29 травня о 18:00Вебінар: Філософія для дітей: закордонні та українські практики

Проект "Природа для здоров`я"

Про матеріал

Даний проект передбачає можливість в оздоровленні учнів ліцею у використанні сил природи та комплексне поєднання їх з фізичним навантаженням.

Ідея проекту – використання оздоровчих сил природи у фізичному вихованні молоді. Мета проекту:

Створення та розвиток території здоров'я; впровадження форм роботи, що дозволяють організувати здоров'я зберігаючих технологій із використанням сил природи в режимі навчального дня й на дозвіллі .

Перегляд файлу

Захарова Юлія Юхимівна,  учитель фізичної культури Маріупольського  міського ліцею                          

Проект «Природа для здоров`я»

 

ПРОЕКТ  

                                                

                                        «Людина може розвиватися тільки в      

                                               контакті з природою, а не всупереч їй.»

                                                                                             В. Біанкі                                                                                                                                                                                             

 

        Ідея проекту – використання оздоровчих сил природи у фізичному вихованні молоді.

 

Актуальність

 

Останнім часом серйозну стурбованість викликає стан здоров’я учнів, зумовлений негативними факторами соціально – економічного, екологічного та психоемоційного характеру. Особливо серед старшокласників простежується тенденція зростання рівня захворюваності, поширення шкідливих звичок, недбале, байдуже ставлення до свого здоров’я, втрата інтересу до спорту.

Сучасні учні все далі віддаляються від природи. Діти активно користуються останніми новітніми досягненнями техніки та хімічної промисловості. Використовуючи автомобілі, ліфти, учні  дуже мало рухаються, дихають забрудненим повітрям промислового міста, та й харчування дітей не   відрізняється корисністю.

Даний проект передбачає можливість в оздоровленні учнів ліцею у використанні   сил природи  та комплексне поєднання їх з фізичним навантаженням.

 

Мета проекту:

Створення та розвиток території здоров'я; впровадження форм роботи, що дозволяють організувати здоров'я зберігаючих технологій із використанням сил природи в режимі навчального дня й на дозвіллі .

 

Завдання проекту

 

  1.   Включити в навчально–виховний процес заходи, що сприяють оздоровленню учнів.
  2.   Створення умови для оздоровлення учнів через  природні фактори.
  3.   Формування ціннісних орієнтацій у ліцеїстів з метою виховання    навичок   здорового способу життя засобами фізичної культури та оздоровчих сил природи.

4. Створення середовища для загартовування, фізичної   підготовленості, оздоровлення учнів, яке  передбачає виконання техніки безпеки та профілактики травматизму під час оздоровчих заходів на природі, занять фізичної культури.

5. Гармонізувати психоемоційний стан.

 

Зміст проекту

 

 В основі проекту, по-перше, лежить ідея створення в ліцеї

території  здоров`я з використанням природних засобів.   

Природа - невичерпне джерело духовного збагачення. Спілкування з природою позитивно впливає на психоемоційний стан, надає неоціненну користь у оздоровленні дітей. Тому силами педагогів, спільно з учнями та їх батьками можливо створити територію здоров'я, у яку входитимуть:

 

 

 

I. Доріжки  здоров'я з природного матеріалу

     Давно вже відомі цілющі властивості натуральних матеріалів: натурального каменю, каштана, шишок, черепашок, піску, дерева та ін.

Чому б не застосувати їх для здоров'я дітей?

 Доріжки  здоров'я з природного матеріалу використовуються для профілактики плоскостопості, координації рухів.

 На стопах розташовані активні точки, які є проекцією всіх наших органів.Тому такий масаж стоп дуже корисний. Тактильний матеріал призначений для розвитку рухових навичок. Спеціальні  вправи на доріжках  здоров'я  розвивають спритність, увагу , роботу м`язів ніг.

Ходьба босоніж, особливо по рельєфному, природному грунту, змушує рефлекторно скорочуватися м'язи, які утримують склепіння стопи, і насамперед м'язи підошовної поверхні, що згинають пальці ніг. Сухожилля та зв'язки посилено розвиваються, зміцнюються. Таким чином, ходьбу босоніж можна віднести до дієвих засобів профілактики й лікування плоскостопості. Це в першу чергу відноситься до дітей, у яких дефекти опорно-рухового апарату, при відповідному тренуванні зазвичай успішно усуваються. Також ходьба босоніж - основна форма місцевого загартовування ніг. Велика кількість терморецепторів на ступнях ніг створює для цього особливо сприятливі умови.

     Для виготовлення доріжок здоров'я використовують природний матеріал: натуральні камені, шишки, пісок, дерев'яні бруси для огородження. Для переносної доріжки можна використовувати каштани, квасолю, натуральні камені, які наклеюються на килимок.

Розташування доріжок передбачається у дворі ліцею, а переносні доріжки -килимки в кабінеті психолога та спортзалі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Доріжка здоров`я  з                                  II. Переносна доріжка здоров`я                 природного матеріалу.                                       з натурального каменю.

 

II. Масажні та фіто мішечки з природного матеріалу 

 У невеликі мішечки з щільної тканини насипаємо різні крупи: гречку, горох, квасолю, пшоно. Різні крупи дають різні відчуття. Наприклад: мішечки з лушпиння гречки зазвичай використовуються для зняття болю в шиї, попереку, головних болів, напруги в м'язах.

Науковцями та практиками було відмічено, що в міських дітей відзначається загальне моторне відставання й слабкий розвиток рук. Діти не мають впевненої координації рухів пальців рук. Як правило, у них відзначається моторна незручність, неточність рухів, труднощі в переключенні рухів.

Доведено, що рухи пальців рук стимулюють розвиток і зміцнення центральної нервової системи. Пальчикові ігри з мішечками  природнього матеріалу допомагають зняти тонус з долонь і супроводжуються легким масажем. Природний матеріал здатний виробляти потужний енергетичний викид, що має лікувальний ефект, допомагає зняти емоційну напругу в дітей, сприяє розвитку дрібної моторики, розвитку пам'яті, мислення, надає загальнозміцнюючу дію на м'язову систему, підвищує тонус, еластичність і скоротливу здатність м'язів. Спеціальні вправи з утриманням мішечків на голові сприяють формуванню правильної постави.

 Також легко заготовити невеликі фітоподушечки для ароматерапії (лаванда, евкаліпт, трави, хвоя і т.д.), які  розмістити для релаксації в кабінеті психолога.

 

 

 

 

 

 

 

 

III. Масажні та фіто мішечки з природного матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV - V.  Вправи з мішечками, наповненими різними крупами.

 

 

Фіто чаї 

 

У сучасному світі на дітей постійно впливають різні стреси, які здатні довести до неврозу навіть при невеликий, але регулярній появі стресів.

Найбільш доступним і ефективним засобом проти стресу й невротичних станів є чай з природних трав і коріння.Фіточай також підвищує опірність організму до багатьох простудних захворювань, гарячий чай допоможе зігрітися, заспокоїтися. До речі, такий чай можна пити в ліцеї на виховних годинах, під час бесіди з психологом, просто на великій перерві.

 

 

Корисні фіточаї , рекомендовані педіатрами:

Ромашка аптечна. Заспокійливий, протизапальний засіб, який може бути використано навіть для маленьких дітей.

М'ята перцева - легкий антидепресант, підвищує стійкість до стресів.

Зелений чай. Робить досить своєрідну дію на організм: завдяки антиоксидантам і флавоноидам, допомагає подолати стрес і депресію, у той же час, не впливає на сприйняття, підвищує працездатність. Схожим вплив має жасмин, бергамот, лайм.

 

Звукотерапія, шуми й звуки природи

 

Науково доведено, що звуки природи є позитивними, лікувальними. Шум моря, спів птахів, дзюрчання струмочка та шелест вітру в листі позитивно впливають на людей, заспокоюючи їх і знімаючи стрес.

Тривала дія негативного шуму в сучасному місті призводить до погіршення роботи внутрішніх органів, нервової системи, призводить до стресів і депресіі. На жаль, у школярів немає можливості проводити багато часу в лісі або біля моря, та й природних звуків стає все менше.

Атмосфера присутності звуків природи допоможе в лічені хвилини перенестися в денний або нічний ліс, до морського узбережжя або до бабусі в село, послухати спів птахів або шум дощу.

Звуки природи дають  організму сильну цілющу дію, заспокоюючи нервову систему й знімаючи внутрішню напругу, підсвідомо впливають на мозок, викликаючи почуття спокою, радості й щастя. Доведено: природні  звуки зменшують вплив депресії на людину на 20-25%. Музика зі звуками природи застосовується під час занять гімнастикою, медитацією, створює приємний і відповідний фон для відпочинку та релаксації.

 

Тренажери на відкритому майданчику 

 

Заняття фізкультурою - це й фізичне та психічне здоров'я. Здійснювати заняття можна не тільки в критих спортзалах, а й на вулиці. Звичайно, краще займатися на свіжому повітрі, тому в перспективному плані ліцею: встановити  тренажери на відкритому майданчику .

Основна перевага вуличних спортивних тренажерів - це надання учням отримати потрібну для організму кількість кисню, ефект антистресу, підвищення імунітету й  загартовування всього організму. Тренажери для вулиці надають можливість займатися фізкультурою учням усіх фізкультурних груп. Спортивні снаряди надають можливість розвивати практично всі групи м'язів, як силовим накачуванням, так і розтяжкою. Заняття спортом у критому спортивному залі, що пахне  потом, не дає такого заряду бадьорості та позитиву, як заняття на свіжому повітрі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI . Тренажери на відкритому майданчику.

 

 

Уроки фізичної культури на природі

 

Окрім створення в ліцеї території здоров'я, актуально створити умови для проведення уроків фізкультури в природному середовищі:  у парку, сквері, на березі моря.

Заняття в зоні природи принесе набагато більше користі, ніж заняття до сьомого поту в спортзалі. Ризик розвитку депресії вдвічі нижче навіть у тих, хто активно прогулюється на свіжому повітрі. Вся справа – в цілющій силі природи, вважають вчені. Також, фізкультура на свіжому повітрі знижує рівень стресу та емоційної втоми.

Однією з головних вимог до використання оздоровчих сил природи є системне й комплексне застосування їх з фізичними вправами.

Сили природи доповнюють ефект впливу фізичних вправ на організм школярів. Заняття в лісі, на березі моря сприяють активізації біологічних процесів, підвищують загальну працездатність організму, сповільнюють процес стомлення.

 Необхідно передбачити розклад уроків так, щоб була можливість проводити уроки фізкультури на природі в осінній та весняний час року.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII – VIII. Урок  фізичної культури  в  парку і на березі моря.

 

 

 

Екологічний туризм

 

Багаторічний досвід роботи дозволяє зробити висновок про те, що прогулянки, виїзди на природу зі спортивно- масовими заходами, екскурсії та походи в екологічно чисті місця, зміцнюють здоров'я, накопичують сили школярів.

Екологічний туризм (походи, прогулянки, вело туризм екскурсії у відносно екологічно чистій місцевості) забезпечує комплексний вплив на особистість через освітньо - дізнавальну, виховно-розвиваючу, оздоровчу функції, здійснює єдність духовного й фізичного здоров'я людини. У туризмі виробляється вміння долати труднощі, діти вчаться колективізму, виробляється свідома дисципліна, наполегливість, відповідальність.

Походи та прогулянки ліцеїстів, здійснюються в рамках програми літньої науково-дослідної практики в с. Захарвка, у рамках програми літнього пришкільного табору та  під час проведення виховних годин у режимі навчального дня й на дозвіллі. Екскурсійні поїздки за межі міста у відносно екологічно чисті місця практикуються, як заходи на канікулах та в рамках програми міжнародного екологічного проекту «Маріуполь-Вітмунд».

У ліцейському середовищі доступно використовувати такі види екологічного туризму:

 

Туристична прогулянка

- форма організації туристичної діяльності, що припускає короткочасне (3-6 годин) перебування в природних умовах і оволодіння деякими елементарними туристичними навичками.

Насамперед, туристичні прогулянки надають ні з чим незрівняний оздоровчий ефект, отриманий у результаті  дихальної активності, а також комплексного впливу на організм природних факторів: сонця, повітря, води.

За допомогою вчителів, діти дізнаються про лікувальні властивості рослин, беруть участь у зборі лікарських трав.

Під час туристичної прогулянки, діти загартовуються, отримують запас бадьорості та працездатності, емоційно-психічне оздоровлення.

У наших умовах туристичні прогулянки доступні в парках, скверах, на морському узбережжі.

 

Туристичні походи

вирішують ще й спортивно-тренувальні завдання (фізичне тренування, навчання подоланню природних перешкод, орієнтування на місцевості, також дій в екстремальних ситуаціях)

Організувати похід по місцях рідного краю можна під час літніх, осінніх та весняних канікул, або у вихідний день.

 

Велотуризм.

У 2015 році у  ліцеї відбулося урочисте відкриття вело парковки . Спортивне свято - чудова пропаганда здорового способу життя. Вело парковка біля ліцею дає можливість приїздити в ліцей на велосипеді, а це не тільки  корисно для організму, а також не шкідливо  для навколишнього середовища.

  Давно відомо  користь їзди на велосипеді. По перше  -  це заряд позитивною енергетикою на довгий час, спілкування з природою водночас із фізичним навантаженням, також  поліпшується робота серцево - судинної, нервової  систем; тренуються м`язи ніг, тазу і живота; сприяє поліпшенню зору.

Використання велосипеду, як екологічного транспорту можливо у парку, сквері, за межами міста.

Разом з тим, розроблені спортивно масові заходи з використанням  велосипеду:

- естафети на велосипедах;

- турпоїздки вихідного дня на велосипедах;

- спортивне свято "Мій друг-велосипед";

- спортивний конкурс "Я буду довго гнати велосипед"

 

 

http://marlicey.com.ua/wp-content/uploads/2014/03/11.jpg     IX. Урочисте відкриття вело парковки.

 

Екскурсійні поїздки за межі міста у відносно екологічно чисті місця: Карпати, Польщу, Болгарію, Німеччину, Англію  та інші міста України та Європи. Такі поїздки вже  здійснювалися та в проекті здійснення, завдяки батьківських коштів та фонду батьківського комітету ліцею. Екскурсійний туризм по різних країнах і містах різноманітний і унікальний, дає можливість насолоджуватися природою, дихати свіжим, незабрудненим повітрям, милуватися прекрасними видами.

Крім пізнавальної діяльності, вивчення історії та географії, школярі безперечно отримують потужний оздоровчий ефект. Такий вид екологічного туризму передбачає подорож  пішки, або на екологічно чистому транспорті - велосипедах, безмоторних човнах, парапланах та інших, а також заняття на лижах і ковзанах, санках у зимовий час, плавання у відкритих природних водоймах влітку.

Путівками в походах та екскурсіях є маршрутний лист та маршрутна схема, які розробляються та оформляються керівником походу (екскурсії) у двох примірниках та завіряються підписами директора та лікаря, на маршрутній схемі вказуються основні пункти пересування групи, місця відпочинку, привалів, купання та ін.

 

ЗРАЗОК МАРШРУТНОГО ЛИСТА

 

СХЕМА                          __Маріупольський міський ліцей_______

                               маршруту походу, екскурсії         (назва установи освіти)

 

           МАРШРУТНИЙ ЛИСТ ПОХОДА, ЕКСКУРСИІЇ  № ___1___

 

 

       Виданий групі туристів __6-7 класів_          у складі  __19______ осіб, 

 

       проведеної  з «15.06.2014р.,9.00 годин»       по «15.06.2014р.,14.00 годин» 

 

__туристичну прогулянку_______________________________________

                  (вид туризму: піший, водний,  велосипедний і так далі)

 

Всього за активним способом      пересування __8_____ км             

Туристичний похід,    екскурсія по  маршруту: Сквер на бульварі_________                                                                ______«Хмельницького» - Приморський парк - Приморський бульвар –___________

__________________Міський пляж – Стадіон «Метінвест» - ММЛ_________________ ________________________________________________________________________

(основні пункти)

вік осіб, які приймають    участь у туризмі__12-13 років _______ ________          

 

Суспільно-корисна робота  об`єктів:сбір природного матеріалу,загортовування , фізичне навантаження_________________________________________________________

____________________________________________________________________________

                                      

 

Керівник походу, екскурсії      Захарова_                     _ _________________

                                                                                                         (підпис)

 

Керівник походу,                        

экскурсії___ Захарова ______   (підпис)           Кареба_____________________

                                (підпис особи відповідальної  за екскурсію

__15.06.2014р ______________                     организацїі, що проводить похід,

      (дата)       

М.П

 

СПИСОК УЧАСНИКІВ

 

Учасники походу                                                    План походу                                           

 

№з/п

ПІБ

Місце

 навчання

Дата

 

Ділянки

маршруту,

км

Спосіб пересування

Відмітка про

походження

маршруту

 

 

 

 

 

 

 

 

X.  Екологічний туризм. Оздоровлення в Прикарпатті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             XI. В  туристичному  поході.

 

 

Таласотерапія

(в перекладі з древньогрецької» - лікування морем)

«Сонце і морські купання обов'язкові в лікуванні більшості хвороб і особливо хвороб дітей» вважав древнєгрецький учений Геродот.

Методи таласотерапії, які можна застосовувати учням на Азовському узбережжі:

1.Акватренінг включає в себе плавання різними стилями, гімнастичні вправи, повне фізичне розслаблення у воді. Дуже ефективна водна гімнастика. Корисний біг підтюпцем по коліно у воді. Можна заходити в море й глибше, в цьому випадку при бігу потрібно більше фізичних зусиль. Водне середовище дозволяє виконувати вправи невимушено і плавно. Плавання благотворно позначається на діяльності серцево-судинної системи, підсилює кровотік, зміцнює м'язи серця, нервову систему, розвиває мускулатуру. Відзначається тривалий вплив плавальних навантажень на процеси росту дітей. Плавання - ефективний засіб профілактики і лікування порушень постави завдяки підвищенню гнучкості хребта.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XII - XIII. Вправи  водної гімнастики, таласотерапії на Азовському узбережжі.

 

2.Псамотерапія – стародавній спосіб оздоровлення та лікування піском. Вплив морського піску на організм потрійний – тепловий, механічний та хімічний. Пісочні ванни сприяють посиленню обмінних процесів. Крім того пісок надає механічні дії – дратує шкірні рецептори. Цей масаж стимулює крово та лімфообіг, поліпшує функції внутрішніх органів. Морський пісок містить велику кількість корисних макро та мікро речовин, що дуже корисно впливає на організм. Заняття з мокрим піском надає гартуючу дію. Під час рухливих ігор, бігу по піску, посилюється фізичне навантаження, що сприяє зміцненню м'язів ніг, розвитку рухових якостей. Ходьба босоніж по піску надає масажні дії на стопи, це сприяє профілактиці плоскостопості та зміцненню гомілковостопних суглобів.

3.Цілюща сила морського повітря  - в ньому містяться випаровування морських солей. Коли ми вдихаємо морське повітря, ці корисні мікрочастинки потрапляють в організм, тим самим покращує функції внутрішніх органів.У морському повітрі також містяться солі брому, які добре впливають на нервову систему. Під час  виконання спеціальних дихальних вправ, занять фізкультурою та спортом, вплив морського повітря на організм значно  збільшується.

4.Сонячні ванни також дуже необхідні та корисні для  здорового розвитку дитини. Головна перевага сонячних променів полягає в тому, що вони знищують багато хвороботворних вірусів та бактерій, при цьому в організмі виробляється захисна реакція імунітету проти несприятливих факторів навколишнього середовища. Ультрафіолетові промені ініціюють вироблення вітаміну D, що відповідає за більшість обмінних процесів в організмі. Під впливом сонячних променів виробляється серотонин - «гормон щастя», який впливає на емоційний стан, підвищення настрою.

 

IX. Псамотерапія. Заняття з мокрим піском і пісочна ванна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

XI. Ліцеїстки на  уроці  фізкультури  під впливом морського повітря і сонячних променів.

 

 

Модулі проекту:

  •   практичний модуль передбачає придбання знань, умінь і навичок, розвиток рухових якостей, загартовування організму за допомогою оздоровчих сил природи й комплексного об'єднання їх з фізичними вправами.
  •   теоретичний модуль передбачає теоретичну підготовку учнів з метою формування в них навичок здорового способу життя, вивчення корисних властивостей природи й впливу природних сил на організм людини.

Термін дії проекту довгостроковий: кожного навчального року 1-2 семестр і канікули.

Категорія учасників: • адміністрація ліцею завгосп  класні керівники  ліцейський психолог медичний працівник учителі фізкультури учителі кафедри природознавства батьки учнівське самоврядування

Керівник проекту:  учитель фізичної культури.

 

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

1. Організаційно-підготовчий, дослідницький.

2. Реалізація проекту.

3. Рефлексивно-аналітичний.

 

Задачі 1 етапу:

• Збір інформації про вплив природи на здоров'я школярів: консультації з фахівцями, добірки літератури та вихід в Інтернет.

Вивчити стан здоров`я  учнів за результатами медичного огляду.

Мотивація  учнів    до участі в проекті.

• Розробити цикл занять на природі та в  «Зоні здоров'я»  з використанням природного матеріалу.

• Розробити та включити в плани виховної та спортивно-масової роботи екологічний туризм: прогулянки, походи, поїздки  за межі міста.

• Розробитита включити в план спортивно-масової роботи та роботи у пришкільному таборі засоби Таласотерапії.

 

Задачі 2 етапу:

   Створити максимально сприятливі умови для реалізації програми.

• Встановити контакт з потенційними партнерами (фірма установки тренажерів, туристичні агенства) в реалізації проекту.

• Залучити до реалізації проекту батьківський комітет ліцею, учнівське самоврядування.

 

Задачі 3 етапу:

• Проаналізувати який ефект дає робота з оздоровлення учнів ліцею засобами природи.

• Анкетування дітей, батьків, зворотній зв'язок з іншими загальноосвітніми закладами.

 

Механізм реалізації проекту

• Придбати та встановити вуличні тренажери;

• Зібрати природні матеріали, виготовити доріжки здоров'я, масажні та фіто мішечки;

• Розробити систему уроків на природі (сквері, парку, пляжі);

• Розробити систему занять на вуличних тренажерах;

• Включити різні форми роботи з масажними мішечками з природного матеріалу, скласти комплекс вправ для занять  на доріжці здоров`я.

• Скласти план реалізації екологічного туризму (прогулянок, походів, поїздок за межі міста)

 

План реалізації проекту:

 І.Організаційно  підготовчий; дослідницький

Відповідальні

Термін

1

Моніторинг стану здоров’я та фізичної підготовленості учнів усіх груп

Медичний працівник  школи, учителі фізичної культури

вересень

2

Моніторинг занятості учнів,  рівня мотивації  на   участь у проекті та оздоровлення     

 

Учителі фізичної культури, класні керівники

вересень

3

Збір інформації про вплив при- роди на здоров'я школярів

Керівник проекту, учнівське самоврядування,батьки,класні керівники

На протязі року

 

 4     

Ознайомлення учнів з етапами проекту

  Учителі фізкультури,учасники проекту

травень

5

Вивчення правил безпеки та профілактики травматизму під час занять на  тренажерах та фізкультурою взагалі

Учителі

фізкультури,учасники проекту

на протязі навчального року

  6

Розробка   циклу занять на природі та в  «Зоні здоров'я», з використанням природного матеріалу

Учителі фізкультури,шкільний психолог

вересень

  7

Розробити план  екологічного туризму: прогулянки, походи, поїздки  за межі міста

Учителі фізкультури, класні керівники, організатор

вересень,

січень

8

Розробка плану Таласотерапії: прогулянки, плавання та заходи на морі

Керівник проекту, учнівське самоврядвання

березень – квітень

 

 

ІІ. Реалізація проекту

 

Відповідальні

 

Термін

1

Медичний та педагогічний контроль за станом здоров’я учнів, які беруть участь  у проекті

Медичний працівник ліцею, керівник проекту, учнівське самоврядування, ліцейський психолог

січень-травень

2

Консультація для батьків «Використання природних ресурсів для профілактики та оздоровлення дітей»

Керівник проекту, учасники проекту

жовтень

3

Залучення батьків, учнів до збору природного матеріалу, облаштування зони здоров'я, спонсорування екологічного туризму батьками

Керівник проекту, учасники проекту,адміністрація,класні керівники

 

квітень - травень

4

Залучення батьківського комі тету до придбання необхіного обладнання

Керівник проекту, учасники проекту, адміністрація, класні керівники

травень - червень

5

Моніторинг стану здоров’я

та фізичної підготовленості учнів - учасників проекту

Керівник, учасники проекту,  медичний працівник

 

вересень

6

Придбання обладнання: вулич них тренажерів, інвентарю  для виготовлення доріжок здоров'я, аудіокасети з релакса ційним записом звуків природи, фіточаїв

Адміністрація, керівник, учас ники проекту, батьківський комітет, завгосп.

вересень

 

ІІІ. Рефлексивно - аналітичний

Відповідальні

термін

1

Аналіз результатів підготовчого етапу проекту, висновки, відповідні дії

 

червень

2

Анкетування дітей, батьків, зворотній зв'язок з іншими загальноосвітніми закладами

 

травень

3

Аналіз роботи всього проекту:  висновки, рекомендації

 

лютий

 

Забезпечення проекту:

Нормативно-правова та методична база:

 Державний стандарт базової та повної освіти;

• Накази МОН України, управління освіти міської ради про заходи щодо формування в учнів мотивації  до здорового способу життя;

• Лист Міністерства освіти та науки «Щодо організації екскурсійних поїздок»;

Навчальні програми з фізичної  культури;

Інструкції  з безпеки життєдіяльності.

 

Матеріально-технічне забезпечення проекту:

• Спортивна база;

• Спортивне обладнання;

• Кабінет психолога для релаксації, обладнаний м'яким інвентарем (килими, штори), меблями;

• Музичне обладнання;

Мультимедійні засоби;

Медичне обладнання ;

Інтернет – ресурси;

 

Перелік заходів:

1) Теоретично - аналітична  діяльність;

2)  Дослідницька та експериментальна діяльність;

3) Консультації шкільного психолога,спеціалістів з лікувальної фізкультури;

4) Групові батьківські консультації;

5) Наради при директорі;

6) Уроки та виховні заходи в природних умовах;

7)  Оздоровчі заходи з використанням природних матеріалів;

8)  Екскурсії, походи, прогулянки.

 

Очікувані результати

  1.   Підвищити опірність організму ліцеїстів до захворювань.
  2.   Надати корисний вплив на загальний розвиток учнів.
  3.   Сприяти розвитку рухових якостей.
  4.   Знімати психоемоційне напруження дітей, що також сприяє загальному оздоровленню.
  5.   Викликати позитивні емоції в дітей та їх батьків.
  6.   Звернути увагу  на необхідність проведення заходів із оздоровлення дітей засобами природи  в комплексі з фізичним навантаженням разом з батьками.

 

Спісок використаних джерел:

  1.   http://www.algotherm.ru/talassoterapiya.html

2. http://gerwoman.ru/page/korist-i-shkoda-sonjachnih-vann-dlja- zdorovja

  1.   http://cikavosti.com/korist-vidpochinku-na-mori/
  2.   http://port.weltek.ru/
  3.   http://www.algotherm.ru/talassoterapiya.html
  4.   http://pages.marsu.ru/ruem/search/biology/BIO.htm
  5.   http://polsergmich.blogspot.com/
  6.   http://rodonews.ru/news_1401201639.html
  7.   http://www.priroda.su/item/7394
  8. Навчальна програма з фізичної культури для ЗНЗ. Київ - 2012.
  9. Амосов Н.М. Роздуми про здоров'я / Н.М. Амосов.- М : Фізкультура і здоров'я, 1987

 

 

doc
Додано
19 червня 2018
Переглядів
428
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку