Під час вивчення теми «Комп'ютерні презентації» в курсі 9 класу з метоюформування навичок роботи з елементами навігації в мультимедійнихпрезентаціях; вдосконалення умінь роботи з сервісами Веб 2.0 доцільновикористати на уроці інформатики поданий нижче проект.
Проект «Випускний клас». 9 клас
Автор: Іванова-Голан С.О.
Під час вивчення теми «Комп'ютерні презентації» в курсі 9 класу з метою формування навичок роботи з елементами навігації в мультимедійних презентаціях; вдосконалення умінь роботи з сервісами Веб 2.0 доцільно використати на уроці інформатики поданий нижче проект. Характеристика проекту 1. Назва проекту: «Випускний альбом»
2. Характер проекту:
v за домінуючим методом: дослідницький, творчий;
v за змістом: монопредметний;
v за кількістю учасників: груповий;
v за тривалістю: короткочасний;
v за характером контактів: внутрішньокласний; 3. Термін реалізації проекту: 1 урок + домашня підготовка.
4. Вікова група: 9 клас.
5. Продукт проекту: презентація, анімаційний кліп. Актуальність проекту
Після завершення навчання в середній школі перед учнями постає вибір: вступити до професійного навчального закладу чи закінчити старшу школу. У тому чи іншому випадку їх колектив розпадається та формується нові соціальні групи. Але спогади про найкращі роки, проведені разом, завжди залишаються у пам’яті. Минає час, змінюються обставини, але бажання побачити себе юними школярами залишаються завжди. Тому наприкінці 9 класу учням пропонується виконати даний проект.
Мета проекту
Створити мультимедійний випускний альбому за допомогою редактора презентацій.
Завдання проекту
v Формувати інформаційну культуру в учнівському та їх шкільному середовищі;
v Створити умови праці для реалізації творчого учнівського
потенціалу;
v Розвивати позитивне мислення учнів, їхнє прагнення до успіху, впевненість у власних силах;
v Виховувати почуття відповідальності за доручену справу, результат якої є важливим для інших;
v Виробити навички творчої діяльності та культури праці;
v Розвивати вміння добирати інформацію із сімейних фотографій та висловлювати судження щодо ролі історичної науки в збереженні пам’яті про минуле.
v Дослідити засоби редактора презентації PowerPoint (анімацію, фігури, переходи, гіперпосилання);
v Сформувати навички налаштування довільного показу
презентацій, застосування анімаційних ефектів до слайдів і об’єктів на слайдах, додавання до слайдів мультимедійних об’єктів;
v Вдосконалювати навички практичного й естетичного оформлення
презентацій;
v Розвивати структурне мислення через установлення зв’язків між слайдами презентацій;
v Розвивати дослідницькі навички;
v Встановлення дружніх відносин з однокласниками.
Учасники проекту:
Учні 9 класів, учитель інформатики.
Критерії оцінювання
Критерій |
Максимальний бал |
Актуальність |
1 |
Активність кожного учасника проекту |
2 |
Глибина проникнення в проблему |
2 |
Структура проекту та його завершеність |
2 |
Чіткість викладу матеріалу |
1 |
Вміння аргументувати свої висновки |
2 |
Естетика оформлення результатів виконання проекту |
1 |
Завершеність |
1 |
Технологічна карта
Зміст роботи |
Діяльність вчителя |
Діяльність учнів |
Проблема |
Створює проблемну ситуацію для мотивації роботи учнів. Допомагає зі встановленням теми, мети, завдань шляхом організації опитування. Веде спостереження за роботою учнів |
Обговорюють тему, мету, завдання, тривалість проекту з керівником проекту. Визначають власні можливості, продумують крок за кроком реалізацію, підбір життєвих фактів, фото. |
Пошук інформації |
Спостерігає, корегує, допомагає в обробці фото.. |
Підбирають, уточнюють, конкретизують інформацію. Структурують її. |
Проектування |
Ініціює процес планування шляхом організації «Мозкового штурму». Пропонує ідеї для виконання проекту. Коригує діяльність учнів. Обговорює з учнями критерії оцінювання. |
Виробляють план дій, формулюють задачі. Обговорюють критерії успіху своєї проектної діяльності. |
Презентація |
Надає консультації, коригує діяльність учнів. |
Збирають та уточнюють отриману інформацію. Самостійна творча робота над проектом. Демонструють напрацювання вчителю та іншим учасникам. |
Реалізацію можна зробити за наступними вказівками:
1. Перший слайд є титульним. У заголовок пропонуємо ввести: «Альбом класу», у підзаголовок ім’я, прізвище та по-батькові класного керівника. Для оформлення теми слайдів рекомендуємо: Градієнтну заливку, пропонована кількість кольорів 5.
2. Створити наступні слайди. На другому слайді вставити фотографії своїх однокласників та підписи з іменами.
3. Зробити до слів «Альбом класу» гіперсилку на Слайд 2.
4. Для класного керівника, кожного учня класу створити окремий слайд, на яких прикріпити нові зображення, опис уподобань, хобі, дати народження.
5. На загальному другому слайді вставити гіперсилки для
зображень, прізвищ та імен на слайди кожного з учнів.
6. На інших слайдах створити кнопку-дію для повернення на
загальний другий слайд.
7. На загальному слайді ввести додаткові назви: «Цікаві фото класу», «Відео виступів». Створити окремі слайди для даної інформації.
Для відтворення будь-яких відео, фотографій – вони мають зберігатись разом із презентацією в одній папці. Якщо відео розташовані в мережі Інтернет, то використати гіперсилку, прикріпивши її чи до тексту чи до зображення, вставивши веб-адресу.