Проект з математики для 1 класу "Все навколо числа" + фрагменти уроків + додатки до проекту

Про матеріал

Проект з математики для 1 класу "Все навколо числа" + фрагменти уроків + додатки до проекту

Мета проекту:

 формувати вміння опрацьовувати різноманітні джерела інформації з метою пошуку необхідного матеріалу з актуальних проблем теми;

 працювати самостійно та в групі з іншими на результат;

 сприяти розвитку творчих здібностей учнів (мислити творчо, генерувати нові ідеї та ініціативи й утілювати їх у життя);

 розвивати здатність брати на себе відповідальність за кінцевий результат своєї та колективної діяльності, ініціативність, відкритість до нових ідей;

 виховувати відповідальність, пошанування думок інших людей, толерантність, розуміння важливості виконання різних соціальних ролей в групах;

 сприяти підвищенню інтересу до навчання.

Презентація до проекту за посиланням: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-proektu-z-matematiki-dlya-1-klasu-vse-navkolo---chisla-234016.html

Перегляд файлу

Шкуматова О.Ю.

Тема проекту: «Цікава математика. Все навколо – числа!»

Вид проекту: дослідницький, творчий, інформаційний.

За кількістю учасників проекту: груповий.

Учасники проекту: учні 1 класу.

Тривалість проведення: проект середньої тривалості.

Мета проекту:

ü        формувати вміння опрацьовувати різноманітні джерела інформації з метою пошуку необхідного матеріалу з актуальних проблем теми;

ü        працювати самостійно та в групі з іншими на результат;

ü        сприяти розвитку творчих здібностей учнів (мислити творчо, генерувати нові ідеї та ініціативи й утілювати їх у життя);

ü        розвивати здатність брати на себе відповідальність за кінцевий результат своєї та колективної діяльності, ініціативність, відкритість до нових ідей;

ü        виховувати відповідальність, пошанування думок інших людей, толерантність, розуміння важливості виконання різних соціальних ролей в групах;

ü        сприяти підвищенню інтересу до навчання.

 Обладнання:  презентація, картки з дидактичними іграми.

 Очікувані результати Уміти:

− шукати та застосовувати потрібну інформацію про числа;

− обговорювати з учнями та друзями питання, пов’язані з темою проекту;

− працювати самостійно та в групі;

− представляти результати виконаної роботи.

Розуміти:

− зв’язок проекту й особистої навчальної діяльності;

− способи використання знань, набутих під час виконання проекту, у повсякденному житті.

ЕТАП І. ПІДГОТОВКА ДО ПРОЕКТУВАННЯ.

В учнів має виникнути інтерес, відчуття деякої причетності до вибору теми чи обізнаності в ній. На цьому етапі важливо довести дітям важливість і цікавість пропонованого дослідження. Вони мають зрозуміти проблемність і складність розв’язання питання.

Вид роботи. Визначення теми, мети та завдань проекту.

Зміст роботи

1.                  Обговорення теми з учнями.

2.                  Визначення мети, завдань і актуальності проекту.

3.                  Визначення типу проекту. Функції вчителя

1.                  Оголошення задуму (за допомогою бесіди та цікавих задач з математики).

2.                  Ознайомлення зі змістом проекту.

3.                  Поділ учнів на групи.

4.                  Мотивація пошуку.

5.                  Допомога в постановці завдань.

ЕТАП ІІ. КОНСТРУКТОРСЬКИЙ (ПЛАНУВАННЯ).

Розподіл дітей на групи залежно від їхніх бажань. Якщо виникне проблема з формуванням груп – можна запропонувати поділ методом жеребкування (за дитячою лічилкою або запропонувати картки, які діти будуть по черзі витягувати). Кожна група визначає план своїх дій.

Вид роботи. Визначення конкретних дій учнів.

Зміст роботи

                1.       Вироблення плану дій:

-                     визначення джерел інформації;

-                     вибір способу збирання інформації;

-                     вибір методів аналізу інформації;

-                     вибір засобів презентації результатів;

-                     форма звіту;

-                     встановлення критеріїв оцінки результату й процесу; -         розподіл завдань між членами проекту.

                2.      Планування завдань.

Функції вчителя

1.                 Висловлення припущень.

2.                 Висунення пропозицій, ідей.

3.                 Корекція плану та завдань.

1. Група « Мандрівники в минуле» - збирають і вивчають матеріал про числа і їх виникнення. 1) https://pustunchik.ua/online-school/math  2) https://www.google.com/search?

client=opera&q=з+історії+виникнення+чисел&sourceid=opera&ie=UTF8&oe=UTF-8

-    історія виникнення чисел; -    цифри різних народів.

2. Група «Пошуковці» - шукають інформацію, де люди зустрічаються із числами.

1)      https://www.google.com/search?

q=дитячі+сайти+про+математику+1+клас&client=opera&sxsrf=ALeKk0

08SvIuuc087p2pkcn3dhuw9xmz-g

%3A1616960637310&ei=fdxgYKW4EoiaI7qscgO&oq=дитячі+сайти+про+математику+1+клас&gs_lcp=Cgdnd3

Mtd2l6EAxQAFgAYPm5B2gAcAJ4AIAB1wKIAdcCkgEDMy0xmAEAqg EHZ3dzLXdpesABAQ&sclient=gwswiz&ved=0ahUKEwjl6pvj39PvAhUIHxoKHQ51DOkQ4dUDCAw

2)      https://pustunchik.ua/online-school/math - загадки та приказки про числа першого десятку; - цікаві математичні ігри.

3. Група «Журналісти» -  проводять опитування учнів 1 – 4 класів і роблять висновки.

1)            https://nbu4kids.wordpress.com/2018/11/28/цікаві-факти-про-числа/

2)            https://procikave.com/tsikavi-chisla  - як числа впливають на наше життя; - цікавинки про числа.

ЕТАП ІІІ. ДОСЛІДЖЕННЯ.

На цьому етапі кожна група досліджує свою сферу питання:

опрацьовує  запропоновану літератури та переглядає Інтернет-ресурси. Ця робота здійснюється в позашкільний час.

Вид роботи. Самостійна робота учнів. Вчитель займає позицію консультанта, а за потреби—координатора.

Зміст роботи

1.                   Усвідомлення проблеми власного пошуку.

2.                   З'ясування незрозумілих питань.

3.                   Робота з літературою. Обговорення можливих джерел інформації.

(учитель має координувати цей процес).

4.                   Збирання інформації.

5.                   Аналіз та узагальнення зібраних даних.

6.                   Узгодження виконаної роботи із запланованою.

7.                   Висновки.

Функції вчителя

1.                 Спостереження за роботою учнів.

2.                 Непряме керування діяльністю (консультації, поради тощо).

ЕТАП ІV. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ

Отримані матеріали діти збирають у теку групи. Продивляються й обирають найцікавіший, на їхній погляд, матеріал.

Вид роботи. Самостійна робота в групах.

Зміст роботи

1.                 Аналіз інформації.

2.                 Формулювання висновків.

Функції вчителя

1.      Корекція підсумкових матеріалів.

2.      Спостереження за ходом обробки результатів і аналізу інформації.

ЕТАП V. ПІДСУМКОВИЙ (ОФОРМЛЕННЯ ЗВІТУ)

Це - підсумковий урок.

Вид роботи. Проведення підсумків роботи груп.

Зміст роботи

                1.       Показ результатів у формі:

-                     усного звіту;

-                     звіту з демонстрацією матеріалів; -  письмового звіту.

Під час публічного представлення проекту його учасники ознайомлюють учнів інших груп та запрошених гостей із:

ü        поставленими завданнями;

ü        розповідають, що нового дізналися та навчилися;

ü        демонструють результат своєї діяльності;

ü        діляться власними враженнями; будують плани на майбутнє.

                2.      Колективне обговорення

1.     Кожна група у встановленому вчителем порядку звітує за своєю темою.

2.     Обговорення проекту за запитаннями:

ü        Чого ви навчилися під час проектних дій?

ü        Що вам дала участь у виконанні проекту?

ü        Які вміння та навички ви здобули?

ü        Що дала вам групова робота ?

ü        Що вдалося найкраще і чому?

ü        Що можна було б зробити краще?

Функції вчителя

1.                 Сприйняття звіту.

2.                 Постановка доцільних запитань (у ролі рядового учасника).

ЕТАП VI. ОЦІНКА РЕЗУЛЬТАТІВ ПРОЕКТУ

Це - підсумок проведення всього проекту: перегляд презентації, буклетів, висловлення й побажання дітей тощо.

Вид роботи. Обговорення, оцінювання результатів проекту. Зміст роботи

1.     Колективне обговорення. Відгуки дітей про їхню участь у проекті «Все навколо – числа!»

2.     Самооцінка результатів і процесу дослідження. Діти заповнюють картки «Підбиття підсумків роботи над проектом» (див. Додаток 6)

Функції вчителя

Оцінювання зусиль учнів, їхньої креативності, якості використаних джерел, невикористаних можливостей, творчого потенціалу, якості звіту. На цьому етапі можна використовувати грамоти чи пам’ятні подарунки, але, обов’язково, для кожного учасника проекту. (Додаток 7)

Підсумок

Діяльність учасників проекту

з/п

Діяльність учителя

Діяльність учнів

1

Заохочує учнів до участі в роботі творчих груп з реалізації проекту.

Збирають            та                аналізують інформацію про числа.

2

Допомагає об’єднатися у групи.

За бажанням або методом жеребкування об’єднуються у групи.

3

Забезпечує учням можливість самовиразитися під час виконання творчих завдань.

Обговорюють питання, пов’язані з реалізацією проекту: діляться власними ідеями, думками і спостереженнями; оцінюють свою діяльність і діяльність інших.

4

Бере участь у редагуванні звітів про виконану роботу.

Творчо складають звіти власних досліджень.

5

Надає поради зі створення лепбука.

Для представлення результатів створюють лепбук:

складають план майбутнього лепбука;

малюють макети теки;

виготовляють матеріали для наповнення теки.

6

Організовує підготовку та проведення презентації проекту

«Все навколо – числа!»

Беруть участь у проведення презентації проекту.


8

Шкуматова О.Ю.

Урок –проект «Цікава математика. Все навколо – числа!»

(Проводиться на етапі підготовки до проектування (І етап) та на етапі планування (ІІ етап) )

 

 Учитель. Доброго дня! Сідайте. Вітаю всіх з новим весняним днем!

Одного разу у відомого мислителя Сократа спитали, що, на його думку, найлегше робити у світі. Він відповів, що найлегше повчати інших, а найважче – пізнати самого себе.  Тож я вам бажаю пізнати себе!

Витягніть, будь-ласка, руки перед собою. Подивіться: у багатьох долоньки відкриті. А це означає, що ми всі відкриті для того, щоб поділитися своїми знаннями й здобути нові; ви готові до діалогу й співробітництва.

Отже, починаємо роботу.

Епіграф нашого уроку: «Те, що я чую - я забуваю, те, що я бачу - я пам’ятаю, те, що я роблю - я розумію.»

 Конфуцій  Що ж нового та цікавого ми дізнаємося та зрозуміємо із сьогоднішнього уроку?

Для початку  давайте разом переглянемо відео (діти дивляться відео про цифри «Весела лічилочка» за посиланням: https://www.youtube.com/watch? v=qLLjjtvFgAE&t=82s

Можливо, ви здогадалися про що йтиметься сьогодні на уроці? (Про цифри). Правильно! Молодці!

Щоб дізнатися, яку роль відіграють цифри і числа у нашому житті, ми виконаємо проект на тему: «Все навколо – числа!»( Яку роль відіграють числа у нашому житті?).

                Мета проекту:

-         Розвивати стійкий інтерес до вивчення математики; усвідомлювати застосування здобутих знань у повсякденному житті.

-         Формувати вміння опрацьовувати різноманітні джерела інформації.

-         Виховувати почуття відповідальності, наполегливості у досягненні мети, вміння поєднувати індивідуальну роботу з груповою, вміння вислухувати один одного, вчасно прийти на допомогу слабшим.

-         Формувати практичні навички дослідницької діяльності, умінняаналізувати і робити висновки, вміння працювати з різною літературою і інтернет - ресурсами.

Отже, потрібно провести дослідження і дати відповідь на проблемне питання: «Яку роль відіграють числа у нашому житті?» Перед вами постають такі завдання:

             −         дослідити, де зустрічаються числа у повсякденному житті;

             −         дізнатися, звідки з’явилися числа;

             −         з’ясувати, чи можна обійтися без чисел.

Щоб довідатися, де зустрічаються числа у повсякденному житті, звідки вони виникли і чи можна обійтися без них ви повинні об’єднатися у три групи.

4.     Група «Мандрівники в минуле» - збирають і вивчають матеріал про числа і їх виникнення.

5.     Група «Пошуковці» - шукають інформацію, де люди зустрічаються із числами.

6.     Група «Журналісти» -  проводять опитування учнів 1 – 4 класів і роблять висновки.

Результати ваших самостійних досліджень візьміть до уваги і створіть лепбук, який продемонструєте під час проведення підсумкового етапу проекту. Лепбук – це саморобна паперова книжечка з кишеньками, дверцятами, віконцями, рухливими деталями, які можна діставати, перекладати, складати на свій розсуд.

Для пошуку інформації ви можете використовувати друковані видання, Internet – ресурси, власні спостереження, звертатися за допомогою до дорослих.

Вам доведеться чимало попрацювати. Не зупиняйтеся на півдорозі, наскільки б важко вам не було!

Шкуматова О.Ю.

Фрагмент уроку – презентації проекту ( проводиться на V підсумковому етапі проекту)  Під час публічного представлення проекту його учасники ознайомлюють учнів інших груп та запрошених гостей.

 Група «Мандрівники в минуле»

Завданням нашої групи було зібрати і вивчити матеріал про числа і їх виникнення. Ми розпочали своє дослідження. В мережі Інтернет ми знайшли дуже цікаві відомості з історії виникнення чисел.

У стародавніх людей, крім кам’яної сокири і шкури замість одягу, нічого не було, тому рахувати їм було нічого. Поступово вони стали приручати худобу, обробляти поля. Коли з’явилася торгівля, тоді виникла необхідність рахувати. Найдавнішим «лічильним інструментом» були власні руки людини – десять пальців, на яких люди вчились рахувати. Роль одиниці відігравав вказівний палець. У стародавній російській нумерації перші десять цифр називали «перстами» – пальцями. Спочатку рахували на пальцях рук. Коли пальці на одній руці закінчувалися, то переходили до іншої, а потім – ще й до пальців на ногах.

image

Рис.1. Найдавніший спосіб обчислення

Першими придумали запис чисел стародавні шумери. Вони користувалися лише двома цифрами. Вертикальна риска позначала одну одиницю, а кут з двох лежачих рисок – десять. Ці рисочки у них виходили у вигляді клинів, тому що написані були гострою паличкою на сирих глиняних дощечках. Потім дощечки  сушили і обпалювали (рис.1).

image

Рис.2. Дощечка із цифрами

Стародавній народ майя замість цифр малював страшні голови, як у прибульців. Відрізнити одну голову від іншої було дуже складно (рис.2).

image

Рис.3. Цифри стародавнього народу майя

Індійці і народи Стародавньої Азії при рахунку зав’язували вузлики на шнурках різної довжини і кольору (рис.3). У деяких багатіїв накопичувалося по кілька метрів цієї мотузяної «лічильної книги». Через рік вони не могли згадати, що означали ті вузлики на різнокольорових шнурочках. Існувала, навіть, така професія – згадувач, він і зав’язував вузлики.

image

Рис.4. Рахункові вузлики

Стародавні єгиптяни на дуже довгих і дорогих папірусах писали замість цифр дуже складні, громіздкі знаки.

Було дуже незручно зберігати глиняні таблички, мотузки з вузликами і рулони папірусу. І це тривало до тих пір, поки стародавні індійці не винайшли для кожної цифри свій знак (рис.4).

image

Рис.5. Цифри стародавніх індійців

Араби були першими, хто запозичив цифри у індійців. Трохи пізніше араби спростили ці значки, які стали схожими до наших цифр.

Дуже цікаво розглядати зовнішній вигляд цифр в різних написаннях! А ще з їх допомогою можна розробити свій секретний шифр і писати ними таємні послання. Ми вже застосовували такий варіант чисельної заміни букв алфавіту в шпигунській грі на уроці математики. Але якщо ще й цифри використовувати не наші, арабські, а, наприклад, єгипетські, то такий код не розшифрує навіть досвідчений шпигун! Наша група підготувала картки з цифрами різних народів (Додаток 1). Давайте спробуємо зараз зашифрувати повідомлення для свого друга.

Група «Пошуковці»

Ми шукали і опрацьовували інформацію, де люди зустрічаються із числами.

Числа, цифри ... вони з нами всюди. Усе наше життя побудоване на числах. Вони оточують нас з моменту, коли лікар записує годину нашого народження, нашу першу вагу, зріст і до останньої миті. З давніх часів люди намагалися все прив'язати до чисел: календарі, час на годиннику, дату народження, номери будинків, квартир, автобусів, ціни на товари і вартість покупки в магазині, номери сторінок в підручниках, книгах. Числами позначається температура на градуснику, в приготуванні їжі нам допомагає цифрове табло на мікрохвильовій печі або духовці.

Числа є в прислів'ях, приказках, загадках і дозволяють краще розкрити їх зміст. Числа зустрічаються в назвах літературних творів і картин художників. Вони пов'язані з пам'ятниками і скульптурами.

Для спільного лепбуку ми приготували добірку  цікавих загадок та приказок про числа першого десятку (Додаток 2).

А ще ми знайшли багато ігор із числами, в які можна грати на уроках математики. Багато хто навіть уявити собі не може, що гратися числами, діями дуже захопливо, весело, корисно і прикольно. Ми пропонуємо зараз зіграти в деякі з них:

Гра  «Покажи «стільки ж», «більше», «менше»»      Матеріали гри: картки із числами.

Учитель показує учням карточку з числом 3 і каже: «Більше», учні показують 4, 5 і більше предметів, або карточку із зображенням більш як 3 предметів. Коли вчитель говорить: «Стільки ж» і показує картку з числом 5, усі діти піднімають у руці 5 предметів, коли вчитель показує число 5 і каже:

«Менше», учні показують 2–3 предмети і т. д.

Гра називається «Скільки?»

Варіант 1. Учитель виставляє іграшки на столі або на карнизі дошки і пропонує учням, показуючи іграшки указкою, не лише лічити вголос, а й піднімати цифру, яку вони називають. Діти лічать у прямому і зворотному порядку, із заміною окремих іграшок.

 Варіант 2. Учитель плескає в долоні кілька разів, а учні, полічивши кількість оплесків, мовчки піднімають картку з відповідною цифрою. Варіант 3. Учитель плескає в долоні, учні лічать оплески і також плескають. Варіант 4. Учитель показує таблицю із зображенням різних або однакових предметів (або виставляє картки на набірному полотні) і пропонує мовчки полічити й показати відповідну цифру.

Гра «Збільшити і зменшити на 1»     Матеріал гри: картки з числами.

    Учитель підносить угору картку з будь-яким числом, а учні піднімають у лівій руці картку з таким числом, яке вийде в результаті збільшення даного числа на 1, а в правій руці – картку з числом, яке утвориться при зменшенні даного числа на 1. Скажімо, учитель піднімає картку з числом 7. Учні повинні в лівій руці піднести картку з числом 8, а в правій – 6.

     У грі перемагають учні, які жодного разу не помилялися або помилялись найменше.

Гра «Покажи потрібну цифру»

Матеріал гри: картки із зображенням предметів, дрібні предмети, іграшки.

Вчитель показує учням картку із зображенням кількох предметів, а учні, швидко полічивши, показують відповідну цифру.

Гра «Змагання команд»

1.      Учень однієї команди називає будь-який приклад і вказує на учня з іншої команди, який буде відповідати. І навпаки.

2.      Для гри клас ділять на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки є учнів. Приклади містять табличне додавання та віднімання в межах 10. За сигналом перші учні виходять до дошки, розв`язують перші приклади, записують і швидко передають крейду наступним гравцям, які розв`язують наступні приклади і т.д. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди, то  він може виправити неправильну відповідь і записати правильну. Після розв`язування всіх прикладів, вчитель перевіряє правильність виконання завдань "суперниками" і визначає команду-переможця.

Ще ми пропонуємо додати до нашого лепбуку ігри,  які ми використовуємо на уроках математики (Додаток 3).

Отже, наш висновок - без чисел нам було б важко і нецікаво жити.

Група «Журналісти»

Завданням нашої групи було провести опитування учнів 1 – 4 класів. Нам було цікаво дізнатися, як вони відносяться до чисел. Щоб з’ясувати це, ми провели анкетування.

За результатами анкетування: 5, 7, 8, 10, 12, 25, 57, 99, 100 і, навіть, 1 мільярд − улюблені числа.

Рідко зустрічаються  з числами у своєму житті 6 дітей, а решта 43  − зустрічаються часто.

На запитання «Навіщо людям рахунок?» діти відповідали так:

щоб вирішувати завдання і приклади;

щоб знати в якому ти навчаєшся класі, скільки тобі років;

щоб все можна було порахувати, в тому числі і гроші, і дізнатися багато їх або мало.

Отже, робимо висновок,  що учні 1 – 4 класів часто зустрічаються з числами і розуміють, що без ліку нам не обійтися.

Здавна числам надавали особливого значення і пов'язували свою долю з ними. Щоб відповісти на питання: «Як числа впливають на наше життя?», наші батьки порадили звернулися до давньої науки про цифри - нумерології, яку розробив древній філософ і математик Піфагор.

Нам стало дуже цікаво, що означають наші дати народження. Тому ми створили міні-книжечку «Цифри та доля» (Додаток 4). У ньому ми помістили інформацію, що означає цифра, яку отримали в результаті додавання всіх цифр дати народження. Так ми отримали цікаву «гадалку». Хто хоче зараз випробувати? («Журналісти» роздають бажаючим чисті аркуші та олівці, пояснюють правила та зачитують, що означає кожна з отриманих цифр.)

1– Ви чарівні, а також занадто примхливі, прагнете до відданості івірності. Та часом дуже сильно самозакохані.

2−  Ви маєте добре розвинену інтуїцію, нестандартне мислення, дужечуттєва людина;

3– Ви компанійська, товариська людина, в якійсь мірі володієтеекстрасенсорними здібностями; дуже мудра і розумна людина, яка відчуває пристрасть до невідомого;

4–  Ви ввічлива, рішуча та дуже працелюбна людина, але маєтеагресивну сутність;

5 – Ви добродушна,  енергійна, емоційна людина та надмірно імпульсивна;

6 – Ви любляча і вірна людина, чесна і впевнена, водночас, у Вас сильне бажання влади і панування;

7 – Ви доброзичлива, цікава, харизматична особистість, але занадто прагнете у всьому бути ідеалом;

8 – Ви таємнича, мудра й терпляча людина, організована та неповторна.

Ваша слабкість - бажання влади та матеріальних цінностей;

9– Ви самовпевнена імпульсивна особистість, повна амбіцій таентузіазму, віддана і творча. Та, на жаль, наївна людина, яка намагається в усьому наслідувати інших.

А ще ми підготували декілька цікавих фактів про цифри та числа, щасливі і нещасливі, і просто невідоме з повсякденного життя математичних символів. Збірку карток ми назвали «Цікавинки про числа» (Додаток 5).

Отже, вплив цифр на наші долі надзвичайний,  як сказав Піфагор:

«Числа правлять світом».

Відгуки дітей про їхню участь у проекті «Все навколо – числа!»

«Ще в далеку давнину греки вважали, що будь-яка праця згуртовує людей. Нам сподобалося працювати у невеликій групі. Тут кожен може висловити свою думку, доповнити своє до одержуваного результату.

Проект відкриває для кожного з нас нові можливості в навчанні. Ми навчилися опрацьовувати різноманітні джерела інформації; набули досвіду співпраці, який буде нам корисним у подальшому навчанні. А головне, ми переконалися, що математика дуже цікава, а цифри оточують нас повсюди.

Можна, навіть сказати, що все навкруги - числа!».   

Додаток 1

image

image

image

Додаток 2 Загадки.

image

image

image

Прислів’я та приказки.

image

image

Додаток 3

Дидактичні ігри:

«Дістанься сонечка»

image

«Риболовля»

image

«Яблуневий сад»

image

image

Додаток 4

image

image

image

image

image

image

Додаток 5

Цікавинки про числа

image

image

image

Додаток 6

image

Додаток 7

Грамота

image

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 березня 2021
Переглядів
2833
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку