17 липня о 18:00Вебінар: Відеоуроки: як створювати якісний контент для Ютубу

Урок "Поняття про комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми."

Про матеріал

Поняття про комп'ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми.

Перед проведенням цього уроку, потрібно створити в Інтернеті кросворд (в Excel, чи в Word за допомогою форм). Клас потрібно розділити на дві групи, кожній групі заздалегідь дати завдання, яке вони виконують за допомогою пошукових систем.


Перегляд файлу

Інформатика  9 клас

Перед проведенням цього уроку, потрібно створити в Інтернеті кросворд (в Excel, чи в Word за допомогою форм). Клас потрібно розділити на дві групи, кожній групі заздалегідь дати завдання, яке вони виконують за допомогою пошукових систем. 

Тема: Поняття про комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми.

Мета:

  1. ознайомити учнів з терміном «комп’ютерний вірус», їх видами, способами дії, причинами розповсюдження, засобами захисту від вірусів;
  2. розвивати логічне мислення, увагу, уяву, кмітливість, мовлення, пам’ять;
  3. виховувати вміння співпрацювати. Поважати думку інших, виявляти ініціативу, передбачення ситуації.

Тип уроку: конференція

Обладнання: Мережа Інтернет, комп’ютери класу, пам’ятки про роботу з антивірусом, картки для заповнення.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.  (1.5 хв)

Сьогодні день, який ніколи більше не повториться, як би не змінювався хід історичних подій. Тож прожити його потрібно неповторно і не ординарно.

У такий незвичайний день випала нагода попрацювати нам із вами. Тож я бажаю вам «Доброго дня!»

Як ви вважаєте, які три якості необхідні для того, щоб людина була освіченою у повному розумінні? (очікувана відповідь: знання, звичка мислити, благородні почуття) Так, хто мало знає — той невіглас, хто не звик мислити — той грубий і тупий, у кого немає благородних почуттів — той убогий і ниций. Тому я бажаю вам бути освіченими у повному розумінні цього слова. І наш урок буде ще однією сходинкою до цього.

  1. Актуалізація опорних знань (8 хв.)

Якщо людина не повторює те, що знає, то рівень її розвитку прямує до нуля. Щоб це не сталося із нами давайте повторимо вивчену інформацію, яка знадобиться нам на сьогоднішньому уроці.

 

 

 

 

 

1.

Д

И

С

К

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

П

Р

О

Г

Р

А

М

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

М

Е

Р

Е

Ж

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

П

А

М

Я

Т

Ь

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

К

О

М

П

Ю

Т

Е

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

І

Н

Т

Е

Р

Н

Е

Т

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

Д

И

С

К

Е

Т

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8.

Р

О

З

Ш

И

Р

Е

Н

Н

Я

 

 

 

 

9.

З

А

В

А

Н

Т

А

Ж

Е

Н

Н

Я

 

 

10.

І

Н

Ф

О

Р

М

А

Т

И

К

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Ф

А

Й

Л

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12.

В

І

Н

Ч

Е

С

Т

Е

Р

 

 

 

13.

О

П

Е

Р

А

Ц

І

Й

Н

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14.

І

Н

Ф

О

Р

М

А

Ц

І

Я

 

 

 

 

 

 

15.

К

О

Р

И

С

Т

У

В

А

Ч

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16.

Д

И

С

К

О

В

О

Д

 

 

 

Питання до кросворда:

  1. Буває локальний, фізичний, лазерний.
  2. Послідовність команд, що виконуються персональним комп’ютером називають …
  3. Як називається об’єднання комп’ютерів?
  4. Буває внутрішня і зовнішня.
  5. Як називається  обчислювальна система, що складається з апаратної частини і програмного забезпечення?
  6. Як називається найбільш популярна  глобальна мережа?
  7. Скажіть іншу назву ГМД діаметром 3,5 дюйма, що має ємність 1,44 МБ
  8. Ім’я файлу складається з двох частин: назви файлу і … .
  9. Процес вмикання комп’ютера називають?
  10. Яка наука вивчає методи та засоби отримання, обробки, зберігання, передавання та подання інформації.
  11. Поіменованою ділянкою пам’яті комп’ютера, де зберігається інформація називають …
  12. Як ще називають жорсткий магнітний диск?
  13. Програму, що здійснює діалог із користувачем, керує роботою комп'ютера, його ресурсами, запускає інші програми називають … системою?
  14. Неозначуване понятя в інформатиці.
  15. Людина, що працює за комп’ютером називається …
  16. Як називається пристрій для читання дискет?

 

  1. Оголошення теми і мети уроку (2 хв.)

Завдання виконано і кросворд повністю розгаданий. У виділених клітинках ви зможете прочитати поняття, яке буде ключовим на сьогоднішньому уроці «комп’ютерний вірус».

А тема уроку звучить так:

«Поняття про комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів. Антивірусні програми».

Сьогоднішній урок допоможе вам в майбутньому захистити свій комп’ютер від загрози зникнення інформації, та дасть можливість уявити себе в ролі хакера захисника.

І після уроку ви:

будете знати:

  • що таке комп’ютерний вірус;
  • види вірусів:
  • способи дій вірусів;
  • причини розповсюдження вірусів;
  • засоби захисту від вірусів;

розвинути:

  • логічне мислення;
  • увагу;
  • уяву;
  • кмітливість;
  • мовлення;
  • пам’ять;

виховувати в собі:

  • вміння співпрацювати;
  • повагу до думки інших;
  • вміння виявляти ініціативу.

 

А працювати пропоную вам користуючись епіграфом:

 

Пора перестати чекати несподіваних подарунків від життя, а самому робити життя

римський філософ

Марк Аврелій

  1. Опрацювання нового матеріалу (22хв.)

Оскільки урок наш незвичайний, то і проведемо його не традиційно у формі науково-практичної конференції.

Клас поділено на 2 групи:

  1. Спеціалісти з вірусології. (Мали домашнє завдання підготувати повідомлення про віруси,їх види, поширення, способи дій, приклади конкретних вірусів)
  2. антивірусологи.(Мали домашнє завдання підготувати повідомлення про антивірусні програми і шляхи боротьби з вірусами.)

 

Під час виступів учасників конференції, учні заповнюють схеми: «Комп’ютерні віруси. Класифікація вірусів», «Антивірусні програми».

Зачитуються повідомлення І і ІІ груп

 

  1. Закріплення вивченого матеріалу
  1. Опрацювати роздатковий матеріал і класифікувати: (3 хв.)

І група: Віруси.

ІІ група: Антивірусні програми.

Законспектувати результати до зошитів.

  1. Демонстрація вчителем роботи антивірусної програми. (3 хв.)
  2. Завдання (2 хв.):  користуючись «Алгоритмом перевірки на наявність вірусів» перевірити за допомогою антивірусної програми Dr.Web  диск С: свого комп’ютера на наявність вірусів. Повідомити результат роботи програми вчителю.

 

  1. Підсумок уроку (2 хв.)
  • Чи згодні ви з епіграфом нашого уроку?
  • Що ви взнали нового?

 

  1. Оцінки за урок (1 хв.)

Керівникам груп здати пропозиції щодо оцінювання  кожного із учасників конференції.

 

  1. Домашнє завдання (1 хв.)

 

І.Т. Зарецька, А.М.  Гуржій, О.Ю. Соколов Інформатика частина 1 §12(ст.305-308).

Опрацювати матеріал та скласти алгоритм роботи антивірусної програми.

docx
До підручника
Інформатика 9 клас (Бондаренко О.О., Ластовецький В.В., Пилипчук О.П., Шестопалов Є.А.)
Додано
2 вересня 2018
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку