Мета соціалізації: допомогти вихованцеві вижити в суспільному потоці криз і революцій: екологічній, енергетичній, інформаційній, комп'ютерній , оволодіти досвідом старших, зрозуміти своє покликання, самостійно знайти шляхи найефективнішого самовизначення в суспільстві. При цьому людина прагне до самопізнання, самоосмислення, самовдосконалення.
Мета соціалізації:— допомогти вихованцеві вижити в суспільному потоці криз і революцій: екологічній, енергетичній, інформаційній, комп'ютерній , оволодіти досвідом старших, зрозуміти своє покликання, самостійнознайти шляхи найефективнішого самовизначення в суспільстві. При цьому людина прагне до самопізнання, самоосмислення, самовдосконалення.
СОЦІАЛЬНА ПРАКТИКАЦе механізм залучення учнів до суспільного життя, соціальної творчості, суспільно корисної праці, продуктивної освіти. Вона стимулює та підтримує в школярів суспільну активність, виховує відповідальність, готує до вирішення життєвих питань, як у процесі навчання так і після закінчення школи.
Найрозповсюдженішими формами діяльності учнів у позашкільному закладі є заняття гуртків, а також масова робота. У цілому головними напрямами соціально-педагогічної роботи позашкільного закладу є: створення умов для здобуття додаткової освіти дітьми і молоддю шляхом їх участі в: науковому, художньому,декоративно-прикладному, екологічно-натуралістичному, туристсько-краєзнавчому, фізкультурно-оздоровчому,
Учнівське самоврядування. Це створення умов для організації різноманітної діяльності учнівської молоді, простір для соціальної активності, навчає молодь жити в соціумі, що постійно змінюється. Можливість практикуватися у входженні в соціальне середовище, набуття життєвого і соціального досвіду. Розвиток лідерства, засвоєння основних цінностей поведінки сучасного суспільства ( прав людини, здоровий спосіб життя, почуття відповідальності).
Групи методів: НАОЧНИЙ ( екскурсії на підприємства, день відкритих дверей, творчі зустрічі)ПРАКТИЧНИЙ ( уроки трудового навчання, обслуговуючої праці, соціальна практика) СЛОВЕСНИЙ ( тренінг, анкетування, діагностика, ”круглі столи”, диспути, дебати адаптаційні заняття, ситуаційно-рольові ігри, ігри-драматизації, "мозкові атаки", інтелектуальні аукціони, метод аналізу проблемної ситуації, проектна робота: органiзацiя рiзноманiтних проектiв та кампанiй, видання газет i журналiв. )