Проєкт " Згубна дія алкоголю на організм людини"

Про матеріал
Актуальність: Проблема вживання алкоголю за останній час стала однією з найгостріших для людства. Даному питанню в сучасній школі потрібно приділяти дуже багато уваги. Адже наше суспільство зможе розвиватися лише тоді, коли молодь буде здорова як фізично, так і морально. Для того, щоб переконати молодь у тому, що їхнє здоров’я знаходиться в їхніх руках, потрібно всю роботу побудувати так, щоб на кінцевому етапі учні зрозуміли, що ведення здорового способу життя – це шлях у їхнє майбутнє. Проведені численні опитування показали, що багато хто не знає достатньою мірою про шкоду й усі наслідки вживання спиртних напоїв. Не варто нехтувати цим. Слід активно формувати суспільну думку, що засуджує пиятику. Адже від того, який вибір зробить молодь, залежить майбутнє.
Перегляд файлу

41МЕТОДИЧНИЙ ПАСПОРТ ПРОЕКТУ

Назва проекту: «Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини»

Автори проекту: учні 9 класу

Керівник проекту учитель хімії, вища категорія, Царко Алла Володимирівна.

Тип проекту: за домінантною діяльністю інформаційно-дослідницький практично орієнтований; за предметно-змістовною діяльністю – міжпредметний, за характером контактів – внутрішній, за кількістю учасників – груповий, за тривалістю виконання – середньої тривалості

Навчальні предмети: біологія, основи безпеки життєдіяльності, правознавство, історія, економіка, екологія

Кількість учнів: 8

Актуальність: Проблема вживання алкоголю за останній час стала однією з найгостріших для людства. Даному питанню в сучасній школі потрібно приділяти дуже багато уваги. Адже наше суспільство зможе розвиватися лише тоді, коли молодь буде здорова як фізично, так і морально. Для того, щоб переконати молодь у тому, що їхнє здоров’я знаходиться в їхніх руках, потрібно всю роботу побудувати так, щоб на кінцевому етапі учні зрозуміли, що ведення здорового способу життя – це шлях у їхнє майбутнє. Проведені численні опитування показали, що багато хто не знає достатньою мірою про шкоду й усі наслідки вживання спиртних напоїв. Не варто нехтувати цим. Слід активно формувати суспільну думку, що засуджує пиятику. Адже від того, який вибір зробить молодь, залежить майбутнє.

 

Тема: Отруйність спиртів та їх шкідлива дія на організм людини.

Тип проекту: інформаційно-дослідницький  практично орієнтований.

Учасники проекту – учні 9 класу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів с. Коровинці.

Основні питання: світ каже: «Алкоголю – ні!» Що можемо ми, що можу я?

Тематичні питання:

1. Чому люди вживають алкогольні напої?

2. Які чинники сприяють поширенню вживання алкоголю?

3. Якої шкоди завдає здоров’ю вживання алкоголю?

4. Як суспільство бореться з цим явищем?

І. Актуальність

Проблема вживання алкоголю за останній час стала однією з найгостріших для людства. За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, у світі понад 1,1 млрд. людей, що вживають алкогольні напої постійно. За офіційною статистикою в Україні налічується 739 тис. осіб, які потерпають від хронічного алкоголізму і алкогольного психозу. Окрім того, на обліку в диспансерах перебувають ще 174 тис. осіб, які зловживають алкоголем. Отже, загалом у державі офіційно нараховується майже 1 млн. алкоголіків. З міцними напоями тією чи іншою мірою пов’язане життя більшої частини населення України. Щороку реєструється 50 – 55 тис. на хронічний алкоголізм та алкогольний психоз. Щорічно в Україні помирає від алкоголізму 1.5 – 2 тис. осіб. Почастішали випадки смертей, котрі пов’язані з алкогольним отруєнням, – від них гине близько 8 тис. осіб на рік. Алкогольний «розгул» дуже погіршив протягом останніх років криміногенну ситуацію. За даними МВС України, кількість злочинів, скоєних у стані алкогольного сп’яніння, становить понад 60 тис. на рік. За даними соціологічних досліджень в Україні лише 10% чоловіків і 20% жінок, старших 18 років, ведуть по справжньому тверезий спосіб життя – тобто п’ють дуже рідко або не п’ють зовсім.

Сучасна молодь вступає в життя не тільки в період бурхливого розвитку науки й техніки, а й в період негативного впливу на здоров’я низки чинників. Одне з перших місць посідає вживання алкоголю, шкідлива дія якого відчувається не відразу, а поступово. Вживання алкоголю та його вплив на організм стали сьогодні соціальною та медичною проблемою.

Проведені численні опитування показали, що багато хто не знає достатньою мірою про шкоду й усі наслідки вживання спиртних напоїв. Не варто нехтувати цим. Слід активно формувати суспільну думку, що засуджує пиятику. Адже від того, який вибір зробить молодь, залежить майбутнє.

ІІ. Мета і завдання проекту

1. Визначити причини, через які люди починають вживати алкоголь.

2. Ознайомити учнів із небезпечними наслідками вживання алкогольних напоїв.

3. Довести, що того, хто обирає здоровий спосіб життя, не менше поважають у суспільстві, ніж того, хто п’є.

4. Навчити учнів робити вільний вибір при достатній поінформованості.

5. Надати учням можливість продемонструвати власні здібності переконувати.

6. Розвивати життєві компетентності учнів.

ІІІ. Етапи проекту

(Тривалість проекту – з 10 грудня по 15 лютого  2021 -2022 року)

1. Анкетування учнів 5-7, 9-11 класів. Обробка анкет.

2. Проведення соціологічного опитування «Моє ставлення до алкоголю».

3. Випуск інформаційних плакатів та антирекламних листівок.

4. Опрацювання літературних джерел.

5. Систематизація матеріалу.

ІV. Стислий опис проекту (анотація)

Особливістю нового навчального року є орієнтація політики загальноосвітніх закладів України на формування навичок безпечної поведінки, збереження та зміцнення здоров’я учнів.

Світ каже: «Алкоголю – ні!» Ми – учні 9 класу – поставили перед собою питання: «А що можемо ми, що можу я?» Було вирішено розпочати роботу над проектом «Отруйність спиртів та їх шкідлива дія на організм людини».

Пияцтво й алкоголізм є однією із темних плям минулого, але проблема вживання алкоголю за останній час стала однією з найгостріших. Насамперед, проблема вжитку алкоголю дуже актуальна у наші дні, тому що від цього страждає все суспільство, а найголовніше – ставиться під загрозу здоров’я нації.

Даному питанню в сучасній школі потрібно приділяти дуже багато уваги. Адже наше суспільство зможе розвиватися лише тоді, коли молодь буде здорова як фізично, так і морально. Для того, щоб переконати молодь у тому, що їхнє здоров’я знаходиться в їхніх руках, потрібно всю роботу побудувати так, щоб на кінцевому етапі учні зрозуміли, що ведення здорового способу життя – це шлях у їхнє майбутнє.

У своїй роботі ми використовували різні форми та методи, які б дали можливість одержати позитивний результат. На першому етапі учні ознайомилися з історією виникнення даного явища. В переконливій формі учні дізналися про поширення алкоголю в нашій державі та негативний вплив його на організм людини.

Не можна досягти значних успіхів, вивчаючи лише теоретичний матеріал. Тому робота була побудована таким чином, щоб учні могли порівняти результати теоретичні з тими, які отримали після проведення опитувань та анкетувань у нашому місті та школі.

У ході роботи було вирішено охопити проектною діяльністю якомога більшу частину учнів, причому вирішальне значення в цій роботі мали принципи добровільності та дотримання анонімності при з’ясуванні певних питань. Проведене анкетування показало, що і серед  учнів нашої школи є чимало таких, що вживають алкоголь. Наступним  кроком був вихід на вулиці нашого міста. Ми зверталися до перехожих з питанням: «Ваше ставлення до алкоголю?» Реакція людей була різною: дехто з подивом дивився на нас і йшов далі, дехто сердився й відмовлявся спілкуватися, але багато поставилися з розумінням і засудили вживання алкоголю. Заключним етапом проекту стало виготовлення  тестів, збірок, малюнків, буклетів, листівок на антиалкогольну тематику та створення «Кодексу здоров’я школяра».

V. Інтеграція з навчальними предметами

1. Біологія.

2. Основи безпеки життєдіяльності.

3. Правознавство.

4. Історія.

5. Економіка.

6. Екологія.

VІ. Очікувані результати

1. Розвиток життєвих компетентностей учнів.

2. Набуття навичок дослідника.

3. Розвиток почуття відповідальності за свої дії.

4. Підвищення загальної культури учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Царко Алла
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Інші матеріали
До підручника
Хімія 9 клас (Григорович О.В.)
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку