Проект «Вимірюємо, обчислюємо, досліджуємо»

Про матеріал

Під час проведення фізичного практикуму можна навчити учнів творчо підходити до дослідницької роботи, використовувати ІКТ, забезпечити політехнічну спрямованість навчання, показати, що закони, які вивчаються у фізиці є відображенням реальної дійсності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Вимірюємо, обчислюємо, досліджуємо...»Автори проекту: Творча група учнів 10-11 класів. Керівник: Дутчак І.І. Кам’янського ліцею. Сторожинецького р-ну2019-2020 н.р.

Номер слайду 2

ФІЗИЧНИЙ ПРАКТИКУМЛабораторна робота №4 «Визначення коефіцієнта поверхневого натягу рідини»

Номер слайду 3

«Вимірюємо, обчислюємо, досліджуємо...»Автори проекту: Творча група учнів 10-11 класів. Керівники: Савчук Д. Г. Дутчак І.І. Кам’янська ЗОШ І-ІІІст. Сторожинецького р-ну2015-2016 н.р.

Номер слайду 4

Актуальність проекту:

Номер слайду 5

Серед різноманітних форм навчання, що забезпечують всебічний розвиток учнів, формують стійку мотивацію до навчання особливо велике значення мають роботи лабораторного практикуму з фізики. У процесі проведення фізичного практикуму учням необхідно навчитися творчо підходити до дослідницької роботи, правильно вибирати методику експерименту, вимірювальні прилади, дотримуватись правил техніки безпеки, представляти результати дослідження, обчислювати похибки вимірювання, формулювати висновки. Саме такі завдання визначає державний освітній стандарт.

Номер слайду 6

Ц і л і п р о е к т у:

Номер слайду 7

Зібрати інформацію про силу поверхневого натягу, причини її виникнення;Ознайомитися з існуючими методами визначення коефіцієнта поверхневого натягу;Відпрацювати методику експериментального визначення коефіцієнта поверхневого натягу та дослідним шляхом знайти значення поверхневого натягу рідини;Встановити від яких факторів залежить поверхневий натяг рідини. Сформувати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

Номер слайду 8

Завдання проекту:

Номер слайду 9

Організація інформаційно-пошукової роботи учнів з означеної проблеми. Проведення презентації проекту у формі семінару за такими питаннями: Поверхневий натяг рідини. Практична робота «Визначення коефіцієнта поверхневого натягу рідини». Роль змочування в природі, техніці, побуті«Домашня лабораторія».

Номер слайду 10

Очікуванірезультати

Номер слайду 11

Формування знань про властивості рідин, вмінь дослідницької роботи з використанням лабораторного обладнання, обчислювальних навичок. Формування вмінь оцінювати роль і практичне значення явища змочування рідиною інших тіл у природі, техніці, побуті. Удосконалення вміння орієнтуватися в інформаційному просторі та аналізувати отриману інформацію. Створення інформаційних та ілюстративних матеріалів. Розвиток життєвих компетентностей учнів. Розробка рекомендацій .

Номер слайду 12

Е т а п и п р о е к т у:

Номер слайду 13

Діагностико-концептуальний. Створення і визначення функцій пошукових груп. Розподіл доручень між керівниками та учасниками проекту. Пошук джерел інформації з даної теми. Організаційний. Збір матеріалів із різних джерел інформації із зазначеної теми. Систематизація та оформлення зібраного матеріалу. Практичний. Проведення презентації проекту у формі семінару:виконання роботи “Визначення коефіцієнта поверхневого натягу води” Роль змочування в природі, техніці, побуті. «Домашня лабораторія». Підсумки. Створення комп’ютерної презентації проекту. Матеріали проекту розмістити на сайті школи та висвітлити в освітянській пресі.

Номер слайду 14

Діагностико-концептуальний. Створення і визначення функцій пошукових груп. Розподіл доручень між керівниками та учасниками проекту. Пошук джерел інформації з даної теми.

Номер слайду 15

Організаційнийзбір матеріалів із різних джерел інформації із зазначеної теми.систематизація та оформлення зібраного матеріалу.

Номер слайду 16

Практичний. Проведення презентації проекту у формі семінару:виконання роботи “Визначення коефіцієнта поверхневого натягу рідини”Роль змочування в природі, техніці, побуті. «Домашня лабораторія». Підсумки. Створення комп’ютерної презентації проекту. Матеріали проекту розмістити на сайті школи та висвітлити в освітянській пресі.

Номер слайду 17

Роль змочування в природі, техніці, побуті.

Номер слайду 18

“Їду, їду – нема сліду”

Номер слайду 19

Поверхнева плівка води є опорою при русі дрібних комах, павуко-подібних. Вони спираються на воду тільки кінцівками широко розстав-лених лапок вкритих соскоподіб-ним нальотом, який не змочується водою. Ставковий водомір дуже чутливо реагує на забруднення води. При потраплянні мийних засобів у водоймище комахи не утримуються на поверхні, бо зменшується поверхневий натяг води. Нафтопродукти теж ускладнюють рух водоміра – тоді він не ковзає, а ледве пересувається.

Номер слайду 20

Ефект лотоса

Номер слайду 21

Змочування залежить від стуктури поверхні. Шорохуватий, горбистий або пористий рельєф поліпшує змочування. Тому губки й махрові рушники добре вбирають воду. На цьому заснований “ефект лотоса”

Номер слайду 22

Лотос шанується на сході як символ чистоти: його пелюстки завжди вважаються сухими і білосніжними. Тому що вони мають соскоподібний нальот. Це явище використовується в промисловості для створення супергідрофобних самоочисних покриттів і фарб.

Номер слайду 23

Флотація. На різному змочуванні речовин ґрунтується явище флотації, яке використовують для збагачення бідних руд, тобто зменшення порожньої породи. Флотація полягає в розділенні змочуваних і не змочуваних порошків на підставі їх вибіркового змочування різними рідинами

Номер слайду 24

Це. ВАЖЛИВОЗНАТИРозбитий ртутний термометр називають катастрофою.

Номер слайду 25

Що робити в такому випадку?вивести всіх з приміщення;прослідкувати щоб не було протягів;знизити температуру в приміщенні, щоб зменшити випаровування ртуті;вдягнути мокру марлеву пов’язку та гумові рукавички;

Номер слайду 26

зібрати краплі ртуті в посудину з холодною водою: резиновою грушею; скотчем(дрібні кульки); мокрими серветками; кісточкою; мідним дротом

Номер слайду 27

обробити поверхню розчином перманганат калию або мильно-содовим; відправити зібрану ртуть на утилізацію;провітрювати приміщення декілька днів;вживати велику кількість теплої рідини для виведення токсинів.

Номер слайду 28

Способи виведення жирних плям. Це. КОРИСНО ЗНАТИ

Номер слайду 29

Промокнути пляму паперовим рушником. Засипати забруднену область абсорбентом: крохмаль, тальк, сіль, дитяча присипка, крейда, сода. Змочити пляму рідиною для миття посуду, шампуню для жирного волосся, розчином господарського мила, нашатирем, бензином, спиртом, оцтом, кока-колою

Номер слайду 30

Секрети пензлика. Чому волоски пензлика у воді розходяться, а в повітрі мокрі волоски того ж пензлика злипаються?Пензлик ,опущений у воду, змочується. Коли пензлик виймають з води сили поверхневого натягу прагнуть зменшити площу поверхні.

Номер слайду 31

Домашня лабораторія

Номер слайду 32

Як «з гусака вода», а «курка мокра»…На гусячому пір’ї просто краплинки води. Саме пір’я не втратило форму і залишилося сухим, оскільки воно змащене жиром. Гусяче пір’я не змочується водою. Куряче пір’я намокло, втратило форму. Куряче пір’я змочується водою.

Номер слайду 33

Тканина схожа на решето (марля), через неї легко проникає вода. Але, коли ми перевернули склянку, між тканиною і водою не залишилося повітря. Вода утворила плівку і стала трохи стримувати повітря від протікання. Атмосферний тиск, який діє на тіла з усіх боків, стало тиснути на тканину знизу. У підсумку атмосферний тиск і сили поверхневого натягу, що утворили плівку на воді разом втримали воду в перевернутій склянці.“Непроникна тканина”

Номер слайду 34

Дія сил поверхневого натягу призводить до того, що плівка намагається зменшити площу своєї поверхні. Зруйнувавши плівку з однієї сторони, ми даємо змогу плівці, що залишилася, зменшити свою поверхню, стягнувшись у формі півмісяця. У другому випадку плівка розтягує петлю з нитки в усіх напрямах.“Танок нитки в мильній плівці”

Номер слайду 35

Якщо покласти на поверхню води змащену маслом або прафіном металеву голку то вона лежатиме на поверхні води. З допомогою магніту, піднесеного до стінок склянки на рівні води можна керувати рухом плаваючої на воді голки. Пояснення. Вода погано змочує метал покритий тонким шаром жиру. Поверхнева плівка води прогинається, і, намагаючись розпрямитись, тисне вверх на голку, підтримуючи її. Потоне чи не потоне?

Номер слайду 36

К л я к с а. Чому писати чорнилом легко на щільному папері, важко на промокальному (наприклад, на серветках) і не можна писати на промасленому папері? Щільний папір чорнилом змочується, але капіляри в ньому заповнені іншою речовиною. Промокальний папір має велику кількість капілярів в які проникає чорнило, тому запис на ньому виходить розпливчастим. Промас-лений папір чорнилом не змочується, і воно на ньому збирається краплями.

Номер слайду 37

“Ціна поверхневого натягу =? монет”

Номер слайду 38

Застосування рушників, серветок, гігроскопічної вати, марлі, промокального паперу можливе завдяки наявності в них капілярів Якщо розставити шість склянок, в трьох з яких є барвники – червоний, жовтий і синій, по колу: синій, безбарвний, жовтий, безбарвний, червоний, безбарвний. Опустити серветки. Через деякий час вода по серветках перетече в порожні склянки і утворює зелений, оранжевий і фіолетовий кольори.   Капілярні явища у побуті

Номер слайду 39

Підсумки:

Номер слайду 40

Під час роботи над проектом школярінавчились творчо підходити до дослідницької роботи, правильно вибирати методику експерименту, вимірювальні прилади, дотримуватись правил техніки безпеки, представляти результати дослідження, обчислювати похибки вимірювання, формулювати висновки;удосконалили вміння використовувати комп’ютерні програми для обчислень, орієнтуватися в інформаційному просторі та аналізувати отриману інформацію;навчились створювати та презентувати інформаційні та ілюстративні матеріали за допомогою мультимедійного комплексу;розробили рекомендації щодо обробки результатів роботи в електронному варіанті.формували та розвивали свої життєві компетентності;переконалися в тому, що політехнічна спрямованість навчання показує, що закони, які вивчаються у фізиці є відображенням реальної дійсності.

Номер слайду 41

Рекомендації:

Номер слайду 42

Рекомендації щодо використання ІКТ з метою забезпечення політехнічної спрямованості навчання: Використовувати  широкі можливості комп’ютерної мережі для пошуку інформації. Опрацьовувати отримані дані експерименту за допомогою комп’ютера з програмним засобом для опрацювання електронних таблиць, наприклад Microsoft Excel, що дає економію робочого часу. Зберігати дані у окремому файлі або при наявності принтера роздрукувати таблицю чи графік. Представити проект у вигляді презентацій з використанням програми Microsoft Office Power Point.

Номер слайду 43

pptx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
1 грудня 2020
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку