Як правильно організувати свою працю

Про матеріал
Розробка призначена для проведення виховної години на тему "Як правильно організувати свою працю". Мета заходу: - Ознайомити учнів з правилами тайм-менеджменту. Навчити бути ефективними та успішними у навчанні та знаходити більше часу для захоплень та самовдосконалення. - Розвивати в учнів вміння правильно розпоряджатися своїм часом - Виховувати повагу до праці.
Перегляд файлу

Як правильно організувати свою працю

 

Тема:  «як правильно організувати свою працю»

Мета:

Ознайомити учнів з правилами тайм-менеджменту. Навчити бути ефективними та успішними у навчанні та знаходити більше часу для захоплень та самовдосконалення.

Розвивати в учнів вміння правильно розпоряджатися своїм часом

Виховувати повагу до  праці.

Завдання заходу:

формування навичок трудової діяльності учнів, їх ціннісного ставлення

до праці;

Форма проведення: пізнавальна бесіда

Місце проведення: класна аудиторія.

Обладнання та наочність: комп'ютер або діапроектор для демонстрації слайдів; поробки учнів; класна дошка.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу:

https://ru.wikihow.com/правильно-распределить-свое-время

https://bitcop.ru/blog/tajm-menedzhment-10-metodik-upravleniya-vremenem

https://trends.rbc.ru/trends/education/606335659a7947a191c4b092

https://youtu.be/7DQpIbPxBak

Попередня підготовка:

  • пропонується учням принести найкращі свої поробки, які вони виконали впродовж навчального року в позаурочний час;

 

Хід виховного заходу

Проведення заходу

Вступне слово

 

Нам постійно не вистачає часу. Здається, що часу достатньо, а завдання невеликі – але все одно виходить так, що ми лягаємо пізно спати, оскільки робимо цю роботу весь день. Часу не вистачає зовсім ні на що. Вам знайома така ситуація?

(Опитування учнів).

Тож сьогодні ми і спробуємо визначити, як нам організовувати роботу, щоб можна було прочитати цікаву книгу або сходити на прогулянку, а не тільки виконувати домашнє завдання 24/7!

 

Основна частина

На сьогоднішній урок я запропонував вам принести різноманітні поробки, ви зробили у вільний час. (Звернення уваги на майстерність учнів, що їх зробили).

Як ви встигли зробити ці неймовірні поробки?

Як ви робили домашнє завдання, щоб встигнути виокремити час для таких робіт? (Опитування учнів)

Отже ви . . . (записуємо ті способи, що допомогли у виконанні роботи своєчасно).

Усі ці задачі входять у єдине поняття тайм-менеджменту. Але що воно означає? Тайм-менеджмент – це техніка організаційного контролю та розподілу часу. З її допомогою можна вплинути на досягнення поставлених цілей і задач, підвищити ефективність і результативність.

А тепер пригадайте, що ви робите перед тим, як розпочати свою домашню роботу на наступний день? Яким чином ви плануєте, що будете виконувати?

(Учні висловлюються про те, яким предметам вони надають першочергове значення і чому. Яким чином здійснюють планування часу, якщо вони його здійснюють).

Практично все існуючі методи управління часом складаються з трьох компонентів: пріоритети, планування та структурування.

Це три кити будь-якого ефективного виконання роботи.

Пріоритизація: щоб виконати задачу, потрібно визначити, наскільки вона термінова, складна і важлива, і тільки потім приступити до її виконання. Наприклад у нас на понеділок – важка математика, але на вівторок нескладна література та інформатика. І тут нам потрібно надати пріоритет одному з завдань. На вашу думку, що би ви виконували першим?

Планування. Щоб виконати задачу, потрібно розглянути, коли її слід зробити і скільки часу на це вийде. Тут нам потрібно скоординувати час з іншими подіями нашого дня. Наприклад нам потрібно зустрітися з друзями та одночасно ще й забрати пошту.

Як ви згрупували ці завдання, якщо пошта працює до 18:00, а с друзями потрібно зустрітися о 12:00? І до того ж зараз неділя, і вам потрібно підготуватися до уроків

Структурування. Щоб виконати задачу, потрібно зрозуміти, як відстежити її виконання і результати. Тут ви стежите, наскільки ефективно ви додержуєтеся плану, і чи не відбулися зміни. Наприклад математика виявилася складнішою, і 2 години на її виконання ви вже витратили.

Як ви бачите, у нас дуже багато поглядів як правильно використати наш час, що буде першим або другим у ньому. Тож я пропоную вам ознайомитися з декількома порадами з тайм-менеджменту з ефективного використання часу.

Пріоритизація

А тепер я хочу вам показати одну із технік, що може вам допомогти у розставленні пріоритетів справ. І ця техніка дуже проста – таблиця Ейзенхауера. Використовувати цю техніку можна відсортувати свої справи за терміновістю та важливістю.

 (Роздати спеціальні квадратні листочки та написати на дошці приклад такої таблиці).

Матриця Ейзенхауера — секрет керування часом » «Морс» —  Розважально-інформаційний журнал

Зазвичай по вертикальній осі оцінюють важливість задач, а по горизонтальній — її терміновість. В результаті в квадраті виконуються найважливіші та термінові завдання (які слід виконувати в першу чергу), а в квадраті D — ті завдання, які можна без проблем відкласти.

Щоб розрізнити задачі по квадратам матриці, необхідно попередньо скласти список цих задач. А потім можна використати таку карту:

Алгоритм сортировка задач для матрицы Эйзенхауэра

Тож пропоную вам заповнити її наприклад на найближчий день.

(Поділитися прикладом таблиці одного із бажаючих або запропонувати свою).

Тепер ми вже виконали розподіл пріоритетів і можемо ясно знати, що у нас найбільш термінове і важливе, а що ми можемо виконувати протягом деякого  часу. Уявіть собі, що зараз не день, а ранок суботи, для прикладу.

Що ми будемо виконувати найпершим з цього списку?

(Опитування учнів)

Насамперед вранці почніть роботу з важливих справ, що подарує вам почуття виконаного обов'язку. День почнеться успішно, і більша частина стресу просто випарується. Починайте кожен новий день із розбору найважливіших завдань у списку.

До того ж ми найбільш наповнені енергією саме вранці. А найпростіші і з низьким пріоритетом завдання ми можемо виконати вже коли виконали найбільш важкі.

Приступаємо до виконання

І от ми вже намітили, що ми будемо виконувати – математику. Вона важка, і звітувати про її виконання як раз завтра. Ми починаємо її виконувати, і тут раптом дзвонить телефон – прийшло повідомлення. Через хвилин 15 ми вже дивимося відео у Tik tok, хоча мета була так близько. Траплялася у вас така ситуація? (Опитування учнів)

Отже, нам ще щось потрібно… На вашу думку, що саме?

Правильно, організація нашого робочого місця. І до того ж нам потрібно мінімізувати відволікаючий влив. Як ми можемо це зробити?

Демонстрація відео (https://youtu.be/7DQpIbPxBak)

Тож яким чином ми можемо зосередитися на роботі?

А тепер пропоную вам виконати фізкультхвилинку:

Раз – підняти руки вгору,

Два –нагнутися додолу,

Не згинайте, діти, ноги,

Як торкаєтесь підлоги,

Три, чотири – прямо стати,

Будем знову працювати.

Тож про що ми ще забули сказати, що потрібно завжди враховувати при роботі? (Навести думку на питання відпочинку).

Відпочинок

Найпопулярніша і найнебезпечніша помилка звучить так:

Відпочинок – це для слабаків та невдах. Чули подібне?

Насправді відпочинок — це не примха, не якесь «заборонене задоволення» і, тим більше, не прояв слабкості. Це просто одна з двох фаз будь-якої трудової діяльності: втрата та поповнення енергії.

Але його теж потрібно правильно організовувати.

Але треба запам’ятати головне правило перепочинку:

Люди часто сприймають періоди відпочинку як «резервний час» для виконання термінових чи недороблених завдань.

При такому відношенні виникає одразу кілька проблем:

  • Ми регулярно залишатимемося без відпочинку. Нам може здаватися, що переробки та аврали – це поодинокі явища, що після них обов'язково розпочнеться спокійний період. На жаль, найчастіше це не так: робота у людей є завжди.
  • Під час відпочинку ми не можемо нормально розслабитися: ми пам'ятаємо, що будь-якої миті на нас може «напасти» якесь завдання
  • Робота стає неприємнішою. І річ тут ось у чому: нам набагато легше зважитися на «ударну працю», якщо ми твердо знаємо, що за ним обов'язково піде відпочинок. Якщо ж такої гарантії ми не маємо, ми неминуче починаємо відчувати внутрішній опір.

Підсумок

Сьогодні ви навчилися дуже важливій темі на початку будь-якої роботи – плануванню. Але давайте перевіримо, наскільки зміниться ваша ефективність після нашої години.

Для цього давайте проведемо невеликий експеримент:

Ми зараз пройдемо тест, що покаже ефективність вашого попереднього планування, а через тиждень ви пройдете знову і порівняєте результат.

 

Тест визначення ефективності вашого попереднього планування.

Інструкція: Відповідаючи  на питання оберіть цифру.

Питання

Ніколи

Рідко

Іноді

Часто

Завжди

Як часто Ви плануєте для того, аби життєві ситуації не виходили з під Вашого контролю?

1

2

3

4

5

Чи фіксуєте, записуєте Ви свої щоденні плани?

 

1

2

3

4

5

Як часто Ви використовуєте гнучкість під час виконання свого плану?

1

2

3

4

5

Як часто у Вас виходить повністю виконати усі пункти плану за день?

1

2

3

4

5

Як часто Ви плануєте час для націль важливих речей?

1

2

3

4

5

Як часто руйнуються Ваші плани на день через випадково виникненні ситуації ?

5

4

3

2

1

Підрахуйте усі отримані відповіді. Результат:

6-10 балів - ефективність відсутня. Вам слід подумати про використання нових методів та інструментів для підвищення ефективності планування.

11-15 балів - ефективності планування робочого та особистого часу нижче середнього. Можливо у Вас є особиста система планування, але вона не в достатній мірі контролює ситуації аби зменшити стрес.

16-20 балів  - середній рівень.  Ваша система планування працює , але може працювати краще. Зверніть увагу, як Ви розставляєте власні пріоритети і як Ви складаєте план на день.

21-25 балів – рівень вище середнього. Ваша система з планування гарно працює. Підтримуйте її роботу

26-30 балів –  Вітаємо Ви чудовий планувальник…. або людина на грані виснаження.

 

 

Підведення підсумків, рефлексія

А тепер пропоную вам взяти участь у такому цікавому опитуванні. Я видам вам невеликий листочок паперу, а ви зробите три колоник, що будуть підписані так: З; Х; Д.

В стовпчик «З» – Знаю, запишемо те, що вже знали з даної теми.

В стовпчик «Х» – Хочу, пишемо те, чого хотіли дізнатися під час уроку.

В стовпчик «Д» – Дізнався, пишемо про що дізнались під час вивчення теми.

Підписувати листочки не варто. (Завдання можна виконати усно, учень висловлює 3 реченнями: що він знав, що хотів дізнатися та що дізнався)

Домашнє завдання:

Пропоную вам підготувати для нашої сторінки на фейсбуці (стінгазети) або інстаграмі (можна виконувати разом з кимось) повідомлення про

  • методики використанння відпочинку та праці
  • як боротися з пожирачами часу та підвищити ефективність праці
  • ефективні методики використання часу

Індивідуальне завдання для кожного: порівняйте результат вашої ефективності до використання методів тайм-менеджменту та після. Поділіться своїм результатом.

 

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
749
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку