Урок "Побудова орнаментів в Paint"

Про матеріал

Тема. Побудова орнаментів

Мета:

Навчальна:

 відпрацювати навички роботи з графічним редактором;

 ознайомити учнів з основними видами орнаменту та прийомами побудови орнаментів в програмі Paint;

Розвивальна:

 розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів, логічне мислення;

Виховна:

 виховувати інтерес до предмета, естетичний смак, любов до прекрасного, ціннісне ставлення до людей;

 формувати національну свідомість, повагу до історичної, культурної спадщини наших предків.

Обладнання: комп'ютери, проектор, інструкційні картки, малюнки

Тип уроку: комбінований

Перегляд файлу

 

Дата: ________

Клас: ________

Тема. Побудова орнаментів Мета:

Навчальна:

-             відпрацювати навички роботи з графічним редактором;

-             ознайомити  учнів з основними видами орнаменту та прийомами побудови орнаментів в програмі Paint;  Розвивальна:

-             розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів, логічне мислення; Виховна:

-             виховувати інтерес до предмета, естетичний смак, любов до прекрасного, ціннісне ставлення до людей;

-             формувати національну свідомість, повагу до історичної, культурної спадщини  наших предків.

Обладнання: комп'ютери, проектор, інструкційні картки, малюнки Тип уроку: комбінований Вчитель: Петрікін С.В.

 

Хід уроку

І. Організація класу (2хв)

-             Добрий день! Сідайте будь-ласка.

-             Перед початком нашої роботи я пропоную вам прикрасити ось це дерево кольоровими стрічками, які будуть відображати настрій з яким ви прийшли на урок. Червона, рожева, жовта – гарний настрій, синя, блакитна – поганий настрій, біла – вам байдуже.

II.  Актуалізація опорних знань (7хв)

1. Вправа «Мікрофон»

-    З яким графічним редактором ви працювали на попередніх уроках?

-    Що можна робити з його допомогою?

-    З яких елементів складається вікно програми Paint?

-    Які дії можна виконувати з елементами малюнка?

-    Добре, молодці…

2. Гра «Доповни речення»

-             А зараз давайте разом з вами перевіримо ваші знання інструментів графічного редактора Paint, пограємо в гру «Доповни речення». Я читаю речення, а ви  продовжуєте його.

-             Сонце, м’ячик, око ми малюємо …(еліпсом).

-             Усе, що пряме чи похиле, ми зобразимо… (лінією).

-             Гляньте, гілочка яка! Та це ж лінія … (крива).

-             Непотрібне на рисунку стерти допоможе…(гумка).

-             Щоб написати слова, ми візьмемо букву…(А).

-             Добре, молодці…

ІІІ. Мотивація навчання учнів (5 хв)

Гортаючи в бібліотеці дитячі газети та журнали я знайшов цікавий кросворд.

Прошу вас допомогти розгадати його. Згодні? Тоді приступаємо до роботи.

1.     Що святіше за хліб?  (Паска)

2.     На ньому підносять хліб. (Рушник)

3.     Пора року, що йде за зимою. (Весна)

4.     Як звали матір Ісуса Христа?  (Марія)

5.     Що дзвонить у церкві? (Дзвін)

5                                                                                                                                                         6. Паличка воску з гнотом усередині, яку

6                                                                                                                                                         використовують для освітлення. (Свічка)

7                                                                                                                                                         7. Як називається живописне зображення                                                                                            Бога або святого? (Ікона)

-    Яке слово утворилося у виділеному стовпці? (Писанка)

-    З яким святом пов’язана писанка? (Великдень)

-    Що вам відомо про це свято? (Відповіді дітей)

-    Коли в цьому році ми його святкуємо? (05 травня)

-    На уроках «Я і Україна», від рідних та близьких ви дізнались багато про це свято. А хто з вас знає, які бувають види пасхальних яєць? (Писанка, дряпанка, крапанка, мальованка).

ІV. Повідомлення теми, мети і завдання уроку (1 хв.)

-    Здавна в українського народу існував звичай дарувати писанки. Подарувати писанку означає побажати людині добра. І оскільки незабаром свято Великодня, давайте підготуємо писанку. Але розписувати писанку ми будемо, використовуючи засоби графічного редактора Paint. Тож тема нашого уроку «Побудова орнаментів в програмі Paint». На сьогоднішньому уроці ми з вами закріпимо навички роботи з графічним редактором Paint та будемо вчитися будувати гарні і красиві орнаменти. VI. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу. (9 хв.) Слово «орнамент» походить від лат. дієслова ornare – прикрашати.

Орнамент – це декоративна прикраса, яка складається з елементів, що ритмічно повторюються. Види орнаментів:

 

1.   Геометричний

2.   Рослинний

3.   Зооморфний

4.   Антропоморфний

5.   Предметний 

6.   Каліграфічний

7.   Пейзажний

8.   Геральдичний

 

 

 

А тепер давайте поговоримо про прийоми побудови орнаментів. Кожній парі я роздам конверт в якому є картки з малюнками та чистий аркуш, а ваше завдання розташувати та приклеїти малюнки до чистого аркушу, відповідно до умови завдання. Потім продемонструвати свої роботи та сказати як ви створили цей орнамент, без використання ПК. Час на роботу 2 хвилини.

І – пара

 

(Виконує переноси одного й того самого малюнку.)

 

ІІ – пара

 

(Виконує дзеркальне відображення одного й того самого малюнку.) ІІІ – пара

 

(Виконує обертання одного й того самого малюнку.)

ІV– пара

 

(Заповнює сітку.)

 Отже, те що ви робили тільки що з листочками паперу, можна виконувати в програмі Paint і це буде набагато простіше, ось погляньте!

(Демонстрація вчителем в Paint переноси, дзеркальне відображення та обертання одного й того самого малюнку та як заповнити сітку) VI. Фізкультхвилинка (1 хв.)

- А тепер давайте з вами трішки відпочинемо і проведемо фізкультхвилинку.

(показую відео)

VIІ. Практична робота на ПК.  (15 хв.)

1. Правила техніки безпеки

-          Перш ніж ви займете місця за комп’ютерами, потрібно повторити правила з техніки безпеки. Отже, пропоную гру «Так чи ні?» Я називаю ситуації, а ви плескаєте в долоні, якщо «так», а якщо «ні», то сидите тихенько.

-          Можна самому лагодити комп’ютер, що зламався. (Ні)

-          Не можна торкатися пальцями екрану монітора. (Так)

-          Не можна без дозволу вчителя виконувати будь-які операції. (Так)

-          До комп’ютерного класу можна приносити сторонні речі. (Ні)

-          Починати роботу за комп’ютером можна тільки з дозволу вчителя. (Так)

-          Відстань від очей до екрана монітора має бути 50-60 см. (Так)

-          Клавіатуру можна класти на коліна. (Ні)

-          Працюючи за комп’ютером можна їсти й пити. (Ні)

-          Молодці діти, ви добре справились з цим завданням. Отже, сідайте кожен за своє робоче місце і слухайте мене уважно. 

-          Діти, сьогодні ви творці писанок. Користуючись своїми знаннями символів, кольорів, вмінням працювати з програмою Paint ви намалюєте писанку, яку вам підказує ваша душа, ваше серце. Не бійтесь, творіть.  

-          На ваших робочих місцях є інструкційні картки з завданням для практичної роботи.

 

Практична робота 

Тема: Побудова орнаменту в стандартнійпрограміPaint

1.     Включити комп'ютер.

2.     Завантажити програму Paint (ПУСК – Все программы – Стандартные – Paint.NET).

3.     Напалювати пасхальне яйце, виконуючи такі операції:

3.1 Виберіть інструмент ЕЛІПС і намалюйте яйце.

                                                    

3.2 Виберіть інструмент ЛІНІЯ/КРИВА і зробіть візерунки, як показано на малюнку: 

                                                    

3.3 Виберіть інструмент ЗАЛИВКА і розфарбуйте яйце різними кольорами.

 

4.     Зберегти малюнок на робочому столі (Файл – Сохранить как – Робочий стол).

5.     Закрити вікно програми.

6.     Вимкнути комп'ютер за вказівкою вчителя.

 

-    Закінчуємо практичну роботу та презентуємо її. 

-    Що означають кольори, які ви використовували?

-    Які символи ви використали?

-    Які прийоми ви використали?  VIІІ. Релаксація (1хв.) Гімнастика для очей.

 

 

 

 

 

ІХ. Рефлексія (4 хв.)

-    Сьогодні на уроці ви гарно попрацювали.         Дізнались   багато нового, закріпили набуті знання на практиці. Погляньте зараз всі будь ласка     на         слайд          і         дайте          усно відповідь на запитання.

 

-    Діти, чи задоволені ви своєю роботою на уроці, якщо «так», то прикріпіть         червону,     жовту          або рожеву стрічку до нашого дерева, якщо «ні» – то  синю чи блакитну, та якщо ви залишилися байдужими до своєї роботи на уроці – то стрічка має бути білою. 

-    Подивіться яке гарне Великоднє дерево в нас вийшло, а наступного уроку ми прикріпимо до нього ваші писанки, які ви сьогодні створили.

-    Добре, на цьому наш урок підходить до закінчення дякую всім за увагу, до побачення. 

pdf
Додано
3 квітня 2018
Переглядів
4764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку