Запорізький навчально-виховний комплекс І-ІІІ ступенів №30
Ленінський район м. Запоріжжя
ПРОЕКТ
«Вимпел присвячений технологічній освіті»
|
Учениця 9-А класу НВК№30 Ісаченкова Марія
Керівник : Авраменко Л.П.
|
2012
ЗМІСТ
І. Організаційно - підготовчий етап.
1. Обґрунтування вибору об’єкта проектування.
1.1.1. Історична довідка і передмова.
II. Конструкторський етап.
III. Технологічний етап.
3.5. Оцінка якості виготовленого виробу.
IV. Заключний етап.
4.1. Висновок.
4.2. Самооцінка.
4.3. Список використаної літератури.
І. Організаційно - підготовчий етап.
1. Обґрунтування вибору об’єкта проектування.
Для творчого туру олімпіади з трудового навчання була запропонована тема: «Вимпел технологічної освіти».
Готуючись до виконання проекту з цієї теми, я стала досліджувати саме поняття «вимпел», «технологічна освіта» - та їх змістовні частини зокрема.
За тлумачним словником, вимпел – це маленький стяг, який слугує відображенням суспільного визнання, або певних досягнень на виробництві або в спорті.
Технологічна освіта – це процес і результат засвоєння системи знань про сучасне виробництво, формування комплексу вмінь поводження із засобами праці та предметно-перетворювальної діяльності.
Шлях до високої технологічної культури лежить через ефективну технологічну освіту.
Мені було цікаво дізнатись, що предмет «Технологія» обов’язково вивчається в школах Великої Британії, Франції, ФРН, США, Австралії, Ізраїлю, Нідерландів, Росії, Швеції, Болгарії, Казахстану й багатьох інших країн. Вона входить у перелік обов’язкових предметів для всіх учнів. У Великій Британії предмет, який презентує освітню галузь називається «Дизайн і технологія» і вивчається з 1 по 13 класи, в Ізраїлі – «Наука і техніка», в Росії «Технологія», яка представлена двома напрямами «Техніка і технічна творчість», і «Культура побуту і художньо-декоративна творчість».
Для виконання проекту я склала план роботи.
План роботи з виконання проекту.
1.1.1. Історична довідка і передмова.
Друга половина ХХ століття, початок ХХІ століття характеризувались
різким збільшенням обсягу суспільного виробництва у світі (в 9 разів із 1950 по 2000 рр.) появою нових видів техніки й сучасних у тому числі високих, матеріально й енергозберігаючих, наукомістких технологій. Почалася третя технологічна революція в історії людства.
Швидка зміна технологій вимагає відповідної перебудови напряму діяльності працівників, які протягом свого трудового життя повинні 4-5 разів міняти сферу діяльності, одержуючи доступ до високих технологій. Однак лише 5% економічно активного населення України, 56% у ФРН і 43% у США може бути віднесене до категорії фахівців із вищою кваліфікацією.
Людина в сучасному технологічному світі має усвідомлювати себе господарем усього сущого, здатною оцінювати відповідальність своїх дій інтересам природи й суспільства. Вона повинна бути спеціально підготовленою до гармонійного існування в інформаційному та технологічно насиченому світі.
Жити в такому світі й не знати його – небезпечно.
1.1.2. Аналіз зразків-аналогів.
На даному етапі розвитку суспільства виробляється велика кількість різних вимпелів, як за формою, технічною складністю так і за ціною.
Для аналізу беру декілька, найбільш характерних технічних параметрів вимпелів, які надходять до продажу.
1.Це форма вимпелу. Характерні форми приведені на малюнку.
|
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Враховуючи рівень моєї кваліфікації та навиків, якість технологічного обладнання в учбовому закладі, свій вибір зупиняю на зразках 2,3,4,6.
2. Розмір самого вимпелу оговорено в технічному завданні.
3. Наступним і одним з самих важливих параметрів є вибір матеріалу для вимпелу та його оздоблення. Розглядаю декілька варіантів вимпелів:
Аналог 1
|
Аналог 2
|
Аналог 3.
|
Аналог 4.
|
Багато зразків виконано на різноманітних за властивостями плівках. При цьому для виготовлення використовуються технології, які в умовах школи неможливо реалізувати.
Зразки, які виконані з тканини, відрізняються якістю та способом обробки.
Для себе зауважу, що використання високоякісної тканини однозначно буде підвищувати вартість вимпелу, а деякі види тканини за своїми параметрами неможливо обробити на наявному в майстерні обладнанні.
4. Черговим параметром що буде вирішувати процес створення вимпелу є нанесення малюнку на вимпел. Дуже багато вимпелів на яких малюнки нанесені за допомогою шовкографії – сучасної технології. Тому буду використовувати технології та навички і вміння, якими володію.
1.1.3. Визначення майбутньої конструкції виробу.
Коли ми дивимось на людей, на небо, на рослини, на тварин, то мріємо про красу і досконалість. Про радість співтворчості.
Кажуть : «Творець створив творця». Ось чому мені так подобається творити.
Настав час технологічної культури. А шлях до неї лежить через технологічну освіту.
Поняття «технологічна освіта» викликало в мені цілий потік абревіатурних асоціацій:
ТО – театр освіти;
Т – талант, творчість, тверда основа;
О – Олімп, вершина, безкінечне вдосконалення, земна куля.
Ці асоціації рікою думки перетекли у сферу проектування та виготовлення вимпелу.
Отож, пропоную вашій увазі парад ідей щодо створення вимпелу технологічної освіти.
Ідея 1 - «Театр освіти» |
|
|
|
Технологічна освіта відкриває завісу, котра являє собою веселку з семикольорової тканини. Веселка символізує красу, гармонію, зв'язок між Небом і Землею. Колонада літери «Т» символізує театр. Театр дій. Театр – весь світ. Мирний світ. Про це говорить голуб.
|
|
Ідея 2
|
|
|
|
Технологізація освіти (символ комп’ютерна мишка) по всій планеті Земля, яка зображена всередині літери «О». Надійна основа – літера «Т». |
|
Ідея 3. В цій ідеї уже синтезується зміст і форма вимпелу – щит.
|
|
|
|
Ідея 2 дещо видозмінена: освіта не обіймає землю, а вривається в неї. Такий собі планетарний прорив технологічної освіти.
|
|
Ідея 4 |
|
|
|
Олімп. Талант. Український прапор на олімпі. Національна ідея – це вже не просто ідея. |
|
Ідея 5. Трикутний вимпел. |
|
|
|
Ідея супутника «ТО», який подає сигнал – заклик до всіх людей планети Земля : «Хай буде світло освіти!».
|
|
Ідея 6 |
|
|
|
Вимпел з національною ідеєю. Дерево – Україна. Зірки – плоди освіти. |
Ідея 7
(Остаточна)
Об’єднує декілька ідей:
На вершині гори (Олімпу) може рости тільки дуже сильне дерево.
Нам відома лише Лермонтівська сосна. А це – крона дерева, з нашого вимпелу – вільна Україна!
Зірки символізують світло, таланти, відкриття, торжество, перемогу!
Ми – сильні. Ми – успішні завдяки ТО.
Форма вимпелу щит.
ТО робить наше життя захищеним. Ми впевнені в майбутньому.
До того ж, це форма герба України.
|
2.2. Опис зовнішнього вигляду виробу.
Вимпел виконано з атласної тканини з набивним малюнком. Форма виробу прямокутна з фігурним краєм. По краю виробу оздоблювальний кант. По канту розташований сутаж, який підкреслює форму вимпелу і з внизу формується у китицю. По верхньому краю виробу сутаж залишається вільним, та застосовується як петля для утримання вимпелу. Зверху на виробі прокладена оздоблювальна строчка для розташування фіксуючого елемента. На зовнішній стороні вимпелу виконані аплікації з оздобленням. Рекомендовані габаритні розміри виробу 350 х 240.
2.3. Вибір матеріалів.
Якість і зовнішній вид виробу залежить від правильно підібраних матеріалів. Матеріалом для основних деталей вимпела вибираю атлас. Він надає виробу певну нарядність і урочистість. Набивна тканина частково вирішує виконання задуманої моделі вимпелу, а зелений колір символізує молодість та силу життя. Всі використані матеріали вказані в конфекційній карті.
2.4.Вибір методів обробки.
Технологічній процес виготовлення будь-якого виробу включає в себе з'єднання деталей, виготовлення різних оздоблень ВТО виробу, кінцеву обробку та контроль якості. Всі деталі виробу з'єднуються між собою нитковим, клейовим та комбінованим методами обробки. В проектній моделі вимпелу переважає комбінований метод обробки - це клейове та ниткове з'єднання деталей. Клейовий метод використаний при наданні форми лицьовій і задній частині вимпелу за допомогою клейового матеріалу, а також при кріплені аплікацій. Клейове з'єднання забезпечує високу формостійкість, не визиває зміщення тканини при обробці. Ниткові методи використані при з’єднанні деталей та оздоблені країв. Клейовий метод обробки - це метод паралельної та паралельно-послідовної обробки виробів, яка більш ефективна та менш трудомістка.
2.5. Вибір устаткування
Для отримання високої якості обробки виробу, необхідно вибрати таке
Інструменти і пристосування для виконання ручних робіт.
Для виконання різних видів ручних робіт при виготовленні вимпелу використовуються різні інструменти і пристосування:
2.7. Побудова креслення виробу.
2.9. Розрахунок собівартості виробу. Розрахунок собівартості виробу робиться за формулою:
С = Вм + Ве +А + Зп+ О, де
Вм - вартість витрачених матеріалів; Ве - вартість використаної електроенергії; А - амортизаційні відрахування; Зп - оплата праці; О - податок на заробітну плату.
1. Розрахунок матеріальних витрат: Вм
Вартість використаних матеріалів Таблиця 2
2.Вартість використаної електроенергії:
Ве = 0.24 *∑ Е, де
0.24 - величина тарифу на електроенергію (грн.) Е - спожита електроенергія (кВт * год.)
Е = Р * t, де
Р - потужність споживача електроенергії (кВт); t - тривалість роботи споживача електроенергії (год.)
З електроприладів в роботі використовується тільки електропраска. Електропраска має потужність (Р) 1 кВт. Тривалість роботи праски 0.5 годин за весь час виготовлення виробу.
Епр = Рпр * tпр
Відповідно спожита електроенергія буде:
Епр = 1 (кВт) * 0,5 (год) = 0,5 (кВт*год),
А вартість використаної електроенергії:
Ве = 0.24 * 0,5 = 0,12 (грн.)
3.Розрахунок заробітної плати:
Зп = t*р, де
t - тривалість виконання робіт з виготовлення виробу, для нас 10 годин. р - погодинна оплата праці робітника 3-го розряду, для нас 1 грн. за годину.
Відповідно заробітна плата становитиме:
Зп = 10 * 1 = 10 грн.
4. Податок на заробітну плату складає 15% від заробітної плати О = 0,15*Зп Відповідно: О = 0,15*12 = 1,5 (грн.)
5. Визначення амортизаційних відрахувань на інструменти і обладнання: А = ( , де
0,1 - коефіцієнт, що враховує 10% від вартості обладнання;
Таблиця 3
Відповідно собівартість нашого виробу становить:
С = Вм + Ве +А + Зп+ О =
35,59 + 0,12 + 0,05 + 10,0 + 1,5 = 47,26 (грн.) 6. Визначення величини прибутку внаслідок реалізації виробу, який складає 10 - 25 % від собівартості виробу. П = (С : 100) * 20), де П - прибуток; С - собівартість виробу. Відповідно наш прибуток складатиме:
П = (47,26/100)*20 = 9,45 (грн.)
7. Визначення договірної ціни реалізації виробу:
Цд = С + П
Відповідно для нашого випадку договірна ціна реалізації виробу складатиме:
Цд = 47,26 + 9,45 = 56,71 (грн.)
8. Прибуток на добавлену вартість:
ПДВ - 28 %
ПДВ = Ц * 0,28
Відповідно для нашого випадку прибуток на добавлену вартість складатиме:
ПДВ = 56,71 * 0,28 = 15,88 (грн.)
9. Ціна реалізації з урахуванням ПДВ :
Цр = Цд + ПДВ
Відповідно для нашого випадку ціна реалізації з урахуванням ПДВ складатиме:
Цр = 56,71 + 15,88 = 72,59 (грн.)
|
ІІІ. Технологічний етап.
3.1. Специфікація лекал і деталей крою.
Додаються до проекту.
3.2. Схема обробки і монтажу виробу
1. |
Підготувати деталі крою до обробки. |
2. |
З’єднати деталі виробу, між ними розташувати оздоблювальний кант. |
3. |
Вивернути вимпел на лицьовий бік, та виправити шви. Припрасувати. |
4. |
Настрочити оздоблювальний шнур (сутаж). |
5. |
Прокласти строчку для утримання фіксуючого елементу. |
6. |
Виконати необхідні аплікації згідно ескізу виробу. |
7. |
Оздобити вимпел. |
3.3. Технологічна послідовність виготовлення виробу.
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
10. Настрочування сутажу на кант по контуру вимпелу. |
||
|
|
|
11. Прокладання строчки для утримання фіксуючого елементу. |
||
|
|
|
12. Вирізування деталей аплікації. |
||
|
|
|
13. З’єднання деталей аплікації відповідно ескізу моделі вимпелу. |
||
|
|
|
14. Доопрацювання аплікацій фарбами. |
||
|
|
|
15. Розташування оздоблювальних елементів. |
16. Виготовлення китиці. |
|
|
|
|
3.3. Готовий вимпел.
|
||
3.4. Оцінка якості виготовленого виробу.
Вимпел по технологічним показникам відноситься до середньої складності, з використанням нових сучасних матеріалів і технологій, вимагає детальної, точної роботи. Витрати часу на виготовлення складають близько – 10 годин.
Виріб вийшов оригінальної форми, має закінчений композиційний вид. Кольорові сполучення тканини, підкреслюють індивідуальність і допомагають розкрити ідейний зміст вимпела. Аплікації та їх оздоблення доповнюють розкриття змісту та надають чіткої естетичної завершеності.
За економічними розрахунками ціна виробу вийшла достатньо високою. Але, якщо відмовитись від витрат на покупні літери, вона може знизитись майже на половину. В продажу подібні вироби коштують 100 – 110 грн.
В процесі виготовлення вимпела, забруднення оточуючого середовища не було.
ІV. Заключний етап.
4.1. Висновок.
За отриманим результатом розробки проекту можна зробити висновок, що я досягла мети. Працюючи над проектом я багато дізналася з історії виникнення вимпелів, про моделі - аналоги, сучасні матеріали і технології, які застосовуються для їх виготовлення.
Мені вдалося виготовити вимпел, який відповідає задуму, має естетичний, урочистий вигляд та може використовуватись за своїм призначенням. Мені сподобався весь цей процес творчості. Багато нового я дізналась, багато чому навчилась, працюючи над своїм вимпелом. Вдосконалила свої знання з матеріалознавства, моделювання креслення та конструювання, художньої обробки різних матеріалів, на практиці застосувала економічні знання.
4.2. Самооцінка.
Вважаю, що вимпел виконано мною якісно, з дотриманням вибраних технологій і раціональним використанням матеріалів.
Люди гинуть від відсутності мрій,
Без натхнення, без любові.
Україна моя, доростай до вершин
На технологічній основі!
З любов’ю до Вас до України до життя,
Ісаченкова Марія – це моє ім’я.
|
4.3. Література.