ментального досвіду учня.
Інтерактивні методи навчання:
1.Дерево рішень.
2.Мозковий штурм.
Навчальна мета:
Мета вчителя: Навчати учнів створювати моделі виробів із доступних для учнів матеріалів, надати можливість самостійного вибору теми моделювання та матеріалу для роботи.
Мета учня :Виготовити модель виробу по заданій темі на відповідному рівні, захистити власну розробку, розповівши про принципи моделювання та послідовність його виконання..
Виховна мета уроку:
Виховувати відповідальність за результати виконаної роботи, працелюбність, цілеспрямованість у досягненні кінцевої мети.
Розвиваюча мета:
Розвиток просторової уяви на основі врахування пізнавальних інтересів учнів, вмінь і навиків розробки моделей шляхом виконання комп'ютерних симуляцій та ігор..
1.Роздатковий матеріал та інше обладнання уроку:
1) Креслення різноманітних моделей виробів з різних матеріалів.
2).Технологічні картки виготовлення моделей виробів з доступних матеріалів.
3) Інформаційні картки: Моделі. Макети. Біотехнології.
4)Завдання для комп'ютерного контролю рівня опанування учнями програмовим матеріалом у режиму: Запитання – відповідь.
2.Наочні посібники:
Готові макети, виконані учнями, промислові зразки макетів виробів.
3.Технічні засоби навчання:
1) Комп'ютерний клас: (програми для контролю навчальних досягнень учнів з трудового навчання, доступ до мережі Інтернет.)
2) Набори інструментів для обробки різних матеріалів у навчальній майстерні.
4.Практичні роботи:
1) Розробка власної моделі виробу.
2) Робота над елементами моделі в залежності від вибраного варіанту.
5.Види і методи перевірки та закріплення знань, вмінь, навиків учнів
1) Перевірка готовності до уроку, перевірка виконання поставленого
завдання ( Виконання ескізу власної моделі виробу за відповідними стандартами технічної документації).
2) Усні – фронтальна бесіда, контроль знань матеріалу теми.
3) Електронно – інформаційні: тестування навчальних досягнень учня.
Тип уроку: урок моделювання із застосуванням комп'ютерних симуляцій та ігор.
Хід уроку
1.Організація роботи учнів в комп'ютерному класі
2.Актуалізація опорного досвіду учнів:
1) Перевірити виконання учнями ескізу моделі.
2) Рефлексія
- Що таке модель?
- Чим відрізняється модель від макета?
- Із яких матеріалів доцільно виготовляти моделі виробів?
3.Мотивація навчально – трудової діяльності
Для виготовлення будь – якого виробу, необхідно спочатку виготовити модель та діючий макет. Тому, вміння виготовляти моделі є обов'язковим для висококваліфікованого спеціаліста, який здатний створювати нові зразки виробів.
4.Практична робота.
1) Завдання
- Визначити послідовність виготовлення виробу моделі.
- Сформулювати поняття про найбільш бажаний результат роботи на уроці.
- Знайти в Інтернеті моделі різних виробів, які виробляє промисловість..
- Провести аналіз знайдених моделей виробів – аналогів, визначити, яким чином моделі впливають на процес виготовлення виробів.
- Вибрати тему моделювання та матеріал.
Для цього учні, які присутні на уроці заповнюють 2 таблиці:
№ п/п |
Тема моделювання |
№ п/п |
Матеріали моделей, які найдоцільніше застосовувати. |
2) У навчальній майстерні виготовляємо окремі деталі моделей або моделі в цілому.
5. Аналіз результатів роботи.
Рефлексія.
- Яким чином ми застосуємо набуті нами вміння і навики?
- Чи можемо ми запропонувати нові ідеї виробів, які спроектовані нами
на основі розроблених моделей?
- Проведіть оцінку вашій власній діяльності на уроці?
Оцінювання результатів роботи на уроці.
6. Завдання додому.
Створити банк ідей моделей по вибраній темі ( Автомобіль) в електронному вигляді. Із яких матеріалів виготовляються ці моделі. Описати властивості основних конструкційних матеріалів для виготовлення моделей за зразком.
№ п/п |
Назва матеріалу. |
Властивості матеріалу. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|