Тема: «Збережімо природу Прикарпаття»
Тип проекту:
За метою - пошуково-дослідницький
За змістом - виховний
За кількістю учасників - груповий
За тривалістю – середньотривалий
Навчальний предмет – природознавство
Технологічна карта – учні 4 класу
Учасники проекту:
Учні , педагоги, батьки, громадськість, спонсори
Актуальність проблеми
Ліс – Карпатський храм
Прийшли сюди – тож прикладіть коліна
Подякуйте деревам і квітам
За їх красу одвічну і нетлінну
Вас привітають мешканці малі
Вони беззахисні, ще здатні довіряти,
Хай не бракує місця на Землі
Метелику, пташині і звіряті
Не поруйнуйте храму, не спаліть
Нехай смерек співають верховіття
Хай на добро вас Бог благословить
У царстві гір, серед джерел і квітів.
Екологічне виховання молоді – одне із пріоритетних завдань освіти. Еко-логічна освіта повинна бути спрямована на формування екологічної культури і виховання екологічних компетентностей школярів. З дитячих років необхідно закріпити у свідомості дитини, що людина частина природи і повинна жити в гармонії з нею,бо від природи залежить життя людина.
І тому ми повинні зробити все, щоб допомогти довкіллю Прикарпаттю, на-шої малої Батьківщини, змінити екологічну ситуацію накраще.
Адже сучасну екологічну ситуацію в області не можна вважати задовіль-ною. До території з найскладнішою екологічною ситуацією належать території Галицького (Бурштинська ГЕС), Калуського (ВАТ «Оріана», ЗАТ «Лукор»), Надвірнянського («Нафтохімік Прикар-паття», ТОВ СП «Інтерплит»), Тисминецького (ВАТ «Івано-Франківськце-мент», ВАТ «Хутрофірма «Тисмениця»), Долинського (ТзОВ «Уніплит», ВАТ «Шкіряник») районів.
Потенційні викиди шкідливих речовин в атмосферу перевищують 600 тис.т в рік. За показниками викидів Івано-Франківська область займає п’яте місце в Україні. Із загальної кількості 95% припадає на Бурштинську ГЕС.
Гострою є проблема забруднення поверхневих вод. У водойми Прикарпаття скидається щорічно 92,8 млн.м3 зворотних вод, із них забруднених - 26,1млн.м3. в результаті виробничої діяльності в області утворилося 4 224,712 тис.т відходів 1-3 класу небезпеки. Небезпеку для довкілля несуть і несанкціоновані смітники.
Проблемою номер один є будівництво ГЕС на Дністрі.
Занепокоєння викликає масове несанкціоноване вирубування лісів на місці яких не проводиться рекультивація.
Автори проекту зацікавлені у привернені уваги учнів, педагогів,батьків, громадськості, органів влади, депутатського корпусу, спонсорів та інших інсти-туцій до проблеми екології довкілля Прикарпаття.
Мета проекту:
Змінити ціннісне ставлення учнів до довкілля Прикарпаття через залучення їх до пошуково-дослідницької діяльності.
Завдання:
Опис проекту:
Група авторів вважає, що виконати визначені в проекті завдання можливо через:
3. Реалізацію плану дій, спрямованих на вирішення проблеми довкілля При-карпаття;
4. Систематизація матеріалів та презентація результатів діяльності перед уч-нями, вчителями, батьками, громадськістю, спонсорами та ін.інституціями.
Термін дії проекту: з 05.09.2016 р. до 31.05.2017 р.
Етапи реалізації проекту:
05.09. 2016. р -30.09.2016 р.;
03.10.2016р. - 28.10.2016 р.;
31.10.2016-28.04.2017р.;
4. Узагальнюючий
01.05.2017р. -31.05.2017р.
Очікувані результати:
1. Зміниться ціннісне ставлення учнів до довкілля Прикарпаття через залучення учнів до пошуково-дослідницької діяльності;
2. Створяться сприятливі умови для формування в учнів ціннісного ставлення до довкілля Прикарпаття;
3.Підвищиться бережливе ставлення дітей та молоді до довкілля Прикарпаття;
4.Приверниться увага педагогів, батьків, громадськості, спонсорів та ін. інсти-туцій;
5. Зросте рівень екологічної культури учнів, вчителів, батьків, громадськості.
Критерії оцінки ефективності проекту:
Ресурси:
Людські, матеріально-технічні, фінансові, інформаційні
Результативність
Кошторис
№ з/п |
Назва |
Кількість, шт |
Вартість, грн.. |
1. |
Канцтовари : |
|
|
|
Папір |
500 |
100 |
|
Ватман |
2 |
20 |
|
Клей |
3 |
30 |
|
Фломастери |
24 |
160 |
|
Маркери кольорові |
6 |
50 |
|
Скотч |
2 |
20 |
|
Ножиці |
3 |
54 |
|
Папка |
10 |
50 |
|
Файл |
100 |
75 |
2. |
Інші засоби: |
|
|
|
Мішки для сміття |
50 |
50 |
|
Рукавиці |
100 |
600 |
|
Всього: |
|
1309 |
Аналіз силового поля
№ з/п |
Підтримка |
Бал |
Опір |
Бал |
1 |
Адміністрація |
10 |
Адміністрація |
0 |
2 |
Педагогічний колектив |
10 |
Педагогічний колектив |
0 |
3 |
Орган учнівського самоврядування |
9 |
Орган учнівського самоврядування |
1 |
4 |
Учнівський колектив |
8 |
Учнівський колектив |
2 |
5 |
Батьки |
7 |
Батьки |
3 |
6 |
Громадськість |
6 |
Громадськість |
4 |
7 |
Органи влади |
8 |
Органи влади |
2 |
8 |
Спонсори |
8 |
Спонсори |
2 |
|
Всього: |
66 |
Всього: |
14 |
Висновок :
Даний проект має певну підтримку, яка є більшою за опір, тому вважаємо його життєздатним в подальшому впровадженні.
Етап/ |
Назва заходів |
Термін |
Виконавці |
Рсурси |
Підготов-чий
05.09. 2016.р -30.09.2016р.
|
Вибір теми та визна-чення мети, завдань проекту. Визначення напрямків роботи.
Формування груп та ознайомлення їх з ме-тою та завданнями проекту.
Надання допомоги у планування роботи творчих(екологічних) груп
Провести інструктаж з техніки безпеки
|
05.09-10.09
12.09- 16.09
19.09-23.09
30.09 |
Авторський колектив
Авторський колектив
Авторський ко-лектив,учнівський колектив,орган учнівського само-вряднування
Авторський колектив
|
Людські
Людські, інформаційні
Людські
Людські, інформаційні |
Моделюю-чий 03.10.2016р. -28.10.2016р.
|
Ознайомлення з нор-мативно-правовими документами, які мають відношення до теми
Проведення опитува-ння, анкетування через школярів, батьків, гро-мадськості про їхнє ставлення до пробле-ми довкілля Прикар-паття
Здійснити пошуково-дослідницьку діяль-ність з даної проблеми
Інформування батьків, громадськість, спон-сорів, про стан еколо-гічної ситуації При-карпаття.
Залучення батьків, громадськість, органи місцевого самовря-дування, спонсорів до участі в проекті «Збережемо природу Прикарпаття»
|
03.10
04.10- 07.10
10.10-14.10
17.10-21.10
24.10-28.10 |
Авторський ко-лектив, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування
Авторський ко-лектив, учнівсь-кий колектив, ор-ган учнівського самоврядування
Авторський колектив, орган учнівського самоврядування
Авторський колектив
Авторський колектив
|
Людські, матері-ально-техноло-гічні,інформаційні
Людські, інформаційні
Людські, інформаційні
Людські, інформаційні
Людські, інформаційні |
Практич-ний 31.10.2016р-28.04.2016р.
|
Випуск екологічної газети "Екологічний вісник"
Створення тематичної книжкової виставки «Збережемо довкілля Прикарпаття зусилля-ми громад» Проведення акцій: «Зимуючим птахам допомагаємо, бо добре серце маємо»
Операція «Саджанець» (висаджування саджанців)
Створення екологічної карти «Тут потрібна твоя допомога».
Екологічний флеш-моб «Голуба стрічка»
Поширення просвітницьких листівок “Врятуй землю! Сортуй сміття!»
|
31.10
15.11
Листопад
Грудень
Квітень
Листопад квітень
травень
Листопад Квітень
Квітень
Впро-довж дії проекту
Квітень
Березень
|
Авторський колектив
Завбібліотекою
Авторський ко-лектив, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування, батьки, громадськість
Педагоги, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування, батьки, громадськість
Авторський ко-лектив, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування,
Авторський ко-лектив, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування, батьки, громадськість, орган місцевого самоврядування
Орган учнівсько-го самоврядуван-ня
Авторський ко-лектив, гучнівсь-кий колектив, ор-ган учнівського самоврядування, батьки, громадсь-кість
Авторський колектив, орган учнівського самоврядування
Авторський колектив, орган учнівського самоврядування
Учнівський колектив
|
Людські, інформаційні
Людські, інформаційні
Людські, інформаційні, матеріальні, фінансові.
Людські
Людські, інформаційні, матеріальні, фінансові
Людські, інформаційні, матеріальні, фінансові
Людські, фінансові, технічні
Людські, матеріально-технічні, фінансові
Людські, інформаційні, матеріально-технічні, фінансові
Людські, інформаційні, матеріально-технічні, фінансові
Людські, матеріально-технічні, фінансові
Людські, інформаційні, матеріально-технічні, фінансові
|
Узагальнюючий
01.05.2016р. -31.05.2016р.
|
Упорядкування мате-ріалів реалізації про-екту.
Оформлення резуль-татів проектної діяльності.
Фоторепортаж "Так було… Так зробили"
Стаття в шкільну газету «Стан екологічної ситуації Прикарпаття»
Створення відео-ролика «Збережімо довкілля Прикар-паття»
Презентація проекту «Збережімо довкілля Прикарпаття»
|
01.05.
02.05-12.05.
15.05. -23.05.
24.05.
25.05.-30.05
31.05.
|
Авторський ко-лектив, учнівсь-кий колектив, ор-ган учнівського самоврядування
Авторський ко-лектив, орган учнівського самоврядування Авторський ко-лектив
Авторський ко-лектив
Авторський ко-лектив, орган уч-нівського само-врядування
Авторський ко-лектив, орган учнівського само-врядування
|
Людські, інформаційні
Людські
Людські, інформаційні, матеріально-технічні, фінансові Людські, інформаційні
Людські, інформаційні, матеріально-технічні
Людські, інформаційні |