Проект "Спроба пошуку ефективного вирішення проблеми формування позитивної мотивації до освоєння основ наук школярами старшої школи""

Про матеріал
Інформація подана в запропонованій на ваш, педагоги, розгляд та оцінку та пропозиції є спробою пошуку ефективного вирішення проблеми формування позитивної мотивації до освоєння основ наук школярами старшої школи. На засіданні шкільного методичного об'днання мною було висунуто пропозицію – провести вчителям предметникам спільно зі школярами методичний день/захід на тему: «Сучасні дорожні транспортні засоби та їх перспективність...» Обгрунтування, етапи, визначення завдань, підсумування виконаної роботи (підбір матеріалу,, завдань учням, проведення екскурсії,..) ви зрозумієте з поданої презентації. Запропонований формат роботи з даної теми, розділу фізики ви можете запропонувати педагогам/учням з інших тем/розділів фізики для 7-11 класу, або і інших предметів, - групи предметів. Важливим у виборі буде: - обраний об’єкт дослідження вивчення практичного застосування виучуваного освітнього матеріалу; - рівень підготовленості здобувачів освіти; - визначеного інтервалу часу на виконання усіх етапів роботи. Наперед можу погодитись з вами, що можна провести й віртуальні екскурсії-спостереження, а це є актуальним в сучасних швидкозмінних умовах. З повагою до Вас, педагоги. Вчитель фізики, Вілюс Віктор .
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПЕДАГОГІЧНИЙ ПРОЕКТ Спроба пошуку ефективного вирішення проблеми формування позитивної мотивації до освоєння основ наук школярами старшої школи Великоберезнянська санаторна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів Закарпатської обласної ради Голова шкільного методичного об’єднання вчителів предметів природничо-математичного циклу та технологій вчитель фізики, Віктор ВІЛЮС

Номер слайду 2

ДОРОГІ ШКОЛЯРІ, - ЦЕ ВСЕ ПРО НАС З ВАМИ Радуйтеся життю... Смійтеся від щастя... Посмішок не ховайте... на зло всім нещастям... Живіть, любіть, божевільно і пристрасно... Сумувати не поспішайте... адже життя таке прекрасне

Номер слайду 3

ОБГРУНТУВАННЯ НЕОБХІДНОСТІ ПОБУДОВИ ДАНОГО ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОЕКТУ Нагальною потребою стало питання спільно, всіма учасниками освітнього процесу старшої школи, зокрема учням,визначитися про необхідість негайної зміни свого схоластично, байдужого ставлення до навчання на шлях пошуку, здобування знань для успішного вирішення своїх мрій і життєвих планів. Адже база знань, освіти одержаної в стінах школи була і є необхідною передумовою успішної самореалізації в будь який час, і в будь якому напрямку діяльності, людини. Більшість молодих людей, а особливо шкільного віку, знаходяться від народження в своєму створеному ними й здебільшого дорослими, веселковому середовищі, не обізнані з реаліями та викликами справжнього соціуму. І тому вони не можуть адекватно визначитися з своїми запитами та потребами, фактично в них - слабка внутрішня та зовнішня мотивація, настирність прагнень до знань, в той же час в них майже відсутнє усвідомлене розуміння поняття школяра, як здобувача освіти. Проблема ще й в тому, що школяреві без життєвого практичного досвіду і широкого світогляду складно визначитися й обрати стійкий план дій щодо здобування знань, збагачуватися необхідними компетенціями. На даний час є багато рекомендацій науковців, педагогів практиків щодо пошуків віднайдення найбільш ефективних засобів зробити освітній процес компетентнісним, зокрема, виконанням учнівських проектів. Який в реальному варіанті зводиться до виконання школярами проектів у формі учнівських презентацій у ррт презентацій. Я запропонував свій варіант, як один з багатьох можливих підходів до вирішення визначеної на даний час проблеми, який був обговорений й підтриманий на черговому засіданні педагогами шкільного методичного об’єднанні вчителів предметів природничо-математичного циклу та технологій.

Номер слайду 4

На засіданні ШМО було висунуто пропозицію – провести вчителям предметникам спільно зі школярами методичний день/захід на тему: «Сучасні транспортні засоби та їх майбутнє з застосуванням альтернативних видів джерел енергії» Техніко-економічною прив’язкою здійснення даного проекту було, як певну реальну можливість, запропоновано використати приватну станцію технічного обслуговування легкових автомобілів, яка розташована поблизу навчального закладу. Тут можна ознайомитися з багатьма питаннями технічного змісту, економічною та фінансовою діяльністю підприємства, актуальністю теперішньої та майбутніх перспектив з врахуванням переходу на альтернативні джерела енергоносіїв та силових установок автомобілів. Актуальним для учнів є ознайомлення з видами професій необхідних при експлуатації, обслуговуванні, ремонті автотехніки. Важливим є також ознайомитися з видами професій які актуальні на даний час і в близькій перспективі.

Номер слайду 5

Розширення світогляду учнів; Нерозривність теоретичного змісту навчання з практикою; Формування мотиваційної складової, інтересу до знань; Поглиблення розуміння школярами відповідальності перед державою, громадськістю, за результати своєї освітньої діяльності; Покращення взаємодії в сфері освітньої діяльності педагогів і учнів як здобувачів освіти (ми виконуємо) спільні завдання; Вироблення навичок співпраці, ряду компетентносте необхідних при вирішенні поставлених завдань перед колективом співучасників освітнього процесу. На реальній моделі діяльності даного підприємства показати школярам принципи побудови і діяльності інших підприємств незалежності від видів та масштабів їх діяльності; Акцентувати увагу школярів на тому що, освітній рівень людини визначає її можливості в досягненні визначеної нею мети. Вирішення яких завдань очікується в результаті виконання поставлених питань:

Номер слайду 6

ОДНИМ ІЗ НАПРЯМКІВ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ Є СИСТЕМА НАВЧАННЯ STEM, ЗАВДЯКИ ЯКІЙ ДІТИ РОЗВИВАЮТЬ ЛОГІЧНЕ МИСЛЕННЯ ТА ТЕХНІЧНУ ГРАМОТНІСТЬ, НАВЧАЮТЬСЯ ВИРІШУВАТИ ПОСТАВЛЕНІ ЗАДАЧІ, СТАЮТЬ НОВАТОРАМИ, ВИНАХІДНИКАМИ. STEМ-ОСВІТА ДОЗВОЛИТЬ ЗМІЦНИТИ ТА ВИРІШИТИ НАЙБІЛЬШ АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МАЙБУТНЬОГО. ГОЛОВНА МЕТА ВПРОВАДЖЕННЯ STEM-ОСВІТИ ПОЛЯГАЄ У РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ З УРАХУВАННЯМ НОВИХ ВИМОГ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ОСВІТУ» ЩОДО ПОСИЛЕННЯ РОЗВИТКУ НАУКОВО-ТЕХНІЧНОГО НАПРЯМУ В НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ НА ВСІХ РІВНЯХ. ОСНОВНІ КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ КОНЦЕПЦІЇ «НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ» ГАРМОНІЙНО ВХОДЯТЬ У СИСТЕМУ STEM-ОСВІТИ, СТВОРЮЮЧИ ОСНОВУ ДЛЯ УСПІШНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ І ЯК ФАХІВЦЯ, І ЯК ГРОМАДЯНИНА. ВПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ STEM-ОСВІТИ ПРОДИКТОВАНО ВИМОГОЮ «НОВОЇ ЕКОНОМІКИ». У ВІДДАЛЕНОМУ МАЙБУТНЬОМУ З’ЯВЛЯТЬСЯ ПРОФЕСІЇ, ЯКІ БУДУТЬ ПОВ’ЯЗАНІ З ТЕХНОЛОГІЄЮ І ВИСОКОТЕХНОЛОГІЧНИМ ВИРОБНИЦТВОМ НА СТИКУ З ПРИРОДНИЧИМИ НАУКАМИ. ЗДОБУТТЯ СУЧАСНИХ ПРОФЕСІЙ ПОТРЕБУЄ ВСЕБІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ТА ОТРИМАННЯ ЗНАНЬ ІЗ РІЗНИХ ОСВІТНІХ ОБЛАСТЕЙ ПРИРОДНИЧИХ НАУК, ІНЖЕНЕРІЇ, ТЕХНОЛОГІЙ ТА ПРОГРАМУВАННЯ, НАПРЯМІВ ЯКІ ОХОПЛЮЄ STEM-ОСВІТИ.

Номер слайду 7

ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОЕКТУ 1. Визначення теми/проблеми проведення освітнього/педагогічного заходу. 2. Постановка завдань які намічається вирішити. 3. Визначення дійових осіб та розподіл завдань (між вчителями, учнями). 4. Розробка плану підготовчої роботи вчителі /учні. 5. Визначення доручень хто які має виконувати до, - під час, - після проведеного заходу. 6. Складання сценарію проведення заходу/екскурсії. 7. Проведення самого заходу/екскурсії з участю груп “ вчитель – учень ”. 8. Презентація результатів діяльності кожної з груп “ вчитель – учень ” - колективний захист проекту. 9. Підведення узагальнюючих підсумків, рейтингова оцінка результатів роботи груп і виконаної роботи в цілому. 10. Педагогічний аналіз за участі педагогів, членів шкільного методичного об’єднання (форма проведення – круглий стіл). Визначення дійових осіб та розподіл завдань (між вчителями, учнями).

Номер слайду 8

Технічні питання облаштування автомобіля, види автотехніки (легкові, вантажні спецтехніка, військові, спортивні, раллі-авто, технічні дані карів… ): Вілюс В.В.+Рейпаші М., Словенський В. Економічні питання експлуатації автотранспорту (вантажні перевезення, пасажирський транспорт, Пересоляк.М.Д.+Гирич А., Касич В. Екологічні проблеми обумовлені сучасними транспортними засобами авто, літаки, кораблі (переробка, транспортування, спалювання органічного палива…): Каганець Н.В.+Мелькова А., Шутанич М., Питання енергетичного забезпечення органічними видами палива (процеси горіння, присадки для збільшення октанового числа…). Нова енергетика - використання рідкого водню, електро акумулятори літій-іон, твердотільні, органічні акумулятори електри: Цибик О.М. +Шелепець Г., Кушнір Б. Цифрові технології в обслуговуванні автомобіля(бортовий компютер, - навігація)в обслуговуванні сучасних авто на бензині дизелі й авто на електроприводі. Товтик Р.М. + Мельков В., Кибза А. Матеріали та їх обробка при виготовленні авто (проектування карів, метал, комнозит, пластмаса, дизайн автомобіля, роботи, електрозварювання…): Ільчук С.В. +Стружак В., Сурмай В. Фінансово господарська діяльність діяльність підприємства - оплата праці, витрати за послуги, податки, … Фенцик М., Халахан О. + Два учні. Використання теплових машин в авіації, морському та річковому транспорті… Шкурко І.А. + два учні. ПРІЗВИЩА учнів та учителів в даній презентації не атуалізовані Підготовча робота – розподіл доручень учасникам проекту “вчитель-учень”.

Номер слайду 9

ОКРЕМІ ЗАУВАЖЕННЯ Крім підготовки та прямого виконання завдань, в робочому порядку, необхідно визначити також окремих учнів й педагогів які будуть вести фотофіксацію, відеоблік, експертно - контролюючу роль всіх етапів здійснюваної роботи. Потрібно буде зробити відеозвіт про виконану роботу, презентувати відеорепортаж який необхідно розмістити на сайті школи. Цю роботу потрібно буде розподілити, в першу чергу серед педагогів. Даний варіант поданий педагогам до розгляду матеріалів є попереднім, робочим. *При виявленні помилок, неточностей і ін., - прошу повідомити мені.

Номер слайду 10

В реалізації даного проекту будемо опиратися на: Інтернет ресурси з визначених питань; Програмовий матеріал підручників з окремих предметів; Інформаційні матеріали одержані під час ознайомлюючої екскурсії; Власні спостереження, аналітичний матеріал запропонований школярами. ШАНОВНІ ПЕДАГОГИ, БАЖАЮ ВСІМ ВАМ МІЦНОГО ЗДОРОВ’Я, УСПІХІВ В РЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТИХ ПЛАНІВ ТА ОСВІТНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ.

Номер слайду 11

ПІДСУМУВАННЯ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ (ЗАПРОПОНОВАНИЙ МНОЮ ВАРІАНТ МОЖЕ ВИДОЗМІНЮВАТИСЬ ЗА ВАШОЮ, ПЕДАГОГИ / УЧНІ, ПРОПОЗИЦІЄЮ) Проведення “круглого стола” з участю учасників проекту на якому обговорити всі етапи проведеної роботи, висловити свої пропозиції та побажання щодо формату такої роботи. Оформлення відеозвіту – презентації матеріалів (представлені слайди кожною групою оформити в єдиний матеріал підсумків роботи над проектом). Презентація виконаної роботи з участю груп (учитель-учні), з використанням медіазасобів, в приміщенні фізичного кабінету, або класі інформатики. Відзначення активої участі в роботі над даним проектом педагогів та учнів за окремими номінаціями (набір номінацій пропонують педагоги, учні пред проведенням підсумків) Розміщення матеріалів проекту на сайті школи. Відповідальність за виконання роботи над даним проектом, в цілому, залишаю за собою: Вілюс В.В.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Прущик Тетяна
    Дякую! Чудова грунтовна робота.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додав(-ла)
Viktor
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Інші матеріали
До підручника
Фізика (академічний рівень) 10 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я.)
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
382
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку