Проект Збереження духовного здоров’я

Про матеріал
У проекті представлено актуальність проекту, основні завдання, які виходять із розробленої гіпотези, очікувані результати. Запропоновані методологічні засади та наукове обгрунтування реалізації проекту.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

ПРОЕКТ

Збереження духовного здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Однією з найгостріших проблем українського суспільства на сучасному етапі його розвитку є падіння рівня моралі, втрата духовних орієнтацій, нездатність людей до самопізнання, відсутність потреби у самовдосконаленні, саморозвитку.
   Розмірковуючи щодо кризи духовності, сучасні науковці вказують на зміну ціннісних орієнтацій сучасної молоді: від загальногуманістичних до прагматичних. Так, Н.Каралаш вважає, що серед молоді домінує неприхована антигромадська, антигуманна позиція. Втрачаються такі цінності, як добро, любов, краса, гідність, вірність. "Відчуження особи від моралі в даному випадку проявляється в тому, що моральні взаємовідносини між людьми носять чисто діловий характер, який позбавлений справжнього людського, гуманістичного змісту.   У дослідженнях І.Беха знаходимо підтвердження цієї думки. У своїх працях науковець розглядає ключові суперечності соціально-психологічного буття нашого сучасника. Однією з найважливіших, автор вважає суперечність між переважним визнанням людини як самоцінності і переважним ставленням до неї як до засобу, що задовольняє лише вузькі індивідуальні потреби іншої людини.

Характеризуючи сучасний освітній простір, І.Бех вказує на розпад багатьох компонентів і структур виховного простору (комсомольської, піонерської організацій і взагалі більшості дитячих самодіяльних об'єднань). На його думку, доросле співтовариство стало безвідповідально ставитися до дітей.   Нинішні ціннісні пріоритети мають пов'язуватись з гуманістичною перебудовою всіх сфер життя суспільства. З цієї позиції основною освітньою проблемою виступає реалізація кожною людиною людяності як стосовно самої себе, так і світу в цілому. Проблема формування людяності, духовних цінностей широко досліджувалася і розроблялася класиками педагогіки, зокрема В.Сухомлинським.

Аналіз досліджень і публікацій всесвітньо відомих педагогів М.Бублик, Е.Гартман, Ван Тяньї, М.Мухіна, В.Оконь, М.Богуславського, О.Сухомлинської свідчать про те, що велику увагу, яку приділяв учений духовним цінностям.

Метою даної статті є охарактеризувати роль духовних цінностей у педагогічній спадщині В.Сухомлинського.   В.Сухомлинський вважав, що духовно-моральне виховання тісно пов'язане з навчанням, але в деякій мірі вони незалежні одне від одного. Людина може мати визнання, вміти працювати, але в плані духовності та моральності бути не розвиненою. Як зазначав В.Сухомлинський, основним завданням учителя є зробити безцінні моральні багатства людства особистим здобутком кожної дитини.
   Павлиський педагог прагнув до народження доброти в серці кожного школяра, підкреслював, що лише добро вміє захищатися. Надзвичайного значення у вихованні особистості автор надавав формуванню у дитини духовності, яка є мірилом її людської цінності, суспільної значущості.
     У своїх працях видатний педагог виділяє три основні завдання, які стоять перед учителем щодо формування морально - духовних цінностей дітей: формування морально-духовних звичок, передусім звички поступитися власними інтересами, якщо треба віддати свої сили в ім'я добробуту іншої людини; виховання моральної звички в саморозумінні, емоційному переживанні й самооцінюванні власних вчинків, особливо тих, які відображають ставлення до своїх рідних, близьких, праці; розвиток педагогічних основ духовно-моральних звичок та рис.

Аналіз спадщини В.Сухомлинського в аспекті формування морально-духовних цінностей показує, що критеріями вихованості дитини вчений вважав: життєрадісне світосприймання дитини; здатність бачити поруч із собою людину, брати близько до серця її радощі і горе, тривоги і хвилювання; віра в іншу людину; багате духовне життя в світі прекрасного.

Формування морально-духовних цінностей у працях В.Сухомлинського розглядається як шлях від поняття до переконання, що включає виховання моральних почуттів, ідеалів, знань, вчинків, звичок.
     У роздумах В.Сухомлинського совість є носієм ядра особистості, а осмислене переживання її - самовідповідальністю.   У творах В.Сухомлинського є низка суджень, положень, які підкреслюють велику роль самосвідомості в морально-духовному розвитку особистості. Самосвідомість як процес включає такі основні складові: саморозуміння, емоційне переживання та оцінювання самого себе. На погляд В.Сухомлинського, саме на ці види самоставлення має звернути увагу вчитель, починаючи з перших днів навчання дитини в школі й акцентуючи на них увагу в підлітковому віці. Але розуміння, емоційне переживання й оцінювання самого себе має бути не ізольованим від суспільства, а пов'язаним із життям серед людей, із творенням добра для людей.  В.Сухомлинський вважав, що успіх виховних дій педагога залежить від того, що знає вихованець про самого себе, і головне, щоб саморозуміння було з погляду моральних цінностей суспільства і власної життєвої позиції. В емоційному переживанні самого себе педагог вбачав повагу до самого себе і почуття власної гідності.
     Отже, достатньо обґрунтованим є положення В.Сухомлинського, що "справжнє виховання - це самовиховання". Саме в процесі самовиховання людина свідомо виявляє і позитивно трансформує свої індивідуальні риси. Критерії ефективності виховного процесу співвідносяться із здатністю учня самостійно продовжувати процес самотворення. Ефективним засобом залучення учнів до самовиховання у сучасних умовах вважається привернення уваги дітей до таємниць і духовних скарбів свого внутрішнього світу, до духовних цінностей. Першим кроком формування духовних цінностей можна розглядати самопізнання.
   В.Сухомлинський, як ніхто, бачив велику виховну небезпеку в тому, що освіта орієнтувалася на інтелектуальний розвиток школяра, не приділяючи належної уваги людському серцю, не розгортаючи систематичної рефлексивної діяльності в цьому напрямі. Сутність процесу виховання підростаючої особистості він вбачав у культивуванні сердечності.     Як наголошував В.Сухомлинський, щоб сформувати морально-духовні цінності, недостатньо забезпечити глибоке усвідомлення вихованцями чуйності, піклування, емпатії як етичних понять, необхідно організувати процес емоційного переживання дитиною цих почуттєвих утворень. І найкращим способом розгортання цього процесу мають бути вчинок - піклування, вчинок - чуйність, вчинок - емпатія, в яких дитина виступала їх об'єктом.   У процесі формування духовних цінностей особливим предметом піклування В.Сухомлинський вважав емоції. На його думку, сама суть процесу становлення морального обличчя людини є у вихованні емоцій.     Аналіз творчості В.Сухомлинського показує, що вагомого значення він надавав позитивному прикладу як методу формування морально-духовних цінностей. У виховному процесі вчений показував життя людей, духовна краса яких проявлялася у виконанні обов'язку перед людиною, батьківщиною  . Обґрунтовуючи ідею виховання цілісної гармонійної особистості, великий педагог докладно розглядав інтелектуальне, моральне, трудове і фізичне виховання. Проте основну увагу він приділяв емоційному розвитку дитини і його передумові - емоційному розвиткові вчителя. За його переконанням, увійти в душевний світ можна через глибоке розуміння, вслуховування, через емоційне співпереживання. Для В.Сухомлинського емоційна культура сприймання, тонкість переживання за людину є головним у культурі педагога. Отже, на наш погляд, необхідно спрямувати діяльність сучасного педагога на пошук засобів пробудження тих чи інших емоційних переживань, які слугуватимуть спонуками до зовнішніх учинків і поведінки особистості.
   Таким чином, педагогічна творчість В.Сухомлинського є джерелом організації сучасних пошуків ефективних шляхів виховання підростаючого покоління, особливо в галузі формування в молоді духовних цінностей.

Засоби формування духовних орієнтирів школярів

   - впровадження акмеологічних педагогічних технологій;

   - оновлення змісту навчання і виховання;

   - години спілкування, консультування;

   - оновлений часовий режим;

   - організація самоосвітньої і самовиховної діяльності;

   - проектна методика у виховному процесі;

   - індивідуальні години для творчого розвитку і корекції

Інструментарій формування духовних орієнтирів учнів

  •                   тестові технології вимірювання  рівня вихованості учнів;
  •                   анкетування і тестування;
  •                   кваліметричне моделювання;
  •                   розробка корекційних програм, алгоритмів, пам’яток, інструкцій;
  •                   організація індивідуалізації та диференціації виховання відповідно до потреб.

 

 

 Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальні

Методична робота:

Вивчення нормативних документів;

Робота методичного об’єднання класних керівників

Створення банку словесно-образної наочності, методичної літератури, художньо-зображувальної наочності, ТЗН;

Самоосвітня діяльність педагогів; класних керівників, класоводів

Робота творчих груп:

  •                 розробка презентаційних виховних заходів;
  •                 розробка методичного забезпечення;
  •                 розробка колективних творчих справ;

Семінари:

  •                 «Компетентнісний підхід у вихованні школярів»;
  •                 «Застосування мультемедійних технологій у процесі навчання  та виховання»;
  •                 «Формування й розвиток комунікативної культури»;
  •                 «Інноваційні технології у формуванні  духовних орієнтирів школярів».

 Засідання круглих столів:

  •                 «Комплексний підхід до формування духовних цінностей учнів»;
  •                 «Ефективні методи підготовки до самостійного життя в сучасному суспільстві».

 Фестиваль педагогічних ідей:

  •                 «Проектна технологія виховання»;
  •                 «Формування духовних орієнтирів в ході підготовки колективних творчих справ».

Навчальна діяльність:

Допрофільне та профільне навчання (використання варіативної складової навчальних планів):

  •                 «Художня культура» (10-11 кл.);
  •                 «Країнознавство» (10-11 кл.);
  •                 «Народознавство» (10-11 кл.);
  •                 «Прикладне правознавство» (10-11 кл.)

Розробка циклів уроків за Сухомлинським В.О.  з використанням інноваційних технологій.

Відвідування та взаємовідвідування уроків, класних годин спілкування, виховних заходів.

Використання інноваційних технологій та методів навчання та виховання.

Самоосвітня діяльність.

 

Творче товариство «Берегиня»:

Гуртки:

  •                 «Світлиця».
  •                 «Цікава етимологія» (В. Цимбалюк 7 кл., О. Костійчук 5-6 кл.).
  •                 «Живе слово» (А. Ляшкевич 5 кл.);
  •                 «Християнська етика»(В.Чернуха 2-4 кл.)

 

 

Жовтень

 

Протягом року

 

 

 

 

Жовтень

 

Грудень

 

Січень

Березень     

 

 

Грудень

 

Листопад

 

Квітень

Лютий

 

 

Протягом року 

 

 

 

 

 

Березень

Листопад

 

Протягом

року

 

 

протягом року

 

 

 

 

 

Педагоги школи,класні керівники,класоводи

Заступник директора з НВР, керівник МО класнихкерівників

 

 

Педагоги школи

Керівники гомогенних груп,класні керівники

 

 

 

Заступник директора з НВР, керівник МО класних керівників

 

 

 

Заступник директора з НВР, керівник МО класних керівників

 

Заступник директора з НВР, керівник МО класних керівників

 

 

 

Адміністрація, педагоги школи

класні керівники

 

 

 

 

Прошакова О.В.

Возняк Т.І.

Гаврилова Л.Г.

 

Педагоги школи,класні керівники, класоводи

Адміністрація, класні керівники,педагоги школи

класні керівники,

класоводи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЗАКЛАСНА ДІЯЛЬНІСТЬ

З ФОРМУВАННЯ ДУХОВНИХ ОРІЄНТИРІВ

«Сходинки до успіху»

(Організація різнопланової позакласної і позашкільної діяльності класних колективів 5-11 класи

Зміст роботи

 

 

 

Організація різнопланової діяльності класного колективу у 5-му класі

 

Сходинка «Здоров'я»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Тестування (використання тестів з метою визначення темпераменту, особливостей характеру, рівня розумового розвитку).
  •                   Години спілкування: «Бережи свій час», «Твій режим дня», «Що означає харчуватись раціонально».
  •                   Зустріч із лікарем «Бережи здоров'я змолоду».
  •                   Індивідуальні бесіди з учнями на теми: «Лікар тобі радить», «Правильне харчування та здоровий сон - запорука міцного здоров'я», «Загартування та фізичні вправи - необхідні умови здорового способу життя».
  •                   Батьківські збори «Здоров'я нашої родини».

Сходинка «Спілкування»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу та батьків

  •                   Тестування: використання методики «Ваш стиль спілкування».
  •                   Тренінги: «Вчимося правильно спілкуватися», «Знову познайомимось».
  •                   Ігрові тренінги: «Сувенір друзям», «Мистецтво дарувати».
  •                   Бесіда-роздум «Що означає поняття «спілкуватися правильно».
  •                   Батьківські збори «Наука спілкування».

Сходинка «Навчання»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Уроки знань.
  •                   Години спілкування: «Учись учитись», «Подорож у країну знань».
  •                   Гра «Чи уважний чи читач?».
  •                   Вікторини: «На казковому полі», «Три мудреці».
  •                   Бесіда з батьками не тему «Здібності вашої дитини».
  •                   Співпраця з учителями-предметниками, заступником директора з виховної роботи.
  •                   Круглий стіл з батьками на тему «Навчання та виховання - завжди поряд».

 

Сходинка «Дозвілля»

Основні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Трудові десанти: «Моя праця - моїй школі, моєму місту».
  •                   Свято Першого дзвоника. День міста, ярмарок «Дарунок осені», спортивне свято, сімейне свято.
  •                   Ігрові програми: «Веселка», «Веселі естафети», «Попелюшка», «Господарочка», «Нумо, хлопці», «Лицарський турнір».
  •                   Зустрічі в музичній вітальні «Нотка».
  •                   Конкурси: малюнків - «Моє місто», читців - «І в пам'яті, і в серці», квіткових композицій - «Веселі барви».
  •                   Години спілкування: «Як я проводжу свій вільний час», «Моє дозвілля з друзями», «Моє дозвілля в сімейному колі».
  •                   Бесіди: «Про працю і талант», «Лежить дорога до щастя через працю», «Ціна однієї хвилини», «Черговий - це відповідально!».

Організація різнопланової діяльності класного колективу в 6-му класі

Сходинка «Здоровя»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Заняття «Що маю знати, щоб зберегти своє здоров'я».
  •                   Спортивне свято «Тато, мама, я - спортивна сім'я».
  •                   Екскурсії до дитячої лікарні.
  •                   Ігри-тренінги: «Дивись під ноги», «Проблема на долоні», «Щоб не трапилось біди, правил дорожніх дотримуйся завжди».

Сходинка «Спілкування»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Соціометрія.
  •                   Тестування: «Моя думка про клас», «Чи хороший ти друг?».
  •                   Тренінг «Чи вміємо ми берегти таємницю».
  •                   Ігри: «Банк ідей», «Чарівний стілець».
  •                   Ігрова програма «Джентльмен-шоу».
  •                   Школа ввічливих наук.
  •                   Колективні творчі справи: «Вечір веселих завдань», «Естафета улюблених занять».
  •                   Індивідуальні бесіди «Навчися слухати та розуміти».
  •                   Батьківські збори «Культура спілкування батьків - приклад для дитини».

Сходинка «Навчання»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу:

  •                   Тестування: «Ставлення учнів до навчання», «Твій творчий потенціал», «Визначення інтелекту дітей 10-12-ти років».
  •                   Гра-експрес: «У країну Мудрагелію», «Місто веселих майстрів».
  •                   Пізнавальні ігри: «Що? Де? Коли?», «Ерудит», «Кмітливі, вперед!», «Пізнавальний міні-хокей».
  •                   Екскурсія «Бібліотека - повітря освіти».
  •                   Бесіда з батьками на тему «Заповіді В.О.Сухомлинського».
  •                   Тематичні діалоги: «Я і наука», «Я і світ».

Сходинка «Дозвілля»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Трудові справи: «Трудовий сюрприз», операція «Затишок».
  •                   Організація пошукової роботи: збір матеріалу «Наша школа», ранок для третьокласників «Ви вже не маленькі,».
  •                   Випуск класних газет: «Подаруємо радість», «З Новим роком!», «Смійтеся на здоров'я!».
  •                   КТС: «Зустрічаємо Новий рік», ляльковий театр.
  •                   Сімейне свято «Берегиня роду».
  •                   Пошукова гра на місцевості «Знайди скарб».
  •                   Ігрові програми: «Тато, мама, я - читацька сім'я», «Роби як я, роби краще, ніж я!».
  •                   Колективні творчі справи «Світ моїх захоплень», усний журнал «У світі живопису».
  •                   Вікторини: «Марафон ерудитів», «Склади слово».
  •                   Анкетування батьків з метою з'ясування стану трудового виховання дитини та проведення годин дозвілля в родинному колі.
  •                   Батьківська конференція «Родинне дозвілля».

Організація різнопланової діяльності класного колективу в 7-му класі

Сходинка «Здоров'я»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Лекції: «Бережіть здоров'я змолоду», «Небезпека шкідливих звичок», «Наркоманія - дорога у прірву» (зустріч із лікарем).
  •                   Бесіда «У здоровому тілі - здоровий дух».
  •                   Години спілкування: «Про мене, про тебе, про неї, про нього», «Красиве й корисне», «Косметика: краса чи шкідливість».
  •                   Перегляд та обговорення фільмів.
  •                   Тестування.
  •                   Групова справа «Проблема на долоні».
  •                   Колективі творчі справи спортивного характеру: «Мама, тато, я - здорова сім'я», «Сюїта туристичних ігор».

 

Сходинка «Спілкування»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Тестування учнів з метою визначення рівня їх самооцінки.
  •                   Анкетування підлітків з метою виявлення ними власних здібностей, рис та якостей.
  •                   Тренінг спілкування «Дозволь собі бути щасливим».
  •                   Огляди преси: «У світі цікавого», «Факти, події, коментарі».
  •                   КТС: «Жива газета», «Презентація світу», «Людина скрізь».
  •                   Конкурси: «Мій характер у малюнках», «Дотепне слово», «Дружній шарж».
  •                   Бесіда-роздум «Чому в мене такий характер?».
  •                   Диспут «Ким бути чи яким бути?».
  •                   Круглий стіл «Батьки і діти - вічна проблема: шляхи розв'язання».

Сходинка «Навчання»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Участь у предметних олімпіадах.
  •                   КТС пізнавального характеру: турнір-вікторина, турнір знавців, прес-конференція.
  •                   Бібліотечні уроки: «Книга вчить, як на світі жить», «Як з'являються інтереси».
  •                   Диспут «Контроль і самоконтроль: з чого вони починаються».
  •                   Заочна подорож «По континентах».
  •                   Батьківські збори «Наші діти - наша спільна турбота».

Сходинка «Дозвілля»

Орієнтовні методи та форми організації діяльності класного колективу

  •                   Уроки пам'яті «Ваш світлий подвиг незабутній».
  •                   Відвідування концертів творчих колективів міста «Зустріч із прекрасним».
  •                   Тематичний вечір «Залиши після себе слід на землі».
  •                   Конкурс творів «Що є для мене Батьківщина».
  •                   Єралаш «Один день із життя класу».
  •                   Цікаві зустрічі «Людей нецікавих у світі не буває».
  •                   Свято «Дерево мого родоводу».
  •                   Трудовий сюрприз «Затишок і краса».
  •                   Трудовий десант «Школа - наш дім, ми - господарі в нім».
  •                   КТС: «Кільцівка пісень», «Вечір розгаданих і нерозгаданих таємниць», «Концерт-«блискавка», усний журнал «У світі мистецтва».
  •                   Вікторини: «Погоня в лабіринті», «Історико-географічний хокей».
  •                   Морально-етичні бесіди «Як співіснують Добро і Зло»за творчістю В.О.Сухомлтнського

Виховна робота, 8-9-й кл.

 «Світ навколо мене» (8-9-й класи)

Стежинка «Я і природа»

Форми позакласної виховної роботи

  •                   Тест «Оцінка особистісних особливостей».
  •                   Інформаційне повідомлення «Безпечний спосіб статевого життя».
  •                   Метод прогресивної релаксації Е. Джекобсона «Перед екзаменом».
  •                   Діалоги: «Два погляди на один факт: «Дівчатка нашого класу, які вони?», «Хлопці нашого класу, які вони?».
  •                   Зустріч із лікарем на тему «Особливості фізичного розвитку підлітків».
  •                   Вистава «Курити чи не курити?».
  •                   Вправа «Як сказати ні».
  •                   Інформаційне повідомлення «Етапи набуття навичок упевненості».
  •                   Вправа «Ситуаційна задача».

Стежинка друга

«Лабіринт для ерудітів»

.Форми позакласної виховної роботи:

  •                   Тест для школярів «Особливості розумової працездатності».
  •                   Комплексна діагностика інтелектуального розвитку учнів 8-9-х класів.
  •                   Методика «Карта інтересів».
  •                   Мотиваційний тренінг «Як спонукати себе та інших до ефективної діяльності».
  •                   Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?».
  •                   Вікторина «Підліток і право».

Стежина третя «Я і суспільство»

  •                   Класна година-практикум «Аналіз документів про права дітей».
  •                   Колоквіум «Права дітей на особливу турботу».
  •                   Рольова гра «Знайомство з майбутнім».
  •                   Ділові зустрічі з людьми різних професій.
  •                   Година спілкування «Світ моїх захоплень».
  •                   Тематичний вечір «Духовна краса людини»гортаємо сторінки Біблії
  •                   Класний лекторій «Майбутній сім'янин».

Частина ІІ. «Шлях у доросле життя» (10-й клас)

Стежина перша «Я і природа»

Форми позакласної виховної роботи

  •                   Інформаційно-рекламний вісник класу «Спорт - це моє життя».
  •                   Лабораторія невирішених проблем «Здоров'я - це спадщина чи власне надбання?».
  •                   Аукціон ідей «Як зберегти здоров'я?».
  •                   Вечір відпочинку «Батьківські вечорниці» (зустріч поколінь).
  •                   Класна година «Здоров'я від народження до довголіття».
  •                   Дискусія «Чи кожна людина достойна поваги?»
  •                   Спортивне свято «Козацькі розваги».

Стежина друга

«Лабіринт для ерудитів»

Форми позакласної виховної роботи

  •                   Методика Ровена для вивчення логічного мислення. Тест «Зростаючі труднощі», 10-11-й кл.
  •                   Інтелектуальна гра «Найрозумніший».
  •                   Тренінг-марафон «Школа життя».
  •                   Науково-практична конференція старшокласників «Право молоді на працю, освіту».
  •                   Участь у «Ярмарку професій».

Стежина третя «Я і суспільство»

Форми позакласної виховної роботи

  •                   Обмін думками «Що таке громадянські цінності».
  •                   Диспут «Чи є актуальним поняття «патріотизм молоді»?».
  •                   Прес-діалог «Мудрі заповіді Божі. Які вони?».
  •                   Моє інтерв'ю «Що таке жіночність?», «Що таке мужність?».
  •                   Година спілкування «Від кохання до сім'ї».
  •                   Гра-вправа «Давайте говорити один одному компліменти».
  •                   Незабутні зустрічі. Вечір поезії, присвячений звільненню України від німецько-фашистських загарбників (зустрічі з ветеранами).

«Шлях у доросле життя»

(11-й клас)

Стежина перша «Я і природа»

Форми позакласної виховної роботи

  •                   Ток-шоу «Я так думаю» на тему «Життя людини - найвища цінність».
  •                   Екологічна стежка «Моя поведінка в надзвичайних ситуаціях».
  •                   Бесіда-роздум «Моє майбутнє».
  •                   Мій проект «Екологічна карта міста».
  •                   Тренінг «Я - об'єкт природи».
  •                   Практикум «Збережемо довкілля».

Стежина друга

«Лабіринт для ерудитів»

Форми позакласної виховної роботи

  •                   Диспут «Навчання - то лише твоя особиста справа».
  •                   Математичний турнір «Піфагорові онуки».
  •                   Класна година «Видатні вчені України».
  •                   Вікторина «Історія рідного краю».
  •                   Усний журнал «Освіта і професія».
  •                   Конкурс «Знавці рідної мови».

Стежина третя «Я і суспільство»

Форми позакласної виховної роботи

  •                   Захист проектів «Як не стати безробітним?»
  •                   Відверта розмова «Конфліктувати чи ні».
  •                   Круглий стіл «Діти та батьки - професійний вибір. За і проти».
  •                   Сімейне свято-вогник «Культурні традиції родини».
  •                   Вечір відпочинку «Музика в моєму житті».
  •                   Дебати «Самоврядування. Якому йому бути».
  •                   Класна година «Сімейна реліквія».
  •                   Тестування «Ціннісні орієнтації».

Терміни проведення

 

 

 

 

 

 

 

вересень

 

 

жовтень-листопад

грудень

 

протягом року

 

 

грудень

 

 

 

 

вересень-

 

жовтень

листопад

січень

 

квітень

 

 

 

 

вересень

жовтень

листопад

грудень

 

Протягом року

 

 

жовтень

 

 

 

 

 

Протягом року

вересень

 

Протягом року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

Вересень

жовтень

травень

протягом року

 

 

 

 

 

вересень

жовтень

лютий

 

березень

квітень

листопад

 

лютий

жовтень

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

жовтень

листопад

 

грудень

квітень

травень

 

 

 

 

 

 

 

Протягом року

 

жовтень

 

протягом року

 

 

березень

 

квітень

листопад

 

березень

 

Протягом року

квітень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

протягом року

 

вересень

 

Протягом року

 

 

грудень

квітень

 

 

 

жовтень

 

 

 

 

 

вересень

листопад

протягом року

 

грудень

січень

лютий

 

березень

квітень

 

 

 

 

 

 

 

протягом року

 

жовтень

листопад

грудень

 

січень

квітень

 

 

 

 

 

вересень

 

жовтень

квітень

 

грудень

квітень

березень

травень

квітень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

протягом року

лютий

 

жовтень

 

 

 

вересень

жовтень

 

квітень

січень

березень

 

 

листопад

жовтень

січень

березень

 

 

вересень

 

 

 

 

вересень-жовтень

листопад

грудень

квітень

грудень

 

 

 

 

 

 

 

 

листопад

 

грудень

січень

лютий

 

березень

квітень

травень

 

 

 

 

вересень

жовтень

 

листопад

грудень

січень

лютий

травень

 

вересень-жовтень

квітень

листопад

квітень

 

березень

 

жовтень

листопад

грудень

лютий-березень

лютий

 

 

 

 

грудень

травень

 

 

 

 

жовтень

 

квітень

листопад

квітень

березень

 

 

жовтень

листопад

 

грудень

січень

лютий

березень

грудень

квітень

березень

квітень

травень

січень

березень

Відповідальні

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор, вчителі-предметники

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор, наставники трудової і спортивної комісій шкільного самоурядування, керівники гуртків

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор, шкільна медсестра, працівники лікарні

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники,члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники,  члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники,члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники,  члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор, вчителі предметники

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР,психолог, класні керівники,  члени батьківського комітету, педагог організатор, вчителі-предметники

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники,члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, класоводи, члени батьківського комітету, педагог організатор

Заступник директора з НВР, психолог, класні керівники, члени батьківського комітету, педагог організатор

 

 

Тематика батьківських зборів для співпраці батьків і педагогічного колективу у формуванні духовних орієнтирів учнів

Тематика батьківських зборів

1 клас

1.     Шестирічна дитина. Яка вона? (консультація вчителя, психолога)

2.     Як допомогти дитині у навчанні.

3.     Народна педагогіка, народна казка у формуванні морально-етичних цінностей у дітей.

2 клас

1.     Психологічні аспекти виховання і заохочення до навчання дітей молодшого шкільного віку.

2.     Щоб не згасло родинне вогнище.*

3.     Українські народні традиції в сімейному вихованні. Ознайомлення дітей з родиною та родоводом.

3 клас

1.     Умови успішного виховання в сім’ї: єдність вимог дорослих до дітей, атмосфера злагоди і довіри.

2.     Виховання самостійності, відповідальності.

3.     Народні морально-етичні цінності та їх врахування в сучасному сімейному вихованні.

4 клас

1.     Спільна діяльність батьків і дітей як спосіб формування морально-етичних цінностей молодших школярів.

2.     Гра в житті дитини. Світ сімейних захоплень.

3.     Родинне свято «Сім’я –ключ до щастя»

5 клас

1.     Психолого-педагогічні особливості виховання молодших підлітків.

2.     Розвиток творчих здібностей дитини у процесі спільної діяльності.

3.     Союз сім’ї та школи.*

6 клас

1.     Сфери і специфіка спілкування підлітків.

2.     Патріотичне виховання дітей у сім’ї, зв'язок поколінь, знайомство з культурою, звичаями і традиціями родини та рідного краю.

3.     Формування здорового способу життя молодших підлітків.

7 клас

1.     Старший підлітковий вік і його особливості.

2.     Педагогіка почуттів і культура їх вираження. Формування культури поведінки дітей.

3.     Духовний світ особистості. Морально-етичні цінності особистості та їх врахування в сучасному сімейному вихованні.

8 клас

1.     Виховання характеру і формування моральних якостей особистості.

2.     Профорієнтація і допрофільна  підготовка старших підлітків; шляхи самовизначення і вибору професії.

3.     Щаслива сім’я. Яка вона? (збори-диспут)*

9 клас

1.     Роль  сім’ї у визначенні життєвого шляху старшокласників.

2.     Про шкідливі звички і роль батьків в подальшому розвитку стійкої потреби дітей щодо здорового способу життя.

3.     Проблеми виховання юнаків і дівчат. Педагогіка почуттів, етика сімейних стосунків.

10 клас

1.     Взаєморозуміння і взаємоповага. Як уникати конфліктів з власними дітьми?

2.     Сім’я, етика сімейних стосунків. Педагогіка В.Сухомлинського, М.Стельмаховича у вихованні родинних позицій.

3.     Роль батька у вихованні дитини.*

11 клас

1.     Виховний потенціал сім’ї .

2.     Виховання відповідальності у старшокласників.

3.     Сім’я, освіта, вибір життєвого шляху. Державна підсумкова атестація і незалежне зовнішнє оцінювання знань.

 

Терміни проведення

 

серпень

жовтень

квітень

 

 

 

вересень

 

грудень

квітень

 

 

 

 

вересень

 

 

грудень

 

квітень

 

 

вересень

 

 

грудень

 

квітень

 

вересень

 

грудень

 

квітень

 

вересень

грудень

 

 

 

квітень

 

 

вересень

 

грудень

 

 

квітень

 

 

 

вересень

 

грудень

 

 

квітень

 

вересень

 

грудень

 

 

квітень

 

 

 

вересень

 

грудень

 

 

 

квітень

 

вересень

грудень

 

квітень

 

Відповідальні

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

 

 

 

Класні керівники

 

 

 

Класні керівники

 

Класні керівники

 

Волонтерський загін "Нова радість"

Ось уже протягом 6 років у Новогродівському ЗЗСО І-ІІІ ст..№7 діє волонтерський загін "Нова радість", наставниками якого є вчителі  Гаврилова Л.Г. і  Смолякова Л.Л. Мета  загону - дарувати радість ближнім, робити життя яскравішим. Тому ведуть члени загону   різноманітну корисну і потрібну діяльність.

         Щороку "Нова радість"  не припиняє  опікуватися пацієнтами геріатричного відділення міської лікарні, для яких влаштовує  концерти, розважальні програми, ігри,  завжди готує солодке частування, подарунки,  зроблені власноруч. На Різдво  волонтери пригощають стареньких смачною кутею, на Масляну – млинцями з сонечками із цукерок.А цього року на свято Миколая смачне варення  з мікстурами здоров'я, радості, довголіття і бадьорості особливо порадувало  стареньких друзів і пацієнтів відділення геріатрії с. Камишівка. Зібрано 112 банок різноманітного солоденького частування. На підвіконнях лікарні для стареньких  8 Березня з'являться нові кімнатні рослини – подарунки від юних волонтерів , які  милуватимуть  очі нашим бабусям.

                  Різновіковий волонтерський загін підтримує тісний зв'язок з ветеранами війни і праці. Вони  завжди запрошують їх на зустрічі, свята, вітають з урочистими датами, ювілеями, відвідують вдома, готують  для них подарунки.

                   Не могли залишатися осторонь  наші волонтери і коли бачили свою потребу в наданні  допомоги дітям з малозабезпечених родин. Також зібрано речі, посуд, предмети особистої гігієни для дітей-переселенців.

               Волонтерами  школи організовуються і проводяться різноманітні виставки, які дають можливість повною мірою дітям у співдружності з батьками проявити свої творчі здібності. Роботи виставлялись у школі, в Свято-Покровському храмі, на фестивалях у  м. Покровськ. Найкращі майстри відзначені грамотами, подяками, подарунками. А кошти, виручені за солодку ярмарку, були доброю матеріальною підтримкою для малозабезпечених родин наших школярів.

               Найулюбленіше свято загону "Нова радість" - Свято Миколая, бо  був Миколай  взірцем  доброти  і милосердя. Стало доброю традицією 19 грудня влаштовувати благодійні концерти, квести , зустрічі з піснями, іграми, подарунками і , звичайно ж, зі  смаколиками - зірочками-миколайчиками, виготовленими маленькими  волонтерами у класі на уроках праці.

                Велику насолоду  приносить "Нова радість" відвідувачам територіального  центру обслуговування населення.  Вони залюбки відвідують  концерти, влаштовані волонтерами, беруть активну участь в іграх, розвагах, разом з нами співають і танцюють.

              Духовне відродження нації  грає дуже важливу роль у вихованні  школярів, тому на уроках християнської етики діти  вчаться жити в мирі і злагоді, любити ближнього, бути добрими і милосердними.

Волонтери загону "Нова радість" також  влаштовують виступи для прихожан Свято-Покровського храму на Різдво, Великдень та  інші християнські свята.  З Різдвяним вертепом  традиційно  привітали  6 січня рідні сім'ї, співали колядки,  носили  Зірку, водили Козу, зичили здоров`я і процвітання родинам.

             Щороку в  м.Покровськ  юні волонтери представляють  школу і місто на традиційних фестивалях: "Під Віфлеємською зіркою", "Великодні передзвони",  де виступають дуже змістовно, цікаво і достойно.

             Волонтерський загін  не забуває і про майбутніх школярів. Малеча із задоволенням зустрічає  школярів у дитячих садках. Цікаво проходять сумісні свята:  "Вшановуємо Великого Тараса",  "Козацькі розваги", "Святий Миколай, ти до нас завітай", "Стрітення", «Масляна».

Старші  ж члени волонтерського загону в свою чергу  беруть активну участь у різноманітних святах для учнів початкової школи, проводять спектаклі, дні дублера,  різноманітні заходи в рамках предметних тижнів.

           Наші волонтери взяли активну участь у буккроссингу - акції  "Принеси книгу - візьми собі  іншу",  тим самим зберегли  зелені насадження.

        Загін "Нова радість" ініціював участь школярів в екологічному Проекті  "Дбаємо про пірнатих  друзів". Виготовлено 24 годівниці, 2 шпаківні, проведено цікавий виховний захід до Дня птахів.

         Добрі та корисні справи волонтерського загону "Нова радість" високо оцінено. Вони стали призерами Всеукраїнської суспільної акції школярів України "Громадянин" за участь в Проекті   "Роби добро власними руками", посіли  І місце  в області за фоторепортаж «Моральний вчинок» - «Все починається з малого», мають безліч грамот , подяк і дипломів від адміністрації школи, служб міста, міської лікарні, територіального центру та ін. Банер з фотографіями  переможців - членів загону навіть прикрашав  центр нашого міста . Про  роботу загону волонтерів зі словами подяки за працю надруковано безліч статей в міській газеті «Регіональні новини».

          Гадаємо, все, що робить загін не даремно, тим більше, що все це від щирого серця.  Надалі вони планують  розширити коло своїх добрих справ і , впевнені,що   у них все вийде, бо вони - активний і  міцний, креативний і непосидючий волонтерський загін "Нова радість".

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
18 лютого 2019
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку