Сучасн методи навчання: досв д закордонних педагог в
Ільченко Соф я
Використовуючи метод круглого столу, можна розглянути з учнями новий правопис. Наприклад, учитель може підготувати інформацію про основний зміст правопису й роздати учням, а потім це обговорити.
Такий формат дозволить учням позбутися враження, що їм нав’язують якісь незрозумілі правила.
Оскільки від польських учителів завжди вимагають багато роздаткового матеріалу, то особливої популярності набув метод «Метаплан», який передбачає графічну ілюстрацію дискусії. Українські вчителі його також використовують
здебільшого для розв’язання складних проблем. Зарубіжні ж педагоги зробили цей метод більш практичним.
Метод шести капелюхів. Напевно, українські вчителі також використовують цей метод.
Для застосування методу шести капелюхів у центрі уроку має бути проблемне питання. Наприклад, урок з лексики.
Поставимо запитання: чи варто використовувати в мові пасивну лексику, чи головне – це чіткість і ясність?
Метод «Фішбоун», або «Риб’ячий скелет», у закордонних школах використовується дуже часто, оскільки є продуктивним як для
освітніх, так і бізнес-процесів (не дарма, започаткував його саме економіст – професор менеджменту Ішікава Каору). У такий спосіб можна провести, наприклад, перше заняття після канікул.
«Процедура У» – це метод ведення дискусії, метою якого є аналіз, оцінка та опис наявного стану справ. Проводять його у
кілька етапів: спочатку учні описують те, що існує зараз, потім – виділяють позитивні та негативні риси, а далі – пропонують свої варіанти майбутнього.
На польських форумах є багато матеріалів, які можна використати на заняттях. Особливо актуальними на початку навчального року є такі ігрові завдання:
«Розкажи про канікули, не вживаючи … (дієслова, прикметники, вставні слова тощо)»;
«Генератор мемів»: створіть меми, використовуючи складнопідрядні речення;
«Плітка» – розкажи про вивчені теми, ніби розповідаєш плітки;
«Частини мови в зоопарку». Якби кожна частина мови була твариною, то якою була б кожна з них і чому?
Показовим, але більш складним методом є «Діагностична роза». Цей метод запозичено в географів, а сама робота схожа на те, як будується роза вітрів. Проводити таке
опитування часто немає необхідності. Але дуже дієво застосувати його для оцінювання наприкінці чверті, семестру, року або хоча б теми.