ПРОЕКТ «ШКІЛЬНА ГАЗЕТА»

Про матеріал
Творча дослідницька діяльність, дозволяє повною мірою розкрити природні здібності учнів, допомагає знайти їм своє місце в житті, вчить ставити перед собою цілі й досягати їх. З цією метою було створено проєкт «Шкільна газета».
Перегляд файлу

ПРОЕКТ «ШКІЛЬНА ГАЗЕТА»

Пецун Альона Юріївна

Одним з пріоритетних напрямків освіти є виявлення та підтримка обдарованих дітей, створення умов для розвитку їх розумового та творчого потенціалу. Вчитель має орієнтуватися на використання таких педагогічних технологій, за допомогою яких розвивалися такі якості учня, як пізнавальна активність, самостійність, уміння творчо виконувати завдання. Творча дослідницька діяльність, дозволяє повною мірою розкрити природні здібності учнів, допомагає знайти їм своє місце в житті, вчить ставити перед собою цілі й досягати їх. З цією метою було створено проект «Шкільна газета».

 

Одним з пріоритетних напрямків освіти є виявлення та підтримка обдарованих дітей, створення умов для розвитку їх розумового та творчого потенціалу. Особливу роль у цій роботі відіграє науково-дослідницька діяльність учнів середньої та старшої школи, оскільки вона не тільки допомагає виявити талановитих, схильних до наукової роботи дітей, а й закласти базу для розвитку майбутніх науковців, інтелектуальної еліти країни.

Вчитель має орієнтуватися на використання таких педагогічних технологій, за допомогою яких не просто поповнювалися б знання й уміння з навчального предмета, а й розвивалися такі якості учня, як пізнавальна активність, самостійність, уміння творчо виконувати завдання. Пізнавальна активність на рівні структурної одиниці спрямованості особистості свідчить про те, що учень охоче засвоює ту чи іншу інформацію, більше того — має міцно сформовану потребу в якісній пізнавальній діяльності, сильні та стійкі мотиви цієї діяльності [1].

Творча дослідницька діяльність, дозволяє повною мірою розкрити природні здібності учнів, допомагає знайти їм своє місце в житті, вчить ставити перед собою цілі й досягати їх. Даним умовам задовольняє метод проектів.

Метод проектів передбачає досягнення мети через детальне дослідження проблеми і її завершення цілком реальним, відчутним практичним результатом, оформленим тим або іншим чином. Можна сказати, що це метод навчання, зміст навчання, форма організації навчального процесу, а також філософія освіти [2].

Творча активність інтерпретується, як процес самоорганізації, що забезпечується наявністю пізнавальних задач. Творчість проявляється при самостійному дослідженні різного роду задач, пошуку вирішення проблем, а також уміння зорієнтуватися у тій чи іншій ситуації, вміння користуватися знаннями для реальних умов існування.

Участь у XVІI Міжнародному конкурсі шкільних медіа надихнула нас на створення  проекту: «Шкільна газета».

Мета проекту: організація дослідницької діяльності школярів; розвиток шкільної газети для виявлення нових журналістських талантів і оволодіння досвідом у галузі журналістики; виховання відповідальності за опубліковані дані та роботу в команді.

Завдання проекту:

  • сприяти організації дослідницької діяльності школярів; 
  • забезпечити відкритість навчально-виховного процесу і всього шкільного життя;
  • заохочувати до активного відображення у своїх матеріалах суспільних процесів, спрямованих на розбудову громадянського суспільства;
  • розвиток критичного мислення школярів, вміння орієнтуватися в потоках інформації;
  • розвиток навиків спільної діяльності, прийняття рішення;
  • виховання відповідальності за опубліковані дані;
  • розвиток вмінь і навичок роботи з текстовим редактором (Microsoft Office Word), редактором презентацій (Microsoft Office PowerPoint) та редактором публікацій (Microsoft Office Publisher)
  • привернути увагу до професії журналіста та фотографа.

Редакторами цієї газети є учні 5 класу, а керує підготовкою їх класний керівник. Кожна газета присвячується дослідженню певної проблеми і виходить щомісяця. Дослідження обов'язково поєднується з загальними потребами суспільства та питаннями сьогодення.

Наприклад, газета, яка вийшла у травні, носила такі результати дослідження: зібрана інформація про ветеранів, які проживають у с. Капітанівці та родичів учнів, які брали участь у Великій Вітчизняній війні.

В рамках проекту: «Шкільна газета» щороку відбувається конкурс класних медіа. В 2013-2014 н.р. були визначені такі переможці:

  • друкована газета учнів 5 класу «Зірочки». Керівник підготовки класний керівник Пецун Альона Юріївна;
  • друкована газета учнів 6-А класу «В класі». Керівник підготовки класний керівник Ракіцька Анастасія Сергіївна;
  • друкована газета учнів 10 класу «Газета 10 класу». Керівник підготовки Овчаренко Едуард.

Всі газети розміщені на шкільному сайті. 

Список використаних джерел

  1. Соболь О. Д. Навчально-дослідницька діяльність учнів – ефективний метод навчання // Перлини педагогічної творчості. – 2011 - №3.
  2. Косогова О. Метод проектів: [посібник]/ О. Косогова. – Х.:Веста: Видавництво «Ранок», 2008.- 114 с.

 

docx
Додано
23 січня 2023
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку