Проєкт "Збережемо природу Прикарпаття"

Про матеріал
Тема: Збережемо природу Прикарпаття Тип проекту: За метою - пошуково-дослідницький За змістом - виховний За кількістю учасників - груповий За тривалістю - середньотривалий Навчальний предмет – природознавство Технологічна карта – учні 4 класу Учасники проекту: Учні , педагоги, батьки, громадськість, спонсори Актуальність проблеми
Перегляд файлу

  Тема: «Збережімо природу Прикарпаття»

Тип проекту:

За метою - пошуково-дослідницький

За змістом  - виховний

За кількістю учасників - груповий

За тривалістю середньотривалий

Навчальний предметприродознавство

Технологічна карта – учні 4 класу

 

Учасники проекту:

Учні , педагоги, батьки, громадськість, спонсори

 

Картинки по запросу картинки природа прикарпаття

 

 

 

Актуальність проблеми

Ліс – Карпатський храм

Прийшли сюди – тож прикладіть коліна

Подякуйте деревам і квітам

За їх красу одвічну і нетлінну

Вас привітають мешканці малі

Вони беззахисні, ще здатні довіряти,

Хай не бракує місця на Землі

Метелику, пташині і звіряті

Не поруйнуйте храму,  не спаліть

Нехай смерек співають верховіття

Хай на добро вас Бог благословить

У царстві гір, серед джерел і квітів.

          Екологічне виховання молоді – одне із пріоритетних завдань освіти. Еко-логічна освіта повинна бути спрямована на формування екологічної культури і виховання екологічних компетентностей школярів. З дитячих років необхідно закріпити у свідомості дитини, що людина частина природи і повинна жити в гармонії з нею,бо від природи залежить життя людина.

      І тому ми повинні зробити все, щоб допомогти довкіллю Прикарпаттю, на-шої малої Батьківщини, змінити екологічну ситуацію накраще.

      Адже сучасну екологічну ситуацію в області не можна вважати задовіль-ною. До території з найскладнішою екологічною ситуацією належать території Галицького (Бурштинська ГЕС), Калуського (ВАТ «Оріана», ЗАТ «Лукор»), Надвірнянського («Нафтохімік Прикар-паття», ТОВ СП «Інтерплит»), Тисминецького (ВАТ «Івано-Франківськце-мент», ВАТ «Хутрофірма «Тисмениця»), Долинського (ТзОВ «Уніплит», ВАТ «Шкіряник») районів.

     Потенційні викиди шкідливих речовин в атмосферу перевищують  600 тис.т в рік. За показниками викидів Івано-Франківська область займає пяте місце в Україні. Із загальної кількості 95% припадає на Бурштинську ГЕС.

   Гострою є проблема забруднення поверхневих вод. У водойми Прикарпаття скидається щорічно 92,8 млн.м3 зворотних вод, із них забруднених - 26,1млн.м3. в результаті виробничої діяльності в області утворилося 4 224,712 тис.т відходів 1-3 класу небезпеки.  Небезпеку для довкілля несуть і несанкціоновані смітники.

        Проблемою номер один є будівництво ГЕС на Дністрі.

        Занепокоєння викликає масове несанкціоноване вирубування лісів на місці яких не проводиться рекультивація.

        Автори проекту зацікавлені у привернені уваги учнів, педагогів,батьків, громадськості, органів влади, депутатського корпусу, спонсорів та інших інсти-туцій до проблеми екології довкілля Прикарпаття.

Картинки по запросу картинки природа прикарпаття

 

 

Мета проекту:

   Змінити ціннісне ставлення учнів до довкілля  Прикарпаття через залучення їх до пошуково-дослідницької діяльності.

Завдання:

  • Створити сприятливі умови для формування в учнів ціннісного ставлення до довкілля Прикарпаття;
  • Дослідити і вивчити екологічний стан Прикарпаття;
  • Залучити учнів до пошуково-дослідницької діяльності;
  • Розробити систему заходів для реалізації проекту;
  • Привернути увагу батьків, громадськості, спонсорів до проблем екології та реалізації проекту «Збережімо довкілля Прикарпаття».

Опис проекту:

      Група авторів вважає, що виконати визначені в проекті завдання можливо через:

  1. Чітке планування всіх етапів роботи над проектом,
  2. Систему відповідних заходів, а саме:
  • теоретичну підготовку учасників проекту;
  • зацікавленість учнів, вчителів, батьків, спонсорів майбутнім проектом;
  • навчання й набуття досвіду активної, пошуково-дослідницької діяльності;
  • прогнозування  наслідків діяльності, визначення плану дій, спрямованих на вирішення проблеми;п
  • пошук можливих шляхів фінансування, матеріальної підтримки;

3. Реалізацію плану дій, спрямованих на вирішення проблеми довкілля При-карпаття;

4. Систематизація матеріалів та презентація результатів діяльності  перед уч-нями, вчителями, батьками, громадськістю, спонсорами та ін.інституціями.

 

Термін дії проекту:      з 05.09.2016 р. до  31.05.2017 р.

Етапи реалізації проекту:


  1. Підготовчий 

 05.09. 2016. р -30.09.2016 р.;

  1. Моделюючий

          03.10.2016р. - 28.10.2016 р.;


  1. Практичний

31.10.2016-28.04.2017р.;

     4. Узагальнюючий

         01.05.2017р. -31.05.2017р.  


 


Очікувані результати:

1. Зміниться ціннісне ставлення учнів до довкілля Прикарпаття через залучення учнів до пошуково-дослідницької діяльності;

2. Створяться сприятливі умови для формування в учнів ціннісного  ставлення до довкілля Прикарпаття;

3.Підвищиться бережливе ставлення дітей та молоді до довкілля Прикарпаття;

4.Приверниться увага  педагогів, батьків, громадськості, спонсорів та ін. інсти-туцій;

5. Зросте рівень екологічної культури учнів,  вчителів, батьків,  громадськості.

Картинки по запросу малюнки природа прикарпаття

Критерії оцінки ефективності проекту:


  • Актуальність  
  • Обсяг розробок
  • Практична цінність
  • Рівень творчості
  • Результативність
  • Якість оформлення

 


Ресурси:

Людські, матеріально-технічні, фінансові, інформаційні


 

 

Картинки по запросу картинки природа прикарпаття в синьо-жовтих кольорах

 


 

Результативність

  • Презентація проекту «Збережімо довкілля Прикарпаття» ;
  • Допис у газету «Стан екологічної ситуації на Прикарпатті» ;
  • Анкета-опитувальник  для учнів, педагогів, батьків, пересічних громадян;
  • Збірники матеріалів: «Потенційні забруднювачі довкілля на Прикарпа-тті» «Оздоровчі лікувально-відпочинкові природні комплекси на Прикарпатті»;
  • Фотоколаж : «Подвіря моєї школи», «Підтримуємо чистоту берегів річки» ;
  • Відеоролики: «Подорожувала капелька води», «Збережімо довкілля Прикарпаття»;
  • Інформаційна листівка «Врятуй Землю! Сортуй Сміття!».

 

 

Кошторис


№ з/п

Назва

Кількість, шт

Вартість, грн..

1.

Канцтовари :

 

 

 

Папір

500

100

 

Ватман

2

20

 

Клей

3

30

 

Фломастери

24

160

 

Маркери кольорові

6

50

 

Скотч

2

20

 

Ножиці

3

54

 

Папка

10

50

 

Файл

100

75

2.

Інші засоби:

 

 

 

Мішки для сміття

50

50

 

Рукавиці

100

600

 

Всього:

 

1309

 

Аналіз силового поля

 

з/п

Підтримка

Бал

Опір

Бал

1

Адміністрація

10

Адміністрація

0

2

Педагогічний колектив

10

Педагогічний колектив

0

3

Орган учнівського самоврядування

9

Орган учнівського самоврядування

1

4

Учнівський колектив

8

Учнівський колектив

2

5

Батьки

7

Батьки

3

6

Громадськість

6

Громадськість

4

7

Органи влади

8

Органи влади

2

8

Спонсори

8

Спонсори

2

 

Всього:

66

Всього:

14

 

Висновок :

  Даний проект має певну підтримку, яка є більшою за опір, тому вважаємо його життєздатним в подальшому впровадженні.

Картинки по запросу картинки природа прикарпаття

 

 

 

 

 

Етап/
термін реалізації

Назва заходів

Термін

Виконавці

Рсурси

 

Підготов-чий

 

05.09. 2016.р -30.09.2016р.

 

 

Вибір теми та визна-чення мети, завдань проекту. Визначення напрямків роботи.

 

Формування груп та ознайомлення їх з ме-тою та завданнями проекту.

 

 

 

 

 

Надання допомоги у планування роботи творчих(екологічних) груп

 

 

 

 

 

 

Провести інструктаж з техніки безпеки

 

 

05.09-10.09

 

 

 

12.09-

16.09

 

 

 

 

 

 

 

19.09-23.09

 

 

 

 

 

 

 

 

30.09

Авторський колектив

 

 

 

Авторський колектив

 

 

 

 

 

 

 

Авторський ко-лектив,учнівський колектив,орган учнівського само-вряднування

 

 

 

 

 

Авторський колектив

 

 

 

 

 

 

Людські

 

 

 

 

Людські, інформаційні

 

 

 

 

 

 

 

Людські

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людські, інформаційні

 

Моделюю-чий

          03.10.2016р. -28.10.2016р.

 

 

 

 

Ознайомлення з нор-мативно-правовими документами, які мають відношення до теми

 

 

 

 

Проведення опитува-ння, анкетування через школярів, батьків, гро-мадськості про їхнє ставлення до пробле-ми довкілля Прикар-паття

 

 

Здійснити пошуково-дослідницьку діяль-ність з даної проблеми

 

 

 

Інформування батьків, громадськість, спон-сорів, про стан еколо-гічної ситуації При-карпаття.

 

Залучення батьків, громадськість, органи місцевого самовря-дування, спонсорів до участі в проекті «Збережемо природу Прикарпаття»

 

 

 

 

03.10

 

 

 

 

 

 

 

 

04.10-

07.10

 

 

 

 

 

 

 

10.10-14.10

 

 

 

 

17.10-21.10

 

 

 

 

24.10-28.10

 

Авторський ко-лектив, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування

 

 

 

Авторський ко-лектив, учнівсь-кий колектив, ор-ган учнівського самоврядування

 

 

 

 

Авторський колектив,

орган учнівського самоврядування

 

 

Авторський колектив

 

 

 

 

Авторський колектив

 

 

 

 

 

 

Людські, матері-ально-техноло-гічні,інформаційні

 

 

 

 

 

 

Людські, інформаційні

 

 

 

 

 

Людські, інформаційні

 

 

 

 

Людські, інформаційні

 

 

 

 

Людські, інформаційні

 

Практич-ний

31.10.2016р-28.04.2016р.

 

Випуск екологічної газети "Екологічний вісник"

 

Створення тематичної книжкової виставки «Збережемо довкілля Прикарпаття зусилля-ми громад»
 

Проведення акцій:

«Зимуючим птахам допомагаємо, бо добре серце маємо»

  • «Замість ялинки новорічна композиція»
  • "Всі на передвеликодню толоку!"

 

 

 

 

  • «Шкільне подвір»

 

 

 

 

 

 

  • «Хай зелень твоєю окрасою буде!»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • «Сміття має своє місце»

 

 

 

Операція «Саджанець»

(висаджування саджанців)

 

 

 

 

Створення екологічної карти «Тут потрібна твоя допомога».

 

 

 

Екологічний флеш-моб «Голуба стрічка»

 

 

 

 

Поширення просвітницьких листівокВрятуй землю! Сортуй сміття!»


 

 

 

 

 

 

 

 

 

  •  

31.10

 

 

 

15.11

 

 

 

 

 

 

Листопад

 

 

 

 

Грудень

 

 

Квітень

 

 

 

 

 

Листопад

квітень

 

 

 

 

 

травень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Листопад

Квітень

 

 

 

 

Квітень

 

 

 

 

 

 

 

Впро-довж дії проекту

 

 

 

Квітень

 

 

 

 

 

Березень 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Авторський колектив

 

 

Завбібліотекою

 

 

 

 

 

Авторський ко-лектив, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування, батьки, громадськість

 

Педагоги, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування, батьки, громадськість

 

Авторський ко-лектив, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування,

 

Авторський ко-лектив, учнів-ський колектив, орган учнівсь-кого самовря-дування, батьки, громадськість, орган місцевого самоврядування

 

 

 

 

 

Орган учнівсько-го самоврядуван-ня

 

 

Авторський ко-лектив, гучнівсь-кий колектив, ор-ган учнівського самоврядування, батьки, громадсь-кість

 

 

Авторський колектив,

орган учнівського самоврядування

 

 

Авторський колектив,

орган учнівського самоврядування

 

 

Учнівський колектив

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людські, інформаційні

 

 

Людські, інформаційні

 

 

 

 

Людські, інформаційні, матеріальні, фінансові.

 

Людські

 

 

Людські, інформаційні, матеріальні, фінансові

 

 

 

Людські, інформаційні, матеріальні, фінансові

 

 

 

 

Людські, фінансові, технічні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Людські,  матеріально-технічні, фінансові

 

Людські, інформаційні, матеріально-технічні, фінансові

 

 

 

 

Людські, інформаційні, матеріально-технічні, фінансові

 

 

Людські, матеріально-технічні, фінансові

 

Людські, інформаційні, матеріально-технічні, фінансові

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнюючий

 

01.05.2016р. -31.05.2016р.      

        

 

Упорядкування мате-ріалів реалізації про-екту.

 

 

 

 

Оформлення резуль-татів проектної діяльності.

 

Фоторепортаж "Так було… Так зробили"

 

 

 

Стаття в шкільну  газету «Стан екологічної ситуації Прикарпаття»

 

Створення відео-ролика «Збережімо довкілля Прикар-паття»

 

Презентація проекту «Збережімо довкілля Прикарпаття»

 

 

 

 

01.05.

 

 

 

 

 

 

02.05-12.05.

 

 

15.05. -23.05.

 

 

 

24.05.

 

 

 

 

25.05.-30.05

 

 

 

31.05.

 

 

  Авторський ко-лектив, учнівсь-кий колектив, ор-ган учнівського самоврядування

 

 

  Авторський ко-лектив, орган учнівського самоврядування

Авторський ко-лектив

 

 

 

Авторський ко-лектив

 

 

 

Авторський ко-лектив, орган уч-нівського само-врядування

 

Авторський ко-лектив, орган учнівського само-врядування

 

 

Людські, інформаційні 

 

 

 

 

Людські

 

 

 

 

Людські, інформаційні, матеріально-технічні, фінансові

Людські, інформаційні 

 

 

 

Людські, інформаційні, матеріально-технічні

 

Людські, інформаційні

 

docx
Додав(-ла)
Мельник Леся
Додано
19 січня 2020
Переглядів
959
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку