Даний проєкт стане допомогою вчителю при вивченні повісті М.Твена "Пригоди Тома Сойєра". Робота містить матеріал, який можна використовувати при перевірці ступеню оволодіння учнів певними компетентностями відповідно до вимог програми
Проєкт
«Перевірка компетентностей
на уроках зарубіжної літератури в 5 класі
в процесі вивчення твору М. Твена
«Пригоди Тома Сойєра»
Селюмінова Олена Вільєвна
учитель зарубіжної літератури
вищої кваліфікаційної категорії,
учитель-методист
загальноосвітньої І-ІІІ школи № 6
Дружківської міської ради Донецької області
Руднєва Анжела Едуардівна
учитель інформатики
вищої кваліфікаційної категорії,
учитель-методист
загальноосвітньої І-ІІІ школи № 6
Дружківської міської ради Донецької області
Анотація
Завдання щодо перевірки компетентностей із зарубіжної літератури розроблені відповідно до чинної Програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання
Відповідно до Рекомендацій Європейської Ради засобами предмета «Зарубіжна література» мають бути сформовані такі ключові компетентності:
Розроблені завдання з теми «Пригоди Тома Сойєра», що створені під час сумісної праці вчительки та учениці, допоможуть сформувати та перевірити ключові компетентності, що передбачає програма.
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
Ключові компетентності.
Математична компетентність
Діти, ми з вами розпочинаємо нову тему. Я хочу привернути вашу увагу до інтерактивних вправ, з якими ми будемо працювати.
3. Виконайте вправу, встановивши послідовність подій у повісті.
https://learningapps.org/display?v=peywvumd220
Спілкування державною мовою.
Спілкування іноземними мовами
Прочитайте назви книжок англійською, німецькою, іспанською. Знайдіть в мережі Інтернет відомості про видання книг мовами народів світу.
Уміння вчитися
Я пропоную продовжити нашу роботу знайомством із автором твору. Це незвичайна людина. Повість «Пригоди Тома Сойєра» має деякі автобіографічні риси. Отже, на мою думку, нам доречно познайомитися з Марком Твеном.
Уважно подивимося скрайбінг, потім звернемося до підручника й повторимо біографію письменника за опорним конспектом.
https://www.youtube.com/watch?v=dgxcUC0oDH4
Давайте пояснимо зміст конспекту. Скажіть, будь ласка, що цікавого ви дізналися з біографії письменника, що могло б стати корисним при вивченні твору?
Інормаційно-цифрова компетентність
Знайдіть у мережі Інтернет інформацію про людину, з якої Марк Твен «списав» Гека Фіна.
У творі чимало героїв, визначте героя за предметом. (Завдання 4 Learningapps на інтерактивному плакаті).
https://learningapps.org/display?v=pe2hp6n4k20
Ініціативність та підприємливість
Тітка карає Тома за забруднений під час бійки одяг, але на що Том перетворює покарання?
Про що це говорить. Які риси характеру він проявляє?
(дивимося відповідний фрагмент фільму – відео файл у розділі 5)
Соціальна та громадянська компетентності.
Том страждає від нудьги , і його кипуча діяльність неодноразово наводить його не туди, куди потрібно…
Обізнаність та самовираження у сфері культури
Основні компетентності у природничих науках (частково).
Всі фрагменти даного інтерактивного плакату розташовані на тлі неба, яке перетинає комета. Це не є випадковим.
Екологічна грамотність і здорове життя
Зачитайте уривок повісті, що описує перебування втікачів на острові.
Предметні
Знаннєвий компонент
Діяльнісний компонент
Визначте риси характеру Тома й заповніть відповідну таблицю.
(колективна робота в ході бесіди).
Які «подвиги» Тома ми бачимо з перших розділів ? (з'їв варення, вкрав пряник, хоча отримав яблуко, ходив на річку замість школи, переплутав нитку, квиточки в церкві). Назвіть рису характеру (брехня). Куди помістимо?
(Запис у таблиці)
+ |
– |
доброта |
брехня |
розум |
агресивність |
винахідливість |
хитрість |
мрійливість |
безвідповідальність, лінь |
благородство |
|
відповідальність |
|
самостійність |
|
волелюбність |
|
благородство |
|
відданість |
|
надійність |
|
Співвіднесіть позитивні й негативні риси.
Ціннісний компонент.