ПРОЄКТ «ЗЕЛЕНИЙ КУТОЧОК»
Актуальність проєкту
Кімнатні рослини є в квартирах і різноманітних закладах.З глибокої давнини людина прагнула прикрасити своє житло рослинами. Вона, відчуваючи себе єдиним цілим з природою, переносила її частку в свій будинок. Зверталася до рослин за зціленням. Але прагнення це було скоріше інтуїтивним. В даний час вченими встановлено, що крім естетичних властивостей, рослини володіють ще однією корисною функцією – кімнатні рослини покращують склад повітря й очищають атмосферу.
Вчені НАСА провели дослідження про вплив кімнатних рослин на здоров’я людини і встановили – звичайні кімнатні рослини можуть поліпшити якість повітря. При проведенні дослідження з’ясувалося, що кімнатні рослини здатні видалити до 87% шкідливих токсинів повітря за 24 години. Що для цього потрібно? Використовуйте від 15 до 18 кімнатних рослин в горщиках діаметром 15-20 см для будинку площею 160 кв. м.
Кімнатні рослини допоможуть видалити різноманітні токсичні виділення, включаючи аміак, формальдегід, чадний газ, бензол, ксилол і тріхлороетілен.
Кімнатні рослини не тільки очищають повітря, але і наповнюють нас позитивними емоціями,а іноді навіть допомагають позбутися хвороб. Тому вчителі і учні нашої школи ,при підтримці батьківського колективу, вирішили створити «Зелений куточок».
Мета даного проєкту: створення в школі екологічного простору через озеленення коридору третього поверху кімнатними рослинами зі здоров’язберігаючими властивостями
В задачі проєкту входило:
Тип проєкту: довготривалий
Учасники проєкту: учні, вчителі і батьки
Заходи та орієнтовний календарний план проєкту.
№ п/п |
Що потрібно зробити перед початком проєкту? |
Хто це зробить або допоможе зробити? |
Коли це слід зробити? |
|
Налагодити зв’язок класи-вчителі-батьки та обговорити умови та взаємодію для виконання спільного проєкту |
Вчитель біології, класні керівники |
1-й тиждень лютого 2020 |
|
Провести додаткове заняття з учнями |
Вчитель біології |
1-й тиждень лютого 2020 |
|
Знайти матеріал, що буде використовуватись у нашому проєкті |
Бібліотекар, учні, вчитель біології |
1-й тиждень лютого 2020 |
|
Придбати матеріали та приладдя для облаштування «Зеленого куточку»(горщики, грунт,вторинна сировина, фанера) |
Вчитель біології, вчитель трудового навчання, учні, батьки |
2-й тиждень лютого 2020 |
|
Запросити вчителів праці для допомоги |
Вчитель біології |
2-й тиждень лютого 2020 |
|
Що потрібно зробити протягом проєкту? |
Хто це зробить або допоможе зробити? |
Коли це слід зробити? |
|
Проглянути разом з учнями відібраний для проєкту матеріал (ескізи майбутнього «Зеленого куточку»), надати рекомендації для подальшої роботи |
Вчитель біології, |
3-й тиждень лютого 2020 |
|
Організувати самостійну роботу учнів в проєкті |
Вчитель біології |
3-й тиждень лютого 2020 |
|
Підготовка грунту і садивного матеріалу |
Вчитель біології, учні |
4-й тиждень лютого 2020 |
|
Оформлення квіткової експозиції «Зеленого куточку» |
Вчитель біології, учні |
4-й тиждень лютого 2020 |
|
Паспортизація рослин, виготовлення етикеток |
Вчитель біології, учні |
1-й тиждень березня 2020 |
|
Створення книги «Планета квітів ЗОШ №103» і QR-коду до неї; карти світу, на якій позначені центри походження кімнатних рослин |
Вчитель біології, класні керівники, учні |
1-й тиждень березня 2020 |
|
Обговорити з учнями майбутню форму подання результатів проєкту |
Вчитель біології |
1-й тиждень березня 2020 |
|
Зробити фотографії учнів за роботою |
Вчитель біології, учні |
Протягом виконання проєкту |
|
Презентувати і оцінити учнівський проєкт |
Вчитель біології, учні |
Березень 2020 |
Очікувані результати проєкту:
1) створення «Зеленого куточку» в школі
2) сформувати в учнів позитивні емоції, почуття краси через спілкування з рослинами
3) сформувати пізнавальні інтереси учнів через дослідництво і творчу діяльність
Опис і результати проєкту
Як створювався «Зелений куточок»? Спочатку була проведена інвентаризація кімнатних рослин у всіх кабінетах нашої школи і виявлено 423 одиниці рослин. Для куточку було відібрано ті рослини, які б не тільки милували нас своєю красою, а й позитивно впливали на стан повітря шкільного приміщення. Таких видів рослин виявилося 26. А всього було відібрано 42 рослини. На зимових канікулах учні разом з вчителями розробляли дизайн куточку, створювали квіткові композиції, частково пересаджували рослини.
Всі рослини куточку або наділені фітонцидними властивостями, або очищують та зволожують повітря, або позитивно впливають на нашу енергетику, тобто мають здоров’язберігаючі властивості (Додаток 1)
Наприклад, пеларгонія (герань) відмінно очищує повітря. І про це добре знали ще наші прабабусі. Всі частини рослини містять речовини здатні знешкоджувати віруси і бактерії. Ефірна олія пеларгонії впливає і на нервову систему людини: її аромат заспокоює, розслаблює. Таких корисних рослин багато: каланхое, хлорофітум, пеперомія, сансевьєра. Всі ці рослини мають протимікробну дію і здатні стати ефективною перешкодою на шляху поширення різних інфекцій.
Дуже корисними рослинами для озеленення можуть стати спатифілуми. Вони добре очищують повітря приміщення, не викликають алергії. Папороті також борються зі шкідливими мікроорганізмами, а крім того, чудово зволожують повітря, що особливо важливо взимку в опалювальних приміщеннях. Фікуси добре очищують повітря і притягують до себе пил. Монстера делікатесна зменшує дію електромагнітного випромінювання, а також може виконувати роль живого барометра: перед дощем на листках монстери виступають краплі води. Також добре очищують повітря від шкідливих домішок (бензолу, формальдегіду) епіпремнум, пальми, юка. До речі, перші джинси були зроблені саме з юки, а не з бавовни. Навіть зараз джинси роблять з ниток, що містять бодай кілька відсотків волокон з листя юки.
В нашому куточку є такі рослини, які можуть наділяти приміщення, а разом з ним і людей, творчою енергією, а агресію нейтралізують. Це - фіалка, рео, гібіскіс. На сході вірять, що фіалка в домі – це гарантія миру, гармонії і благополуччя в родині. Квіти з яскраво-червоним або жовтим, оранжевим забарвленням як, наприклад, каланхое проженуть сон і подарують добрий настрій на весь день. Майже всі рослини невибагливі, крім фіалок, які потребуть поливу з піддону і орхідей, для яких потрібен не грунт, як для всіх інших рослин, а спеціальний субстрат з тирси. Всі рослини паспортизовані, визначена їхня батьківщина. Місця походження кімнатних рослин відмічено на мапі (Фото 1,2) Учні нашої школи створили книгу «Планета квітів школи 103» (Фото3). Кожний клас середньої ланки — з 5-го по 11-й — отримав завдання підібрати цікаві відомості про ту чи іншу квітку з «Зеленого куточку». Роботи були індивідуальні і колективніА через QR-код можна ознайомитися з цією інформацією (Фото 4)
Презентацію «Зеленого куточку» проводили старшокласники трьома мовами: українською, англійською та німецькою.
«Зелений куточок» продовжує своє існування. Він поступово поповнується новими кімнатними рослинами, а учні піклуються про нього.
Висновки:
Фото 1
Фото 2
Фото3 Фото 4
Додаток №1. Групи рослин за екологічним значенням для людини
1. Наділені фітонцидними властивостями
1. Пеларгонія зональна (Pelargonium zonale)
2. Каланхое Блоссфельда (Kalanchoe blossfeldiana)
3.Бегонія королівська (Begonia rex Putzeys)
4.Бегонія червонолиста (Begonia rubella Hamil)
5.Хлорофітум зелений (Chlorophytum)
6. Хлорофітум чубатий (Chlorophytum comosum)
7. Пеперомія Форстера (Piperaceae forsteri hort)
8.Сансевієрія трьох смугова (Sansevieria trifasciata Laurentii)
9 . Сансевієрія Хані (Sansevieria Hahnii)
2. Очищують повітря, гіпоалергенні
10. Спатифілум Уолліса (Spathiphyllum wallisi)
11.Нефролепіс піднесений (Nephrolepis Schott)
12.Фікус Бенджаміна (Ficus Benjamina)
13. Фікус каучуконосний (Ficus elastica)
14. Драцена Драко (Dracaena draco)
15. Цисус ромболистий (Cissus rhombifolia)
3.Поглинають шкідливі домішки, зменшують вплив електромагнітного випромінювання, живий барометр
16. Монстера делікатесна (Monstera deliciosa)
4. Поліпшують психо-емоційний стан
17. Гібіскус, китайська троянда (Hibiscus rosa-sinensis)
18. Фаленопсіс. (Phalaenopsis)
19. Трахікарпус (Trachycarpus)
20. Рео строкате (Rhoeo Hance)
21.Сенполія, фіалка узумбарська (Saintpaulia ionantha Wendl)
22. Хойя м’ясиста (Hoya carnosa)
23. Епіпремнум золотистий (Epipremnum aureum)
24. Зефірантес білий (Zephyranthes candida)
25. Хамедорея витончена (Chamaedorea elegans)
26. Замієкулькас замієлистий (Zamioculcas zamiifolia)