Проєкт" Знов починається весна,знов починаються дива"

Про матеріал
З’ясувати, як описують українські письменники весну в своїх творах, чи збуваються народні прикмети; дослідити традиції святкування народних свят в Україні; розкрити взаємозв’язок уяви і творчості; єдність мистецтва, слова й живопису; розвивати мислення, творчу уяву учнів; вчити дітей захоплюватися красою природи, прищеплювати відчуття прекрасного в природі та мистецтві; плекати любов до рідної мови.
Перегляд файлу

 

 

Знов починається весна,

may_basket_hc.gif   Знов починаються дива

 

 

 

 

 

 

 

Мета : з’ясувати, як описують українські письменники весну в своїх творах, чи збуваються народні прикмети; дослідити традиції святкування народних свят в Україні; розкрити взаємозв’язок уяви і творчості; єдність мистецтва,  слова й живопису; розвивати мислення, творчу уяву учнів; вчити дітей захоплюватися красою природи, прищеплювати відчуття прекрасного в природі та мистецтві; плекати любов до рідної мови.

 

Епіграф :

Була весна весела, щедра, мила

Промінням грала, сипала квітки,

Вона літала хутко, мов стокрила

За нею в слід співучії пташки.

Леся Українка

 

II Формування пошукових груп

 1. група - літератори

 2. група – спостерігачі

3 . група – творці

4 . група – народознавці

 

III Реалізація проекту. Складання плану роботи груп. Визначення джерел інформації .

1 група « Літератори» - знайти описи весни у творах українських письменників; створити власні книжечки.

2 група « Спостерігачі» -  зібрати і дослідити народні прикмети, прислів’я, приказки про весну .

3 група « Творці» -дослідити, як зображують весну художники; створити власні малюнки.

4 група « Народознавці» -дізнатися про традиції, звичаї проведення весняних свят.

 Для виконання поставлених завдань діти працюють в бібліотеці, шукають інформацію в Інтернеті.

IV Результати пошукового дослідження

1 група – папка з творами, віршами про весну; розучування напам’ять віршів.

2 група – альбом « Весняні народні прикмети».

3 група – галерея власних малюнків; збірка « Весняні свята в житті українців».

 

 

 

 

 

 

 

V Презентація проекту

Звіт групи « Літератори»

- Ми провели дослідницьку роботу і з’ясували, що багато українських поетів і письменників присвячували свої твори цій чудовій порі року – весні. Ніжна краса весняної України блискуче оспівана її талановитими синами та дочками.

- Ми ознайомилися з віршами Лесі Українки, Олени Пчілки, Тараса Шевченка, Івана Франка. Леоніда Глібова, вивчили їх напам’ять і створили добірку» весняних2 творів.

Звіт групи « Спостерігачі».

- Ми збирали народні прикмети, прислів’я про весну і намагалися перевірити їх на практиці

- Ця робота була дуже цікавою та захопливою для їх учасників групи.

Звіт групи « Творці».

- Ми переглянули чимало робіт видатних художників і зрозуміли, що мистецтво тісно пов’язане з поезією.

- Картини надихають людину на створення чудових віршів, вони піднімають настрій, розвивають почуття прекрасного.

- Ми також створили свої власні весняні пейзажі, спробували скласти збірку власних віршів « Весняні фантазії».

- Саме навесні природа пробуджується від сну. Промінці сонця зігрівають усе живе на землі. Ось і наші малюнки і вірші зігрівають душу, звеселяють, роблять нас кращими та добрішими.

Звіт групи « Народознавці».

- Ми повели пошукову роботу ї дізналися, що разом із пробудженням природи від зимового сну в Україні розпочинається цикл весняних народних свят, пов’язаних зі стародавніми міфами та віруваннями, які супроводжуються  піснями, іграми та хороводами.

- Тепер ми хочемо познайомити вас із весняними святами українців.

 

VI Підсумок проекту

Висновок .Завдяки роботі над проектом в учнів виник інтерес до творів українських письменників. Це дало гарні результати: діти почали  краще читати, а головне – читати із  задоволенням, виразніше декламувати вірші, вони зацікавилися пошуковою роботою. Учні ознайомилися з народними традиціями, святами, узнали прислів’я, прикмети про весну, спробували їх перевірити.

Створення власних віршів, оповідань сприяло формуванню у кожної дитини почуття прекрасного, людяності, доброти, любові до рідного краю, природи.

Працюючи над цим проектом кожна дитина відчула себе успішною особистістю, яку сприймають, розуміють, слухають. У дітей виникла потреба творити , спілкуватися, ефективно і творчо застосовувати знання в нестандартних ситуаціях, з’явилося прагнення до пошуку, радість відкриття нового, а найголовніше – учні стали активними учасниками навчально – виховного процесу.

 

 

Ласкавий сонячний промінчик відчинив весні двері – і все навколо захвилювалось… Весна – ранок року! Природа пробуджується, оживає, рухається. Серце радісною надією розкривається назустріч весні. Для багатьох людей весна – улюблена пора року. Про весну, чарівну і різнобарвну, й ми багато говоримо на уроках читання, української мови., « Я і Україна», образотворчого мистецтва.

У підручнику « Читанка» багато творів. У яких описується ця чарівна пора року. Саме уроки читання спонукали нас створити спільний проект:

Знов починається весна,

Знов починаються дива…

Звіт групи « Літератори».

Діти читають вірші про весну.

  1. Гра « Спробуємо бути поетами».

Кожна група отримує незавершений вірш і слова, якими можна доповнити.

Звіт групи « Спостерігачі».

     2. Метод « Уявлення».

Після довгої, холодної зими ми з вами потрапимо в затишний, яскравий світ перших весняних квітів. Недарма великий казкар Г.Х. Андерсен говорив6 « Щоб жити, потрібні сонце. Воля і маленька квіточка».

- Що ми уявляємо коли промовляємо слово» квіти»?

Діти складають асоціативний кущ.

 

 Проміння сонця                                                                         запах весни

КВІТИ

Чарівність                                                                                    блакитне небо

 

 

Мабуть у цілому світі не знайдеш людину, яка б не любила квітів. Кожна квітка має своє значення, мову. Легенду.

Давайте відгадаємо загадки і дізнаємось, про яку весняні квіти в них ідеться.

  • Він найперший зацвітає

          Синім цвітом серед гаю.

         Відгадайте, що за квітка,

        Бо її немає влітку? ( Пролісок)

  • Сніг зійшов, і на землі

          Сяють сонечка малі. ( Мати – й – мачуха)

  • Гарний в лісі синьоцвіт –

    З язичком, але мовчить. ( Лісові дзвіночки)

  • На стеблинці волохатій                                                        

  Шість пелюсток лілуватих.

  Гарна квітка й уві сні

  Усміхається весні. ( Сон трава)

  • Перша квітка білосніжна

 Називається… ( підсніжник).

Усі квіти з наших загадок, згідно з давньою легендою, були в руках у самої Лелі – богині весни. Майже всі вони – лікарські рослини і віднесені до Червоної книги.

Звіт групи « Творці».

  1. Гра  « Весняна абетка».( У дітей сигнальні картки « відгадай, що за квітка».
  1. Висока, струнка рослина з красивими, як у лілії. Квіточки має довгі, вузькі, схожі на меч. Листя. Яка це рослина? ( Гладіолус)
  2. Ці квіти бувають різнокольорові. Ростуть рано навесні, тримають гордо голівку. Назва походить від грецького слова» тюрба» - чалма, пов’язка на голові – за схожістю . ( Тюльпан)
  3. Назва цієї рослини походить від грецького слова і означає» зірка». Вона така ж гарна, як зірка в небі. У народі називають « зірочкою».( Айстра)
  4. На пелюсточці росинка.

Ця квітка пов’язана з ім’ям людини. Означає кохання і бажання зустрічі. Що це за рослина? ( Ромашка)

Звіт групи « Народознавці».

4.Відгадування кросворду. Якщо ви правильно його розгадаєте, то зможете прочитати слово по вертикалі.

Пригадаємо мудрі слова одного з вождів північноамериканського племені сіу: «Земля не належить нам, це ми належимо Землі»

Земля – наш дім ми лише поганий господар, що нищить багатства свого дому.

Тож треба бути мудрим господарем і пам’ятати що ми не успадкували землю від наших предків ми беремо її в позику в наших нащадків.

« Ми вже навчилися літати в повітрі, ми вже навчилися плавати під водою як риби, нам іще залишилось навчитися жити на Землі як люди!» Ці слова відомого англійського письменника Бернарда Шоу спонукають нас не залишатися байдужим у ставленні до природи, переконують у необхідності покращити екологічну ситуацію хоча б там , де ми живемо, і пам’ятайте6 те, що ми робимо для себе, вмирає разом з нами, те, що ми робимо для інших, для світу, залишається на віки.

                                                                         

1

 

doc
Додано
14 січня 2023
Переглядів
336
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку