Урок біології в 6 класі
Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь учнів з теми «Розмноження рослин».
Дидактична мета: узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Розмноження рослин»; визначити рівень засвоєння учнями основних понять, уміння розпізнавати, порівнювати за вказаними ознаками, аналізувати, характеризувати, висловлювати власні судження, робити висновки.
Ключові та предметні компетентності: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою, наукове розуміння природи, здатність застосовувати його в практичній діяльності, загальнокультурна, соціальна, комунікативна, формування екологічної грамотності.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Форма проведення: гра «Біологічні хрестики-нулики»
Обладнання та матеріали: пісочний годинник, насіння (натуральні об’єкти) рослин (чорнобривців, лимону, кабачків, калини, окропу, ячменю), картки-завдання, картки-малюнки плодів, плоди (банан, ківі), кольорові (н-д, рожеві, жовті) картки для жеребкування, фото рослин (мати – й – мачуха, сон, ряст, підсніжники), картки – схеми «Шпаргалка».
Хід уроку
І. Ввідно-мотиваційний етап.
1. Оголошення теми і завдань уроку. Очікувані результати.
Слово вчителя.
2. Актуалізація опорних знань. Вправа «Асоціативний кущ»
РОЗМНОЖЕННЯ
ІІ. Організаційно - діяльнісний етап.
1. Утворення команд. Використання прийому жеребкування ( в мішечку папірці 2-х кольорів, на папірцях малюнок квітки або плоду). Об’єднались в команди за кольором папірців (додаток 1).
2. Утворення назви команд.
– Все має свою назву, тому команди також отримують її, але для цього треба відгадати, виконавши перше завдання «Четвертий зайвий» (додаток 2).
Команди отримують по 4 картинки плодів.
Завдання: визначити зайвий плід, пояснити «чому?».
1 к. – малина, слива, вишня, абрикос. (Малина)
2 к. – кабачок, ожина, гарбуз, патисон. (Ожина)
3. Командна гра «Хрестики - нулики».
Завдання: хто швидше встановить правильну послідовність розвитку однорічної рослини.
Проросток, насіння, зрілість, молодість, старіння.
(Завдання №2 для визначення права першого ходу: хто швидше відшукає зайве поняття: квітка, корінь, плід, насіння).
Біологічна задача |
Відшукай |
Знайомі незнайомці
|
Шпаргалка |
Розпізнай |
Сюрприз
|
Поміркуй!
|
Що?Де?Коли?Як? Чому?Навіщо? |
Дозвольте відрекомендуватись |
Знайомі незнайомці
Біологічна задача
Сюрприз
Завдання: відгадати загадку, назвати тип і вид плоду.
1.Червоний колір, а винний смак. Кам’яне серце. Чому це так? (Вишня)
2.Не розбивши горщика, не візьмеш кашки.(Горіх).
3. Гілки рогаті, плоди крилаті.(Клен)
4. А що то за коні в саду на припоні, довгасті, голчасті, зеленої масті? Нікого не возять, лиш солі просять?(Огірки)
Відшукай
Завдання: відшукати на фото-малюнку рослину, опис квітки якої вам дістався на картці (додаток 3).
«Розпізнай»
Завдання: розпізнати і назвати рослини за одержаним насінням (натуральні об’єкти).
1.Насіння чорнобривців, лимону, кабачків.
2.Насіння калини, окропу, ячменю.
«Шпаргалка»
Команда отримує картку з схемами і варіантами відповідей (додаток4).
Завдання: Встановити правильну відповідність.
«Поміркуй…»
«Чомучка»
Завдання: дати відповіді на запитання до поняття: що? де? коли? як? чому? навіщо?
«Дозвольте відрекомендуватись»
Завдання: зробити опис рослини за планом, не називаючи її, так, щоб команда суперників вгадала.
План:
Вправа «Вухо-ніс» (оптимізація основних психічних процесів, підвищення розумової працездатності, поліпшення психо - емоційного стану):
Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою – за ліве вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, хлопнути в долоні, потім поміняти положення рук «з точністю до навпаки».
ІІІ. Підсумково – оцінювальний етап.
Індивідуальне виконання тестових завдань (додаток 5).
ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.
Учні здійснюють самоаналіз роботи на уроці, використовуючи сигнальні картки різного кольору
Початковий рівень
Середній рівень
Достатній рівень
Високий рівень
Додаток 1
Додаток 2
Карки до завдання «Четвертий зайвий»
№1
№2
Додаток 3
Картка до завдання «Відшукай»
Додаток 4
Картка до завдання «Шпаргалка»
Завдання: встановити правильну відповідність.
1
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки Щоб отримати, додайте розробку
Додати розробку |