Психологічні фактори 1. Теорія деформації психіки дитини (педагогічна система школи не встигає за розвитком дитини; педагоги і батьки позбавляють дитини самостійності)2. Теорія вікових фаз у психічному розвитку Негативна фаза у дівчат – з 11 до 13 років, а у хлопців – з 14 до 16 років У негативній фазі:-агресивністьмеланхоліясуїцидність
Вирішення проблеми. Види профілактики:-Соціально педагогічна профілактика (первинна)Включити дітей у роботу і вчити дотримуватися норм і правил поведінки -Превентивна допомога і корекція Виявити негативні прояви в характері дітей і корегувати їх поведінку; «група ризику»-Адаптація, реабілітація
Професіограма педагога-організатора для роботи з дітьми, схильними до правопорушень1. Вести картотеку дітей схильних до правопорушень.2. Залучати дітей до участі в гуртках та інших позаурочній час роботі.3. Залучати правопорушників до участі в учнівському самоврядуванні.4. Вести облік за цими дітьми (чим займаються вони).в5. Залучати важковихованих адітей до участі різного порядку акцій (постів милосердя, доброчинних акцій).6. Відвідувати заняття, секцію.7. Вести індивідуальну роботу з дітьми – підлітками.8. Разом з класним керівником здійснювати контроль за поведінкою.9. Педагог-організатор бере участь у роботі ради профілактики правопорушень.10. Співпрацюватиме з соціальними службами (міліцією, службою неповнолітніх) 11. Співпрацює з громадським вихователями, закріпленими за дітьми з девіантною поведінкою.12. Брати участь у веденні профілактичної картки загальноосвітнього закладу.13. Спільно з директором школи проектує лінію зайнятості дітей схильних до правопорушень.