Проект соціально - реабілітаційного напряму "Молодіжний квартал"

Про матеріал
Проект "Мрлодіжний квартал" створено для роботи в рамках волонтерського руху, районного клуб соціально - профілактичного напряму « Нове покоління » центру дитячої та юнацької творчості «Сонях» м. Кривого Ріг у Саксаганського району. Другий рік поспіль в районі діє 25 волонтерських загонів, очолює волонтерську діяль -ність і є основним виконавцем найактивніша учнівська молодь району. Соціальний проект «Молодіжний квартал» - це допомога учнівській молоді, педагогам загальноосвітніх та керівникам позашкільних закладів у реалізації інтересів і життєвоважливих потреб підлітків, їх повної само реалізації.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 «МОЛОДІЖНИЙ КВАРТАЛ»

просвітницький проект                                                     

 

                                                НАША ПОЗИЦІЯ - МИ РАЗОМ, ТОМУ МИ СИЛЬНІ!

 

                                          НАША ПОЗИЦІЯ – ДОПОМОЖИ ТОМУ, ХТО  ПОТРАПИВ В БІДУ

 

                                               ПОВЕДИ ЗА СОБОЮ!

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQuSFIG8_CMuh6abwiqtEg4S4f4RuokrdqCgsDUhxOgYAya-x3f 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

Актуальність обраного напряму й теми.

 

               Сьогодні ми – українці, громадяни вільної, незалежної держави.

З моменту  відновленням традицій благодійності як невід'ємна її складова

у незалежній Україні активно розвивається волонтерський рух. Це благо

дійна діяльність, яка здійснюється заради добробуту  і спільнот у суспільства загалом. Волонтер (від лат. «уоіипіагіиз» - воля, бажа

ння, від англ. «уоіипіагу» - добровільний, доброволець, йти добровільно)

- це особа, яка за власним бажанням допомагає іншим посилити відчуття патріотизму та гордості за свою країну серед молоді, спонукає  школярів

до роздумів щодо майбутнього рідного міста, держави та осмислення своєї власної роліу їх розбудові.

        Істотну роль у зміцненні статусу волонтерів та формуванні позитив

ного ставлення громадськості до їхньої діяльності відіграє впровадження системи навчання волонтерів, волонтерських загонів в рамках здорового способу життя.

     В рамках волонтерського руху в Саксаганському районі  м. Кривий Ріг, другий рік поспіль діє 25 волонтерських загонів, очолює волонтерську дія

льність  районний  клуб соціально - профілактичного напряму « Нове поко ління » центру дитячої та юнацької творчості «Сонях».   Найактивніша учнівська молодь клубу «Нове покоління»,  є основним виконавцем  проекту                    «Молодіжний квартал»

         Діяльність волонтерів у різних напрямах соціально – профілактичної роботи потребує набуття знань та забезпечення комплексної теоретичної

та практичної підготовки, різноманітні форми та методи навчання.

        Головним змістом волонтерського проекту є виховання молоді в ду

сі широкої соціальної комунікабельності, інтелігентного і відповідально

го ставлення кожного до самого себе, до людей, до навколишнього

середовища. Кожен мусить досягти своїх вершин у житті. А це не завж -

ди легко і просто, тому що вершин досягають,  доклавши значних зусиль.

Отже, треба мати силу і міцну волю, а це доступно лише тому, хто здоро -

вий фізично та духовно, адже недарма кажуть, що в здоровому тілі  здоро -

вий дух.

      Провідна ідея роботи волонтерів - інструкторів – допомога, або принцип «допомога самодопомозі». Суть його – підтримати, обнадіяти і стимулю

вати підлітків, юнаків і дівчат на розвиток їхніх власних сил, конструкти

вну діяль ність, використання усіх потенційних резервів. вироблення пот

реби щодо са мовдосконалення клубівців як особистостей, формування

їхніх організатор ських здібностей, соціальної зрілості через розвиток пі

з навальних та соціаль них інтересів, захоплення улюбленою справою, ви

ховання вміння спілкуватись, жити в колективі цікавим творчим життям.

    Участь у волонтерському русі дає можливість молоді самореалізувати

ся, з однієї сторони, та відчути себе причетними до участі у вирішенні про

блем територіальної громади, з іншої сторони.

      Серед багатьох факторів, від яких залежить майбутнє держави, одним

із найголовнішим є стан здоров’я її громадян : фізичний, психологічний,

духовний. Зв'язок між здоров’ям  і поведінкою людини є очевидним і

відночас дуже складним. Сформувати в молодих людей розумне ставлен -

ня до свого здоров’я,  допомогти їм подолати шкідливі звички – одне із

найважливіших завдань учнівського самоврядування нашого закладу.

         Необхідно, щоб здоровий спосіб життя став не тільки свідомою по требою кожного школяра, а й мірилом його освіченості, загальної культури. Як цього досягти? Як зробити так, щоб усі учні вели здоровий

спосіб життя?

      Саме для цього на базі ЦДЮТ «Сонях» діє районний тренінговий

центр «Довіра +» соціально – профілактичного напряму.

 Форми роботи тренінгового центру:

  • анкетування;
  • тестування;
  • форум;
  • тренінги;
  • проведення днів здоров’я;
  • акції;
  • ток - шоу;
  • агіттеатри;
  • круглий стіл;
  • зустрічі з лікарями місцевої амбулаторії;
  • волонтерська трибуна;
  • проведення спортивних свят та естафет;
  • фестиваль;
  • рухливі, інтелектуальні, рольові ігри;
  • молодіжні дебати;
  • участь у соціальних, волонтерських проектах;

 

         Необхідно, щоб здоровий спосіб життя став не тільки свідомою

потребою кожного вихованця, а й мірилом його освіченості, загаль

ної культури. Як цього досягти? Як зробити так, щоб усі вихованці,

учні вели здоровий спосіб життя?

 

Проектна діяльність щодо проблеми здоров’я передбачає:

  • упровадження здоров’я зберегаючих і здоров’я форму
  • вальних технологій у навчально-виховний процес;
  • залучення найактивнішій молоді району, міста;
  • залучення батьків до організації єдиного навчально-виховного середовища, що сприяє гармонійному   розвитку особистості;
  • виховання ціннісного ставлення до власного здоров’я;
  • усунення несприятливих факторів упливу соціального
  • оточення.

 

Тип проекту: практико-орієнтований

  • За змістом: просвітницький
  • За характером довготривалий.
  • За кількістю учасників: груповий
  • Тривалість: 2017 -2019 роки

 

Учасники проекту: педагогічні працівники, вихованці позашкільно

 го навчального закладу, батьківська громадськість, представники грома

дських організацій.

Мета проекту:

  • освітня: розширення здоров’язбережувальної компетентності дітей і молоді: надання відповідних знань; формування вмінь робити вибір на користь здоров’я, здорових стосунків, здорового оточення; набуття здорових життєвих навичок;
  • виховна: формування вмінь і навичок здорового способу життя, виховання культури здоров’я, свідомого та відповідального ставлення до власного здоров’я;
  • розвивально-соціалізуюча: формування навичок міжособисті сної взаємодії, комунікативних здібностей, асертивної поведін ки, самоаналізу, ухвалювати рішення, керувати собою та своєю поведінкою, знаходити ресурси та можливості для вирішення проблем, що можуть становити небезпеку для здоров’я; використовувати свої знання та навички для запобіган

                      ня негативним явищам.

 

Завдання проекту:

      Здійснення аналізу сучасних освітньо-виховних технологій, спрямован

их на навчання дітей, підлітків і молоді здоровому способу життя в умо -

вах позашкільного навчального закладу;

Підвищення теоретичної, науково-методичної підготовки педагогічних                працівників навчальних закладів із проблеми навчання вихованців здо   ровому способу життя шляхом організації семінарів, семінарів-практи

     кумів, роботи ме тодичних об’єднань, творчих груп, організації  різнома

     нітних масових заходів для дітей та учнівської молоді;

      Розроблення та впровадження наскрізних програм виховного спрямува

ння, соціально-педагогічних та освітньо-виховних проектів, програм со

ціально-психологічних тренінгів;

Сприяння формуванню психологічної культури сім’ї; підвищення пси

хологічної компетентності педагогів, їхньої готовності до використан

ня інноваційних форм роботи з батьками;

Створення соціально-психологічних умов для вдосконалення у вихован

ців навичок здорового способу життя шляхом формування позитивної

мотивації, утвердження свідомого ставлення та відповідальності за

своє   здоров’я;

     Здійснення моніторингу процесу реалізації проекту.

 

Очікувані результати:

  • знайомство з найвідомішими світовими волонтерськими реабіліта

цій    ними, благодійними організаціями;

  визначення якими нормативними документами регламентується діяльність волонтерів в Україні;

  • сформованість інноваційних технологій навчання та виховання, спрямованих у вихованців свідомого ставлення   до здор ов’я;
  • оволодіння вихованцями знаннями та навичками, спрямовани

 ми на здоровий спосіб життя;

         оволодіння педагогами інноваційними технологіями;

          упровадження в практику роботи позашкільного навчального закладу    

           на формування навичок здорового способу життя  дітей та підлітків ;

           активізація роботи з батьками вихованців, залучення їх до навчально    

           виховного процесу в закладі;

        поповнення інформаційно-методичного банку навчально-виховни

          ми, тренінговими, корекційно-розвивальними програмами, провіт

          ницьким матеріалом для роботи з вихованця ми та їхніми батьками.

 

  Термін реалізації проекту: 2017 - 2019 роки.

 

Етапи роботи

 

Перший етап – підготовчий, діагностико-прогностичний.

 

Терміни реалізації: 2017 рік.                                                                              Формування і становлення волонтерського руху.

 

Зміст роботи:

  • здійснення аналізу сучасних освітньо-виховних технологій, спрямованих на навчання дітей, підлітків і молоді здоровому способу життя в умовах позашкільного навчального закладу;
  • здійснення аналізу навчально-виховного процесу в позашкільному навчальному закладі щодо ефективності роботи

з навчання вихованців здоровому способу життя;

  • проведення наради при директорові: визначення цілей, завдань, змісту, методик, технологій і основних напрямів роботи педагогічного колективу з проблеми навчання дітей, підлітків і молоді здоровому способу життя;
  • створення у навчальних відділах творчих груп педагогів для роботи над проблемою;
  • розроблення наскрізних навчально-виховних програм, тренінгів, корекційно-розвивальних занять, сценаріїв виховних заходів, свят для роботи з вихованцями та їхніми батьками;
  • проведення психодіагностичних досліджень серед вихованців та їхніх батьків із метою вивчення ціннісних орієнтацій, рівня сформованості мотивації до здорового способу життя, обізнаності щодо проблем ВІЛ/СНІД, алкогольної та нікотинової залежності, безпечної поведінки;
  • планування роботи щодо формування навичок здорового способу життя (з усіма суб’єктами навчально-виховного процесу);
  • організація просвітницької роботи з проблеми виховання здорової дитини в сім’ї, розроблення програми реалізації проекту.

Методичний коментар. Підготовчий етап спрямований на активізацію особистісного потенціалу педагогів, створення умов для інноваційної

діяльності педагогічного колективу. На цьому етапі слід здійснити аналіз сучасних освітньо-виховних технологій, спрямованих на навчання дітей, підлітків і молоді здоровому способу життя в умовах позашкільного навчального закладу та спланувати роботу з усіма учасниками соціально-педагогічного проекту.

Другий етап – практичний.

 

Терміни реалізації: 2018 рік.

Робота з розвитку волонтерського руху.

 

                         Організація роботи з педагогічним колективом:

  • діагностичні дослідження серед педагогів з метою виявлення рівня їхньої мотивації та готовності до роботи над проблемою;
  • проведення просвітницької, корегувальної та розвивальної роботи з педагогами;
  • проведення тематичних засідань педагогічної ради, тематичних засідань профільних методичних об’єднань педагогів; теоретичних семінарів, семінарів-практикумів із проблем упровадження інноваційних здоров’я збережувальних і здоров’я формувальних технологій;
  • організація роботи школи молодого педагога (за окремим планом);
  • взаємовідвідування занять і масових заходів із метою обміну досвідом;
  • участь у конкурсі на кращий методичний матеріал щодо проблеми навчання дітей і молоді здоровому способу життя.

 

Організація роботи з вихованцями:

  • проведення психодіагностичних досліджень із метою вивчення

ціннісних орієнтацій, рівня сформованості мотивації до здорового способу життя; проведення анкетування та тестування щодо обізнаності з проблем ВІЛ/СНІД, алкогольної та нікотинової залежності, безпечної поведінки;

  • планування та проведення просвітницької, розвивальної роботи

з вихованцями;

  • упровадження інноваційних здоров’язбережувальних технологій у навчально-виховний процес;
  • проведення масових заходів, спрямованих на формування здорового способу життя (за участю батьків, представників громадських організацій, ЗМІ);
  • організація масових заходів, змагань, конкурсів, фестивалів тощо, спрямованих на формування навичок здорового способу життя;
  • робота органів учнівського самоврядування;

Організація роботи з батьками вихованців:

  • проведення психодіагностичних досліджень серед батьків щодо ціннісних орієнтацій, сформованості мотивації на здоровий спосіб життя;
  • проведення просвітницької та корекційно-розвивальної  робо

ти з батьками;

  • участь батьків в організації та проведенні обласних проектів, масових         заходів, змагань, конкурсів, фестивалів тощо, спрямованих на формування навичок здорового способу життя;

 

Участь у  соціально -  просвітницьких, профілактичних акціях:

   соціально - профілактична акція «Разом до здоров’я»;

профілактична акція «Впевненими кроками до взаєморозуміння педагог -

ги – батьки – діти»;

 

   благодійна акція «Подаруй дитині свято»;

   соціально – просвітницька акція «Життя яскраве без алкоголю, тютюну,

наркотиків»;

   прсвітницько – профілактична акція «16 днів проти гендерного насильства»;

   тиждень толерантності;

   декада морально – статевого виховання»;

        Методичний коментар. Навчання здоровому способу життя вихованц

ів позашкільного навчального закладу здійснюється на основі навчально-виховних програм (наскрізних, профільних, програми «Рівний-рівному», за проектом «Діалог») і поєднується з іншими видами навчально-творчої діяльності. Зміст кожної програми має розроблятися з урахуванням віку вихованців і профілю гуртка.

Важливою складовою роботи з вихованцями є проведення психолого-педагогічних досліджень із метою вивчення їхніх ціннісних орієнтацій, рівнів сформованості мотивації до здорового способу життя, обізнаності щодо проблем ВІЛ/СНІД, алкогольної та нікотинової залежності, безпечної поведінки. Вихованцям надають необхідні знання, сприяють формуванню відповідних умінь і навичок здорового способу життя.

У процесі навчально-творчої діяльності вихованці вчаться використовувати отримані знання в життєвих ситуаціях, самостійно робити вибір на користь здоров’я, здорових стосунків, здорового оточення; набувають здорових життєвих навичок: дотримання санітарно-гігієнічних норм, режиму дня, екології здоров’я. Важливого значення надається превентивним заходамщодо тютюнопаління, вживання наркотиків, алкогольних виробів і захворюванняна СНІД тощо.

Завданням педагогів є забезпечення активності дітей щодо формування власних навичок – одного з найбільш ефективних методів виховання культури здоров’я. Активне навчання впливає на краще сприйняття себе,

сприяє формуванню адекватної самооцінки особистості, розвитку її комуні - кативних якостей: уміння слухати, розуміти потреби інших людей,

виявляти емоції. Робота в малих групах стимулює ініціативу, розвиток творчого потенціалу дітей, підлітків і молоді. Методами навчання навичкам здорового способу життя є обговорення в групі, «мозковий штурм», рольові ігри, виконання вправ та етюдів, ігри та моделювання способів поведінки, обговорення окремих життєвих випадків, дискусії, дебати, використання елементів арттерапії (малювання, театру, музики, танцю), аудіо-та візуальні дії, створення колажів, реклами (антиреклами) тощо.

До реалізації програм слід залучати спеціалістів, волонтерів, батьків, лідерів учнівського самоврядування,  громадські організації. Доцільним є проведення конкурсів, змагань, свят відповідної тематики. Важливим у житті позашкільного навчального закладу є проведення фестивалів, днів і тижнів здоров’я, створення відеофільмів, слайдфільмів, акцій. Особливого значення набуває реалізація ідей інклюзивної освіти – залучення до гурткових, клубних занять, масових заходів дітей і молоді з особливими освітніми потребами.

      Оскільки потенціал фізичного, психічного та соціального благополуччя дітей закладається в сім’ї, робота педагогічного колективу щодо навчання дітей та учнівської молоді здоровому способу життя має спрямовуватись

на активне залучення родини до участі в педагогічному процесі, гуманізацію відносин між членами родини, орієнтацію на здоровий спосіб життя. Ефективністьтакої роботи залежить від багатьох соціальних чинників, а са

ме: взаємовідносин у сім’ї, рівня психолого-педагогічної культури батьків, визнання пріоритетності здорового способу життя тощо. Тому важливим завданням є формування в батьків базового рівня валеологічної компетент

ності, зокрема щодо утвердження в сім’ї здорового способу життя.

    Формами взаємодії родини та навчального закладу можуть бути конкурси, свята, дні здоров’я, тематичні виставки, спортивно-фізкультурні заходи то-

що, робота сімейних клубів, батьківські конференції, зустрічі з цікавими лю - дьми, консультації, тематичні стенди, психологічні газети, школи молодих батьків, засідання батьківських комітетів .

Особливу увагу слід приділяти роботі щодо залученню батьків

до аналізу й оцінювання рівня результатів спільної роботи щодо форму

вання в дітей і молоді навичок здорового способу життя, прогнозуван

ня перспектив їхнього розвитку.

 

Третій етап – заключний, узагальнювальний.

Термін реалізації: 2019 рік.

Удосконалення волонтерського руху.

 

        Зміст роботи:

  • проведення психодіагностичних досліджень серед педагогів, вихованців, їхніх батьків;
  • здійснення заключного етапу моніторингу процесу з метою визначення ефективності діяльності позашкільного навчального закладу щодо реалізації проекту;
  • узагальнення результатів роботи за проектом;
  • тематичне засідання педагогічної ради закладу«Підсумки роботи педагогічного колективу за проектом Від особистого здоров’я – до здоров’я суспільства”»;
  • комплексна оцінка результатів проекту;
  • популяризація досвіду роботи в засобах масової інформації;
  • підсумкова науково-практична конференція за результатами реалізації проекту.

Методичний коментар. Протягом усього періоду реалізації проекту проводиться оцінювання його ефективності. У разі потреби навчально-вихов ний процес може змінюватися чи доповнюватися новими видами роботи.                                           

 

          Комплексна оцінка охоплює як оцінку процесу, так і оцінку результатів проекту. Вона також передбачає оцінку впливу заходів, що проводилися в

межах проекту, на вихованців і результатів щодо досягнення цілей, виконання завдань. Важливим аспектом проекту є аналіз діяльності учасників (педагогів, вихованців, батьків, залучених спеціалістів, спонсорів).

Для оцінювання результатів проекту можуть бути використані тести, вікторини, ранжування, виставки, результати анкетувань, інтерв’ю, спостереження ровесників, самооцінка вихованців, вистави, сценки, рольові

ігри, промови, дебати, звіти вихованців, портфоліо, проекти, нариси, акції, творчі роботи .

 

Соціальний ефект від впровадження проекту.

          Соціальний проект «Молодіжний квартал» на сьогоднішній день

є дуже актуальним і несе за собою ряд  важливих соціальних функцій, як для суспільства так і для особистості.

       Діяльність волонтерів - інструкторів соціального проекту  спрямо вана на ослаблення для юнаків і дівчат негативних наслідків процесів, що відбуваються у суспільстві, а також створення умов для реалізації  формування засад здорового способу життя.

           Головним змістом волонтерського проекту є виховання молоді в дусі широ кої соціальної комунікабельності, інтелігентного і відповідального став лення кожного до самого себе, до людей, до навколишнього середовища.   позашкільного навчального закладу а саме районного клубу з соціально – профілактичного напряму «Нове покоління» позашкі льного закладу, Упровадження в практику роботи

 

АНОТАЦІЯ

               Соціальне благополуччя молоді є фундаментом стабільного розвитку держави. Тому даний проект допоможе подолати громадські проблеми, сформувати модель колективної участі молоді у відтворенні цінностей милосердя, солідарності, активізувати вирішення соціальних проблем: безпритульність, сирітство, наркоманія, алкоголізм .    

         Діяльність вихованці  клубу соціально – реабілітаційного  напряму «Нове покоління» Центру дитячої та юнацької творчості «Сонях»  - це постійний творчий пошук у формуванні свідомої мотивації молодого покоління до потреб здорового способу життя.                    

       Соціальний проект «Молодіжний квартал» - це допомога учнівській молоді, педагогам загальноосвітніх та керівникам позашкільних закладів у реалізації інтересів і життєвоважливих потреб підлітків, їх повної само реалізації.

 

docx
Додано
21 травня 2019
Переглядів
502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку