Проект "Попередження захворювань"

Про матеріал
Мета проекту: забезпечити формування в учнів поняття про захисні реакції організму людини, про запобігання захворюванням, про те, як можна попереджати захворювання. Розкрити значення і функції імунної системи для організму. Розширити знання про інфекційні та неінфекційні захворювання, про попередження цих захворювань. Показати необхідність дотримуватися профілактики захворювань, зміцнення організму. Розвивати уміння запобігати захворюванням, уникати чинника захворювання, зміцнювати організм. Сприяти вихованню активної позиції щодо зміцнення та збереження здоров’я.
Перегляд файлу

Навчальний проект «Попередження захворювань»

 

Мета проекту: забезпечити формування в учнів поняття про захисні реакції організму людини, про запобігання захворюванням, про те, як можна попереджати захворювання. Розкрити значення і функції імунної системи для організму. Розширити знання про інфекційні та неінфекційні захворювання, про попередження цих захворювань. Показати необхідність дотримуватися профілактики захворювань, зміцнення організму.

Розвивати уміння запобігати захворюванням, уникати чинника захворювання, зміцнювати організм. Сприяти вихованню активної позиції щодо зміцнення та збереження здоров’я. Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів під час виконання проекту.

Учні: наводитимуть приклади інфекційних і неінфекційних захворювань; заходів профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань;

називатимуть причини хвороб; шляхи проникнення інфекції; описуватимуть результати власних досліджень; розпізнаватимуть ознаки здоров’я і хвороби; усвідомлюватимуть важливість взаємодії лікаря і пацієнта; пояснюватимутьнеобхідність дотримуватися профілактики захворювань, зміцнення організму.

умітимуть планувати і проводити дослідження; створювати презентації, використовувати отримані знання в повсякденному житті;

використовуватимуть додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; висловлюватимуть припущення і здійснюватимуть його перевірку в процесі роботи над проектом; робитимуть висновки про значення здоров’я для повноцінного життя людини .

Проект розрахований на учнів 7 класу.

Час виконання проекту :  12 днів

1 етап проекту – організаційно – підготовчий:

Робота вчителя.

1.  Постановка мети та основних питань проекту.

2.  Розробка завдань проекту

3.  Постановка завдання учасникам проекту

Ключове питання

? Які інфекційні та неінфекційні (соматичні) захворювання ви знаєте та як їх попередити? Тематичні питання

       Що таке адаптація?

       Що таке імунітет та його значення для організму людини?

       Які види імунітету знаєте?

       Як називається система безпеки організму?

       Що таке профілактика?

       Що таке інфекційні захворювання?

       Що таке соматичні (неінфекційні) захворювання та як їх попередити?

4.  Об’єднання учасників в групи

5.  Розподілення обов’язків між учасниками в групах

6.  Обговорення та постановка задач перед групами

7.  Створення графіку виконання проекту

8.  Планування представлення результатів роботи групами 9. Розробка критерій оцінювання Діяльність учнів.

1.    Об’єдналися в групи, обрали назву (Команда «Імунологи», «Інфекціоністи», «Хірурги», «Гастроентерологи», «Реабілітологи»)

2.    Отримання теми дослідження:

ЗАВДАННЯ КОМАНДІ «ІМУНОЛОГИ»:

Підготувати інформацію про захисні реакції організму та створити презентацію

       Що таке адаптація?

       Що таке імунітет та його значення для організму людини?

       Які види імунітету знаєте?

       Як називається система безпеки організму ЗАВДАННЯ КОМАНДІ «ІНФЕКЦІОНІСТИ»:

Підготувати інформацію про інфекційні захворювання та створити презентацію:             передача інфекційних захворювань;

       методи профілактики інфекційних захворювань ЗАВДАННЯ КОМАНДІ «ХІРУРГИ»:

Знайти матеріал про соматичне (неінфекційне ) захворюванняСКОЛІОЗ” та створити презентацію

ЗАВДАННЯ ГРУПІ «ГАСТРОЕНТЕРОЛОГИ»:

Знайти матеріал про соматичне (неінфекційне) захворювання

«ГАСТРИТ» та створити презентацію

 

ЗАВДАННЯ КОМАНДІ «РЕАБІЛІТОЛОГІВ»:

Розробити комплекс вправ збереження постави та створити презентацію.

3.  Обрання ролі в групі.

4.  Поставили та розподілили між собою завдання.

5.  Спланували роботу з виконання завдання.

6.  Знайомство з графіком виконання проекту.

2 етап проекту – пошуковий (власне проект) – дослідження: Робота вчителя     

1. Консультування учнів та спостереження за учнями, як вони проводять дослідження. Діяльність учнів

1.    збір інформації (різні джерела);

2.    аналіз інформації;

3.    формулювання висновків;

3. етап проекту – підсумковий: Робота вчителя     

1. Консультування учнів та допомога у підготовці до презентації проекту. Діяльність учнів

1.    узагальнення та класифікація зібраних матеріалі;

2.    виготовлення ілюстративного матеріалу (презентацій, буклетів);

3.    підготовка до презентації проекту.

4 етап – презентація проекту – демонстрація проекту – кінцевий результат.

1.    Проведення уроку з презентації роботи над проектом;

2.    Учнівські роботи:

     презентації «Захисні реакції організму», «Інфекційні захворювання », « Гастрит», «Сколіоз»,

«Збереження постави. Комплекс вправ»

5 етап проекту - оцінка проектної діяльності та її результатів: Діяльність учнів:

1.    колективне обговорення;

2.    самооцінка результатів і процесу дослідження.

Робота вчителя

1.    Проаналізувати: досягнення/успіхи і недоліки виконаного проекту за критеріями, вклад кожного учня в спільну роботу, вміння співпрацювати, вирішувати проблеми, приймати рішення, формулювати висновки.

2.    Оцінити діяльність учнів при виконанні і презентуванні проекту (само-взаємо і експертне оцінювання) .

Оцінювання проектів

Початковий рівень

подання роботи (або частини роботи) реферативного характеру, без визначення мети й завдань проекту, а також без висновків за його результатами

Середній рівень

фрагментарну участь у дослідженні, хоча й за умови її вчасного виконання

Достатній рівень

правильне виконання своєї частини роботи у разі, якщо він не брав участі в підсумковому обговоренні і формулюванні висновків за результатами дослідження

Високий рівень

дослідження з повним розкриттям теми, належним оформленням роботи і презентацією індивідуального проекту або точного, вчасного виконання своєї частини спільного дослідження, визначенні мети і завдань, активній участі в аналізі результатів і формулюванні висновків

Оцінювання

мультимедійної презентації

Що оцінюється

найвищий бал

 

 бали учня

 

бали вчителя

 

ЗМІСТ

 

 

 

           

структура

10

 

 

 

графічне представлення

10

 

 

об’єм інформації

10

 

 

відповідність меті

10

 

 

цінність

10

 

 

зв’язок з іншими предметами

           10

 

 

Створення слайдів

 

 

 

рівень складності

5

 

 

кількість 5-7

5

 

 

використання анімації

5

 

 

стиль

            5

 

 

Оформлення роботи

 

 

 

послідовність слайдів

5

 

 

естетичний вигляд

10

 

 

типи об’єктів

5

 

 

Грамотність і достовірність

5

 

 

Взаємодія учнів у процесі роботи

5

 

 

Загальні бали

110

 

 

ОЦІНКА

12

 

 

Літературні джерела, де можна знайти потрібну інформацію:

1.   Колотий Н.Н. Основи здоров’я. Х.: «Країна мрій», 2006.

2.   Мільнер Є.Г. «Формула життя». – М.:Фізкультура та спорт, 1991.

3.   Основи здоров’я: підручник для 7 класу загальноосвіт. навч. закл. /Т. Є. Бойченко, І. П.Василашко – К.: «Генеза», 2007. с. – 40 – 45.

4.   Тагліна О. В. Тиждень основ здоров’я в школі.- Х.: Веста: «Ранок», 2010.

5.   . Захворювання органів травлення : Навчальний посібник у схемах і таблицях /За ред. В.М. Хворостінки.- Х.: Факт, 2001.-239 с.

6.   Фука М.М. Зошит для виконання практичних завдань з основ здоров’я.7 клас. – Тернопіль : Астон, 2017. – 36 с.

 

pdf
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
20 жовтня 2023
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку