Проект Захисти ялинку. «Як захистити зелених красунь від бездумного знищення?»

Про матеріал

Ознайомити з результатами проектної діяльності учнів класу батьків, вчителів з теми «Захисти ялинку»; розвивати спостережливість, критичне мислення, вміння робити висновки, роз­вивати навички усного мовлення; вчити працюва­ти в групах, представляти результати дослідницької роботи; виховувати дбайливе ставлення до приро­ди, екологічну культуру.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета. Ознайомити з результатами проектної діяльності учнів класу батьків, вчителів з теми «Захисти ялинку»; розвивати спостережливість, критичне мислення, вміння робити висновки, роз­вивати навички усного мовлення; вчити працюва­ти в групах, представляти результати дослідницької роботи; виховувати дбайливе ставлення до приро­ди, екологічну культуру.

Проблемне питання проекту: «Як захистити зеле­них красунь від бездумного знищення?»

Обладнання. Тематична виставка книг, ди­тячих журналів, енциклопедій, дитячі роботи, комп'ютер, штучна ялинка, аудіозапис музики Моцарта, зразок виконання ялинки з гофрованого паперу, заготовки листівок.

Асистенти проекту: батьки учнів, бібліотекар, працівники лісгоспу.

 

Хід заходу

I. Організаційний момент.

 У нас сьогодні незвичайний день — учні на­шого класу презентують проект «Захисти ялинку». Ви старанно до нього готувалися і з хвилюванням чекали.

II. Оголошення теми уроку.

 Сьогодні ми почуємо відповіді на ті питання,

  що нас хвилювали під час підготовки проекту, підве­демо підсумки вашої дослідницької роботи, зроби­мо чудові новорічні листівки. Чи цікавою буде наша зустріч? Це залежить від вашої активності, уважнос­ті, творчості.

III. Актуалізація опорних знань.

— А як виникла ідея нашого проекту? Давайте пригадаємо! І у цьому допоможе казка!

1. Перегляд інсценізації.

Вистава «Збережи ялинку»

Лисичка. А ти, Котику, вмієш відгадувати загад­ки?

Котик. Найкраще від усіх!

Лисичка. Добре! Спробуй відгадай!

Дорога біла стелиться,

І краю їй нема.

Сніжок мете. Метелиця.

Прийшла до нас ... (Зима)

Котик. Таце... це...

Лисичка. Ех ти, хвалько! Діти, допомагайте!

Візерунки на вікні він намалював мені,

Я по вулиці гуляю, він за ніс мене щипає.

Хто впізнає невидимку,  того, хто поруч ходить взимку?    

 ( Мороз)

 

Танцювали зайчики у гайку,
На сніжку біленькому, на сніжку.
Вибивали лапками гопака,
Хоч мела хурделиця, ще й яка.
Гарно побігайчики — стриб та скік —
Зустрічали зайчики... (Новий рік)

Котик. Ой! Лишенько! Ой! Ой! Ой!

Лисичка. Та що трапилося?

Котик. Ми зовсім забули, що скоро Новий рік! 

Лисичка. Я так люблю це свято! Подарунки, вог­ники, ялинка! Але у нас немає ялинки!

Котик. У лісі є така красуня — ялинка. Ходімо швидше до лісу! Зрубаємо і принесемо її додому.

Лисичка.

Ми до лісу підемо

І ялинку там знайдемо.

Виберемо зелену, пишну,

Та й додому принесемо!

 Бери, Котику, сокиру та швидше йдемо до лісу!
(Виходять на галявину).

Котик. Яка краса! Зрубаймо ось цю! (Котик хоче зрубати ялинку, та на галявину вискакує Зайчик).

Зайчик. Стійте! Не рубайте!

Лисичка. Чому не можна рубати? Нам дуже по­трібна ялинка на свято! Ми її прикрасимо вогника­ми, іграшками, цукерками. Діти до нас на свято за­вітають.

Котик. Та без ялинки ніякого Нового року не буде. Ми ж зрубаємо тільки одну ялиночку!

Зайчик. Ой! Ой! (Плаче). Не можна її рубати!

Лисичка. Що ж нам робити? Що ми скажемо на­шим друзям, які чекають на ялинку? І як Новий рік ми тепер зустрінемо?

Зайчик. Дітки, допоможіть! Захистіть ялинку!

IV. Мотивація навчальної діяльності.

  •    Ось яку історію розповіли нам лісові друзі. Всі діти у класі не тільки замислилися над тим, як захистити лісову красуню, але й почали активно діяти.
  •    А яку мету ви перед собою поставили? (Вчити­ся бути дбайливими господарями, зберегти ліс від зни­щення, стати друзями ялинки).
  •    Учні розподілилися на групи, намітили план роботи. І сьогодні крок за кроком простежимо шлях просування до мети, і я думаю, що ми зможемо за­хистити і зберегти нашу ялинку

V. Звіт учнів про хід виконаної справи.
Інформація про ялинку.

 Ми добре підготувалися, зібрали різноманітний матеріат. Інформацію знайшли в енциклопедіях. дитячих журналах, книжках. Деякі з них представлено на виставці. Багато корисної інформації прочитати в шкільній бібліотеці. На основ цих пошуків ми створили відеогазету, з якою хочемо вас ознайомити.

Відеогазета      «Лісова красуня»

1-й учень. (Слайд 1).

З давніх-давен оспівують у легендах, піснях, каз­ках красу ялинки. Найбільш поширена в Украї­ні вона в Карпатах, де висота її сягає до 50метрів.
Хвойні ростуть і на півночі, і в південних степах, де їх посадили українські лісівники. Високі ялини на Чернігівщині під палючим сонцем стали крислати­ми, приземкуватими. Але ялинка не втратила своєї привабливості й краси.             

2-й учень.

Давньослов'янська назва ялинки означає «колю­ча», її листки-хвошки живуть на дереві 5—7 років, а самій ялинці, щоб вирости, потрібно не менше ніж 12 років. В Україні є ялинки довгожителі, їхній вік 500 років.

А ось цікавий факт. Найстарше дерево-рекорд-смен, яке живе на нашій планеті, має вік 9 950 років. Це ялинка, яка росте в горах Швеції'. Там знайшли ще групу ялин (20 дерев) віком понад 8000 років.

 

 

 

3-й учень. (Слайд 2).

Хвойні ліси — легені планети. Один гектар ялино­вого лісу забезпечує річну потребу людини в кисні та дає понад 2500 тонн вологи. А скільки користі від хвойного повітря, яке не дає змогу поширюватися хвороботворним мікробам!

Хвоя, гілки і шишки ялинки мають певну кормову цінність. З ялини бджоли збирають пилок. Хвоя ви­діляє медяну росу, з якої бджолина сім'я за один день може зібрати до 4 кг меду

4-й учень. (Слайд Звідео «Життя тварин». Слайд 4).

Ялинка підгодовує і звірів, і пташок.

З деревини ялини виготовляють човни, музичні інструменти, меблі, папір, шовк, фанеру для літако­будування й інше. А з хвої, крім того, виготовляють вітамін С.

5-й учень. (Слайди 5 і 6).

Ми побували на екскурсії в лісгоспі м. Прилук. Скільки цікавого нам розповіли! На території При­луцького району поширені два види ялинки: колюча та сиза. Щоб мати ялинові ліси, працівники  лісового господарства вирощують із зерняток малюки-саджанці, за ними добре доглядають, а потім саджають з них ліс. І щоб захистити, зберегти ялинові ліси від вирубування, спеціально вирощують новоріч­ні ялинки для жителів нашого міста, кожного року 8000—10000 дерев. Але, друзі, замисліться, скільки ялиночок гине щороку?! Тисячі! А для чого? Щоб лі­сова красуня декілька днів прикрашала наш дім на свято, а потім викинути її на сміття?!

6-й учень. Звідки ж пішла традиція прикрашати домівки ялинками?

На Русі новий рік розпочинався з 1 вересня. Ро­сійський цар Петро І видав наказ про зміну дати но­вого року — з 1 вересня на 1 січня 1700 року та про прикрашання ялиновими гілками і ялинками ву­лиць і домівок. Цей звичай він побачив у Німеччині. Хоча ще раніше у Німеччині на Новий рік не рубали ялинові деревця, а навпаки саджали їх у свято.

7-й учень. Не дивно, що краса ялинки полонила серця людей. Без неї не обходиться і сучасний Но­вий рік. Але багато людей не замислюється, скільки коштуватиме природі щорічне вирубування лісової красуні. Тому ми закликаємо захистити ялинку і по­міркувати, як прикрасити наші оселі святково, щоб дарувати лісовій красуні життя.

8-й учень.

  1.              Замінити живу ялинку штучною.
  2.              На Новий рік можна створити новорічну компо­зицію із^гілочок ялинки, які залишаються на міс­цях санітарної рубки лісу.
  3.              Використати для прикраси живу ялинку в горщи­ках або ж рослини з квіткового магазину, які схожі на ялинову зелень.

Вчитель. (Слайд 7).

Розгляньте слайди, які допоможуть вам пофантазувати на тему «Яка може бути новорічна ялинка».

2. Презентація індивідуальних проектів учнів.

 Всі учні доклали багато зусиль. Перед вами
Творча майстерня» — малюнки «Чарівна ялинка». Діти, крім роботи, проведеної в групах, працювали індивідуально, творчо, залучаючи до цього і своїх
батьків. (Презентація дитячих робіт: ялинка з плас­тика, новорічні ікебани, ялинка з пасочок з-під сир­ка «Растішка», десерт — желе-ялинка, власні віршітощо).

  •    Тож чим замінити живу ялинку на Новий рік?

Хвилинка релаксації.

  •    Хоч і багато розповіли ми про ялинку, але вона

ще трішки сумна. Вона, мабуть, засумувала за пух­ким сніжком, біленькими сніжинками, матінкою-зимою.

  •    А якою для вас є зима? Скажіть одним словом? (Сніжною, блискучою, веселою тощо)
  •    Ми запросимо в гості справжню морозну зиму, порадуємо і ялинку, і гостей, і всіх-всіх чарівною зимою.

(Показ слайдів зимових пейзажів під музичний су­провід).

VI. Виготовлення новорічної листівки.

  •    Щоб допомогти ялинці, ми вирішили зробити вітальні листівки від імені ялинки, потім розмісти­ти їх на сайті нашої школи, на дошці повідомлень школи, дитячого садочку, в бібліотеках для дітей і дорослих. Ми думаємо, що жителі нашого міста не залишаться байдужими і збережуть не одну лісову красуню.
  •    Для роботи на уроці потрібен гофрований па­пір, клей, ножиці, заготівки листівок і, звісно, ваші працьовиті руки і фантазія.

1. Робота за технологічною карткою та алгоритмом.

I етап. Попередньо на кожному аркуші ми розміс­тимо текст листівки із заготівок.

Любі друзі!

Вітаю всіх із Новим роком!

Бажаю веселих свят і здійснення мрій.

Я звертаюся до вас із проханням:

«Збережіть красу нашої землі, не рубайте ялиноч­ки, залиште нас у рідному лісі! А ми з нетерпінням чекатимемо вас у гості».

Ваша Ялиночка

II етап. Обведіть шаблон ялинки. Намітьте місце для святкових кульок.

  1. етап. Розріжте папір на квадратики.
  2.   етап. Роботу розпочинаємо з наклеювання на ялинку прикрас.

Обтягніть папером, наприклад червоним, не загострений кінець олівця.

V етап. Налийте в посудину клей ПВА і вмочіть обтягнутий кінчик паперу.

VI етап. Притисніть олівець на місце кружечка — це буде святкова кулька.

VII етап. Потім приклейте зелені квадрати—ялин­ку — якомога тісніше.

  •   Можете пофантазувати і прикрасити листівку.
    Червоний колір в Україні здавна вважався найак­тивнішим, енергійним.

Він символізує життя, урочистість. Тому підходить для урочистих подій.

Жовтий — теплий колір, що символізує життя, ра­дість.

Білий — символ чистоти і невинності.

2. Самостійна робота в групах, поточний інструктаж.

(За картками ТБ на уроках трудового навчання).

Працюємо в групах. Пам'ятаймо про повагу до кожного члена групи, вміння домовлятися. (Звучить музика Моцарта).

VII. Підсумок уроку.

(Представники кожної групи демонструють сво роботу).

  •   Любі звірятка, вам сподобалися листівки?
  •   А ви задоволені своєю працею?
  •                   Що найбільше вдалося?
  •                   Можливо, ви хотіли б попрацювати ще щ якимсь питанням?
  •   Як ви вважаєте, ми змогли сьогодні захиститі ялинку?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
1566
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку