ПРОЕКТ «ШКІЛЬНА ГАЗЕТА»
Пецун Альона Юріївна
Одним з пріоритетних напрямків освіти є виявлення та підтримка обдарованих дітей, створення умов для розвитку їх розумового та творчого потенціалу. Вчитель має орієнтуватися на використання таких педагогічних технологій, за допомогою яких розвивалися такі якості учня, як пізнавальна активність, самостійність, уміння творчо виконувати завдання. Творча дослідницька діяльність, дозволяє повною мірою розкрити природні здібності учнів, допомагає знайти їм своє місце в житті, вчить ставити перед собою цілі й досягати їх. З цією метою було створено проект «Шкільна газета».
Одним з пріоритетних напрямків освіти є виявлення та підтримка обдарованих дітей, створення умов для розвитку їх розумового та творчого потенціалу. Особливу роль у цій роботі відіграє науково-дослідницька діяльність учнів середньої та старшої школи, оскільки вона не тільки допомагає виявити талановитих, схильних до наукової роботи дітей, а й закласти базу для розвитку майбутніх науковців, інтелектуальної еліти країни.
Вчитель має орієнтуватися на використання таких педагогічних технологій, за допомогою яких не просто поповнювалися б знання й уміння з навчального предмета, а й розвивалися такі якості учня, як пізнавальна активність, самостійність, уміння творчо виконувати завдання. Пізнавальна активність на рівні структурної одиниці спрямованості особистості свідчить про те, що учень охоче засвоює ту чи іншу інформацію, більше того — має міцно сформовану потребу в якісній пізнавальній діяльності, сильні та стійкі мотиви цієї діяльності [1].
Творча дослідницька діяльність, дозволяє повною мірою розкрити природні здібності учнів, допомагає знайти їм своє місце в житті, вчить ставити перед собою цілі й досягати їх. Даним умовам задовольняє метод проектів.
Метод проектів передбачає досягнення мети через детальне дослідження проблеми і її завершення цілком реальним, відчутним практичним результатом, оформленим тим або іншим чином. Можна сказати, що це метод навчання, зміст навчання, форма організації навчального процесу, а також філософія освіти [2].
Творча активність інтерпретується, як процес самоорганізації, що забезпечується наявністю пізнавальних задач. Творчість проявляється при самостійному дослідженні різного роду задач, пошуку вирішення проблем, а також уміння зорієнтуватися у тій чи іншій ситуації, вміння користуватися знаннями для реальних умов існування.
Участь у XVІI Міжнародному конкурсі шкільних медіа надихнула нас на створення проекту: «Шкільна газета».
Мета проекту: організація дослідницької діяльності школярів; розвиток шкільної газети для виявлення нових журналістських талантів і оволодіння досвідом у галузі журналістики; виховання відповідальності за опубліковані дані та роботу в команді.
Завдання проекту:
Редакторами цієї газети є учні 5 класу, а керує підготовкою їх класний керівник. Кожна газета присвячується дослідженню певної проблеми і виходить щомісяця. Дослідження обов'язково поєднується з загальними потребами суспільства та питаннями сьогодення.
Наприклад, газета, яка вийшла у травні, носила такі результати дослідження: зібрана інформація про ветеранів, які проживають у с. Капітанівці та родичів учнів, які брали участь у Великій Вітчизняній війні.
В рамках проекту: «Шкільна газета» щороку відбувається конкурс класних медіа. В 2013-2014 н.р. були визначені такі переможці:
Всі газети розміщені на шкільному сайті.
Список використаних джерел