Презентація до теми: Хімічні реакції. Тема уроку Реакції сполучення,
розкладу, обміну, заміщення. Зручно проводити демонстрацію: Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну. Містить теоретичний і практичний блоки.
Тема: Хімічні реакції Тема уроку:реакції сполучення, розкладу, обміну, заміщення.
Номер слайду 2
ЦІЛІ УРОКУ Удосконалити вміння:наводити приклади: основних типів хімічних реакцій;класифікувати: реакції за різними ознаками; розрізняти: реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; характеризувати: процеси сполучення, розкладу,заміщення, обміну;застосовувати: закон збереження маси речовин для складання рівнянь хімічних реакцій.
Номер слайду 3
План уроку 1. Теоретичний блок. Гра: ” Відтворіть реакцію”. Робота с підручником. Виконання вправ. Розповідь учениці про бенгальські вогні. 2. Експериментальний блок. Демонстрація: Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну. Дослід №1 Спалювання бенгальського вогню. Дослід №2 Взаємодія металів з кислотою. Дослід №3 Взаємодія розчинів солей.
Номер слайду 4
“Як з ряду слів складається мова, а з сукупності тіней - певні образи, так з маси усвідомлених фактів, що складаються у зв'язку один з одним, народжується знання в його піднесеному, кращому сенсі”. Олександр Михайлович Бутлеров(1828-1886)
Номер слайду 5
ПРИГАДАЙТЕ!Як класифікуються неорганічні речовини? Що таке хімічна реакція?Що таке рівняння реакції? Які ознаки класифікації і типи хімічних реакцій?Заповніть картки,які у вас на столах (самостійно). Перевірте у сусіда картку с відповідями.
Зелений бенгальський вогонь отримують завдяки реакції розкладу барій нітрату Ва(NO3) 2 Червоний бенгальський вогонь - при розкладанні стронцій нітрату Sr(NO3)2. Жовтий бенгальський вогонь вийде завдяки розкладанню натрій оксалату Na2 С2 О4.
Номер слайду 9
” Хімії жодним чином навчитися неможливо, не бачивши самої практики і не беручись за хімічні операції “. Михайло Васильович Ломоносов(1711-1765)
Номер слайду 10
Демонстрація: Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну. Мета: (сформулюйте!)
Номер слайду 11
Правила техніки безпеки життєдіяльності. Не забувайте відкривати кватирки, якщо бенгальські свічки використовуються в приміщенні,так як більшість з перелічених речовин можуть завдати шкоди. Правила пожежної безпеки. Не запалюйте бенгальські вогні біля легкозаймистих речей (штори,вата, синтетичні речі, папір,….)! Тримайте запалену бенгальську свічку за металевий стрижень у витягнутій руці. Стержень,що залишився після згорання киньте у склянку з водою. УВАГА!
Номер слайду 12
Хід досліду: запалюємо бенгальський вогонь. Спостереження: світіння ,виділення тепла4 Fe + 3 O2 =2 Fe2 О33 Fe + 2 O2 = Fe3 О44 Al + 3 O2= 2 Al2 О32 Mg + O2 =2 Mg. O Дослід№1. Горіння металів (заліза,алюмінію,магнію)
Номер слайду 13
ВИСНОВОК: Реакція горіння має ознаки класифікації за зміною або не зміною кількості реагентів та продуктів реакцій. Реакція горіння - реакція сполучення,тому що в результаті реакції з двох речовин утворюється одна нова складна речовина.
ВИСНОВОК: Реакція розкладу має ознаки класифікації за зміною або не зміною кількості реагентів та продуктів реакцій. Тип-реакція розкладу,тому що в результаті реакції з однієї складної речовини утворилося три нових речовини.
Номер слайду 16
Хід досліду: до магнію додаємо 1мл розчину купрум (II) сульфату. Спостереження: зміна кольору, утворення нальоту Дослід №3. Взаємодія металів з солями Mg + Cu. SO4 = Mg. SO4+ Cu↑
Номер слайду 17
ВИСНОВОК: Реакція заміщення має ознаки класифікації ………………. Тип реакції – заміщення, тому що……………………………………
ВИСНОВОК: Реакція обміну - ………………….……………………………... Реакції між солями – ………………………………………………… Ця реакція є якісною на сульфат – йон. Сформулюйте загальний висновок до експериментального блоку уроку!
Номер слайду 20
Закріплення набутих знань Установіть відповідність між схемою та типом хімічної реакції. Перетворіть схеми реакцій на рівняння. 1. H2 O2 → H2 O + O2 А. обміну 2. Ca + H2 O → Ca(OH)2 +H2 Б. заміщення 3. Na2 O + H2 O → Na. OH В. полімеризації 4. KOH + H3 PO4 → K3 PO4 + H2 O Г. розкладу {5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA} А Б В Г 1 2 3 4
Номер слайду 21
Завершіть речення: «Сьогодні на уроці я дізнався…» Оціни уроку: ”1”, ”2”, ”3”, ”4”, ”5” «Вільний мікрофон» Підсумок уроку