Проєкт "Переваги та недоліки міграцій"

Про матеріал
Що змушує людину покидати дім і перебиратися за сот¬ні чи тисячі кілометрів? Скільки людей, стільки й відповідей. Одні шукають ліпших можливостей для особистісного розвитку, інші просто хочуть побачити світ. Хтось не ідентифікує себе з місцем, де народився. Масові трудові міграції, особливо вчених та програмістів, негативно впливає та трудовий потенціал будь-якої країни. Еміграція супроводжується послабленням, нерідко розривом сімейних зв’язків, а діти заробітчан стали однією з проблем нашого часу.
Перегляд файлу

Проект з географії

«Переваги та недоліки міграцій»

Автор проекту: вчитель географії Ковалишина Тетяна Миколаївна

Тип проекту: інформаційно-творчий, короткотривалий, учасники – 8 клас, склад – групова робота

Актуальність проекту.  Що змушує людину покидати дім і перебиратися за сот­ні чи тисячі кілометрів? Скільки людей, стільки й відповідей. Одні шукають ліпших можливостей для особистісного розвитку, інші просто хочуть побачити світ. Хтось не ідентифікує себе з місцем, де народився. Масові трудові міграції, особливо вчених та програмістів, негативно впливає та трудовий потенціал будь-якої країни. Еміграція супроводжується послабленням, нерідко розривом сімейних зв’язків, а діти заробітчан стали однією з проблем нашого часу.

Мета проекту:

  1. розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, користуватися джерелами географічних знань, працювати в групах;
  2. аналізувати світові та вітчизняні міграційні процеси; причин, що спонукають людей до міграції;
  3. Обґрунтувати можливі наслідки міграцій для країн виїзду і приймаючих країн;
  4. виховувати ціннісне ставлення до сім’ї та сімейних зв’язків у контексті трудових міграцій.

Завдання: провести роз’яснювальна робота серед учнів про  міграційну ситуацію у світі;кожна група отримує завдання із запропонованого списку; учням потрібно за допомогою різноманітних джерел інформації висвітлити проблемне питання, пояснити причини, наслідки, географічні зміни у трудових міграціях на території України та ЄС; зробити порівняння трудових міграцій українців до Революції гідності та після; створити проект, який зможе чітко висвітлити перевага та недоліки у трудових міграція для різних країн.

Очікувані результати:

  1. учень індивідуально добирає обладнання для проведення уроку;
  2. розвиває навички роботи з аудиторією;
  3. будує усне висловлювання на знайому тему;
  4.  аналізує демографічні та міграційні проблеми України та ЄС;
  5. робить висновки про трудових мігрантів України;
  6. наводить приклади позитивних і негативних наслідків для країни виїзду на заробітки її громадян.

Результати діяльності:  макет журналу, презентація.

Етапи проекту та їх зміст

1. Проблемно-цільовий етап. Здійснюється вибір проблемної сфери, постановка задач, окреслюється кінцевий вигляд створюваного продукту, його призначення та коло використання, відбуваються формування проектної бригади та розподіл обов'язків. Цей етап завершується формулюванням теми проекту й визначенням виду його завершеної форми.

2. Підготовчий етап. Цей етап має на меті теоретичну підготовку учасників проекту: підбір необхідної літератури, інтернет-джерел, запис потрібних нотаток, взаємозв'язок з учителем.

3. Етап розробки сценарію й технічного завдання На даному етапі передбачається збір матеріалів, відбір змісту й визначається приблизний обсяг проекту, робиться його найбільша деталізація, прописуються ролі всіх учасників проекту, строки виконання ними кожного виду роботи. Завдання для учасників проекту:

А) Світові міграційні процеси та їх мотиви

Б) Чим загрожує Україні виїзд населення

В) Чи може Україна зупинити відплив робочої сили за кордон?

Г) Наслідки трудової міграції

4. Етап практичної роботи (розв'язання проблеми). Головним завданням цього етапу є систематизація та аналіз отриманої інформації, планування діяльності з розв'язання проблеми. Тому ведеться робота з утілення в життя поставлених задач, яка потребує від усіх учасників найбільшої ретельності, відповідальності, узгодженості дій.

5. Етап попереднього захисту На цьому етапі здійснюється попередній перегляд проекту, виявляються недоробки, окреслюються шляхи усунення виявлених недоліків, відбувається коректування.

6. Етап презентації - публічного захисту проекту. На цьому етапі відбувається показ виконаної роботи, дається оцінка проекту, представляються вибрані шляхи розв'язання проблеми, розповідається про практичну діяльність у ході реалізації проекту.

7. Оцінювання успішності проекту. По закінченню проекту організовується обговорення, під час якого присутні мають змогу оцінити проектну діяльність у цілому та особистий внесок кожного в загальну справу. Обмірковуючи досвід, набутий у процесі реалізації проекту, вони відповідають на такі запитання: а) які знання вони отримали; б) яких умінь і навичок вони набули; в) які переваги дає групова співпраця; г) що вдалось найкраще.

По закінченню роботи учнями виносяться пропозиції :

  1. Продовжити дослідницьку роботу  про стан міграції в Україні.
  2.  Проводити моніторинг ситуації з біженцями в ЄС.
  3. Створити список вітчизняних підприємств з найвищими оплатами робочої сили.

 

docx
Додано
10 березня 2021
Переглядів
871
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку