Паспорт проекту
Тема. Виявлення і порівняння антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості.
Автори :
Координатор:
Навчальний предмет: біологія.
Вигляд проекту: дослідницький, інформаційний.
Мета проекту:
Завдання:
Етапи проекту
1. Підготовка
Учні: обговорюють мету, формулюють завдання проекту.
Вчитель: мотивує учнів, допомагає у постановці завдань.
2. Планування
Учні: виробляють план дій, встановлюють календарні строки виконання проекту, розподіляють обов’язки кожного учня у проекті.
Вчитель: коректує, пропонує ідеї, висуває пропозиції.
3. Пошук інформації
Учні: збирають інформацію в Інтернеті та інших друкованих виданнях, аналізують, систематизують по темах.
Вчитель: висуває пропозиції, коригує дії.
4. Виконання
Учні працюють у парах. Кожна пара опрацьовує два питання ( на вибір).
Учні: працюють над поставленими завданнями, проводять дослідження.
Вчитель: спостерігає, непрямо керує діяльністю.
6. Оформлення
Учні: аналізують та проводять обробку отриманих даних, оформляють матеріали, працюють з комп’ютером.
Вчитель:спостерігає, корегує.
5. Рефлексія
Учні: беруть участь у колективному обговоренні, оцінюють зусилля, використані можливості, формулюють загальні висновки до проекту, виробляють план дій щодо покращення екологічного стану м. Золочева.
Вчитель: корегує, спостерігає, радить.
8. Презентація
Учні: презентують виконану роботу на уроці біології, перед іншими учнями школи та батьками.
Вчитель: оцінює проект, згідно критеріїв.
Методи проекту: робота з літературними джерелами, спостреження, експеримент, аналіз, порівняння, робота з комп'ютером.
Предмет дослідження: вплив антропогенних та техногенних чинників на екосистеми міста.
Об’єкт дослідження: парк пришкільної території Золочівської ЗОШ І-ІІІ ст. №4 та міський парк «Гуси-лебеді» на перехресті вулиць Січових Стрільців та В. Івасюка.
Новизна роботи: результати дослідницької роботи можуть бути основою для дальших досліджень екологічної ситуації у нашому місті.
Апробація результатів:
Практичне значення проекту
Результати проекту будуть використані при:
Форма презентації: мультимедійна презентація, вироблення рекомендацій та плану дій щодо покращення екологічної ситуації в м. Золочеві.
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту:
Період: січень - квітень 2019 р.
Календарний план виконання проекту
№ |
Діяльність |
Дата виконання |
Ресурси |
Проміжні очікувані результати |
1 |
Опис географічного розташування школи |
Січень 2019 р. |
Папір, креслярське приладдя |
Карта-схема географічного положення школи |
2 |
З’ясування джерел забруднення на пришкільній території |
Січень 2019 р. |
Папір, канцтовари |
Таблиця «Джерела забруднення» |
3 |
Вивчення пилового забруднення |
Січень 2019 р. |
Фотоапарат |
Фотографії |
4 |
Встановлення шкідливого впливу автотранспорту на екологічний стан повітря на досліджуваній ділянці |
Лютий 2019 р. |
Довідковий матеріал, калькулятор, олівці, ручки |
Порівняльна таблиця забруднення повітря викидами автотранспорту на двох досліджуваних ділянках |
5 |
Дослідження зелених насаджень у мікрорайоні школи та вплив їх на затримання кількості пилу |
Березень 2019 р. |
Фотоапарат |
Фотографії зелених насаджень мікрорайонів |
6 |
Виявлення біоіндикаторів чистого повітря |
Березень 2019 р. |
Фотоапарат |
Фотографії рослин-біоіндикаторів |
7 |
Вироблення рекомендацій та плану дій щодо покращення екологічної ситуації в м. Золочеві |
Квітень 2019 р. |
Папір, канцтовари |
План покращення екологічного стану в м. Золочеві |
Самооцінка роботи у проекті
Варіант 1
Дайте самооцінку роботи у проекті, відзначивши значками + або – свої відповіді.
№ |
Діяльність |
Так (+) |
Ні (-) |
Примітка |
1 |
Учні нашої групи правильно розподілили між собою обов’язки. |
|
|
|
2 |
Ми допомагали один одному під час роботи. |
|
|
|
3 |
Навчилися працювати з різними джерелами інформації. |
|
|
|
4 |
Навчилися працювати в команді. |
|
|
|
5 |
Навчилися оформляти роботу. |
|
|
|
6 |
Навчилися створювати спільний продукт проекту. |
|
|
|
7 |
Навчилися захищати свою роботу. |
|
|
|
Варіант 2
Оцінювання знань та вмінь учнів
№ |
Критерії оцінювання |
Бали |
1. |
Участь в обговоренні теми, мети та завдань проекту. |
1 |
2. |
Складання календарного плану проекту. |
1 |
3. |
Опрацювання теоретичного матеріалу. |
1 |
4. |
Практичні дослідження |
1 |
5. |
Опрацювання отриманих даних |
2 |
6. |
Оформлення матеріалів:
|
1 1 1 |
7. |
Презентація проекту:
|
1 1 1 |
Критерії оцінювання проекту
Критерії оцінювання проекту |
|||
Рівні |
Зовнішня оцінка |
Оформлення |
Захист, |
Високий ‘ |
- Проект має соціальну значущість, висунуті актуальні проблеми, достатня глибина проникнення в проблему. - У процесі роботи використані різноманітні методи дослідження й обробки отриманих результатів, була продемонстрована нестандартність мислення. - Кожен з учасників проекту працював активно, рішення приймалися колективно. - Учасники демонстрували, взаємодопомогу, демократичність і діловитість у спілкуванні. |
- Проект демонструє реальну, практичну спрямованість і - Учні продемонстрували творчість, оригінальність. - Цитування й бібліографія оформлені відповідно до вимог. -Усі записи виконані якісно, відповідно до стандартних вимог. |
- Доповідь вирізняється якістю, переконливістю, аргументованістю. - Продемонстрована глибина знань з предмету. - Доповідач готовий до дискусії, відповідає на запитання, має ділові й вольові якості. – Продемонстрована культура мовлення. - Використана наочність |
Достат-ній |
- Проект має соціальну значущість, висунуті актуальні проблеми, але проникнення в них недостатнє. - У процесі роботи використані різноманітні методи дослідження й обробки отриманих результатів, але учні мислили стандартно. -Висновки й рішення недостатньо аргументовані. - Учасники працювали активно, колективно приймали рішення, але між їхніми діями спостерігалася неузгодженість. |
- Проект демонструє реальну, практичну спрямованість і -Учні працювали за зразком, стандартно. - Допущені окремі помилки в цитуваннях та оформ-ленні бібліографії. - У записах спостерігалися окремі порушення стандартних вимог. |
- Доповідь переконлива, але не всі твердження достатньоаргументовані. - Не продемонстрована глибина знань з предмету. -Доповідач має ділові й вольові якості, готовий до дискусії, але наявні недоліки у відповідях на запитання. - Допущені мовленнєві недоліки. Використана наочність |
Середній |
- Проект не має соціальної значущості, проблеми не вирізняються актуальністю, розроблені поверхнево. -- Учні мислили стандартно. - Рішення й висновки не аргументовані. - Учні працювали неактивно, неузгоджено. |
- Проект не має практичної спрямованості. - Записи викоконані з порушенням стандартних вимог. |
- Доповідь недостатньо аргументована, не переконлива. -Мовлення не розвинене. - Наочність відсутня. |
Низький |
- Проект не має соціальної значущості, висунуті проблеми не розроблені. - Учні працювали безсистемно. - Проект не має висновків, чітко висловлених рішень. - Не всі учні працювали над проектом. |
- Проект не має практичної спрямованості. - Допущені мовні та мовленнєві помилки, порушення вимог. |
- Доповідь не підготована. - Рівень знань з предмету низький.
-Мовлення не розвинене. |
Додаток
Вироблення рекомендацій та плану дій щодо покращення екологічної ситуації в м. Золочеві