Я чую, і я забуваю. Я бачу, і я пам’ятаю. Я роблю, і я розумію. Конфуцій. Як “поводиться” промінь на межі двох середовищ?
Номер слайду 2
Ключові питаннянашого дослідження: Що відбувається зі світловими пучками на межі двох середовищ?Чому в темряві ми нічого не бачимо?Як людина використовує закони відбивання світла?При яких умовах світло заломлюється?Чому глибина водоймиздається меншою, ніж насправді?Як людина використовує закони заломлення світла?
Номер слайду 3
Дослід №1 Досліджуємо закони відбивання світла. Хід досліду:1) Взяли нитку, невелике дзеркальце, паличку2) Поклавши дзеркальце на підлозі, двоє з нас стало так, щоб у дзеркальці бачити око один одного3)Третій у цій точці поставив паличку, притиснувши до дзеркальця нитку, яку ми тримали у руках4) Поставивши аркуш паперу на дзеркальце вертикально ми позначили на ньому перпендикуляр та напрям ниток5) Зробивши креслення ми порівняли два кути (падіння і відбивання)І ВОНИ ВИЯВИЛИСЯ ОДНАКОВИМИ!!!
Номер слайду 4
- Як ви думаєте звідки береться “сонячний” зайчик?Якщо ви ще не знаєте, тоді ми зараз постараємося вам розповісти….“сонячний” зайчик є результатом дзеркального відбивання світла від плоского дзеркала!!!Відбитий від дзеркала " зайчик" помітно зміщується при повороті дзеркала навіть на невеликий кут. Це явище використовується у вимірювальних приладах, відлік свідчень яких робиться на віддаленій від приладу шкалі по зміщенню світлового " зайчика" на цій шкалі. "Зайчик" виходить від маленького люстерка, пов'язаного з рухливою частиною приладу і освітлюваного від спеціального джерела світла.
Номер слайду 5
Дослід №2 Досліджуємо закони заломлення світла. Для проведення досліду необхідно: Стакан, вода, молоко, ліхтарик, темна кімната. Хід досліду:1. Наповнили склянку водою і додали трохи молока. 2. У темній кімнаті запалили ліхтарик і направили промінь світла зверху вниз. Промінь повинен падати на поверхню води під нахилом. Простежили шлях променя у воді. Ми побачили, що пучок світла «ламається»Олівець в рідині здається зламаним із-за різних показників заломлення світла в повітрі і рідини. При переході світлових променів з одного прозорого середовища в інше напрями променів змінюються (світло заломлюється). Головна відмінність між двома оптичними середовищами — це різні швидкості поширення світла.
Номер слайду 6
Для проведення досліду необхідно:- глобус;- ліхтарик або проектор;- темна кімната. Хід досліду:1. Направили промінь світла на глобус.2. Повертали глобус різними сторонами в промені світла. Результат: увесь час освітлена тільки та частина глобуса, на яку потрапляє світло. Як би ми не повернули глобус його сторона завжди залишається в тіні. Ви запитаєте ЧОМУ???А відповідь є простою Дослід №3 Освітимо усю земну кулю!!!…. промені поширюються по прямій лінії: вони не можуть огинати предмет і освітлювати протилежну сторону. Тому Сонце по черзі освітлює тільки ту сторону Землі, яка зараз звернена до його променів.
Номер слайду 7
Саме так утворюються сонячні і місячні затемнення. Сонячне затемнення4 січня 2011 р. Місячне затемнення
Номер слайду 8
Для проведення досліду необхідно: Картонний диск, штатив з лапкою і муфтою, булавка, різнокольорові олівціХід досліду: Вирізали із цупкого паперу круг радіксом 10 см. Поділили поверхню на сім рівних частин. Зафарбували ці частини у основні спектральні кольори. Закріпили даний диск на штативі та розкрутили диск. Як ви думаєте, що ми побачили?А ми побачили, що диск став білим!!!!Питаєте чому??? А тому що ……Дослід №4 Магічне число 7!!! Ми дослідили фізичне явище яке називається - дисперсія – це розкладання білого пучка світла на кольорові пучки або кольори
Номер слайду 9
Райдуга – оптичне явище в атмосфері. Як вона утворюється?Райдуга утворюється внаслідок заломлення сонячних променів на поверхні кулеподібної водяної краплі, їх відбивання від задньої поверхні краплі і повторного заломлення при виході з крапліРозкажи, як за горою сонечко сідаєЯк у Дніпра, веселочка воду позичаєТ. Г. Шевченко
Номер слайду 10
Висновки- ми бачимо предмети тільки тоді,коли світло падає на них і, відбиваючись, досягає наших очей; - промінь падаючий, відбитий і перпендикуляр, поставленний у точку падіння промення, лежать в одній площині;- кут відбивання дорівнює куту падіння промення;- - завдяки відбиванню світла ми бачимо навколишній світ.- зміна напрямку променя на межі двох середовищ, у яких світло поширюється з різною швидкістю, називається заломленням світла. При переході світлового пучка із середовища, у якому швидкість поширення світла більша, у середовище, де його швидкість менша, кут заломлення менший від кута падіння, і навпаки.
Номер слайду 11
Це цікаво!МіражіСвітловий промінь може відхилятися у тому випадку, якщо він переходить з гарячого повітря в холодний і навпаки, тому, що у них різна щільність(гаряче повітря менш щільне, чим холодний). Тому світло проходить через них з різною швидкістю. У жаркі дні повітря біля землі прогрівається швидко. Світлові промені, що проходять через нього, відхиляються. Саме тому шосе, по якому ти проїжджаєш, може здатися мокрим. Те, що ми бачимо, насправді відображення неба. У пустелі це явище може викликати міраж.
Номер слайду 12
Майже до кінця 17 століть багато вчених вважали, що світло поширюється миттєво. Інші вчені, у тому числі Галилео Галілей, вважали, що світло має якусь певну швидкість, хоча і дуже велику. У 1672 р. астроном Кассіні вивчав рух супутників Юпітера. І за допомогою деяких спостережень розрахував швидкість світла : С = 3·10^5 км/с = 3·10^8 м/с. Це цікаво!Закон прямолінійного поширення світла використали ще древні єгиптяни для того, щоб встановити по прямій лінії колони, стовпи, стіни. Вони розташовували колони так, щоб із-за найближчої оку колони не були видні усі інші.
Номер слайду 13
Список використаних джерел:http://uk.wikipedia.org/wikihttp://shkolyar.in.uahttp://www.youtube.comhttp://www.olymp.vinnica.uahttp://school.kiev.ua