Тиждень 3
Тема тижня «Мої друзі»
Орієнтовні дослідницькі проблемні запитання
Завдання
Створювати у класі дружнє середовище.
Сприяти формуванню доброзичливого й толерантного ставлення до людей.
Сприяти дотримування дітьми правил дружніх стосунків.
Формувати поняття унікальності кожної людини, сприяти умінню ефективно спілкуватися один з одним.
Формувати відповідальне ставлення до природи.
Очікуванні результати
На кінець тижня діти
знатимуть
хто такий друг;
правила дружніх стосунків;
дбайливе ставлення до природи;
та вмітимуть
дотримуватися правил дружби та налагоджувати дружні стосунки;
використовувати інформацію про уподобання друзів;
слухати і чути один одного;
ввічливо спілкуватися;
правильно вести себе в природному середовищі;
розрізняти слова назви предметів за родами.
Хто такі друзі?
І. Ранкова зустріч
Вітання
Гра «Компліменти»
(Діти передають м’яку іграшку один одному, вітаються і говорять компліменти.)
*Сідають у коло.
*Учитель пропонує передаючи один одному м’яч і говорити компліменти.
*В кінці гри вчитель робить висновок, що чарівний м’ячик об’єднав усіх дітей.
*Діти розповідають про свої відчуття коли їм робили компліменти.
Новини
Відгадайте хто це?
Оголошення теми дня.
ІІ. Гра «Коло дружби»
Візьміть за руку того з ким ви дружите. Ваша пара нехай знайде іншу пару з якою ви в дружніх стосунках. А тепер всі візьміться за руки. Чи утворилося коло дружби?
ІІІ. Лабіринт «Знайди друга» .
Проведіть олівцем по лабіринту і знайдіть стежинку до друга.
( Додаток 1, Додаток 2)
ІV. Слухання казки «Ромашка та їжачок» Лєбєдєвої І.
РОМАШКА
На великій зеленій поляні росла маленька жовтоока ромашка. Кожного ранку вона прокидалася, піднімала голівку і посміхалася теплому сонечку і лагідному вітерцю. Вона була дуже красива. У неї було багато друзів: метелик, пташка, сірий їжачок. Пташка співала їй пісні, їжачок розповідав цікаві казки, метелик танцював веселі танці. Їм було весело та затишно разом.
Літо було дуже жарким і ромашка почала в'янути. Друзі вирішили їй допомогти. Їжачок в листочку, а пташка в дзьобику приносили по краплинці води і давали напитися своїй подрузі. Метелик обмахував її своїми крильцями. І ось ромашка підняла свою голівку, посміхнулася і подякувала своїм друзям за порятунок. Так вони товаришували все літо.
Але прийшла осінь і ромашка повністю зів'яла і засохла. Друзям стало жаль свою подругу. Пташка заспокоїла всіх і сказала, що навесні ромашка знову повернеться.
Їжачок вирив ямку біля ромашки, наносив туди сухих листочків і всю зиму спав біля неї зігріваючи її своїм теплом.
Бесіда «На що здатен справжній друг.»
а) Вправа «Мікрофон»
Обговорити з дітьми хто такі справжні друзі, спираючись на героїв казки.
б) Робота з прислів’ями.
Виберіть прислів’я, яке найкраще підходить до нашої казки.
Друг в біді не кине.
Один за всіх, всі за одного.
З ким поведешся, того і наберешся.
Висновок: дружба – це не лише слова, а й відповідальність, співпереживання, допомога.
V. Робота з сюжетними картинками.
Знайди справжніх друзів на картинках.
Порахуй їх.
Знайди число на картці.
Знайди картку з числом.
Скільки друзів маєш ти?
Чи завжди відповідає дійсності прислів’я:
«Не май сто рублів, а май сто друзів.»
VI. Рефлексія
Діти стають в коло і згадують, що корисного і приємного було сьогодні і що найбільше запам’яталося.
- Усміхніться і побажайте гарного настрою.
МАТЕРІАЛ ДЛЯ ДІТЕЙ
Додаток 1
Додаток 2