Урок біології в 6 класі "Узагальнення та систематизація знань, умінь учнів з теми «Розмноження рослин».

Про матеріал
У розробці уроку запропоновано акмеологічні підходи до формування життєвих компетентностей учнів, які сприяють формуванню в учнів практичних умінь і навичок під час розв’язування різноманітних практично орієнтованих завдань. Даний матеріал уроку дає можливість учням закріпити вивчений теоретичний матеріал теми, розвиває логічне мислення, ерудицію, здатність аналізувати.
Перегляд файлу

Урок біології в 6 класі

Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь учнів з теми «Розмноження рослин».

Дидактична мета: узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Розмноження рослин»; визначити рівень засвоєння учнями основних понять, уміння розпізнавати, порівнювати за вказаними ознаками, аналізувати, характеризувати, висловлювати власні судження, робити висновки.

Ключові та предметні компетентності: уміння вчитися, спілкуватися державною мовою, наукове розуміння природи, здатність застосовувати його в практичній діяльності, загальнокультурна, соціальна, комунікативна, формування екологічної грамотності.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Форма проведення: гра «Біологічні хрестики-нулики»

Обладнання та матеріали: пісочний годинник, насіння (натуральні об’єкти) рослин (чорнобривців, лимону, кабачків, калини, окропу, ячменю), картки-завдання, картки-малюнки плодів, плоди (банан, ківі), кольорові (н-д, рожеві, жовті) картки для жеребкування, фото рослин (мати – й – мачуха, сон, ряст, підсніжники), картки – схеми «Шпаргалка».

Хід уроку

І. Ввідно-мотиваційний етап.

1. Оголошення теми   і завдань уроку. Очікувані результати.

Слово вчителя.

  • Урок узагальнення, систематизації та контролю знань, умінь складається з 2-х частин. Перша частина уроку – робота в команді, де ви покажете уміння працювати разом, підтримувати один одного, допомагати. Друга частина – індивідуальна робота на картках, де ви покажете власні знання з теми.
  • Мої очікування….
  • А ваші?....

2. Актуалізація опорних знань.  Вправа «Асоціативний кущ»

 

РОЗМНОЖЕННЯ

 

ІІ. Організаційно - діяльнісний етап.

1. Утворення команд. Використання прийому жеребкування ( в мішечку папірці 2-х кольорів, на папірцях малюнок квітки або плоду). Об’єднались в команди за кольором папірців (додаток 1).

2. Утворення назви команд.

– Все має свою назву, тому команди також отримують її, але для цього треба відгадати, виконавши перше завдання «Четвертий зайвий» (додаток 2).

Команди отримують по 4 картинки плодів.

Завдання: визначити зайвий плід, пояснити «чому?».

1 к. – малина, слива, вишня, абрикос.   (Малина)

2 к. – кабачок, ожина, гарбуз, патисон.   (Ожина)

  • Як ми називаємо плід малини і ожини? (Збірний плід). Бажаю, щоб ваші команди були такими ж дружніми і корисними як плоди цих рослин.

3. Командна гра «Хрестики - нулики».

  1. Визначення права першого ходу.

Завдання: хто швидше встановить правильну послідовність розвитку однорічної рослини.

Проросток, насіння, зрілість, молодість, старіння.

(Завдання №2 для визначення права першого ходу: хто швидше відшукає зайве поняття: квітка, корінь, плід, насіння).

  1. Гра проводиться за загальними правилами гри «Хрестики – нулики», яка команда першою закреслить 3 підряд квадратика – виграла. Гра проводиться у 2 тайми. Перед другим таймом змінюємо склад групи за малюнками на папірцях «квітка» і «плід».

 

 

Біологічна задача

 

Відшукай

 

Знайомі незнайомці

 

 

Шпаргалка

 

Розпізнай

 

Сюрприз

 

 

Поміркуй!

 

 

 

Що?Де?Коли?Як?

Чому?Навіщо?

 

Дозвольте відрекомендуватись

Знайомі незнайомці

  1. У 1904 році в Австралію була завезена ліана з ніжними квітками білого кольору, що називається міхутао. Оскільки батьківщиною цієї рослини є Китай, то на початку поширення її світом вона називалася «китайським агрусом». У 1962 році «китайський аґрус» уперше з’явився на американському ринку. Дистриб’ютери прогнозували йому великий успіх, та назва рослини,на їх погляд, була нецікавою, тому її змінили на честь національного символу Нової Зеландії. Про яку рослину йде мова? До якого типу плодів віднести?(Ківі)
  2. Назва одного з видів цієї рослини в дослівному перекладі з латини означає «муза мудреців». Плід цієї рослини – ягода зі шкірястою оболонкою і соковитою м’якоттю. У харчовій промисловості його використовують для виготовлення борошна джему сиропів мармеладу та ін. Виявлено що плоди використовуються як дієтичний продукт у разі виразки шлунка дизентерії захворювання печінки й нирок та інших хвороб. Про яку рослину йде мова? До якого типу плодів віднести?(Банан)

Біологічна задача

  1. У Південній Америці росте незвичне дерево – авокадо. У його плодах міститься до 30% рослинних жирів. Плід авокадо завдовжки 10-15 см нагадує грушу і має масу до 600г. На окремих деревах достигає майже сотня плодів. Яку масу матимуть плоди, зібрані з одного дерева? Скільки жиру в них міститься?(60000г або 60 кг, 18 кг жиру)
  2. Щоб зібрати 1г меду, бджоли мають відвідати 7 млн. квіток. Уявіть собі, що ви їсте ложку меду (20г), і підрахуйте, скільки квіток бджоли відвідали, щоб зібрати для вас мед?(140 млн. квіток)

Сюрприз

Завдання: відгадати загадку, назвати тип і вид плоду.

1.Червоний колір, а винний смак. Кам’яне серце. Чому це так? (Вишня)

2.Не розбивши горщика, не візьмеш кашки.(Горіх).

3. Гілки рогаті, плоди крилаті.(Клен)

4. А що то за коні в саду на припоні, довгасті, голчасті, зеленої масті? Нікого не возять, лиш солі просять?(Огірки)

Відшукай

         Завдання: відшукати на фото-малюнку рослину, опис квітки якої вам дістався     на картці (додаток 3).

  1. Квітки зібрані в суцвіття кошик.( Мати-й-мачуха)
  2. Квітка має просту оцвітину, віночок вільнопелюстковий.(Сон)
  3. Квітки зібрані у китицю.(Ряст)
  4. Квітка має подвійну оцвітину, віночок вільнопелюстковий.(Підсніжники)

«Розпізнай»

Завдання: розпізнати і назвати рослини за одержаним насінням (натуральні об’єкти).

         1.Насіння чорнобривців, лимону, кабачків.

         2.Насіння калини, окропу, ячменю.

«Шпаргалка»

       Команда отримує картку з схемами  і варіантами відповідей (додаток4).

Завдання: Встановити правильну відповідність.

  1. Способи вегетативного розмноження.
  2. Типи суцвіть.

«Поміркуй…»

  1. Написати перелік плодів, які були використані для приготування ваших вчорашніх сніданку, обіду та вечері. Розподіліть перелічені плоди по типах.
  2. На яких життєвих формах рослин – деревах, кущах чи травах – частіше зустрічаються чіпкі плоди та крилатки?

«Чомучка»

Завдання: дати відповіді на запитання до поняття: що? де? коли? як? чому? навіщо?

  1. Запилення.
  2. Запліднення. 

«Дозвольте відрекомендуватись»

Завдання: зробити опис рослини за планом, не називаючи її, так, щоб команда суперників вгадала.

План:

  1. Життєва форма (дерево, кущ, трава).
  2. Квітка чи суцвіття.
  3. Плід сухий чи соковитий.
  4. Однонасінний чи багатонасінний.
  5. Розкривний чи не розкривний.
  6. Як людина використовує?

 

Вправа «Вухо-ніс» (оптимізація основних психічних процесів, підвищення розумової працездатності, поліпшення психо - емоційного стану):

Лівою рукою взятися за кінчик носа, а правою рукою – за ліве вухо. Одночасно відпустити вухо і ніс, хлопнути в долоні, потім поміняти положення рук «з точністю до навпаки».

 

ІІІ. Підсумково – оцінювальний етап.

Індивідуальне виконання тестових завдань (додаток 5).

ІV. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1.  Вправа  «Що? ← Знаю → Для чого?».
  2. Самооцінювання.

Учні здійснюють самоаналіз роботи на уроці, використовуючи сигнальні картки різного кольору

 

 

 

 

 

     Початковий рівень

 

     Середній рівень  

 

     Достатній рівень

 

     Високий рівень               

Додаток 1

 

 

Про вишні десертній Морозовський: опис і характеристики сорту, посадка і  догляд - 2020-2021                 цветы, синий цветок, синий - cкачать бесплатно рендер Цветы на Artage.io

 

 

 

 

 

 

цветы, синий цветок, синий - cкачать бесплатно рендер Цветы на Artage.io              Про вишні десертній Морозовський: опис і характеристики сорту, посадка і  догляд - 2020-2021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

Карки до завдання «Четвертий зайвий»

№1

Саджанці вишні Тургенівська — Приватний плодорозсадник Таміли Самар    Як добитися успіху при зборі малини, також після її збирання. — Сириус агро  плант

 

Дерево слива: посадка й догляд, фото, обрізування, щеплення, опис сортів,  хвороби і шкідники   Абрикосовий урожай потребує захисту — Агробізнес сьогодні

 

№2

 

Кабачок - опис, фото, сорти, користь, вирощування і догляд    Садова ожина: посадка й догляд, фото, опис вирощування з насіння, корисні  властивості

 

Король городу – гарбуз | Домовик  НЮАНСИ ВИРОЩУВАННЯ ПАТИСОНІВ В УКРАЇНІ — Овощи и Фрукты журнал

 

Додаток 3

Картка до завдання «Відшукай»

 

Як виглядає рослина Мати і мачуха опис рослини - ЧП Козуб.Ю.А     Легенда про сон-траву» (народна легенда) in 2021 | Flowers, Plants

 

Igor Melika: ФЛОРА УКРАЇНСЬКИХ КАРПАТ (фотовизначник рослин)    У Франківську поліція склала протокол на жінку за продаж підсніжників -  "Репортер"

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Картка до завдання «Шпаргалка»

Завдання: встановити правильну відповідність.

  1. Способи вегетативного розмноження.

1

Розмноження троянд живцями з букета і в картоплі, цікаві способи живцювання                      </div>
                </div>
                                                                                                            </div>
                    

                    

                                    </div>

                <div class=

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
8 червня 2021
Переглядів
808
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку