Урок на тему "Поняття про моделі та макети" для учнів 9 класу

Про матеріал
Урок на тему " Поняття про моделі та макети" для учнів 9 класу. Освітній предмет - технології. Розробив вчитель трудового навчання - Медвідь О.А.
Перегляд файлу

Клас: 9

Вчитель: Медвідь О.А.

Тема уроку: Поняття про моделі та макети. Виконання моделей та макетів з різних матеріалів.

Базові інноваційні технології:

Технологія збагачення:

1. Використання спеціально сконструйованих учнями аналогів виробів, які розглянуті і проаналізовані в процесі вирішення проблемних ситуацій, перегляду комп'ютерних електронних розробок.

2. Надання можливостей працювати як індивідуально, під контролем та керівництвом вчителя, або самостійно;

3.Доступність різних рівнів діяльності: репродуктивний, дослідницький, творчий, які повинні забезпечувати збагачення ментального досвіду учня.

 

Інтерактивні методи навчання:

1.Дерево рішень.

2.Мозковий штурм.

Навчальна мета:

         Мета вчителя: Навчати учнів створювати моделі виробів із доступних для учнів матеріалів, надати можливість самостійного вибору теми моделювання та матеріалу для роботи.

          Мета учня :Виготовити модель виробу по заданій темі на відповідному рівні, захистити власну розробку, розповівши про принципи моделювання та послідовність його виконання..

Виховна мета уроку:

                            Виховувати відповідальність за результати виконаної роботи, працелюбність, цілеспрямованість у досягненні кінцевої мети.

Розвиваюча мета:

                            Розвиток просторової уяви на основі врахування пізнавальних інтересів учнів, вмінь і навиків розробки моделей шляхом виконання комп'ютерних симуляцій та ігор..

1.Роздатковий матеріал та інше обладнання уроку:

1) Креслення різноманітних моделей виробів з різних матеріалів.

2).Технологічні картки виготовлення моделей виробів з доступних матеріалів.

3) Інформаційні картки: Моделі. Макети. Біотехнології.

4)Завдання для комп'ютерного контролю рівня опанування учнями програмовим матеріалом у режиму: Запитання – відповідь.

2.Наочні посібники:

Готові макети, виконані учнями, промислові зразки макетів виробів.

3.Технічні засоби навчання:

1) Комп'ютерний клас: (програми для контролю навчальних досягнень учнів з трудового навчання, доступ до мережі Інтернет.)

2) Набори інструментів для обробки різних матеріалів у навчальній майстерні.

4.Практичні роботи:

1) Розробка власної моделі виробу.

2) Робота над елементами моделі в залежності від вибраного варіанту.

5.Види і методи перевірки та закріплення знань, вмінь, навиків учнів

1) Перевірка готовності до уроку, перевірка виконання поставленого

завдання ( Виконання ескізу власної моделі виробу за відповідними стандартами технічної документації).

2) Усні – фронтальна бесіда, контроль знань матеріалу теми.

3) Електронно – інформаційні: тестування навчальних досягнень учня.

Тип уроку: урок моделювання із застосуванням комп'ютерних симуляцій та ігор.

Хід уроку

1.Організація роботи учнів в комп'ютерному класі

2.Актуалізація опорного досвіду учнів:

1) Перевірити виконання учнями ескізу моделі.

2) Рефлексія

- Що таке модель?

- Чим відрізняється модель від макета?

- Із яких матеріалів доцільно виготовляти моделі виробів?

3.Мотивація навчально – трудової діяльності

Для виготовлення будь – якого виробу, необхідно спочатку виготовити модель та діючий макет. Тому, вміння виготовляти моделі є обов'язковим для  висококваліфікованого спеціаліста, який здатний створювати нові зразки виробів.

4.Практична робота.

1) Завдання

-  Визначити послідовність виготовлення виробу моделі.

- Сформулювати поняття про найбільш бажаний результат роботи на уроці.

- Знайти в Інтернеті моделі різних виробів, які виробляє промисловість..

- Провести аналіз знайдених моделей виробів – аналогів, визначити, яким чином моделі впливають на процес виготовлення виробів.

- Вибрати тему моделювання та матеріал.

Для цього учні, які присутні на уроці заповнюють 2 таблиці:

№ п/п

Тема моделювання

 

№ п/п

Матеріали моделей, які найдоцільніше застосовувати.

 

2) У навчальній майстерні виготовляємо окремі деталі моделей або моделі в цілому.

5. Аналіз результатів роботи.

Рефлексія.

- Яким чином ми застосуємо набуті нами вміння і навики?

- Чи можемо ми запропонувати нові ідеї виробів, які спроектовані нами

на основі розроблених моделей?

- Проведіть оцінку вашій власній діяльності на уроці?

Оцінювання результатів роботи на уроці.

6. Завдання додому.

Створити банк ідей моделей по вибраній темі ( Автомобіль) в електронному вигляді. Із яких матеріалів виготовляються ці моделі. Описати властивості основних конструкційних матеріалів для виготовлення моделей за зразком.

№ п/п

Назва матеріалу.

Властивості матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Медвідь Омелян
До підручника
Трудове навчання (обслуговуючі види праці) 9 клас (Ходзицька І.Ю., Тименко В.П., Горобець О.В., Безносюк О.І.)
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
1404
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку