Комунальний заклад
«Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15
Маріупольської міської ради Донецької області»
Здоров’язберігаючий проект
«Я здоров'я зберігаю,
сам собі допомагаю»
Автор проекту:
Вчитель історії Карпухіна Л.М.
Маріуполь - 2020
Зміст
Вступ …………………………………………………………………………………....3
Висновки ………………………………………………………………………………10
Додатки ………………………………………………………………………………..11
Вступ
В усьому світі встановлюється культ здоров`я, дбайливого ставлення до можливостей людського організму, що даровані йому природою. Найбільш уразливими до впливу негативних суспільних явищ є учні підліткового віку. Вони живуть у середовищі, до якого не завжди вміють адаптуватися, на яке не можуть впливати. Це призводить до погіршення не лише фізичного, а й психічного здоров`я молодого покоління.
За таких умов одним з найважливіших завдань сучасної школи стало навчити дітей берегти і зміцнювати своє здоров`я, виховувати у них навички безпечної поведінки, допомогти учням сформувати ціннісні орієнтири, необхідні для здорового та успішного способу життя.
Цей проект був створений з метою привернення уваги підлітків до визнання пріоритету здорового способу життя як основного чинника збереження і зміцнення здоров`я.
Здоров’язберігаючий проект
«Я здоров'я зберігаю, сам собі допомагаю»
Назва проекту: Здоров’язберігаючий проект «Я здоров'я зберігаю, сам собі допомагаю».
Мета проекту: становлення здорового способу життя (ціннісного мотиваційного, діяльнісного та поведінкового компонентів).
Цільова група:
Учасники проектної команди:
Соціальні партнери:
Актуальність та проблема. У сучасних умовах наростаючого навантаження на нервову систему і психіку людини залишатися здоровими проблематично, якщо немає внутрішньої мотивації до здорового способу життя. Прийняття цінності здоров’я як домінанти орієнтує поведінку учнів на збереження і зміцнення здоров’я свого і оточення, успішно адаптуватися в соціальному просторі і як найповніше реалізувати себе у подальшому житті.
Чинники, що негативно спливають на стан здоров’я підлітків:
Задачі проекту:
Етапи реалізації проекту
І етап Підготовка проекту
ІІ етап Забезпечення проекту
ІІІ етап Реалізація проекту
ІV етап Завершення проекту
Заходи проекту
№ з/п |
Захід |
Дата |
Відповідальні |
Результат |
1 |
Інформування про здоров’язберігаючий проект «Я здоров'я зберігаю, сам собі допомагаю» |
|
|
Інформованість громадськості про проект |
2 |
Створення цільової групи, представниками якої є учні та вчителі |
|
|
Створена команда |
3 |
Анкетування учнів 8-11 класів з проблеми проекту |
|
|
Анкети для опитування учнів, вчителів, батьків |
4 |
Засідання круглого столу учасників, партнерів по визначенню плану дій |
|
|
План дій та можливі варіанти рішення проблеми проекту |
5 |
Організація і проведення інтернет-голосування в соціальній мережі «ВКонтакті» |
|
|
|
6 |
Вікторина «Я можу сказати «Ні» |
|
|
Виявлення рівня свідомого ставлення підлітків до свого здоров’я, та підви-щення мотивації |
9 |
Виставка тематичної літератури в шкільній бібліотеці |
|
|
Підвищення інтересу до здорового способу життя |
7 |
Конкурс стіннівок «Якщо не я, то хто?» |
|
|
Демонстрація свого негативного ставлення до шкідливих звичок |
8 |
Створення відеороликів «Шкідливі звички» |
|
|
Розвиток творчого потенціалу учнів, підвищення здоров’язберігаючої мотивації |
9 |
Конкурс на проведення кращої ранкової зарядки та фізкультхвилинок |
|
|
Поліпшення якості та підвищення інтересу до виконання ранкової зарядки та фізкультхвилинок |
10 |
Профілактична лекція «Здоровий спосіб життя» |
|
|
Підвищення рівня обізнаності учнів в питаннях профілактики шкідливих звичок |
11 |
Захист презентацій з проблеми проекту з використанням створених відеороликів |
|
|
Ознайомлення з презентаціями як варіантом поліпшення здоров’язберігаючого середовища в житті школярів |
12. |
Підведення результатів проекту та їх відображення в інформаційному бюлетені школи |
|
|
Ознайомлення з результатами проекту |
Очікувані результати проекту:
Висновки
Найбільшою цінністю у житті людини є здоров’я. Тому ми повинні формувати вміння і навички, які стосуються здорового та безпечного способу житті і потребують постійних багаторазових занять, мотивації підлітків на самоконтроль щодо виконання цих правил у побуті.
Основним завданням школи є забезпечення організації здорового способу життя всього колективу навчального закладу шляхом створення середовища, яке позитивно впливає на зміцнення здоров’я.
Необхідно враховувати й те, що до основних чинників здорового способу життя належить спосіб життя не лише окремої особистості, а й сім’ї, групи людей, суспільства. Тому важливо домогтися розуміння батьками основних ідей цього напрямку, адже саме вони найбільш зацікавленні в здоров’ї своїх дітей. Взагалі успішна реалізація цих завдань можлива тільки в активній співпраці з батьками та соціальними службами.
1