Проєкт «Перевірка компетентностей на уроках зарубіжної літератури в 5 класі в процесі вивчення твору М. Твена «При

Про матеріал

Даний проєкт стане допомогою вчителю при вивченні повісті М.Твена "Пригоди Тома Сойєра". Робота містить матеріал, який можна використовувати при перевірці ступеню оволодіння учнів певними компетентностями відповідно до вимог програми

Перегляд файлу

            

 

 

                              Проєкт

             «Перевірка компетентностей

     на уроках зарубіжної літератури в 5 класі

     в процесі вивчення твору М. Твена

            «Пригоди Тома Сойєра»                             

 

                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

Селюмінова Олена Вільєвна

учитель зарубіжної літератури

вищої  кваліфікаційної категорії,

учитель-методист

загальноосвітньої  І-ІІІ  школи № 6

                                  Дружківської міської ради Донецької області

 

 

                                       Руднєва Анжела Едуардівна

учитель інформатики

вищої  кваліфікаційної категорії,

учитель-методист

загальноосвітньої  І-ІІІ  школи № 6

                                Дружківської міської ради Донецької області

 

 

 

 

 

 

                                            Анотація

 

Завдання щодо перевірки компетентностей із зарубіжної літератури розроблені відповідно до чинної Програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання

Відповідно до Рекомендацій Європейської Ради засобами предмета «Зарубіжна література» мають бути сформовані такі ключові компетентності:

  1. спілкування державною мовою;
  2. спілкування іноземними мовами;
  3. математична компетентність;
  4. компетентності в природничих науках і технологіях;
  5. інформаційно-цифрова компетентність;
  6. уміння вчитися;
  7. ініціативність і підприємливість;
  8. соціальна та громадянська компетентності;
  9. обізнаність та самовираження у сфері культури;
  10. екологічна грамотність і здорове життя.

Розроблені завдання з теми  «Пригоди Тома Сойєра», що створені під час сумісної праці вчительки та учениці, допоможуть сформувати та перевірити ключові компетентності, що передбачає програма.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Марк Твен  «Пригоди Тома Сойєра»

Ключові компетентності.

Математична компетентність

Діти, ми з вами розпочинаємо нову тему. Я хочу привернути вашу увагу до інтерактивних вправ, з якими ми будемо працювати.

  1. Давайте подивимося на «хмарки слів». Як ви гадаєте, про що і про кого піде мова на сьогоднішньому уроці?

 

 

  1. А зараз я пропоную вам попрацювати з ребусом

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Виконайте вправу, встановивши послідовність подій у повісті.

https://learningapps.org/display?v=peywvumd220

Спілкування державною мовою.

  1.         Марк Твен назвав свою повість «Пригоди Тома Сойєра» «романом про дітей». Чи згодні ви з думкою автора. Чому?
  2.         Розтлумачте значення слова «пригоди». Чому М. Твен уводить його до назви твору?
  3.         Яким ми можемо уявити героя, з яким трапляються пригоди? Чому?
  4.         Хто такий Том Сойєр? В якій сім'ї він живе?
  5.         Чи вписується його кипуча натура в розмірене життя мешканців С-Пб. Чому? Які «подвиги» Тома ми бачимо з перших розділів?
  6.         Як він веде себе на вулиці, зустрівши франта?
  7.         За що карає тітка Тома після бійки на вулиці?
  8.         Сід знає про нічну вилазку Тома, в характері Тома було помститися братові, чому помста не здійснилася?  Про яку рису характеру це говорить?
  9.         Де ще ми бачимо доброту Тома?
  10.      Але як той самий Том поводиться під час занять у недільній школі?
  11.      Що проявляє під час проповіді?
  12.      Який він учень?
  13.      Том не розгублюється в реальному житті, а чи вміє він мріяти й фантазувати ? Які в нього ігри? Звідки він бере їх? Як це його характеризує.
  14.      Хто вільно чи невільно поділяє пригоди Тома?
  15.      А зараз визначте героя за описом, прослухавши інформацію про нього. (Аудіо файли на інтерактивному плакаті в розділі 6 «Визнач героя»)

 

Спілкування іноземними мовами

Tom Sawyer. Mark Twain. En EspañolTom Sawyer. Mark Twain (Deutsch)Tom Sawyer by Mark Twain. EnglishПрочитайте назви книжок англійською, німецькою, іспанською. Знайдіть в мережі  Інтернет відомості про видання книг мовами народів світу.

 


Уміння вчитися

Я пропоную продовжити нашу роботу знайомством із автором твору. Це незвичайна людина. Повість «Пригоди Тома Сойєра» має деякі автобіографічні риси. Отже, на мою думку, нам доречно познайомитися з Марком Твеном.

Уважно подивимося скрайбінг, потім звернемося до підручника й повторимо біографію письменника за опорним конспектом.

https://www.youtube.com/watch?v=dgxcUC0oDH4

 

 

 

 

 

 

 

Давайте пояснимо зміст конспекту. Скажіть, будь ласка, що цікавого ви дізналися з біографії письменника, що могло б стати корисним при вивченні твору?

 

Інормаційно-цифрова компетентність

Знайдіть у мережі Інтернет інформацію про людину, з якої Марк Твен «списав» Гека Фіна.

У творі чимало героїв, визначте героя за предметом. (Завдання 4 Learningapps на інтерактивному плакаті).

https://learningapps.org/display?v=pe2hp6n4k20

Ініціативність та підприємливість

Тітка карає Тома за забруднений під час бійки одяг, але на що Том перетворює покарання?

Про що це говорить. Які риси характеру він проявляє?

(дивимося відповідний фрагмент фільму – відео файл у розділі 5)

 

Соціальна та громадянська компетентності.

Том страждає від нудьги , і його кипуча діяльність неодноразово наводить його не туди, куди потрібно…

  1.                   Визначте фрагменти тексту, де бешкетник відважується на те, що вчинив би  навіть не кожний дорослий. Обґрунтуйте свої думки.
  2.                   Як ви розцінюєте поведінку Тома, коли  він повідомляє вчителю, що запізнився на урок через зустріч із Геком, дружба з яким вкрай роздратовує дорослого?

 

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Основні компетентності у природничих науках (частково).

Всі фрагменти даного інтерактивного плакату розташовані на тлі неба, яке перетинає комета. Це не є випадковим.

  1.                   Знайдіть в Інтернеті пояснення слова «комета».
  2.                   Як це небесне тіло пов’язане з  життям Марка Твена?

Екологічна грамотність і здорове життя

Зачитайте уривок повісті, що описує перебування втікачів на острові.

  1.                   Якій дурній звичці навчає хлопців Гек?
  2.                   Чим все закінчилося?
  3.                   Як на вашу думку, чи сталася б трагедія із Мефом Потером, якби він вів інший спосіб життя? Обґрунтуйте свою думку.

 

Предметні

Знаннєвий компонент

  1. Визначте тему та ідею твору.
  2. Окресліть складові композиції.
  3. Виконайте тест (8 розділ інтерактивного плакату)

 

Діяльнісний компонент

Визначте риси характеру Тома й заповніть відповідну таблицю.

(колективна робота в ході бесіди).

Які «подвиги» Тома ми бачимо з перших розділів ? (з'їв варення, вкрав пряник, хоча отримав яблуко, ходив на річку замість школи, переплутав нитку, квиточки в церкві). Назвіть рису характеру (брехня). Куди помістимо?

  1. Як він веде себе на вулиці, зустрівши франта? (агресивність)
  2. Як карає тітка Тома за забруднений під час бійки одяг, але на що Том перетворює покарання? Про що це говорить. Які риси характеру він проявляє? (хитрість, винахідливість, організаторські здібності)
  3. Сід знає про нічної вилазки Тома, в характері Тома було помститися братові, чому помста не здійснилася? (шкода тітку). Про яку рису характеру це говорить? (доброта)
  4. Де ще ми бачимо доброту Тома? (не виносить сліз тітки, цілує сплячу тітку, підтримує друзів на острові)
  5. Але той самий Том, як веде себе на заняттях у недільній школі (смикнув хлопчика за волосся, вколов шпилькою)
  6. Що проявляє під час проповіді? (несерйозність, безвідповідальність)
  7. Який він учень? (лінивий, але розумний, має медаль за правопис, вчиться, якщо хоче )
  8. Том не розгублюється в реальному житті, а чи вміє він мріяти й фантазувати ? Які в нього ігри? Звідки він бере їх? (із книг. Робін Гуд, пірати, розбійники). Як це його характеризує (мрійник, фантазер).
  9. Том закоханий у Беккі Тетчер. Які риси характеру хлопця проявилися у відносинах із Беккі? (благородство, відповідальність за життя іншої людини).
  10. За яких обставин Том ще раз доводить ті ж самі риси? (Меф Потер).
  11. Том товаришує з Джо Гарпером, хлопчиком із свого кола, але чому улюблений друг все ж Гек? ( він вільний, самостійний, вірний, надійний).
  12. Які риси Гека властиві Тому (самостійність, волелюбність, благородство).
  13. А який товариш Том сам? (сміливий, вірний, відданий, надійний). Чому саме Тому вдалося повернути Гека до вдови? (може бути переконливим)
  14. Є у Тома вороги (один. Але який!) Хто це, і чому Том боїться Джо?
  15. Чому він свідчить проти Джо? (справедливість вище страху за себе)
  16. А як він реагує на слова Тетчера про те, що двері в печеру замкнені? (лякається, що там залишився його смертельний ворог; милосердя)
  17. Є в повісті моменти, коли Том думає про себе куди менше, ніж про інших?(Меф, тітка, Беккі – книга і печера). Яка це риса? (готовність до самопожертви).

(Запис у таблиці)

+

доброта

брехня

розум

агресивність

винахідливість

хитрість

мрійливість

безвідповідальність, лінь

благородство

 

відповідальність

 

самостійність

 

волелюбність

 

благородство

 

відданість

 

надійність

 

Співвіднесіть позитивні й негативні риси.

 

Ціннісний компонент.

  1. Визначте роль персонажів повісті в житті Тома, що приніс хлопцю, як вплинув на нього кожний із них
  2. Бешкетник Том або зразковий Сід? На чиєму ви боці. Обґрунтуйте.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лєвтєрова Марина Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 червня 2023
Переглядів
301
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку